Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schijt genoeg van

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

schijt genoeg van

Ongelezen bericht door lucie »

Sinds Liza er is, is het haast iedere ochtend raak. Ik kom naar beneden en er ligt poep en pies, van beide dames.
Mara was in het begin niet zindelijk want ja, die leefde in een tuin dus begrijpelijk. Maar dat is eigenlijk vanzelf over gegaan. Liza is best goed zindelijk, overdag houdt ze het netjes op tot ze naar buiten kan. Alleen snapte ze in het begin niet goed dat ze er 's nachts niet uitkan, en deed het dan maar binnen. Ook helemaal niet erg an sich. Echter heeft Mara dat op de een of andere manier aangegrepen om het 's nachts ook weer binnen te gaan doen :roll: .
Het is niet dat ze hier geen gelegenheid hebben of zo... Ook met dit vieze weer zijn ze eind van de middag nog zeker een uur buiten. Daarna tegen een uur of 10 weer en tegenwoordig laat ik ze er tussentijds ook nog maar uit. Liza doet dan wel wat als ze moet maar Mara heeft het meestal te druk met andere zaken. Ze vindt het ook totaal niet boeiend als ik ga sta juigen bij een plasje :mrgreen: .
Ik ben echt niet vies van een beetje pies of poep, het is mijn dagelijks werk zeg maar. Er zijn echter wel grenzen en die ligt bij de voordeur :gvd: . Het kan best een keer voorkomen maar nu maken ze er een gewoonte van. Ik heb alleen geen idee hoe dit op te lossen...
Iemand de gouden tip?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: schijt genoeg van

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou een tijdje midden in de nacht opstaan om ze buiten te laten plassen en evt. poepen (en daarvoor flink belonen) en dat tijdstip gaandeweg steeds later maken.
Als je erachter kunt komen wanneer deze ongelukjes plaatsvinden, kun je het nog preciezer toespitsen en misschien ook eens kijken naar het tijdstip van de avondmaaltijd?

Arlo heeft een tijdje geleden ook zoiets gehad, terwijl hij supergoed zindelijk is, maar hij geeft het niet aan door middel van blaffen of mij wakker proberen te maken als hij 's nachts moet, zoals mijn andere honden wel doen. Ik vond het zo raar dat hij opeens in huis poepte, tot ik besefte dat ik zelf vroeger eet nu en daardoor de honden ook een paar uur vroeger eten krijgen 's avonds. Daardoor was het voor hem net te lang blijkbaar om het tot 's ochtends op te houden. Nu let ik erop dat ze hun avondmaaltijd niet voor 8 uur krijgen en dan is er niets meer aan de hand.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Misschien kun je tijdelijk een camera erop zetten om te zien hoe laat ze het binnen doen? Lost het niet op natuurlijk, maar geeft wel inzicht. Stel dat het net een uurtje is voordat je eruit gaat, kun je daar op inspelen.

Vind je topictitel wel leuk :mrgreen:

Bij opvallend veel filmpjes van haar zie je onzindelijke honden, voornamelijk omdat ze simpelweg niet uitgelaten worden :oohja:
Maar wellicht heb je er wat aan, en anders heb je een vermakelijke 20 minuten gehad ;)
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

ik heb een teckel die dit s nachts altijd doet.
Ze zeikt en schijt op regelmatige basis in huis.
Ik had er ook genoeg van dus ik heb haar weer terug in de bench gestopt, en dat ging goed.
Steeds weer iets meer vrijheid en ik merkte dat het goed ging totdat ze de hele eetkamer en keuken tot haar beschikking had.
Ze slaapt nu in de gang en blijkbaar is dat net groot genoeg cq klein genoeg om niet te zeiken/schijten.
Bij een te grote ruimte is het direct weer raak.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
lucie
Zeer actief

Iris123 schreef: 08 dec 2020 13:23 Misschien dichtbij huis een heel saaie p&p plek maken, soort zandbak, waar niets te snuffelen valt? Balen voor je, ik hoop dat het snel bijtrekt.
p&p doen ze hier op het erf en daar is blijkbaar altijd wel wat te beleven :mrgreen: maar ik denk dat het wel zou kunnen helpen om ze dan maar aan de lijn uit te laten 's avonds. da's mijn eigen gemakzucht, er uit gooien is veel makkelijker :tongue: en dan pas naar binnen als er wat gedaan is
DeDiana schreef: 08 dec 2020 13:43 Ik zou een tijdje midden in de nacht opstaan om ze buiten te laten plassen en evt. poepen (en daarvoor flink belonen) en dat tijdstip gaandeweg steeds later maken.
voor deze tip was ik al bang :jank: Hele dagen loop ik buiten in weer & wind door de blubber, ben blij als ik ik m'n bed lig :mrgreen: . Het vreemde is, ik heb wel eens een tijdje beneden op de bank geslapen (zodat ik er uit kan als ze het aangeven) en dan ineens hoeven ze dus niet :19: . Dan liggen ze lekker naast me en is er ineens niets aan de hand :hmmm:
DeDiana schreef: 08 dec 2020 13:43 tot ik besefte dat ik zelf vroeger eet nu en daardoor de honden ook een paar uur vroeger eten krijgen 's avonds. Daardoor was het voor hem net te lang blijkbaar om het tot 's ochtends op te houden. Nu let ik erop dat ze hun avondmaaltijd niet voor 8 uur krijgen en dan is er niets meer aan de hand.
dit vind ik wel een goeie want ook hier eten ze nu vroeger. ik geef ze eten in de schuur voor ik naar binnen ga omdat het donker wordt. es kijken wat ik daarmee kan doen :ok:
Persistence schreef: 08 dec 2020 14:04 Misschien kun je tijdelijk een camera erop zetten om te zien hoe laat ze het binnen doen? Lost het niet op natuurlijk, maar geeft wel inzicht. Stel dat het net een uurtje is voordat je eruit gaat, kun je daar op inspelen.

Vind je topictitel wel leuk :mrgreen:

Bij opvallend veel filmpjes van haar zie je onzindelijke honden, voornamelijk omdat ze simpelweg niet uitgelaten worden :oohja:
Maar wellicht heb je er wat aan, en anders heb je een vermakelijke 20 minuten gehad ;)
dank je ik ga eens kijken. 'Probleem' hier is dat ze dagelijks heel veel buiten zijn en geen p&p ritme hebben zoals de meeste nederlandse huishonden. ze doen het als het hun uitkomt. Fijn voor hun, behalve 's nachts. dat kwartje moet eens gaan vallen :denken:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Gimmick schreef: 08 dec 2020 14:28 ik heb een teckel die dit s nachts altijd doet.
Ik had er ook genoeg van dus ik heb haar weer terug in de bench gestopt, en dat ging goed.
Steeds weer iets meer vrijheid en ik merkte dat het goed ging totdat ze de hele eetkamer en keuken tot haar beschikking had.
Ze slaapt nu in de gang en blijkbaar is dat net groot genoeg cq klein genoeg om niet te zeiken/schijten.
Ja klopt, Maverick heeft het nl ook vaak gedaan (en nam toen Mara daarin mee :roll: ) maar sinds Lizzy er niet meer is, slaapt hij in 'haar' kamertje en gebeurt het niet meer. Misschien moeten ze daar met z'n allen maar eens in :devil: Ben alleen bang voor vreselijke piepconcerten van die kleine :schrik:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

En als je ze 's avonds aan de riem eruit laat ipv los? Dan is er geen tijd voor andere zaken en weet je zeker of er gepoept en geplast is. Of zijn ze geen riem gewend?
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

lucie schreef: 08 dec 2020 14:45
Gimmick schreef: 08 dec 2020 14:28 ik heb een teckel die dit s nachts altijd doet.
Ja klopt, Maverick heeft het nl ook vaak gedaan (en nam toen Mara daarin mee :roll: ) maar sinds Lizzy er niet meer is, slaapt hij in 'haar' kamertje en gebeurt het niet meer. Misschien moeten ze daar met z'n allen maar eens in :devil: Ben alleen bang voor vreselijke piepconcerten van die kleine :schrik:
uitzitten is mijn enige tip dan.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Floortje schreef: 08 dec 2020 14:52 En als je ze 's avonds aan de riem eruit laat ipv los? Dan is er geen tijd voor andere zaken en weet je zeker of er gepoept en geplast is. Of zijn ze geen riem gewend?
Sorry maar dit denk ik ook :mrgreen:
Weer zo’n tip die je niet wil horen haha!

Tot 1 jaar gaan ze hier ook begeleid naar buiten om een uurtje of 10. En echt even lopen tot alles gebeurd is.
Ook op eigen grond :F:
Floortje
Zeer actief

Dennenappel schreef: 08 dec 2020 14:59
Floortje schreef: 08 dec 2020 14:52 En als je ze 's avonds aan de riem eruit laat ipv los? Dan is er geen tijd voor andere zaken en weet je zeker of er gepoept en geplast is. Of zijn ze geen riem gewend?
Sorry maar dit denk ik ook :mrgreen:
Weer zo’n tip die je niet wil horen haha!

Tot 1 jaar gaan ze hier ook begeleid naar buiten om een uurtje of 10. En echt even lopen tot alles gebeurd is.
Ook op eigen grond :F:
Bij Rakoes doe ik het nog steeds, die is anderhalf. De andere honden gingen 's avonds altijd de tuin in, maar Rakoes doet dan niks, om het vervolgens 's nachts op de mat de doen. Dus die gaat aan de riem een blokje om.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

lucie schreef: 08 dec 2020 14:42
DeDiana schreef: 08 dec 2020 13:43 Ik zou een tijdje midden in de nacht opstaan om ze buiten te laten plassen en evt. poepen (en daarvoor flink belonen) en dat tijdstip gaandeweg steeds later maken.
voor deze tip was ik al bang :jank: Hele dagen loop ik buiten in weer & wind door de blubber, ben blij als ik ik m'n bed lig :mrgreen: . Het vreemde is, ik heb wel eens een tijdje beneden op de bank geslapen (zodat ik er uit kan als ze het aangeven) en dan ineens hoeven ze dus niet :19: . Dan liggen ze lekker naast me en is er ineens niets aan de hand :hmmm:
DeDiana schreef: 08 dec 2020 13:43 tot ik besefte dat ik zelf vroeger eet nu en daardoor de honden ook een paar uur vroeger eten krijgen 's avonds. Daardoor was het voor hem net te lang blijkbaar om het tot 's ochtends op te houden. Nu let ik erop dat ze hun avondmaaltijd niet voor 8 uur krijgen en dan is er niets meer aan de hand.
dit vind ik wel een goeie want ook hier eten ze nu vroeger. ik geef ze eten in de schuur voor ik naar binnen ga omdat het donker wordt. es kijken wat ik daarmee kan doen :ok:
Haha, ik heb er ook een enorme hekel aan om 's nachts mijn bed uit te gaan, zeker in de winter, maar zodoende kwam ik er bij Arlo dus wel achter dat die ongelukjes in de vroege ochtend gebeurden en kon ik het linken aan het tijdstip van avondeten. Mijn andere honden hebben er geen moeite mee, die gaan 's ochtends niet eens meteen poepen, maar Arlo's spijsvertering werkt blijkbaar iets sneller.
Ik hoop voor jou dat het ook eenvoudig opgelost is door ze 's avonds later te voeren! :ok: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ophokken. :-D
Ruimte beperken dus. Hier moeten ze tegenwoordig mee naar de slaap/werkkamer. Daar staan de mandjes en kunnen ze niet door het huis dwalen. Want met dat dwalen ging Sam de mist in. Die piste gewoon lekker op het kleed. Ik houd niet van benches of koude gangen/bijkeukens, vandaar dat het de ruimte is geworden waar we slapen. Sindsdien geen nachtelijke pies- en poep gebeuren. Gelukkig.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Bedankt voor het meedenken alvast! Blij te lezen dat er nog meer van die zeikhonden zijn :engel:
Ik ga eens beginnen met inperken en aanlijnen. Liza zag ik net, vlak voor het naar binnen gaan toevallig poepen dus da's netjes :ok: (nou ja, niet als je midden in de nacht naar buiten zou moeten en er over uit glijdt :LOL: ). Zij mag vannacht nog in de kamer op de bank om te zien of ze het nu kakvrij kan houden. Mara gaat sowieso bij Maverick op de kamer. Mijn huis bestaat uit één grote ruimte beneden; dit kamertje is de enige opsluitmogelijkheid. En vanavond dus beide aan de lijn er uit. Hopelijk verdwijnt deze rare nieuwe gewoonte weer net zo makkelijk als ie kwam en het straks weer 'normaal'.

In mijn vorige huis sliep ik in 1 ruimte met de honden en had toen nooit dat probleem. Maar hier wil ik niet dat ze naar boven gaan met die enge gladde open trap.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zou het kunnen dat ze gewoon aan het spoken zijn en daarom een snellere darmpassage hebben, ( gewoon even meedenken hoor)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou zoals meerdere zeggen de ruimte inderdaad verkleinen kan echt schelen.
Wij hebben de dames geleerd te plassen op verzoek dat is ook wel fijn en makkelijk maar dan blijft het poepen nog wel over uiteraard.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas en Guus doen het ook. Het kleine hondjes syndroom denk ik altijd maar. Hele weken lang ligt er dan een plas in de keuken en een drol of twee drie verspreid. Dus keuken en woonkamer. Daarna zijn ze ineens maanden lang volledig zindelijk. Ik krijg niet uitgevogeld wat het is en waarom het is. Het is in elk geval vervelend want soms sta ik met mijn sokken in de pies als ik ze eten geef. En elke dag dweilen je ook totaal mijn hobby niet.

Gelukkig zijn het kleine hondjes met relatief kleine plasjes en mooie kvv drolletjes. Maar toch.

Bench en hekjes en deuren heeft met Guus weinig zin. We zijn al super blij dat hij niet meer blaft snachts. Want hij blaft graag en deed dat zo om de 30 minuten tot uur even heerlijk hard en twee of drie keer. Dan doe je dus geen oog meer dicht. Nu begint hij vanaf 7 uur dus dat is te doen. Bench en keuken en hekjes doe ik niet om die reden. Liever elke dag een keutel dan elk uur een drietal hele harde blaffen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

laeken schreef: 09 dec 2020 06:56 Bas en Guus doen het ook. Het kleine hondjes syndroom denk ik altijd maar. Hele weken lang ligt er dan een plas in de keuken en een drol of twee drie verspreid. Dus keuken en woonkamer. Daarna zijn ze ineens maanden lang volledig zindelijk. Ik krijg niet uitgevogeld wat het is en waarom het is. Het is in elk geval vervelend want soms sta ik met mijn sokken in de pies als ik ze eten geef. En elke dag dweilen je ook totaal mijn hobby niet.

Gelukkig zijn het kleine hondjes met relatief kleine plasjes en mooie kvv drolletjes. Maar toch.

Bench en hekjes en deuren heeft met Guus weinig zin. We zijn al super blij dat hij niet meer blaft snachts. Want hij blaft graag en deed dat zo om de 30 minuten tot uur even heerlijk hard en twee of drie keer. Dan doe je dus geen oog meer dicht. Nu begint hij vanaf 7 uur dus dat is te doen. Bench en keuken en hekjes doe ik niet om die reden. Liever elke dag een keutel dan elk uur een drietal hele harde blaffen.
Jimi is ook zo'n zeur , gelukkig wel een zindelijke zeur :mrgreen: , bij hem helpt het dat hij op de slaapkamer kan slapen.
Dan is hij stil ,anders zou hij ook gaan lopen piepen of blaffen in de nacht denk ik.
Tijdens zijn reis van Spanje naar hier heeft hij de hele weg lopen piepen en blaffen.
Hij zit voor in de auto naast mij in een tuigje ,dan is hij stil ,ook als ik uitstap en hem.niet meeneem.
Zet hem.achterin en hij krijst de hele tent bij elkaar .
Afbeelding

Floortje
Zeer actief

Ik heb net mijn twee lieve oude teven in laten slapen. En hoewel ik ze intens mis, ben ik wel blij dat ik van de poep en pies af ben.
De ene verloor ontlasting en de andere urine.
Net als Lucie is het mijn werk om poep en pies te ruimen ( :LOL: ) maar dat is anders dan privé in je huis. Het is gewoon vies en ergerlijk. En ook al hou je ontzettend veel van je honden en je weet dat ze er niks aan kunnen doen, het breekt je op, op den duur.
laeken
Zeer actief

Tineke schreef: 09 dec 2020 07:42 Jimi is ook zo'n zeur , gelukkig wel een zindelijke zeur :mrgreen: , bij hem helpt het dat hij op de slaapkamer kan slapen.
Dan is hij stil ,anders zou hij ook gaan lopen piepen of blaffen in de nacht denk ik.
Tijdens zijn reis van Spanje naar hier heeft hij de hele weg lopen piepen en blaffen.
Hij zit voor in de auto naast mij in een tuigje ,dan is hij stil ,ook als ik uitstap en hem.niet meeneem.
Zet hem.achterin en hij krijst de hele tent bij elkaar .
Guus heeft de hele boottocht naar Terschelling gepiept en gekreund. En ook als ik slaap gaat hij dus vanaf 7 uur om de zoveel tijd een paar keer heel erg hard blaffen. Wij willen ze absoluut niet in de slaapkamer dus dat is echt geen optie. Hij leert het wel want na 3 maanden tot een jaar was hij eindelijk stil gedurende de nacht. In een bench of ergens opgesloten gaat hij zeker de hele nacht blaffen.

Wij hebben een open trap met daaronder een stenen vloer. En een soort vliering waar we slapen met spijlen waar de honden door passen. Dus ik wil ze domweg niet in de gang en boven hebben omdat ze dan vast en zeker een keer doodvallen op de trap gezien hun korte voorpoten en de manier waarop ze de gelakte gladde open treden moeten hupsen.

Verder is Guus altijd wakker. Dus die gaat dan de hele nacht lopen in de slaapkamer. Het is geen slaperig type. Uurtje misschien. Beneden is hij ook altijd bezig. Ook in de nacht. Daarom poept hij ook denk ik. :engel:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Of bij elkaar gaan slapen of de ruimte voorlopig beperken.
En wat ze buiten doen benoemen en belonen.
Als je het buiten benoemt èn beloont, kan je ze op een gegeven moment ook de opdracht geven om buiten iets te doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

ranetje schreef: 09 dec 2020 16:09 Of bij elkaar gaan slapen of de ruimte voorlopig beperken.
Als je het buiten benoemt èn beloont, kan je ze op een gegeven moment ook de opdracht geven om buiten iets te doen.
Dat lukt ons alleen bij teven. Nog geen enkele reu. Elke teef hier kan en kon op commando plassen. Bas heeft echt geen zin in de tuin om 2300 uur maar ze moet. Dan staat ze buiten te staren en te balen en dan zeg ik "plasje doen!" en dan piest ze en rent naar de keuken voor een snoepje. Guus en eerder Tom raken helemaal gestresst van plasje doen en willen dan soms helemaal niet meer naar buiten. Op commando lukte dus echt niet met de reuen hier. Dat is wachten tot ik een ons weeg.....
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

laeken schreef: 09 dec 2020 16:11
ranetje schreef: 09 dec 2020 16:09 Of bij elkaar gaan slapen of de ruimte voorlopig beperken.
Dat lukt ons alleen bij teven. Nog geen enkele reu. Elke teef hier kan en kon op commando plassen. Bas heeft echt geen zin in de tuin om 2300 uur maar ze moet. Dan staat ze buiten te staren en te balen en dan zeg ik "plasje doen!" en dan piest ze en rent naar de keuken voor een snoepje. Guus en eerder Tom raken helemaal gestresst van plasje doen en willen dan soms helemaal niet meer naar buiten. Op commando lukte dus echt niet met de reuen hier. Dat is wachten tot ik een ons weeg.....
Ja teven lukt dat wel bij , reuen lijkt me lastiger.
Jimi weet nu wel dat de laatste ronde geen lange ronde is , plassen indien nodig poepen en weer naar binnen.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Cleva schreef: 09 dec 2020 16:13
laeken schreef: 09 dec 2020 06:56Liever elke dag een keutel dan elk uur een drietal hele harde blaffen.
Een guuskeutel is toch iets anders dan waar drie grote honden je mee verblijden. :mrgreen:
Zijn blaf is helaas gelijk aan die van een grote hond. Als je Hein naast Guus zet denk je dat het een chihuahua en een mechelaar zijn als je niet kijkt :engel: En elk kwartier of half uur een serie hele harde blaffen als je ligt te pitten is erger dan welke drol ook smorgens kan ik je zeggen. :ugh: Ik werd toen hij er net was de hele nacht door wakker. Maar omdat hij het was kon ik het nog net hebben.... :I: Ik geef toe dat ik wel eens naar beneden gestormd ben na 4 keer wakker worden om 0200 uur en hem naar zijn plaats heb gestuurd met het onvriendelijke verzoek dat hij zijn bek moest houden. :devil: :S:

Dat gaat dus nu goed tot de krant komt en vanaf dan niet meer. Dat is ergens tussen 0600 en 0700. Ik kan er nu ook doorheen slapen vaak.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef: 09 dec 2020 16:13
laeken schreef: 09 dec 2020 06:56Liever elke dag een keutel dan elk uur een drietal hele harde blaffen.
Een guuskeutel is toch iets anders dan waar drie grote honden je mee verblijden. :mrgreen:
Ik heb geen idee wie het hier doet maar soms ligt er zoveel poep dat ik denk dat er nog een andere hond ondergedoken zit in ons huis :engel: . Een drol of 3 in de keuken. Dan nog twee setjes drollen achter de bank en een drol voor het raam in de woonkamer. Waar ze zoveel schijt vandaan halen op 5 balletjes kvv is mij een raadsel. Maar zoals ik al zei is het al weer een paar weken schoon in huis. Kan zo morgen weer beginnen en dan een aantal weken elke dag achter elkaar. Baal dat ik er niet achter kom waar dat aan ligt.

Pies op de gekleurde tegels in de keuken in het donker is het ergst. Dat trekt als een spons in mijn sokken of pantoffels want ik ga er steevast in staan.... :ugh:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Na vele ergernissen kom je in de fase van berusting terecht. Het volgezeikte looppad in de keuken met een verlijmde vloerbedekking heb ik eruit gesneden. Vreemden valt het op maar mij allang niet meer. Je went er gewoon aan. Dat geldt ook voor mijn nieuwe tegelvloer in de kamer. De zwarte voegen zijn deels dermate uitgebeten dat ze lichtgrijs geworden zijn. Ook aan het dagelijks een keer of zes zeik opsoppen. Je gaat er overigens ook naar lopen om te voorkomen dat je ergens in een hoop stront trapt. Volgens mij gewoon een teckeldingetje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Tineke schreef: 09 dec 2020 16:18
Jimi weet nu wel dat de laatste ronde geen lange ronde is , plassen indien nodig poepen en weer naar binnen.
Gaat bij reuen ook hoor, ik gooi Donner naar buiten soms, zeg 'ga plassen' hij loopt naar z'n favo boom en tilt poot op :lol1:
En ook als ik het tegen de teven zeg loopt ie nog naar die boom.

Maar ook een teef hier die 's avonds laat niets doet als ze niet aan de riem zit. Dus die moet je ook even dwingen om alles te doen, en dat is 6.5 jaar oud...anders houdt ze het wel op hoor, maar dan houdt ze het soms zomaar 14-18 uur lang op.

De teef van m'n oma doet het ook, 's nachts binnen plassen. Ze slaapt nu onder de trap, in de gang dus, zodat ze m'n oma kan horen, nu doet ze het niet meer. En de ruimte is niet kleiner :U:
laeken
Zeer actief

Het is in elk geval iets van kleine hondjes. Toen wij nog een kleed hadden begon het steeds meer te stinken in huis. Een hoogpolig wit wollen kleed. Zo leuk onder de tafel. Tot ik zag dat Bas nadat ze opstond van de bank daar gewoon ging piesen. Waar we bij zaten. En dan liep die pies direct door het kleed dus je zag er niks van. Maar onder dat kleed.....wow.....Die ging met de vuilnis mee. Sinds dat kleed weg is is Bas zindelijk. Overdag...denk ik....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Doyaquba schreef: 09 dec 2020 16:43
Tineke schreef: 09 dec 2020 16:18
Gaat bij reuen ook hoor, ik gooi Donner naar buiten soms, zeg 'ga plassen' hij loopt naar z'n favo boom en tilt poot op :lol1:
En ook als ik het tegen de teven zeg loopt ie nog naar die boom.

Maar ook een teef hier die 's avonds laat niets doet als ze niet aan de riem zit. Dus die moet je ook even dwingen om alles te doen, en dat is 6.5 jaar oud...anders houdt ze het wel op hoor, maar dan houdt ze het soms zomaar 14-18 uur lang op.

De teef van m'n oma doet het ook, 's nachts binnen plassen. Ze slaapt nu onder de trap, in de gang dus, zodat ze m'n oma kan horen, nu doet ze het niet meer. En de ruimte is niet kleiner :U:
Wij doen iets fout. Want al mijn reutjes moet ik juist heel erg negeren en dan hopen dat ze gaan plassen. Zodra ik tegen Guus zeg plasje doen is het over met de pret en wil hij naar binnen. Hij begrijpt het niet. En ondertussen doet Bas dan een nepplasje want die hoort plasje doen en doet dan haar plicht. Het werkt hier helaas echt niet. In de tuin dan. Want zodra ik ga wandelen markeert Guus overal. Die kan ik niet met goed fatsoen mee naar een winkel nemen want voor ik het weet staat hij de goudvissen in intratuin te markeren of pist hij over een set laarzen bij de boerenbond. In een woonhuis doet hij dat niet dus op bezoek kan ik wel gewoon met hem goddank.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef: 09 dec 2020 16:57 Hein plast ook gewoon meteen.
Binnen piesen doet hij nooit. Ik weet niet waarom, gewoon nooit gedaan.
Heeft dat vorige baasje in elk geval iets goed gedaan mazzelaar :engel:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem kan z'n poot optillen op het commando 'ga eens plassen'.

De helft van de tijd komen er dan echter max 5 druppels uit omdat de plek hem niet aanstaat of meer plassen op 1 plek verspilling van urine is ofzo :Q:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”