Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge vrouw aangevallen in Den Haag

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Jonge vrouw aangevallen in Den Haag

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Julia (18) ligt urenlang op operatietafel na aanval agressieve hond: ‘Helft van haar gezicht hing eraf’

De moeder en broer van het 18-jarige meisje Julia Korszak die gisteravond in Den Haag ernstig gewond raakte toen een pitbull-achtige hond in haar gezicht beet zijn zwaar geschokt en aangeslagen. Ze roepen de eigenaar van het levensgevaarlijke dier op zich te melden bij de politie.

Het meisje lag urenlang op de operatietafel in een poging haar zwaar gehavende gezicht te herstellen. ,,De helft van Julia's gezicht hing eraf. Een deel van haar kaak is verbrijzeld en ze mist twee tanden,'' vertelt de moeder die kapot is van de verschrikkelijke gebeurtenis. Julia Korszak ging gisteravond rond 23.30 uur even naar de avondwinkel om snacks te halen. Halverwege was ze in de Nunspeetlaan getuige hoe een pitbull-achtige hond een puppie aan wilde vallen die door iemand werd uitgelaten.

Het meisje sprong ertussen om de pup te helpen, vertelt haar broer Dawid Korszak (23). ,,Op dat moment heeft een tweede pitbull die er was mijn zus aangevallen.” Waarschijnlijk was het een pitbull, of een staffordshire, denkt hij. ,,Zo'n soort ras.”
Nek

De valse hond zou volgens getuigen in de nek van het meisje zijn gesprongen en beet zich vast in haar gezicht. Pas na een worsteling liet het beest los.

De eigenaar van het agressieve dier maakte zich uit de voeten en liet Julia bebloed achter. Tot woede en ongeloof van haar familie. Bij de twee vechthonden zouden volgens getuigen een man en een vrouw zijn geweest. De man was volgens de politie getint. Hij droeg een bruine jas, een grijs vest en een blauwe spijkerbroek. De vrouw was blank. Ze heeft volgens Julia twee piercings bij haar onderlip, rood haar en een tenger postuur. De politie is naar beiden op zoek.

De Haagse Julia Korszak, die de droom heeft om beveiliger te worden, werd gisteravond zwaar gewond door omstanders naar het HMC Westeinde gebracht. In de auto maakte ze, strak van de adrenaline, een selfie van haar zwaar gehavende gezicht.

,,Zo zie je eruit als je aangevallen wordt door een pitbull‘’, schreef ze eronder op haar Facebook. Deze foto was te heftig en te bloederig om op de website AD.nl te tonen. Aan haar broer vertelde ze per app dat ze met haar vinger via een gat in haar kin in haar mondholte kon komen.

,,Het is verschrikkelijk,'' zegt haar zwaar aangeslagen moeder, die gisteravond aan het werk was, maar halsoverkop naar het ziekenhuis ging om haar dochter bij te staan. ,,De rit naar het ziekenhuis ben ik helemaal kwijt,'' zegt ze. Zo overmand was ze door emoties. ,,We zijn er kapot van.”
‘Krachtig wijfie’

Het meisje is in het Haagse ziekenhuis urenlang geopereerd door een plastisch chirurg. ,,De vraag is nu wat ze eraan overhoudt. Het wordt een langdurig traject, is al gezegd door de artsen,'' aldus Dawid Korszak die respect heeft voor de kracht van zijn zus. ,,Het is een knoert van een meid. Een groot, krachtig wijfie.”

Dawid Korszak vindt het onbegrijpelijk dat de man en vrouw die bij de agressieve honden hoorden zijn zus aan haar lot overlieten. ,,Zij loopt de rest van haar leven met een scarface (litteken, red.) in haar gezicht. De hond die aanviel is bovendien levensgevaarlijk, zegt Dawid. ,,Die vrouw en die man moeten gewoon gevonden worden,'' zegt hij woedend. ,,Als ze waren gebleven om te helpen, hadden we nog kunnen denken ‘dit is een ongeluk’. Maar hier zijn twee mensen moedwillig weggelopen.''
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Re: Jonge vrouw aangevallen in Den Haag

Ongelezen bericht door Persistence »

Het is wel echt als een sensatieverhaal geschreven. Verschrikkelijk voor de dame wel natuurlijk.

Hoe is het met de pup? De ene pitbull viel de pup aan, en een tweede pitbull het meisje?
Hadden die mensen er dan twee, of was het van verschillende eigenaren?

Hier ook link met een ziekenhuisfoto: https://www.ad.nl/den-haag/julia-18-lig ... ook.com%2F
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zag het al op Facebook voorbij komen. Het verhaal heeft inmiddels wel een iets andere vorm aangenomen.

Ik vraag me af hoorde die (Hindoestaanse want daar ging het eerst over man en die blanke vrouw met de naam Chantal want dat schijnt bekend te zijn) bij elkaar? en hadden die twee honden? Of hadden ze elk een hond. En waar hoorde die pup bij?

Ik vond het verhaal meteen al heel vreemd.
Ik vind het wel heel erg voor dat meisje want die is flink toegetakeld.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ik zou zeggen alle 4 ( honden en eigenaren) enkeltje regenboog brug hop klaar ermee
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik vind 18 jaar wel een meisje. En of ze goed doorvoed is weet ik niet. Haar hoofd heeft net in een bankschroef gezeten, dus dan heb je wat last van zwelling over het algemeen.

Ik las het verhaal gister, via een andere bron en wat minder spectaculair opgetekend.
Deze wijk is een "tussenin" wijk. Geen achterstandsbuurt, veel koophuizen, maar toch wel wat laag niveau.
Ik heb soms het idee dat staffords en aanverwanten dáár het slechte af zijn. Echte aso's lopen er stoer mee rond aan tuigen en kettingen, die krijgen geen kans om chihuahua's op te eten.
In dit soort wijken komen ex-asielklanten in gezinnetjes terecht, "ligt het aan de opvoeding", en "wil hij alleen maar spelen". Een stuk gevaarlijker voor de omgeving.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Is een man van 18 jaar dan ook een jongetje?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een rot verhaal zeg ,ben je 18 en getekend voor het leven door zo'n low life en zijn k@thond.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Lothian schreef: 13 dec 2020 08:05 Is een man van 18 jaar dan ook een jongetje?
Ja. Sterker nog, die blijven vaak nog veel langer een jochie.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

:mrgreen:
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Chihuahua-paws schreef: 13 dec 2020 00:08 Ik zag het al op Facebook voorbij komen. Het verhaal heeft inmiddels wel een iets andere vorm aangenomen.
Wat zou het verhaal dan zijn?
Heb enkel de versie die hier staat gezien
ellen en de birmanen
Zeer actief

jome schreef: 13 dec 2020 15:58
Chihuahua-paws schreef: 13 dec 2020 00:08 Ik zag het al op Facebook voorbij komen. Het verhaal heeft inmiddels wel een iets andere vorm aangenomen.
daar ben ik ook wel benieuwd naar. voorlopig ligt deze jonge vrouw ernstig verminkt in het ziekenhuis.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ja, heel naar. Maar ik zou ook nooit tussen twee vreemde honden komen, onder geen beding.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

ellen en de birmanen schreef: 13 dec 2020 17:01
daar ben ik ook wel benieuwd naar. voorlopig ligt deze jonge vrouw ernstig verminkt in het ziekenhuis.
A picture paints a thousand words.
En daar is niet 'een iets andere vorm' aan te geven.
Als hond vermomde krokodillen horen niet thuis op straat.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 13 dec 2020 17:34 Want daar gaat het om. Welke wending het verhaal heeft aangenomen.
Op feestboek :LOL: Want Deveney heb ut gezeg!

De telegraaf had een minder schreeuwerig bericht (en haar inderdaad als vrouw benoemd).
Dat is redelijk zeldzaam.
Chihuahua-paws
Zeer actief

In het eerdere verhaal stond niks over een pup. Niks over dat ze ertussen sprong, Enkel een naam van een vrouw (dus mogelijk hebben ze hun gegevens gewoon achter gelaten) mogelijk hebben de mensen hun honden naar huis gebracht om verdere escalatie te voorkomen in de wetenschap dat er iemand bij het meisje was. Het meisje maakte een selfie van haar gezicht dus toen het net gebeurd was (die foto stond op Facebook en werd massaal gedeeld. Het verhaal erbij is mogelijk zo een eigen leven gaan lijden.

ellen en de birmanen
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 13 dec 2020 18:55

In het eerdere verhaal stond niks over een pup. Niks over dat ze ertussen sprong, Enkel een naam van een vrouw (dus mogelijk hebben ze hun gegevens gewoon achter gelaten) mogelijk hebben de mensen hun honden naar huis gebracht om verdere escalatie te voorkomen in de wetenschap dat er iemand bij het meisje was. Het meisje maakte een selfie van haar gezicht dus toen het net gebeurd was (die foto stond op Facebook en werd massaal gedeeld. Het verhaal erbij is mogelijk zo een eigen leven gaan lijden.
hoe kom jij aan die info? ik lees dus alleen wat ik voorbij zie komen via het AD en wat de man heeft geschreven die haar naar het ziekenhuis heeft gebracht. de selfie heb ik gezien en daar wordt ik echt niet vrolijker van. maar ook al zal het verhaal anders zijn, het is niet normaal dat een vrouw zo is toegetakeld door een hond. ik zeg spuit in die hond.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik vind het ook niet normaal. Dat meisje is verminkt 😉
Het is alleen niet duidelijk dat de eigenaren van de andere honden de benen hebben genomen en haar aan haar lot hebben overgelaten zoals het er staat. Ik heb ook de berichten alweer voorbij zien komen dat ze de man van alles aan willen doen 😉

Het verhaal wat op Facebook stond aanvankelijk is aangepast (mogelijk omdat de politie het onderzoek gaande heeft)

Van mij mag er ook een spuit in die hond hoor. Zo'n beest hoort niet thuis in de maatschappij (maar totdat zeker is hoe dat met die mensen zit, die mogelijk dus wel mee werken) vind ik dat daar wel wat voorzichtiger mee omgesprongen mag worden.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

[https://112vdg]

ZUID-HOLLAND

Agressieve hond doodgeschoten

Geplaatst op 14 december 2020

Den Haag, Zoetermeer – Bij het onderzoek naar een eerder bijtincident was een agent op zondag 13 december in een woning aan de Velddreef in Zoetermeer genoodzaakt een agressieve hond dood te schieten. Uit onderzoek bleek dit de hond te zijn die bij een bijtincident op vrijdag 11 december betrokken was, hierbij raakte een 18-jarig slachtoffer zwaar gewond.
Agenten van politiebureau Zuiderpark deden een uitgebreid onderzoek naar dit zeer ernstig bijtincident. Volgens het zwaargewonde slachtoffer probeerde zij op de Nunspeetlaan in Den Haag een kleine hond die door een agressieve hond werd belaagd te ontzetten. Plotseling viel de zeer agressieve hond de vrouw aan en beet haar vol in het gezicht. Het slachtoffer liep hierbij ernstige verwondingen op en ligt nu nog steeds in het ziekenhuis.
Na een uitgebreid onderzoek naar de verblijfplaats van de eigenaar en de agressieve hond, kwam de woning aan de Velddreef in Zoetermeer in beeld. Toen agenten de hond probeerden te benaderen reageerde deze direct zeer agressief. Agenten hebben nog geprobeerd de hond met een vangstok onder controle te krijgen. Toen dit niet mogelijk bleek en de hond de agenten aanviel was een van de agenten genoodzaakt zijn vuurwapen tegen de hond te gebruiken. De hond heeft dat niet overleefd. De 35-jarige eigenaresse van de hond meldde zich later aan een politiebureau en werd aangehouden. De politie onderzoekt de zaak.

https://112vdg.nl/2020/12/14/agressieve ... geschoten/ 

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Prachtig, die doet het niet meer
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

En nu een permanent houdverbod voor die eigenaar erachteraan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Had de foto van het meisje/vrouw op Facebook voorbij zien komen, afschuwelijk hoe zij is verminkt voor de rest van haar leven.

Gelukkig is de eigenaar achterhaald en leeft de bijtende hond niet meer, dat is de enige juiste oplossing. Zulke honden horen niet thuis in deze maatschappij. De eigenaren van de 2 honden hebben zich blijkbaar wel uit de voeten gemaakt en koest gehouden, want de politie moest hen zelf opsporen. Nadat ze hun 'honden thuis hadden gebracht' was een telefoontje naar de politie natuurlijk een kleine moeite geweest.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Het is toch ook weer allemaal prachtig en allemachtig. Verder geen woorden voor.
_Esmee
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef: 14 dec 2020 10:57 Ik hoorde dat de pup uit het verhaal ook dood was.
Van wie?

Het verhaal staat er nu net alsof de politie de hond aantroffen in de woning, en die hun aanviel, maar de eigenaresse meldde zich later pas? Waar was die dan toen de politie er was? :denken:

Nouja, moraal van het verhaal is dat de hond niet meer leeft en dat is goed nieuws.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Allemachtig... Gelukkig weer zo'n agressieve joekel minder op straat. Die eigenaren zouden een levenslang houdverbod moeten krijgen, zomaar weglopen en niet melden, opruimen die handel aub.
Afbeelding
Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

Ongelezen bericht door Asta01 »

Jeetje wat bizar. Vind het eigenlijk wel goed dat die gelijk afgeschoten is, kan er ook geen onzinnige discussie pver zijn. Doet ie anders nooooooit
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Nu maar hopen dat dit inderdaad de juiste hond is
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

Ongelezen bericht door Asta01 »

Ik kan niet quoten, maar voor politie een binnentreding mag doen en een dier in beslag komt nemen is er al het een en ander gebeurd en geregeld met (hulp)over. En nee ze gaan niet wachten tot de eigenaar terug is.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Kan gewoonweg niet geloven dat dat zo gebeurd is. Is ook nergens terug te lezen. Ze moeten wel verrekte zeker zijn dat dit de hond is geweest die in Den Haag 2 dagen eerder die vrouw in het gezicht heeft gebeten. Zal toch wat zijn dat iemand mijn hond aanwijst als "dader" en dat zonder dat ik erbij ben mensen/politie mijn huis gaan betreden om mijn hond mee te nemen, en als deze verzet toont dat deze een kogel krijgt.

Er zal meer bewijs zijn geweest, en waarschijnlijk is de deur open gedaan door een andere bewoner. Maar daar worden geen mededelingen over gedaan. Dus dat vul ik in ieder geval nu zelf zo in.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bewijs is voor de rechter. En als je dan toch zo binnen komt zetten en die hond agressief is, draai je om en doe je de deur dicht. Wat is er dan nog voor gevaar?
Bewijsdrang.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”