Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En weer eentje...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

En weer eentje...

Ongelezen bericht door Nakisha »

Vechthonden verscheurden Sam, het hondje van Marjolein (34) uit Almelo: ‘Ze had geen schijn van kans’

ALMELO - Wat begon als een normaal uitlaatrondje, eindigde woensdagavond in een drama voor de Almelose Marjolein Jansen (34). Haar hondje Sam had geen schijn van kans toen ze werd aangevallen door twee veel grotere staffords. „Ze trokken haar helemaal uit elkaar.”

De tranen staan Marjolein Jansen in de ogen als ze terugdenkt aan haar Sam, het hondje waar ze al 4,5 jaar zo gek op was. De jack russell was een ‘goedaardige lieverd met donderstreken’. Onderdanig, en erg lief met kinderen. „Het is gewoon mijn schatje.”

Even blijft het stil. „Was, het wás mijn schatje. Ik ben er nog niet aan gewend. Ze is er niet meer.” Want wat er woensdagavond gebeurde, was als een nare droom.

Toen ze met Sam haar dagelijkse rondje maakte in de buurt van de Kolkschool in Almelo, ging het helemaal mis. Twee staffordshireterriërs werden even verderop uitgelaten, en eentje was niet aangelijnd. „Die hond vloog ineens op Sam af. Nekharen overeind, grommen, je zag direct dat het niet goed was. Maar het baasje wist hem de eerste keer nog terug te roepen. Tot die hond een paar minuten later een tweede kans kreeg om Sam te grijpen.”

Marjolein zag het niet aankomen. De agressieve stafford vloog de straat over en greep haar hondje vast. De tweede hond snelde ook toe, en zette ook zijn tanden in de kleine Sam. „Ze trokken haar helemaal uit elkaar. Ik schopte die honden en deed wat ik kon. Maar Sammy woog vier kilo, ze had niets in te brengen tegen twee vechthonden. Het was vreselijk.”

Toen Marjolein probeerde haar hondje te bevrijden, ging de eigenaar van de staffords er met zijn honden vandoor. Marjolein snelde met Sam naar de dierenarts. Die heeft het hondje midden in de nacht urenlang geopereerd, maar er was geen redden aan. „Alle ingewanden hingen eruit. De buikwand en spieren waren helemaal kapot, een ruggenwervel was gebroken en een poot was verbrijzeld.”

Als de Almelose vertelt over haar hondje, komen hoorbaar de emoties op. „Het was zo’n lieverd. Toen ik in de zorg werkte met mensen met alzheimer, nam ik haar wel eens mee. Dan was ze zo rustig, die mensen genoten enorm van haar. Net als ik.”

Maar nu is het stil. „Het is zo oneerlijk. Ik kwam net terug van de boodschappen, maar er klonk geen geblaf en trippelende pootjes.”

De eigenaar van de staffords is gearresteerd - ‘ik begreep van de politie dat hij nog een paar dagen cel had openstaan’ - en zijn honden zijn in beslag genomen. Dat bevestigt ook de politie. Justitie bepaalt nu wat er met de honden, en hun baasje, moet gebeuren.

Volgens Marjolein had het drama voorkomen kunnen worden. „Die honden zijn al eerder in beslag genomen, vertelde de politie. Toen kreeg die man ze terug. Met de plicht om ze te muilkorven, maar dat deed hij dus niet.”

Door haar verhaal te vertellen, hoopt de Almelose de discussie rond vechthonden aan te wakkeren. Niet dat ze iets tegen de honden heeft, maar er moet wel wat gebeuren. „Je kunt die honden niet bij iedereen laten wonen. Je moet weten wat je in huis haalt, het zijn geen lieverds. Vechten is hun instinct, dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar zo is het.”

En dus moet zo’n hond een baasje hebben, die er mee kan omgaan. „En als het dan één keer misgaat, moet iemand de honden niet terugkrijgen. Ze zijn levensgevaarlijk als je er niet goed mee omgaat, dat zie je wel.”

Bron: https://www.tubantia.nl/almelo/vechthon ... ~a68304cf/

Al eerder in beslag genomen, muilkorfgebod en dikke schijt eraan. Hoe KAN het toch. :roll: En nu weer een hond dood...
Je word er niet GOED van.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: En weer eentje...

Ongelezen bericht door Tineke »

Al eerder in beslag genomen ,gebod negeren en celstraf open staan :roll:
Hopelijk komen die honden nu niet weer terug zowel bij eigenaar als in de maatschappij.
En graag nog een permanent houdverbod er achteraan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ppff het zal je gebeuren. Dat je niets vermoedend buiten loopt en dat je dan net dit tegenkomt. En dan zo je hondje kwijt bent. Geen worden voor.

Hopelijk krijgt menner iets langer dan een paar nachten cel en kunnen de honden heerlijk gaan slapen. Dan blijven ze iig van de straat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ja de hond was de 1 ste keer nog terug te roepen, ik zou dan allang weg zijn geen twijfel ( ik ga de tweede keer niet afwachten met dit soort gasten! ) geweldig K dat dit soort lui gewoon hun gang gaan( we mooi dat hij nu even vast zit), arm beestje blijkbaar is die laatste strijd heel heftig geweest, dan kun je misschien maar beter gelijk dood zijn als slachtoffer
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef: 19 dec 2020 09:05 Nou ja de hond was de 1 ste keer nog terug te roepen, ik zou dan allang weg zijn geen twijfel ( ik ga de tweede keer niet afwachten met dit soort gasten! ) geweldig K dat dit soort lui gewoon hun gang gaan( we mooi dat hij nu even vast zit), arm beestje blijkbaar is die laatste strijd heel heftig geweest, dan kun je misschien maar beter gelijk dood zijn als slachtoffer

Misschien was ze wel omgekeerd.
Ik had ook zo een rottweiler aan mijn rug hangen terwijl ik dacht wegwezen. Beest kwam gewoon van achter 😉. Als die gedrochten loslopen en je al in het viezier hebben dan valt er niet echt te vluchten 😉
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Chihuahua-paws schreef: 19 dec 2020 06:24 Ppff het zal je gebeuren. Dat je niets vermoedend buiten loopt en dat je dan net dit tegenkomt. En dan zo je hondje kwijt bent. Geen worden voor.

Hopelijk krijgt menner iets langer dan een paar nachten cel en kunnen de honden heerlijk gaan slapen. Dan blijven ze iig van de straat.
Verschrikkelijk zulke berichten. De meeste baasjes weten echt niet wat ze in huis halen.
Onze "aso buren" (nou ja 2 huizen verder) hebben sinds deze week een pupje van zo'n gevechtshond in huis gehaald. De familie is echt een familie "tok" Even een schets van hoe het daar gaat :
Vader van het gezin is meer dronken dan wat anders. Hij roept, gilt en slaat de kinderen. De 4 kinderen zijn losgeslagen en totaal niet aanspreekbaar en worden regelmatig aan hun eigen lot overgelaten.....Vrouwlief mag alles oplossen, maar heeft eigenlijk niets te zeggen. Politie, deurwaarders enz is gewone kost. Die staan heel regelmatig aan zijn deur... en nu zo'n hond.... Dan zie je al misgaan en dat beestje is er nog maar net.

Ik hou mijn hart vast
Groetjes Charlie

Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Nanna schreef: 19 dec 2020 11:11 "Toen Marjolein probeerde haar hondje te bevrijden, ging de eigenaar van de staffords er met zijn honden vandoor"

Is dat een soort van gedragscode onder klapkaakeigenaren of zo? Stoer doen met je kuthonden maar als het puntje bij het paaltje komt als een lafbek ervantussen gaan?
Het zegt namelijk wat over dat slag.
Dat kun je je gewoon niet voorstellen hè : hondje wordt verscheurd en we peren hem maar..... Belachelijk !!!!!!
Groetjes Charlie

Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Het zal je gebeuren, verschrikkelijk. Arm hondje. Wat blijft die mw realistisch over de honden. Knap vind ik dat.

Ik ben ondertussen ook bang voor dit ras en hun eigenaren, al heb ik zelf grote en sterke honden. In het losloopgebied lopen er met name in het weekend vrij veel. Wanneer ze dan in de gaten hebben dat je ze ontloopt dan worden ze ook nog wel eens boos. Want vooroordelen. Nou scheld maar wat je wil, ik wijk uit. Het is statistisch gezien onmogelijk dat al die honden van dat ras nou net degene zijn die wel los kunnen lopen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik wijk ook uit hoor, net zo goed en net zo hard, en als ze dat niet trekken dan nemen ze maar een golden of zo
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik vind het heel bijzonder dat je als eigenaar van het dode hondje zo dat verhaal in geuren en kleuren zit te vertellen.
Ik zou echt getraumatiseerd en niet aanspreekbaar zijn. Daarnaast zou ik eerlijk gezegd niet moeten weten waar de eigenaar en honden wonen.
Dat is je grootste nachtmerrie.
Ik kijk hier niet meer, denk ik.

Ik heb 1 x een staff achter mijn ukken aangehad en toen ben ik zonder pardon een hele drukke weg overgestoken en dacht kom er dan maar achteraan.
Ik vind het zo vreselijk dit soort dingen, laat ze dit soort eigenaren gewoon een tijdje opsluiten.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dennenappel schreef: 19 dec 2020 18:42 Ik vind het heel bijzonder dat je als eigenaar van het dode hondje zo dat verhaal in geuren en kleuren zit te vertellen.
Ik zou echt getraumatiseerd en niet aanspreekbaar zijn. Daarnaast zou ik eerlijk gezegd niet moeten weten waar de eigenaar en honden wonen.

Ik heb 1 x een staff achter mijn ukken aangehad en toen ben ik zonder pardon een hele drukke weg overgestoken en dacht kom er dan maar achteraan.
Ik vind het zo vreselijk dit soort dingen, laat ze dit soort eigenaren gewoon een tijdje opsluiten.
Op haar fb stond het ook tussen de reacties, iets anders als dit verhaal, maar de strekking was hetzelfde, maar dat kwam omdat mensen met hr honden gingen vragen of haar hondje misschien losliep en ja het over zichzelf had afgeroepen en meer van dat soort gelul :roll: dan kan je maar beter neer zetten hoe het gegaan is hoe moeilijk ook.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dennenappel schreef:Ik vind het heel bijzonder dat je als eigenaar van het dode hondje zo dat verhaal in geuren en kleuren zit te vertellen.

Dat laatste heb ik ook een keer gedaan met een van mn herders. Ik ben midden op de provinciale weg hier gaan staan. Dat mens maar scheeeuwen wil je mn hond dood hebben ofzo? Nee de mijne wel zeker bij jou niet luisterende klapkaak, rot op. Zorg maar dat je hem vast hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Dennenappel schreef: 19 dec 2020 18:42 Ik vind het heel bijzonder dat je als eigenaar van het dode hondje zo dat verhaal in geuren en kleuren zit te vertellen.
Dat dacht ik ook. Ik kan me één aanval herinneren op mijn hond waarop hij door elkaar geschud werd en tot op de dag van vandaag blijft zijn gegil toen me bij, ik wil me niet eens inbeelden hoe ik zou reageren op mijn huisdier dat uit elkaar getrokken wordt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef: 19 dec 2020 19:09
Dennenappel schreef:Ik vind het heel bijzonder dat je als eigenaar van het dode hondje zo dat verhaal in geuren en kleuren zit te vertellen.

Dat laatste heb ik ook een keer gedaan met een van mn herders. Ik ben midden op de provinciale weg hier gaan staan. Dat mens maar scheeeuwen wil je mn hond dood hebben ofzo? Nee de mijne wel zeker bij jou niet luisterende klapkaak, rot op. Zorg maar dat je hem vast hebt.
Ik heb ook een keer de St Annastraat in Nijmegen op gelopen tussen de auto's door omdat een hele grote Mechelaar los was gebroken en begon te vechten met Wuilus. En dat is echt een hele drukke doorgaande straat. Ik had Wuilus aan de nek vast maar die Mechelaar begon gewoon in haar rug te bijten waarbij haar hele vacht geschoren werd en ik al bloed zag zonder dat ze terug kon vechten. Ik wist dat als ik de kop los zou laten ze voor de kil zouden gaan samen. Twee grote herderteven van dik 40 kilo waar al jaren dreigen en haat tussen zat met wandelen. Ineens was de andere hond los en stoof op me af en viel aan. En dus ben ik echt recht tussen de auto's door gelopen. De hond wilde ook mij aanvallen trouwens. Die moesten maar remmen. En dat deden ze gelukkig en die andere herder raakte er wel van in de war zodat de baas haar weg kon trekken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”