Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge vrouw aangevallen in Den Haag

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Jonge vrouw aangevallen in Den Haag

Ongelezen bericht door kooi »

Wat niet geboren wordt, hoeft niet te worden gehaat en afgeschoten. Intens medelijden met dit ras, dat voor de lol van hun bazen vaak zo'n kutleven moeten leiden en naar of veel te vroeg aan hun einde moeten komen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef: 14 dec 2020 16:04 De politie heeft zondag een pitbull doodgeschoten in een huis in Zoetermeer. Het gaat om de agressieve hond die vrijdag de 18-jarige Julia Korszak in haar gezicht beet op de Nunspeetlaan in Den Haag.
Na uitgebreid onderzoek kwam de politie zondag uit bij een woning aan de Velddreef in Zoetermeer. “We zijn naar de woning gegaan en probeerden contact te maken met de hond”, vertelt een politiewoordvoerder. “Toen viel hij collega’s aan.”

De politie probeerde het bijtgrage beest eerst met een vangstok onder controle te krijgen, maar dat bleek niet genoeg te zijn. De agent voelde zich vervolgens genoodzaakt om zijn vuurwapen tegen de hond te gebruiken.

De eigenaar ging zijn hond natuurlijk eerst naar huis brengen. jaja. En kwam toen meteen niet meer terug.
Dat je nog enig fatsoen van dat slag verwacht verbaast mij altijd.
Nou ja, het geval is dood. Opgeruimd staat netjes. En nou meteen een houdverbod.

Uh het incident heeft vrijdag plaats gevonden en zondag stond daar de politie op de stoep. Misschien was de vrouw op haar werk? Of op bezoek bij familie.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Als er hier vreemde mannen met dreigende houding en wapens binnen komen en ik ben niet thuis ben ik ook een hond kwijt. Izzie zal zich niet laten vangen vermoed ik en ook dreigen, uit angst maar dat ziet er zo niet uit als je geen verstand van honden hebt. En Iz is veel maar geen agressief kutjoekel.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef: 15 dec 2020 14:06
Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 14:01
Uh het incident heeft vrijdag plaats gevonden en zondag stond daar de politie op de stoep. Misschien was de vrouw op haar werk? Of op bezoek bij familie.
Wie weet was die domme kut net onderweg naar de politie om te zeggen dat het haar tyfuslijer was die het halve gezicht van die vrouw eraf getrokken had. Alhoewel ik dat zwaar betwijfel.
Hoe dat verder is gegaan weet ik niet, ik was er niet bij. Maar linksom of rechtsom is die hele hond dood. Gelukkig, daar zijn we vanaf.
Ja. Gelukkig maar.

Ik hoop maar dat de politie naar binnen mocht.
Want naar binnen stormen terwijl er een hond rondloopt is natuurlijk wel agressie bij de hond uitlokken.
En bij mijn weten hebben ze daar toestemming voor nodig van de bewoner of van hogerhand en dat wordt niet zomaar gegeven.

En dit zou er zomaar voor kunnen zorgen dat de vrouw verder niet berecht gaat worden.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef: 15 dec 2020 14:32
Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 14:14 Want naar binnen stormen terwijl er een hond rondloopt is natuurlijk wel agressie bij de hond uitlokken.
En bij mijn weten hebben ze daar toestemming voor nodig van de bewoner of van hogerhand en dat wordt niet zomaar gegeven.
Het was zondagmiddag. Diender Joris verveelde zich kapot en zat trommelend aan zijn bureau. Diender Sjaak had ook al geen fuk te doen.
Opeens hadden ze een idee. Als ze nou eens die kuthond in Zoetermeer voor zijn smoel gingen schieten? En welgemoed gingen ze op pad.

Ja. Zo is het vast gegaan. :roll:
Mwah het hele politie optreden getuigd nou niet van vakkundigheid.
Ze hebben een hond afgemaakt waarvan helemaal nog niet "bewezen is" dat het de bijtende hond is.
En ergens een huis binnenstormen en met je wapenstok achter een hond aanrennen, dat zegt ook genoeg over het feit dat er niemand mee was die ervaring heeft met het vangen van honden.
En dat mag je wel verwachten als er toestemming verleend wordt om een huis binnen te dringen waar zo'n hond zit. Dus ja ik denk idd dat jou verhaaltje wel eens toepasselijk kan zijn op dit optreden. Iig geloof ik er geen fuck van dat het volgens protecolen is gegaan. En dan idd maar hopen dat dit idd de betreffende hond is.

Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

Ongelezen bericht door Asta01 »

Politie mag niet zomaar naar binnen. Nou ben ik niet helemaal meer op de hoogte maar daar moet toch wel gegronde reden etc voor zijn en een (hulp) ovj die er toestemming voor geeft.
Verder of het handig is tja. Alles is overleg is natuurlijk handiger. Maar waar stop je dan. Want als je het voor een inbeslagname van een hond doet waarom dan niet voor andere zaken en/ of personen. Zit je weer met recht sgelijkheidsprincipe.
Asta01
Actief

Nou dat bedoel ik ook nanna, er zijn regels, protocollen etc. Maar dit is allemaal speculatie, niemand hier die weet hoe het is gegaan.
Asta01
Actief

Oh jij weet dus van a tot z hoe het gegaan is? Knap hoor
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Helemaal eens met Cleva. Niemand weet hoe dit gegaan is. De pitbull viel een hondje aan en iemand wilde dat hondje redden. Hoe? Door de pitbull in elkaar trappen? Door er bovenop te gaan liggen om vervolgens in je gezicht gebeten te worden? Ik wil niks goedpraten maar er zijn wel meer vechtende honden waar je niet op moet gaan liggen want dan heb je een enorm probleem. Vervolgens gaan ze de hond ophalen als de eigenaar er niet is? Waarom in vredesnaam? De hond zit veilig binnen.

Natuurlijk gaat die hond gevaarlijk gedrag vertonen. Is het uberhaubt wel die hond? Ik vind dit ook een enge gang van zaken en erg boven de wet en regels staan. Sinds wanneer gaat de politie ergens binnen waar honden zijn om ze vervolgens af te schieten als ze agressie tonen? Dat vind ik net zo eng als het hele verhaal.

Wie weet is het een enorme tyfushond die levensgevaarlijk is. Maar wie weet is het ook een schat van een hond waar je alleen niet op moet springen als vreemde op straat. Wij weten toch helemaal niet hoe het gegaan is? Wat we wel weten is onduidelijk onsamenhangend en dus voor geen enkele hondenliefhebber een fijn verhaal. Straks gaat er iemand op je hond liggen als die vecht en vervolgens bijt je hond die persoon en kom je later uit je werk en zit alles onder het bloed.

Voor mij is het belangrijk dat alles klopt. En ophalen van misschien de dader als er niemand thuis is klopt voor mij sowieso niet. Van geen kanten.

Dat die hond dood is is niet waar dit om gaat. Het zal vast een teringlijer zijn geweest en opgeruimd staat netjes. Maar de politie ruimt zover mij bekend geen honden op die waarschijnlijk iemand gebeten hebben als ze dat waren en die waarschijnlijk onterecht beten. Nogmaals, spring niet tussen twee vechtende honden. En zeker niet met je gezicht. Hoe erg die hond is kan ik niet afleiden uit het incident. Zoveel honden in gevecht bijten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 15 dec 2020 15:39 Precies. En we kunnen allemaal wel gaan zitten vinden dat het 'zielig' is voor de hond en dat het allemaal een stuk eenvoudiger had gekund maar dat had Deenzjer moeten bedenken voordat ie een vrouw verminkte.
Nee. Minder zielig dan op een geheim adres zitten wachten op een beoordeling en dan ingeslapen worden. Zielig is het punt niet.
De politie draagt hun eigen pet, niet die van rechter of beul en daar gaat het nogal eens mis.
Als je niet geilt op geweld of handelt vanuit onderbuikgevoelens, trek je de deur achter je blokreet dicht en haal je de eigenaar de volgende dag om 5.30 uit bed.
Kan die er een riem en een snuitje omdoen en meteen even uitleg geven. Als die niet mee wil werken kun je altijd verder kijken wat handige vervolgstappen zijn, gericht op inbeslagname.
Maar dat is natuurlijk niet de coiboi oplossing waarbij je schouderklopjes van je maten krijgt.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou een hele lieve hond valt geen kleine hondjes aan.
En een lieve hond bijt niet de helft van iemands gezicht eraf. En een verantwoordelijke baas laat dat ook niet gebeuren. Dan had er in de eerste plaats niemand tussen hoeven komen en ja als je tussen twee vechtende honden springt hebt je kans gebeten te worden. Maar dat praat het niet goed.
Die hond moet hemelen. Daar mag geen twijfel over bestaan.

Maar in Nederland mag dat wel eerst duidelijk worden.
En dat is in dit geval gewoon niet zo.En al was het bewezen dan had dit anders gekund..Nee gemoeten!

laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 15:59 Nou een hele lieve hond valt geen kleine hondjes aan.
En een lieve hond bijt niet de helft van iemands gezicht eraf. En een verantwoordelijke baas laat dat ook niet gebeuren. Dan had er in de eerste plaats niemand tussen hoeven komen en ja als je tussen twee vechtende honden springt hebt je kans gebeten te worden. Maar dat praat het niet goed.

En dat is in dit geval gewoon niet zo.En al was het bewezen dan had dit anders gekund..Nee gemoeten!
Volgens mij zijn hier op het forum dergelijke incidenten met zeer veel medeleven gevolgd. Gelukkig is daar niet zo gereageerd. Blijkbaar verschilt het per persoon en ras. Verder weet niemand of het hier wel om die hond gaat toch? En dat maakt het al zeer discutabel. Er waren daar twee honden. Hier spreken ze over een hond en er was niemand thuis. Stel verdorie dat je gewoon de buren bent en een stafford hebt? Of het was de hond van je vriendin en je eigen lieve hond heeft nooit iets gedaan maar wordt afgeschoten als je op je werk bent.

Kom op. Niks anders dan even secuur handelen hoor.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 15:59 Nou een hele lieve hond valt geen kleine hondjes aan.

Ik heb veel liever dat de eigenaar verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van de hond dan dat ik een oplossing zie in het doden van de hond. Geen problemen mee. Maar het helpt geen zak. En die eigenaar verantwoordelijk stellen gaat met procedures, bewijs en schuldig verklaren. Even de hond afschieten gaat aan alles voorbij. Dat is niet ok. Ongeacht wat je daarvan vindt. Niemand weet of het die hond was uberhaubt... :U:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik ken geen toppic van een pitbull of andere hond die iemands wang eraf getrokken heeft.

Wel een topic waarvan ik heb laten weten dat ik het een raar verhaal vond maar in dat verhaal speelden ook nog een andere hond een rol (was niet zeker geloof ik of de twee honden van de forummer daadwerkelijk de bijterds waren) Ik heb daar overigens ook mijn mening gegeven die anders was (hoe kan het ook anders) dan de rest.

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

kooi schreef: 15 dec 2020 13:47 Wat niet geboren wordt, hoeft niet te worden gehaat en afgeschoten. Intens medelijden met dit ras, dat voor de lol van hun bazen vaak zo'n kutleven moeten leiden en naar of veel te vroeg aan hun einde moeten komen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef: 15 dec 2020 16:11

Ik heb veel liever dat de eigenaar verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van de hond dan dat ik een oplossing zie in het doden van de hond. Geen problemen mee. Maar het helpt geen zak. En die eigenaar verantwoordelijk stellen gaat met procedures, bewijs en schuldig verklaren. Even de hond afschieten gaat aan alles voorbij. Dat is niet ok. Ongeacht wat je daarvan vindt. Niemand weet of het die hond was uberhaubt... :U:
:LOL: lees mijn andere berichten maar.

laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 16:12 Ik ken geen toppic van een pitbull of andere hond die iemands wang eraf getrokken heeft.

Wel een topic waarvan ik heb laten weten dat ik het een raar verhaal vond maar in dat verhaal speelden ook nog een andere hond een rol (was niet zeker geloof ik of de twee honden van de forummer daadwerkelijk de bijterds waren) Ik heb daar overigens ook mijn mening gegeven die anders was (hoe kan het ook anders) dan de rest.
Wie zegt dat de andere hond hier geen rol speelde. Aannames aannames en nog meer aannames. Op basis van aannames ga je toch geen huis binnen om daar met kogels een hond neer te schieten die op dat moment niemand kwaad kon doen? Het is een slecht verhaal.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Zoals ik al zei lees mijn eerdere berichten. Ik ga hier niet eens meer op in zeg maar 😉

laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 16:26 Zoals ik al zei lees mijn eerdere berichten. Ik ga hier niet eens meer op in zeg maar 😉
Als je niet meer zou zeggen dan in je eerste berichten heb je hier een punt. Jij zegt dat lieve honden niet bijten. Jij zegt dat lieve honden geen andere honden aanvallen. Ik zeg dan wie zegt dat dat die hond was? En vergis je vooral niet in lieve honden. Mijn honden zijn ook lief. Maar als je Guus schopt bijt hij. En als je op Bas gaat liggen bijt ze ook in je gezicht. We weten niet hoe het gegaan is. En dan verwijs je me naar berichten die over iets anders gaan? Lekker....
Ik weet dat jij ook vindt dat er meer duidelijk moet zijn voor je mag handelen. Maar daarna zeg je ook meer. Daar reageer ik op. We zijn het eens dat dit handelen snel en ondoordacht en zonder bewijs is. Dat is duidelijk.

Ik val je ook niet aan en heb het gevoel dat jij steeds reageert alsof ik je aanval. Dat was de vorige topic ook. Zeg je ik reageer niet op jou....terwijl je me quote....

What's wrong?
Laatst gewijzigd door laeken op 15 dec 2020 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat is mijn punt ook.
Ik vind ook dat dat eerst bewezen moet worden en vind dus dat de hond die dit echt gedaan heeft mag gaan hemelen.
Het had je een hoop moeite geschild als je één pagina had terug gelezen 👍

En nee ik vind niet dat lieve honden mensen in hun gezicht bijten. Als ze dat wel trachten te doen zou ik daar zelf tussen komen en dat is een groot verschil hier.

Een hond die dit doet hoort niet in de maatschappij. Het is beter voor de hond ook als die weg is want een leven wat hij zou krijgen hierna zou mij niet hond vriendelijk lijken.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 dec 2020 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef: 15 dec 2020 16:42We zijn het eens dat dit handelen snel en ondoordacht en zonder bewijs is. Dat is duidelijk.
En dat weet je dus helemaal niet.
laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 16:45 Dat is mijn punt ook.
Ik vind ook dat dat eerst bewezen moet worden en vind dus dat de hond die dit echt gedaan heeft mag gaan hemelen.
Het had je een hoop moeite geschild als je één pagina had terug gelezen 👍

Jeetje, wat is je probleem in hemelsnaam? Jij stelt en roept nogal veel waarin we het helemaal niet eens zijn en gaat vervolgens op een nogal arrogante manier een gesprek uit de weg. Ik ben je kindje niet he? Zoals jij in dat vorige topic stelde dat je mij quote en vervolgens algemeen sprak geldt voor mij hier hetzelfde. Dus toontje lager mag wel met dit arrogante gedoe.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef: 15 dec 2020 16:51 Ga een beetje ruzie liggen maken om zo’n klotepitbul, hahaha.
Ik vind het vervelend gaan. En dit is de zoveelste keer met haar en ik heb het idee dat het ergens door komt. Praat ik liever uit dan elke keer dit gelazer. Maar als het zo moet ook prima. Dan gaan we zo door. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit naar aanleiding van het gesprek over Bero, de nieuwe regels en het forum is. En ik heb de schurft aan zo'n nasleep overal en nergens en in elke topic.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

@Leaken toch even uitleg.

Ik quote jou idd.
Om het stukje waarom ik vind dat er geen twijfel over mag bestaan dat de hond die dit gedaan heeft. Niet in onze maatschappij thuis hoort.

Vervolgens quote je mij een aantal keer waarin je het hebt over hoe de politie gehandeld heeft en over bewijslast. Hier geef ik aan dat je dat terug kunt lezen.

Wij denken anders over wat er moet gebeuren met honden die gezichten aan flarden scheuren zo te lezen 😉

Verder vraag ik me af of je altijd zo moeilijk doet? Als je gewoon gelijk gezegd had dat je dat punt niet snapte (waarin ik vond dat de hond moet gaan hemelen) ipv er nog meer quotes aan te wagen en dan juist over iets waar we het eens zijn en het daarin laat lijken of ik iets anders beweer, had ik het eerder kunnen toelichten 😉 Ik ga dus niks uit de weg, ik had alleen geen zin om te bakkelijen over iets waarvan we het eigenlijk eens zijn maar waar kennelijk omheen gedraaid moest worden. Moeilijk doen om niks moem ik dat 😉

Ik voel me absoluut niet aangevallen. Maar door de quotes juist over het optreden van de politie leek jij iig te denken dat ik iets anders beweerde en dat wilde ik graag helder. Zou jij ook willen als het andersom was 😉
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 dec 2020 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef: 15 dec 2020 16:54
Nanna schreef: 15 dec 2020 16:51 Ga een beetje ruzie liggen maken om zo’n klotepitbul, hahaha.
Ik vind het vervelend gaan. En dit is de zoveelste keer met haar en ik heb het idee dat het ergens door komt. Praat ik liever uit dan elke keer dit gelazer. Maar als het zo moet ook prima. Dan gaan we zo door. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit naar aanleiding van het gesprek over Bero, de nieuwe regels en het forum is. En ik heb de schurft aan zo'n nasleep overal en nergens en in elke topic.
Welnee 😂
Niet overal dat punt proberen erin te rammen.
Het forum is voor mij het forum en ik heb de keuze gemaakt geen deelnemer te zijn op een pagina. Dat is mijn keuze maar dat heeft verder geen enkele toevoeging voor wie ik op het forum ben. En voor zover ik weet hebben wij ook geen probleem? Behalve dan dat we het soms niet eens zijn. Maar dat kan 😉

laeken
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: 15 dec 2020 17:03
laeken schreef: 15 dec 2020 16:54
Welnee 😂
Niet overal dat punt proberen erin te rammen.
Het forum is voor mij het forum en ik heb de keuze gemaakt geen deelnemer te zijn op een pagina. Dat is mijn keuze maar dat heeft verder geen enkele toevoeging voor wie ik op het forum ben. En voor zover ik weet hebben wij ook geen probleem? Behalve dan dat we het soms niet eens zijn. Maar dat kan 😉
Ik wil er geen punt in rammen overal. Geen deelnemer op een pagina? Waar gaat dat over? Ik heb daar toch nog nooit een woord over gerept met jou? Is dat de Facebook pagina? Die is niet van mij hoor. Haal je niet twee mensen door elkaar?
Als er niks aan de hand is ben ik tevreden. Want ik wil absoluut geen gedoetjes die overal doorslepen en dan elke keer een topic op shit laten uitdraaien omdat er op de persoon gespeeld wordt. Ik denk oprecht dat je mij verward met iemand anders. Ik heb geen andere pagina en wie daar komen en wie niet is mij totaal om het even en daar hebben wij ook verder nooit over gesproken samen. Dus dat daar vanuit mij iets zou zitten is echt totaal uit de lucht gegrepen. Jij haalt het hier ineens bij en ik denk dus dat je me verward met iemand anders.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Haha ik dacht dat je doelde op het topic over die pagina 🤭 Dat die pagina van jou zou komen zeg ik niet. Maar ik dacht dus wel dat je daar op doelde 😉
Dan heb ik helemaal geen flauw idee waar je het over hebt iig oops. Ik ken Bero niet persoonlijk en ik hoop denk ik net als ieder ander dat het forum gewoon weer wordt zoals het was. Met wat meer opties. Dus ik snap niet waar dat anders over kon gaan?

Ik verwar je niet met iemand anders.
We zijn het in het verleden ook meer dan eens oneens geweest 😉 dat heb je soms en dat zullen we wel houden. Er zijn geen bijbedoelingen.
Als je iets wil weten of vragen doe dat gewoon hoor. Want zoals ik al zei is er geen probleem (niet dat ik weet iig)

Voor als er inmiddels is gereageerd. Ik heb het aangepast nog iets 😉

laeken
Zeer actief

Ok. Zand erover dan. Waar niks is moet je niks maken toch? Dus dan is het goed. Beter want gedoetjes om niks en misverstanden zijn vermoeiend 😇
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef: 15 dec 2020 15:48 Helemaal eens met Cleva. Niemand weet hoe dit gegaan is. De pitbull viel een hondje aan en iemand wilde dat hondje redden. Hoe? Door de pitbull in elkaar trappen? Door er bovenop te gaan liggen om vervolgens in je gezicht gebeten te worden? Ik wil niks goedpraten maar er zijn wel meer vechtende honden waar je niet op moet gaan liggen want dan heb je een enorm probleem. Vervolgens gaan ze de hond ophalen als de eigenaar er niet is? Waarom in vredesnaam? De hond zit veilig binnen.

Natuurlijk gaat die hond gevaarlijk gedrag vertonen. Is het uberhaubt wel die hond? Ik vind dit ook een enge gang van zaken en erg boven de wet en regels staan. Sinds wanneer gaat de politie ergens binnen waar honden zijn om ze vervolgens af te schieten als ze agressie tonen? Dat vind ik net zo eng als het hele verhaal.

Wie weet is het een enorme tyfushond die levensgevaarlijk is. Maar wie weet is het ook een schat van een hond waar je alleen niet op moet springen als vreemde op straat. Wij weten toch helemaal niet hoe het gegaan is? Wat we wel weten is onduidelijk onsamenhangend en dus voor geen enkele hondenliefhebber een fijn verhaal. Straks gaat er iemand op je hond liggen als die vecht en vervolgens bijt je hond die persoon en kom je later uit je werk en zit alles onder het bloed.

Voor mij is het belangrijk dat alles klopt. En ophalen van misschien de dader als er niemand thuis is klopt voor mij sowieso niet. Van geen kanten.

Dat die hond dood is is niet waar dit om gaat. Het zal vast een teringlijer zijn geweest en opgeruimd staat netjes. Maar de politie ruimt zover mij bekend geen honden op die waarschijnlijk iemand gebeten hebben als ze dat waren en die waarschijnlijk onterecht beten. Nogmaals, spring niet tussen twee vechtende honden. En zeker niet met je gezicht. Hoe erg die hond is kan ik niet afleiden uit het incident. Zoveel honden in gevecht bijten.
De hond die het hondje greep heeft de jonge vrouw niet gebeten, was de hond die er ook bij was en aangelijnd was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Maakt niet uit. Als die vrouw de ene hond begint te trappen en staat te gillen kan dat gebeuren. Ik praat niks goed maar alles ligt aan de baas. De honden reageren zoals ze zijn. Als iemand Bas pijn doet raakt Guus ook heel snel erg overstuur en opgefokt. Die nemen we niet mee naar de dierenarts met Bas. En trimmen van Bas kan ook niet met hem erbij. Natuurlijk zijn het tyfushonden geweest. Die kans is overgroot. Maar toch...welke hond is nu doodgeschoten? En wat heeft die gedaan? Ik hoop zo dat ze niet de verkeerde hebben. En dan bedoel ik de hond van heel iemand anders.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”