Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dom reu gedrag!! grrr

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Niekie schreef:Nee, zonder gekheid: het maakt me gewoon boos en verdrietig dat er zo ontzettend makkelijk over gedaan wordt.
Ja, maar mensen (zelfs dierenartsen :evil: ) geven dat advies ook zo snel. Goh..wat is je hond druk. Zou je hem niet laten castreren?
Zo gedaan hoor.....alle problemen opgelost, wordt ie ook gelijk wat dikker.
Ik moet toegeven dat ik ook even getwijfeld heb. Dus even topicje plaatsen en ik was er al snel vanaf, GELUKKIG!!!!
De mensen op dit forum hebben er erg veel verstand van: dus ik zou deze adviezen niet zomaar naast me neer leggen, jessebessy of what ever...

Heb nu een nieuwe manier gevonden om hem rustig te krijgen: meegaan met een forumwandeling :mrgreen:
Hij ligt echt helemaal stoned op de vloer..geen beweging in te krijgen.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

MARC_S schreef:Mij maakt het ook verdrietig en ik vind het alleen maar triest voor die hond, vrolijk jong probleemloos beest als ik het goed begrijp en dan hupsa, zonder pardon onder narcose en het reu zijn wordt hem ontnomen doormiddel van een operatie, zijn fysiek wordt aangetast en zijn hormoonhuishouding verneukt. Reden, baasje is te beroerd een beetje op haar hond te letten 1 week per jaar!!!!!!!. In en in triest. Het meest trieste is dat je nog een reu kiest ook in een nest.
Absoluut Marc. Ik snap dus ook echt niet waarom iemand voor een reu kiest als je als de hond 5 maanden is al weet dat je hem zijn reu-zijn toch gaat ontnemen. Zonder schuldgevoel of besef wat je eigenlijk doet, dat is nog het ergste. Wat je eerder in het topic ook al zei: dat het zo algemeen geaccepteerd is, of het eigenlijk niks voorstelt.
Hoe is dat eigenlijk gekomen, dat het zo "normaal" is?
Hoe vaak ik zelf ook niet het advies heb gekregen van mensen "waarom laat je hem (Doerak) niet castreren?" :?
Alsof het dé oplossing is voor alle problemen...

Mijn reu mag gewoon reu zijn...laat hem maar lekker markeren, graspieten aflikken tot in het oneindige en af en toe lekker hoteldebotel zijn. Dat hoort erbij als je voor een reu hebt gekozen.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Mijn reu mag gewoon reu zijn...laat hem maar lekker markeren, graspieten aflikken tot in het oneindige en af en toe lekker hoteldebotel zijn. Dat hoort erbij als je voor een reu hebt gekozen.[/quote]

Mijn reu is dus gecastreert en doet die dingen dus nog steeds met volle overgave, dus als mensen hun castreren om die reden.

Niet doen helpt geen reet
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

ben&jessy schreef:jullie hebben gewoon niet het recht om over mijn te bepalen over wat ik wel en niet doe!
Waar haal jij het recht vandaan om voor een ander wezen te bepalen dat het goed is zijn ballen eraf te halen? Ook iets om over na te denken als je met dit soort termen gaat smijten..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Eline* schreef:
ben&jessy schreef:jullie hebben gewoon niet het recht om over mijn te bepalen over wat ik wel en niet doe!
Waar haal jij het recht vandaan om voor een ander wezen te bepalen dat het goed is zijn ballen eraf te halen? Ook iets om over na te denken als je met dit soort termen gaat smijten..
Precies, dat bedoelde ik ook te zeggen! Hier wordt gesproken over wel of geen recht ergens op hebben. Denk inderdaad maar eerst eens goed na voor je dit soort dingen zegt. Waarom denk je dat een reu met ballen is geboren?? Niet om ze er weer af te laten halen door onnadenkende mensen. Dus als we het dan over recht hebben: waar haal je het recht vandaan?
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

ben&jessy schreef:jeetje wat het allemaal teweeg brengt in een paar dagen!!!!!!
ik heb nu al voldoende tips gekregen, bedankt. maar ik zal nog even dwars liggen Ben wordt hoe dan ook gecastr. :pffff: :pffff: :pffff: :tong:
jemig zeg, wat ben jij stronteigenwijs.
arme hond.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

ben&jessy schreef:jeetje wat het allemaal teweeg brengt in een paar dagen!!!!!!
ik heb nu al voldoende tips gekregen, bedankt. maar ik zal nog even dwars liggen Ben wordt hoe dan ook gecastr. :pffff: :pffff: :pffff: :tong:
ooo, maar dan ging het je niet om je welzijn van je hond, maar je wilde gewoon even een rel-topic openen, want je besluit stond en staat toch al vast..... :zwaai: lekker de libelle gaan lezen, als je verder niets zinnigs hebt toe te voegen :zwaai:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

estelle schreef:
granny schreef:uhm.....ik woonde toen alleen(als je de huisdieren niet telde). En als je dan gemiddeld 5 uurtjes per dag van huis was, dan had je na een 2 weken( en elke dag gehuil van de reu) toch echt wel de politie op je dak omdat de buren geklaagd hadden. Het was dus kiezen of kabelen.
Ja en?? Mijn vriend en ik waren allebei van huis een aantal uren dus ook bij ons was er niemand thuis.....
Jij wilt zo graag een reu, had je een teef moeten nemen....
Ten eerste maak ik nog wel zelf uit of ik een reu of teef erbij neem en ten 2e is mijn teef zo dominant dat ik er zeker geen andere teef bij had moeten plaatsen of ik had een dode hond willen hebben. Zodra er iest is waar iemand het niet mee eens is, krijg je gelijk naar je hoofd geslingerd dat je dan maar geen hond had moeten nemen. Wie denk jij dan dat je bent dat je wel een hond waard bent. :pffff:
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mensen die niet een hond nemen met iets eraan dat ze net bevalt zijn wel die hond waard. Koop je een kat dan haal je de nagels er ook niet af, koop je een reu dan laat je die ballen dus ook gewoon zitten lijkt me. Mits het niet anders kan maar daar zal ook niemand over vallen dan.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:Mensen die niet een hond nemen met iets eraan dat ze net bevalt zijn wel die hond waard. Koop je een kat dan haal je de nagels er ook niet af, koop je een reu dan laat je die ballen dus ook gewoon zitten lijkt me. Mits het niet anders kan maar daar zal ook niemand over vallen dan.
now, dat vind ik niet echt een vergelijking hoor marc.
die nagels ken je knippen.
en katers en poezen worden ook bij het leven "geholpen"
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

honiahaka-kuckunniwi schreef:
MARC_S schreef:Mensen die niet een hond nemen met iets eraan dat ze net bevalt zijn wel die hond waard. Koop je een kat dan haal je de nagels er ook niet af, koop je een reu dan laat je die ballen dus ook gewoon zitten lijkt me. Mits het niet anders kan maar daar zal ook niemand over vallen dan.
Poezen en katers gaan zich onbeheersbaar voortplanten en daar zitten haken en ogen aan die onoverkomelijk zijn en dat geeft veel leed door nog meer katten.
Honden planten zich niet voort als de baas oplet. Dat is anders.

Maar de vergelijking is inderdaad slecht ;)
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

MARC_S schreef:
Poezen en katers gaan zich onbeheersbaar voortplanten en daar zitten haken en ogen aan die onoverkomelijk zijn en dat geeft veel leed door nog meer katten.

Nou Marc, dit is ook niet helemaal waar. Katers die niet buiten komen, worden ook te pas en te onpas gecastreerd, omdat ze anders gaan sproeien. Ook dus gemakzucht voor de baas eigenlijk.
Ik ben het wel met je eens hoor. Wij kregen ook het advies onze boef te laten castreren, omdat hij zo fel tegen andere honden is. Wij hebben het laten doen (achteraf hartstikke stom, wij wisten niet beter) en het heeft helemaal niets geholpen.
AfbeeldingAfbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ben&jessy schreef:ach joh reageerd dan ook niet zo verhit!! daar word ik inderdaad vervelend van. jullie hebben gewoon niet het recht om over mijn te bepalen over wat ik wel en niet doe! je moet eigelijk je berichten eens allemaal terug lezen pfff daar wordt je niet vrolijk van! en is een topic wat discussieforum heet ga daar je gal spugen, en laat mensen die gewoon advies willen met rust of geef zinnige antwoorden over het betreffende onderwerp.....maar ach jij bent natuurlijk perfect ;)
Castratie is dierenmishandeling. Wanneer u tot deze verminking overgaat, dan bent U een walgelijk mens, een dierenmishandelaar, een betweter, geen hond waardig. Je zou je beter afvragen welke psychische afwijking u aanzet tot dergelijke hatelijke handeling tegenover uw hond.
U bent te lomp om een hond op te voeden, en dan gaat u er maar in snijden, en je hond zijn levensvreugde ontnemen.
Als niemand het recht heeft om te bepalen wat je doet, dan stel je je natuurlijk boven de wet. Dierenmishandeling is verboden. Amputeren van staart en oren is - terecht - verboden, alhoewel het wegsnijden van staart of oren geen gevolgen heeft op het karakter, noch op de gezondheid van een hond. Het amputeren van de ballen heeft wel invloed op het karakter en de gezondheid.
l
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Amputeren van staart en oren is - terecht - verboden, alhoewel het wegsnijden van staart of oren geen gevolgen heeft op het karakter, noch op de gezondheid van een hond.
Laten we nu alsjeblieft geen appels met peren gaan vergelijken.

Een hond kan door kommunikatie-stoornissen die voortkomen uit foutieve interpretatie van signalen die hij met zijn kommunikatie-organen bij uitstek, staart en oren, uitzendt, een behoorlijke karakterverandering ondergaan. Zo kan hij een vooringenomen vechtersbaas worden die vindt dat de aanval de beste verdediging is. Of hij kan angstig worden ten gevolge van onterechte afstraffingen.

Zo onschuldig is het verminken van het kommunikatie-apparaat van een hond nu ook weer niet dat je kunt beweren dat dit geen gevolgen heeft voor het karakter van de hond.

Om over de gevolgen voor zijn gezondheid maar liever te zwijgen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

tbeast schreef:
MARC_S schreef:

Nou Marc, dit is ook niet helemaal waar. Katers die niet buiten komen, worden ook te pas en te onpas gecastreerd, omdat ze anders gaan sproeien. Ook dus gemakzucht voor de baas eigenlijk.
Ik ben het wel met je eens hoor. Wij kregen ook het advies onze boef te laten castreren, omdat hij zo fel tegen andere honden is. Wij hebben het laten doen (achteraf hartstikke stom, wij wisten niet beter) en het heeft helemaal niets geholpen.
Mee eens, maar als je b.v. een poes niet castreert is ze continu krols en dat vreet energie. En ook bij poesen is het risico op baarmoederontstekingen e.d. groot.
Bij een kater is het idd vooral de gemakzucht van de baas: n.l. dat ze niet gaan sproeien. Maar ik zie vrij weinig honden het hele huis onder piesen, ongecastreerde katers doen dat wel en dat stinkt ook nog eens enorm.
En meer dan een hond is een kat een ware Houdini en dan kunnen ze zich nog onverminderd voortplanten.
Hoewel ik mijzelf af en toe behoorlijk hypocriet vind, kan ik toch betere argumenten vinden voor het castreren van katten dan voor de castratie van honden.
Afbeelding
joe
Zeer actief

MARC_S schreef:

Ik vind die vergelijking helemaal niet slecht. Volgens mij bedoeld Marc dat de ballen van een hond net zo'n voorzelfsprekend onderdeel van het lichaam zijn als de nagels van een kat. Ze kunnen voor ongemak zorgen, maar dat is dus echt geen reden om ze dan maar te verwijderen. Jezus, waar gaat het naartoe als ongemak de motivatie wordt?
Zullen we de typvingertjes van Jessybessie dan ook maar verwijderen :mrgreen:

En wat Branka zegt. Een kater castreer je voor het gemak, om het sproeien tegen te gaan??? Nou bij mij is hij gecastreerd omdat hij buitenloopt en ik mijn verantwoordelijkheid neem. Er zijn al genoeg jonge poesjes die door de plee gespoeld worden ;)
little-wolf
Zeer actief

joe schreef:
MARC_S schreef:

Ik vind die vergelijking helemaal niet slecht. Volgens mij bedoeld Marc dat de ballen van een hond net zo'n voorzelfsprekend onderdeel van het lichaam zijn als de nagels van een kat. Ze kunnen voor ongemak zorgen, maar dat is dus echt geen reden om ze dan maar te verwijderen. Jezus, waar gaat het naartoe als ongemak de motivatie wordt?

En wat Branka zegt. Een kater castreer je voor het gemak, om het sproeien tegen te gaan??? Nou bij mij is hij gecastreerd omdat hij buitenloopt en ik mijn verantwoordelijkheid neem. Er zijn al genoeg jonge poesjes die door de plee gespoeld worden ;)
nagels ken je knippen. die hoef je er niet uit te trekken omdat ze voor ongemak zorgen.

tja...dus zogenaamd omdat jij je verantwoordelijkheid neem...motten zn ballen eraf. dus de kater mag ook geen volle kater zijn. hoe je het wend of keert. als je hem binnenhoud heb je het probleem met sproeien.
dus ook ballen eraf.

balou pist ook binnen. ik ga naar een therapeut toe om te zien of er wat aan te doen is.
mocht dit geen baad hebben....zal ik er toch heel hard over nadenken om hem te castreren.
Branka
moderator

joe schreef:
MARC_S schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef: now, dat vind ik niet echt een vergelijking hoor marc.

nagels ken je knippen. die hoef je er niet uit te trekken omdat ze voor ongemak zorgen.

tja...dus zogenaamd omdat jij je verantwoordelijkheid neem...motten zn ballen eraf. dus de kater mag ook geen volle kater zijn. hoe je het wend of keert. als je hem binnenhoud heb je het probleem met sproeien.
dus ook ballen eraf.

balou pist ook binnen. ik ga naar een therapeut toe om te zien of er wat aan te doen is.
mocht dit geen baad hebben....zal ik er toch heel hard over nadenken om hem te castreren.
Als je eerlijk bent weet je dat het binnen plassen van een hond iets uitzonderlijks is. Bij een kat is het eerder uitzonderlijk als een ongecastreerde kater niet in huis plast. En een kat kan je echt veel lastiger opvoeden dan een hond, want zelfs al weten ze dat het niet mag als je je omdraait doen ze het toch. Wat dat betreft is een hond stukken betrouwbaarder.
Verder kijk jij eerst naar een andere oplossingen en dan pas denk je aan castratie. Ik denk dat daar de kern van het anti-castreren in zit. Want voor veel mensen lijkt castratie de eerste oplossing te zijn. En dat terwijl je honden toch echt in heel veel gedrag kan sturen.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Branka schreef:
Als je eerlijk bent weet je dat het binnen plassen van een hond iets uitzonderlijks is. Bij een kat is het eerder uitzonderlijk als een ongecastreerde kater niet in huis plast. En een kat kan je echt veel lastiger opvoeden dan een hond, want zelfs al weten ze dat het niet mag als je je omdraait doen ze het toch. Wat dat betreft is een hond stukken betrouwbaarder.
Verder kijk jij eerst naar een andere oplossingen en dan pas denk je aan castratie. Ik denk dat daar de kern van het anti-castreren in zit. Want voor veel mensen lijkt castratie de eerste oplossing te zijn. En dat terwijl je honden toch echt in heel veel gedrag kan sturen.
weet ik ook wel. dat er het uitzondering dan regel is dat de hond binnen plast. daarom wil ik er wel wat aan doen. eerst alles geprobeert hebben voor evt castreren.

maar castratie van katers geeft ook geen garantie dat de kater niet gaat sproeien.
kheb er 4. waarvan er 1 soms binnen sproeit.
de kater van mn ouders is ook "geholpen" en sie sproeit nog buiten.

dus net zo min garantie ervoor als castratie van een reu alles zou oplossen. alleen de kans is groot dat het probleem verkleind wordt.
en soms vergroot.
joe
Zeer actief

joe schreef:
MARC_S schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef: now, dat vind ik niet echt een vergelijking hoor marc.

Een kat zijn nagels afknippen is hetzelfde als jouw hele vingers afknippen!
Blijkbaar weet jij niet zo veel van het heerlijke buitenleven van een kat af.
En omdat ik hem dat heerlijke buitenleven niet wilt onthouden, moest hij dus gecastreerd worden. Had hem ook liever nog met balletjes gezien.
tja...dus zogenaamd omdat jij je verantwoordelijkheid neem...motten zn ballen eraf.
Dus de reden is niet de verantwoordelijkheid, maar hem een fijn katten leven te gunnen..lekker buiten boompje klimmen
(MET NAGELS :evil: ) en lekker achter de ander katten aan..of heerlijk rollebollen in de zon...
of met het baasje mee de hond uitlaten :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

joe schreef:
En omdat ik hem dat heerlijke buitenleven niet wilt onthouden, moest hij dus gecastreerd worden. Had hem ook liever nog met balletjes gezien.

wat een onzin zeg. wat voor ramp is het nou weer om nagels te knippen? hij kan alles nog.
ik weet alles van het buitenleven van een kat af. mn katten lopen ook alle 4 buiten.

tja...dus zogenaamd omdat jij je verantwoordelijkheid neem...motten zn ballen eraf.
Dus de reden is niet de verantwoordelijkheid, maar hem een fijn katten leven te gunnen..lekker buiten boompje klimmen
Nou bij mij is hij gecastreerd omdat hij buitenloopt en ik mijn verantwoordelijkheid neem.
je bent een beetje tegenstrijdig vind je niet.

(MET NAGELS :evil: ) en lekker achter de ander katten aan..of heerlijk rollebollen in de zon...
joe
Zeer actief

joe schreef:

wat een onzin zeg. wat voor ramp is het nou weer om nagels te knippen? hij kan alles nog.
ik weet alles van het buitenleven van een kat af. mn katten lopen ook alle 4 buiten.
Ja..lopen buiten, want klimmen en doen kunnen ze niet meer.

Nou bij mij is hij gecastreerd omdat hij buitenloopt en ik mijn verantwoordelijkheid neem.
Nee hoor en staat toch EN??? Klopt precies hoor, dus twee redenen ;)
Branka
moderator

joe schreef:
joe schreef:

Ja..lopen buiten, want klimmen en doen kunnen ze niet meer.

Nee hoor en staat toch EN??? Klopt precies hoor, dus twee redenen ;)
Joe, ik wist dat je af en toe onzin uitkraamt, maar dit is toch wel overtreffende trap. Ik heb binnenkatten en af en toe moeten hun nagels geknipt worden. Als je iet wat een stiletto's er dan aanzitten dan snap je wel dat alles aan gort gaat daardoor. En als ik die punten er dan afgeknipt heb hangen ze vervolgens meteen weer vrolijk in de krabpaal. Nergens hebben ze last van.
En realiseer je wel dat ze dus ook met die rottige nagels hele gemene etterende wonden kunnen veroorzaken bij het vechten. Ik ben wel eens met de kat van mijn ouders als de sodemieter naar de d.a. geraced omdat ie een groot abces op zijn keel had zitten waardoor ie dus niet meer goed kon eten en drinken. Nog een reden om de nagels te knippen lijkt mij.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

joe schreef:
MARC_S schreef:

dus ook ballen eraf.

Dan zou ik eerst een chemische castratie proberen. Xitan doet het nl. ook. Hij wil zijn poot ook wel eens optillen in huis (vooral als hij alleen is). Na de castratie is dit precies hetzelfde gebleven. Het hoeft dus niet perse te helpen.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

En inderdaad, ook mijn kater is gecastreerd en blijft sproeien. Moet het trouwens afkloppen, want hij heeft het nu al een hele tijd niet gedaan (binnen tenminste). Maar ook hier heeft dus de castratie niet geholpen. Het enige voordeel is, dat hij geen kleine poesjes meer kan maken.
AfbeeldingAfbeelding
Branka
moderator

M.b.t. castratie van katers heb ik al vaker gehoord dat als je ze pas castreert nadat ze al begonnen zijn met sproeien, de kans groot is dat ze blijven sproeien. Verder heb ik ook begrepen dat er ook een aantal uitzonderingen zijn die nooit sproeien (ongecastreerd) of ondanks castratie wel gaan sproeien.
En ik voel mij dus wel degelijk hypocriet. Loop al langer met dat gevoel omdat ik een hond nooit zonder medische noodzaak zou laten castreren en het bij katten toch vrij normaal vind.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Branka schreef:M.b.t. castratie van katers heb ik al vaker gehoord dat als je ze pas castreert nadat ze al begonnen zijn met sproeien, de kans groot is dat ze blijven sproeien. Verder heb ik ook begrepen dat er ook een aantal uitzonderingen zijn die nooit sproeien (ongecastreerd) of ondanks castratie wel gaan sproeien.
En ik voel mij dus wel degelijk hypocriet. Loop al langer met dat gevoel omdat ik een hond nooit zonder medische noodzaak zou laten castreren en het bij katten toch vrij normaal vind.
Wat Tijger (onze kater) betreft, die was al gecastreerd, toen hij begon met sproeien.
Verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb er dan ook spijt van dat we onze hond hebben laten castreren (zal het bij de teven ook zomaar niet doen), maar dat is niet meer terug te draaien.
En ik heb er minder spijt van dat we Tijger hebben laten castreren. Waarom? Weet ik eigenlijk niet.
Wel is het zo, dat beiden er volgens mij geen last van hebben. Ze zijn nog op en top man.
AfbeeldingAfbeelding
joe
Zeer actief

Branka schreef:Joe, ik wist dat je af en toe onzin uitkraamt, maar dit is toch wel overtreffende trap. Ik heb binnenkatten en af en toe moeten hun nagels geknipt worden. Als je iet wat een stiletto's er dan aanzitten dan snap je wel dat alles aan gort gaat daardoor. En als ik die punten er dan afgeknipt heb hangen ze vervolgens meteen weer vrolijk in de krabpaal. Nergens hebben ze last van.

Ja..zoals je zelf al aangeeft heeft je kat behoefte aan het echte buitenleven, waar hij zich wel lekker ongestoord kan uitleven.
Ik weet niet wie er hier nu de grootste onzin uitkraamt :pffff:

En realiseer je wel dat ze dus ook met die rottige nagels hele gemene etterende wonden kunnen veroorzaken bij het vechten. Ik ben wel eens met de kat van mijn ouders als de sodemieter naar de d.a. geraced omdat ie een groot abces op zijn keel had zitten waardoor ie dus niet meer goed kon eten en drinken. Nog een reden om de nagels te knippen lijkt mij.
Ja..zo ken ik er ook nog wel een paar.
Zou je bij paarden ook de hoeven eraf moeten halen, want ook die kunnen elkaar lelijk verwonden! En de tanden van haaien even bijschuren :mrgreen:
Ik snap wat je bedoelt, maar de natuur van katten en honden zit gelukkig zo in elkaar dat ze elkaar zelden ernstig verwonden. En als ze geen scherpe nagels hebben, kunnen ze bijvoorbeeld ook niet de boom invluchten voor een kwaadwillende hond....en dat vind ik nu pas echt zielig!
Branka
moderator

joe schreef:
Branka schreef:Joe, ik wist dat je af en toe onzin uitkraamt, maar dit is toch wel overtreffende trap. Ik heb binnenkatten en af en toe moeten hun nagels geknipt worden. Als je iet wat een stiletto's er dan aanzitten dan snap je wel dat alles aan gort gaat daardoor. En als ik die punten er dan afgeknipt heb hangen ze vervolgens meteen weer vrolijk in de krabpaal. Nergens hebben ze last van.
Ja..zoals je zelf al aangeeft heeft je kat behoefte aan het echte buitenleven, waar hij zich wel lekker ongestoord kan uitleven.
Ik weet niet wie er hier nu de grootste onzin uitkraamt :pffff:
Ja ja, nou mijn katten zijn en blijven binnen. En missen doen ze het niet want als ik de voordeur open heb staan gaan ze niet naar buiten.
Verder woon ik op 2 hoog en aan een drukke weg. Ik heb al eens een kat zich met zijn voorpoten van de weg af zien slepen nadat hij was aangereden. Vermoedelijk een gebroken bekken. De tranen springen mij nog in de ogen als ik eraan denk. Zeker als je weet hoe kapot zijn baasje er van was toen hij zag wat er met zijn kat (jong en nog ongecastreerd) was. Ik zal er ook alles aan doen om dat te voorkomen!
En verder voorkom ik dus dat ze overlast veroorzaken en daardoor weer kattenhaters creëren.
Ik kies voor katten als huisdier, niet mijn buren. Als die er voor kiezen nemen ze heus zelf wel een kat en hebben ze die van mij niet nodig.

Ja..zo ken ik er ook nog wel een paar.
Zou je bij paarden ook de hoeven eraf moeten halen, want ook die kunnen elkaar lelijk verwonden! En de tanden van haaien even bijschuren :mrgreen:
Ik snap wat je bedoelt, maar de natuur van katten en honden zit gelukkig zo in elkaar dat ze elkaar zelden ernstig verwonden. En als ze geen scherpe nagels hebben, kunnen ze bijvoorbeeld ook niet de boom invluchten voor een kwaadwillende hond....en dat vind ik nu pas echt zielig!
Ja hoor Joe, zelden elkaar verwonden. En mijn ouders hadden een kat die andere katten het liefste vermeed en toch kwam ie gehavend thuis. Ravel in zijn oor en een keer dat abces.
Zijn nagels werden trouwens regelmatig geknipt en hij klom met het grootste gemak bomen in. Was ook een soort spelletje van hem: onze honden lekker lopen uitdagen en treiteren en als ze hem achterna kwamen snel een boom in racen.
En scherpe nagels kunnen ook kort zijn! Het gaat er alleen om dat ze geen stiletto's hebben waarmee ze achter alles blijven haken.
Afbeelding
joe
Zeer actief

Branka schreef:
Ja ja, nou mijn katten zijn en blijven binnen. En missen doen ze het niet want als ik de voordeur open heb staan gaan ze niet naar buiten.
Ja, dat is het ergste, dat ze niet eens weten wat het is om echt kat te kunnen zijn, bang zijn voor het echte katten leven :pffff:
Maar goed als je idd 2 hoog woont en aan een drukke weg, kan je een kat ook niet veel bieden.
Ik kies voor katten als huisdier, niet mijn buren. Als die er voor kiezen nemen ze heus zelf wel een kat en hebben ze die van mij niet nodig.
Heel goed gezegd. :ok: JIJ KIEST! Want als die kat het voor het kiezen had, was hij nu lekker, zoals die van ons, buiten een vogeltje aan het vangen.
Ja hoor Joe, zelden elkaar verwonden. En mijn ouders hadden een kat die andere katten het liefste vermeed en toch kwam ie gehavend thuis Ravel in zijn oor en een keer dat abces.
Zijn nagels werden trouwens regelmatig geknipt en hij klom met het grootste gemak bomen in. Was ook een soort spelletje van hem: onze honden lekker lopen uitdagen en treiteren en als ze hem achterna kwamen snel een boom in racen.
En scherpe nagels kunnen ook kort zijn! Het gaat er alleen om dat ze geen stiletto's hebben waarmee ze achter alles blijven haken.
Snap je nou wat ik bedoel? Hetzelfde als dat je een man in een rolstoel in de boxring zet :?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”