Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schijt genoeg van
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: schijt genoeg van
Ben blij dat mijn jongens allebei op commando plassen en dan nog goed plassen ook. En als ik zeg dat we naar huis gaan, weten ze ook dat als ze nog moeten poepen ze dat beter meteen kunnen doen, omdat ze daarna voorlopig geen kans meer krijgen (behalve uiteraard bij hoge nood, maar hoewel ze het wel in de tuin doen als ze echt nodig moeten, hebben ze toch voorkeur voor buiten de tuin)
Gait heeft vorig jaar een periode gehad dat hij steeds in de nacht diarree had. Voor hem hebben we puppypads waar hij dankbaar gebruik van maakt als het nodig is, maar gelukkig is het al bijna een jaar niet meer nodig geweest
Gait heeft vorig jaar een periode gehad dat hij steeds in de nacht diarree had. Voor hem hebben we puppypads waar hij dankbaar gebruik van maakt als het nodig is, maar gelukkig is het al bijna een jaar niet meer nodig geweest
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Gisternacht Mara samen met Maverick in het kamertje gelegd (vond ze helemaal goed
); eerder op de avond wilde ze zelf al naar buiten, geen idee wat ze gedaan heeft. Maar geen p&p in het kamertje de volgende ochtend. Daarentegen wel in de keuken
en dat kwam niet van Liza maar dat moet dus van Kailen zijn geweest. Misschien was hij het al die tijd al en heb ik Mara ten onrechte verdacht. Dit verandert wel wat, want Kai is 12 1/2 en zijn nieren werken niet meer 100% dus misschien kàn hij het gewoon niet meer zo lang ophouden allemaal. Die ga ik dan ook niet inperken. Liza deed het allemaal keurig vlak voor ze naar binnen ging, en ook direct bij het naar buiten gaan 's ochtends (als: op de deurmat
). Ze is in principe goed zindelijk en probeert het duidelijk wel op te houden. Dat vind ik eigenlijk nog wel het belangrijkste: dat ze er niet gewoon een potje van maken omdat het kan.
Afgelopen nacht Mara ook weer in het kamertje. Dit keer had Kailen zelf al eerder op de avond aangegeven dat hij naar buiten moest. Dat doet hij overigens heel subtiel en ik had het eigenlijk alleen in de gaten omdat ik er nu meer op bedacht was dat hij misschien ook wat vaker eruit moet.
En vanochtend was alles poep en pies-vrij
Voortaan alle 3 dus nog maar even tussentijds eruit en kijken of Kailen het dan wel redt. Misschien kan Mara dan ook weer terug.

Afgelopen nacht Mara ook weer in het kamertje. Dit keer had Kailen zelf al eerder op de avond aangegeven dat hij naar buiten moest. Dat doet hij overigens heel subtiel en ik had het eigenlijk alleen in de gaten omdat ik er nu meer op bedacht was dat hij misschien ook wat vaker eruit moet.
En vanochtend was alles poep en pies-vrij

Voortaan alle 3 dus nog maar even tussentijds eruit en kijken of Kailen het dan wel redt. Misschien kan Mara dan ook weer terug.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat met die reuen die niet op commando plassen vind ik ook lastig. Karel doet het wel op commando, maar niet helemaal uitplassen. Dus ik loop met hem toch savonds altijd nog een ronde. Toen ik alleen Pom had deed ik dat niet, die ging gewoon plassen hier aan de overkant en dan weer naar binnen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Fijn dat het goed gegaan is! Arm opaatje Kailen... En arme Mara en Liza die de schuld kregen! 

- lucie
- Zeer actief
ja Kailen is zo vreselijk bescheiden

Het vervelende is dat ik van die ongeglazuurde plavuizen heb, met extra brede diepe voegen, plus vloerverwarming. Dat zuigt en plakt als een gek

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Als ik die verhalen hier lees, dat schaar ik mezelf altijd als 'ongeschikte hondenbaas'. Ik zou dat echt niet trekken dat gepoep en gepies is huis
.
Ik heb alleen maar grote en middelgrote honden gehad en allen super zindelijk. Al mijn reuen (en dat zijn er inmiddels heel wat) piesen op commando. Misschien scheelt het ook of ze in de tuin hun behoefte moeten doen of dat ze worden uitgelaten? Mijn honden mogen onder geen beding in de tuin poepen of piesen. Ik vind dat vies. Ze worden dus 4x per dag uitgelaten, ze weten wanneer het een kort rondje is en zorgen dat ze dan alles hebben gedaan.
Wanneer ze in mijn huis zouden poepen/piesen had ik zeker de vrijheid ingeperkt. Dan maar in een bench of de hal o.i.d..
? En hier wordt het piesen tegen andere objecten dan boom/gras/struiken etc bestraft. Kan al m'n reuen overal mee naar toe nemen, ook op visite bij mensen met andere honden zonder bang te zijn dat ze ergens hun poot tegen oplichten. Ze hebben zich maar in te houden. Ze lopen veel los en mogen dan in de natuur naar harte lust pissen. Maar binnen of in de bebouwde kom niet
Ook bij herplaatsers die dat wel deden was het binnen no time afgelopen met in huis of buiten tegen muren/auto's etc piesen.

Ik heb alleen maar grote en middelgrote honden gehad en allen super zindelijk. Al mijn reuen (en dat zijn er inmiddels heel wat) piesen op commando. Misschien scheelt het ook of ze in de tuin hun behoefte moeten doen of dat ze worden uitgelaten? Mijn honden mogen onder geen beding in de tuin poepen of piesen. Ik vind dat vies. Ze worden dus 4x per dag uitgelaten, ze weten wanneer het een kort rondje is en zorgen dat ze dan alles hebben gedaan.
Wanneer ze in mijn huis zouden poepen/piesen had ik zeker de vrijheid ingeperkt. Dan maar in een bench of de hal o.i.d..
Aan de ene kant denk ik 'respect' dat je dat trekt met dat poepen en piesen in huis en dan nog dat geblaf. Aan de andere kant, zo moeilijk is het toch niet om je hond af te leren dat ze gewoon hun kop dicht moeten houden tot je wakker bentlaeken schreef: ↑09 dec 2020 16:49Wij doen iets fout. Want al mijn reutjes moet ik juist heel erg negeren en dan hopen dat ze gaan plassen. Zodra ik tegen Guus zeg plasje doen is het over met de pret en wil hij naar binnen. Hij begrijpt het niet. En ondertussen doet Bas dan een nepplasje want die hoort plasje doen en doet dan haar plicht. Het werkt hier helaas echt niet. In de tuin dan. Want zodra ik ga wandelen markeert Guus overal. Die kan ik niet met goed fatsoen mee naar een winkel nemen want voor ik het weet staat hij de goudvissen in intratuin te markeren of pist hij over een set laarzen bij de boerenbond. In een woonhuis doet hij dat niet dus op bezoek kan ik wel gewoon met hem goddank.Doyaquba schreef: ↑09 dec 2020 16:43Gaat bij reuen ook hoor, ik gooi Donner naar buiten soms, zeg 'ga plassen' hij loopt naar z'n favo boom en tilt poot opTineke schreef: ↑09 dec 2020 16:18Ja teven lukt dat wel bij , reuen lijkt me lastiger.laeken schreef: ↑09 dec 2020 16:11
Dat lukt ons alleen bij teven. Nog geen enkele reu. Elke teef hier kan en kon op commando plassen. Bas heeft echt geen zin in de tuin om 2300 uur maar ze moet. Dan staat ze buiten te staren en te balen en dan zeg ik "plasje doen!" en dan piest ze en rent naar de keuken voor een snoepje. Guus en eerder Tom raken helemaal gestresst van plasje doen en willen dan soms helemaal niet meer naar buiten. Op commando lukte dus echt niet met de reuen hier. Dat is wachten tot ik een ons weeg.....
Jimi weet nu wel dat de laatste ronde geen lange ronde is , plassen indien nodig poepen en weer naar binnen.![]()
En ook als ik het tegen de teven zeg loopt ie nog naar die boom.
Maar ook een teef hier die 's avonds laat niets doet als ze niet aan de riem zit. Dus die moet je ook even dwingen om alles te doen, en dat is 6.5 jaar oud...anders houdt ze het wel op hoor, maar dan houdt ze het soms zomaar 14-18 uur lang op.
De teef van m'n oma doet het ook, 's nachts binnen plassen. Ze slaapt nu onder de trap, in de gang dus, zodat ze m'n oma kan horen, nu doet ze het niet meer. En de ruimte is niet kleiner![]()

Wat fijn!lucie schreef: ↑10 dec 2020 08:42 Gisternacht Mara samen met Maverick in het kamertje gelegd (vond ze helemaal goed); eerder op de avond wilde ze zelf al naar buiten, geen idee wat ze gedaan heeft. Maar geen p&p in het kamertje de volgende ochtend. Daarentegen wel in de keuken
en dat kwam niet van Liza maar dat moet dus van Kailen zijn geweest. Misschien was hij het al die tijd al en heb ik Mara ten onrechte verdacht. Dit verandert wel wat, want Kai is 12 1/2 en zijn nieren werken niet meer 100% dus misschien kàn hij het gewoon niet meer zo lang ophouden allemaal. Die ga ik dan ook niet inperken. Liza deed het allemaal keurig vlak voor ze naar binnen ging, en ook direct bij het naar buiten gaan 's ochtends (als: op de deurmat
). Ze is in principe goed zindelijk en probeert het duidelijk wel op te houden. Dat vind ik eigenlijk nog wel het belangrijkste: dat ze er niet gewoon een potje van maken omdat het kan.
En vanochtend was alles poep en pies-vrij![]()
- lucie
- Zeer actief
ja en vannacht weer alles netjes

Ga nu Mara weer terug in de woonkamer leggen. Als het goed gaat, dan blijf ik doorgaan met een extra p&p beurt voor de hele bups. En anders gaat ze weer mooi terug naar het kleine kamertje

Ik wil het ook niet hebben: geen gepiep, geblaf, gepies of ander gedoe 's nachts. Mijn nachtrust is heilig. Maar ik heb wel liever dat, als het nodig is (en alleen dan) dat ze wel binnen hun behoefte doen. Ik had een teef die liever stierf dan het in huis te doen. Dat hoeft van mij nou ook weer niet. Een incidenteel drolletje of plasje vind ik echt geen drama.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Bij een hond op leeftijd vind ik het ook wel anders dan bij een hond die het fysiek gezien makkelijk op moet kunnen houden.lucie schreef: ↑11 dec 2020 11:49ja en vannacht weer alles netjes![]()
Ga nu Mara weer terug in de woonkamer leggen. Als het goed gaat, dan blijf ik doorgaan met een extra p&p beurt voor de hele bups. En anders gaat ze weer mooi terug naar het kleine kamertje![]()
Ik wil het ook niet hebben: geen gepiep, geblaf, gepies of ander gedoe 's nachts. Mijn nachtrust is heilig. Maar ik heb wel liever dat, als het nodig is (en alleen dan) dat ze wel binnen hun behoefte doen. Ik had een teef die liever stierf dan het in huis te doen. Dat hoeft van mij nou ook weer niet. Een incidenteel drolletje of plasje vind ik echt geen drama.
Mijn honden slaan wel aan bij onraad, maar ze gaan het niet afdwingen om je wakker te blaffen. En voor men denkt daar heb je weer zo'n KNPV'er die z'n hond aftuigd, helemaal niet. Bijvoorbeeld mijn huidige teef ging in het weekend ook piepen omdat ze dan al wakker was op de 'doordeweekse tijd', ze hoefde niet nodig te poepen of plassen maar was gewoon wakker. Dan is paar keer een flinke brul naar beneden dat ze stil moet zijn ook gewoon voldoende en na paar weekenden was ze gewoon stil.
Het piepen of blaffen omdat ze nodig moeten vind ik ook geen probleem. Zeker als ze eens diarree hebben is het juist fijn dat ze het aangeven. De meeste doen dat ook gewoon, als ik 's nachts maar een piepje hoor of ze blaffen niet waaks (vaak zo'n afwachtende korte blaf) dan weet ik niet hoe snel ik naar beneden moet om ze naar buiten te laten

Hopelijk heb je het nu doorbroken met de uitlaatronde, dat is wel zo fijn opstaan zonder dat je meteen moet gaan ruimen en je huis nog fris ruikt!
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Hier Rhodi (30+kilo), Branco (15+kilo) gehad, en nu heb ik Kyuubi (4,5kg).
Alledrie waren uitstekend zindelijk (Branco had er training voor nodig toen hij met 1,5 jaar als herplaatser kwam, dat wel, die had vaak binnenpisbuien in het begin!), en gek genoeg was juist kleine Kyuubi de allermakkelijkste met zindelijk maken.
Alle drie reuen, alle drie konden/kunnen plassen op commando. In de nachten in beginne met alledrie met een bench gewerkt, Rhodi en Branco mochten later los, Kyuubi kan dat vermoedelijk ook wel, maar zit nog wel in een ''ik eet wat ik tegenkom'' fase, dus hij heeft nu een XXL bench tot zijn beschikking.
Ik denk dat een beperktere ruimte helpt om de hond in een slaapfase te brengen en te houden. Ik merk dat Kyuubi het zelf ook opzoekt als hij moe is; hij ligt nu in zijn reistas naast me te slapen, hij kiest daar zelf voor. Hoe kleiner het holletje hoe knusser. Hij kan de bank, de vloer, zijn huisje en twee benches kiezen, comfortabele mandjes, maar de kleine reistas slaapt toch het rustigste.
Ongewenste ongelukjes heb ik eigenlijk alleen meegemaakt als pup (duh) en bij ziekte, hoge ouderdom (vlak voor overlijden) en met Rhodi in absolute paniekstaat. En Branco dus toen hij als herplaatser kwam, dat heeft een klein jaartje van sporarische ongelukjes geduurd.
Alledrie waren uitstekend zindelijk (Branco had er training voor nodig toen hij met 1,5 jaar als herplaatser kwam, dat wel, die had vaak binnenpisbuien in het begin!), en gek genoeg was juist kleine Kyuubi de allermakkelijkste met zindelijk maken.
Alle drie reuen, alle drie konden/kunnen plassen op commando. In de nachten in beginne met alledrie met een bench gewerkt, Rhodi en Branco mochten later los, Kyuubi kan dat vermoedelijk ook wel, maar zit nog wel in een ''ik eet wat ik tegenkom'' fase, dus hij heeft nu een XXL bench tot zijn beschikking.

Ik denk dat een beperktere ruimte helpt om de hond in een slaapfase te brengen en te houden. Ik merk dat Kyuubi het zelf ook opzoekt als hij moe is; hij ligt nu in zijn reistas naast me te slapen, hij kiest daar zelf voor. Hoe kleiner het holletje hoe knusser. Hij kan de bank, de vloer, zijn huisje en twee benches kiezen, comfortabele mandjes, maar de kleine reistas slaapt toch het rustigste.
Ongewenste ongelukjes heb ik eigenlijk alleen meegemaakt als pup (duh) en bij ziekte, hoge ouderdom (vlak voor overlijden) en met Rhodi in absolute paniekstaat. En Branco dus toen hij als herplaatser kwam, dat heeft een klein jaartje van sporarische ongelukjes geduurd.

- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Bij een oudere hond is het natuurlijk anders, maar ik vind wat je zegt prima goede hondenbaas hoorHippo schreef: ↑11 dec 2020 10:49
Aan de ene kant denk ik 'respect' dat je dat trekt met dat poepen en piesen in huis en dan nog dat geblaf. Aan de andere kant, zo moeilijk is het toch niet om je hond af te leren dat ze gewoon hun kop dicht moeten houden tot je wakker bent? En hier wordt het piesen tegen andere objecten dan boom/gras/struiken etc bestraft. Kan al m'n reuen overal mee naar toe nemen, ook op visite bij mensen met andere honden zonder bang te zijn dat ze ergens hun poot tegen oplichten. Ze hebben zich maar in te houden. Ze lopen veel los en mogen dan in de natuur naar harte lust pissen. Maar binnen of in de bebouwde kom niet
Ook bij herplaatsers die dat wel deden was het binnen no time afgelopen met in huis of buiten tegen muren/auto's etc piesen.

Dat voelt voor mij ook logisch, ik kan ook mijn reu gewoon overal mee naartoe nemen. Los mag hij tegen alle graspollen plassen, maar niet tegen muren/hagen/auto's. En dat weet ie ook.
Jammer genoeg denken veel hondenbazen daar anders over. Heb wel vaak dat honden uit de buurt tegen onze buxus aan plassen en dat Donner dan blaft van hé mag niet. Echt zo'n kort boos blafje