Ik vond deze bijvoorbeeld https://www.k9sportsack.com/products/k9 ... ack-plus-2
Qua gewicht en formaat moet 't kunnen.
Maar misschien heeft iemand ervaring met een rugzak of iets waar ook dat gewicht en formaat goed in past?
Moderator: moderatorteam
Maar dat was niet de vraag.
Lou is zo wisselend als de neten. Die loopt de ene week hendig 16km Ardennen voorop en de volgende week is 6km in Limburg te veel moeite en sjokt ze achteraan. En dan zijn verder alle omstandigheden hetzelfde.
Ja, dat zijn inderdaad goede dingen om op te letten. Dank je!Soooof schreef: ↑22 dec 2020 23:14 Ik heb geen ervaringen met honden in rugzakken, maar wel met zware rugzakken meeslepen. Ik zou je aanraden om er vooral op te letten dat de rugzak ook een band heeft aan de voorkant, aan de onderkant. Dat verlengt de tijd dat jij het volhoudt met die rugzak aanzienlijk. Als je haar echt uren wil gaan dragen zou ik zelfs aanbevelen te kijken naar een rugzak die steunt op je heupen (als een backpack), dan kun je er de hele dag mee lopen als het moet.
Dat is ook nog een optie! Eens kijken of ik hier ergens in de buurt via Marktplaats zo'n doek kan fixen om te testen. Ik vraag me dan alleen af hoe ik die hond in die doek ga krijgen. Een rugzak is ze gewoon in te proppen en dan op m'n rug hijsen.
Maar Oostenrijk is pas ergens in mei, dan doet die enkel het wel weer. De wintermaanden zijn drama, bij warmer en droger weer kan ik een soort van huppelen. En anders, ach. Ik heb vorige jaarwisseling, toen ik strompelend door de Ardennen liep, met mezelf afgesproken dat ik me niet tegen ga laten houden door pijn als het gaat om dingen waar ik gelukkig van word. In oktober nog 5 uur in het Mullerthal rondgebanjerd met gekneusde tenen.
Ja, dan zou dat tuig speciaal zijn zodat ze af en toe op m'n rug kan hangen. Dat klinkt wel wat gortigMarielle hier schreef: ↑23 dec 2020 08:42 Ik heb het ruffwear doubleback tuig, ben zelf een klimmer en kom ook op minder toegankelijke plaatsen waar we even een ladder op moeten of een stukje moeten klauteren. Dat kan dan veilig gezekerd. Als je er op traint kan je hond daarin ook heel relaxt op je rug hangen, zijn wel filmpjes van te vinden.
Voor gewoon bergwandelen is het wel overkill.
Als ik langer dan een kwartier met iets in m'n handen moet lopen/duwen, word ik pislijp. Ik heb al wel eens de neiging gehad om 1 van m'n cliënten met rolstoel en al in de sloot te duwen omdat ik er klaar mee was.Dennenappel schreef: ↑23 dec 2020 10:55 Ik ben ook altijd op zoek naar een oplossing voor Sue. Tot nu toe wint nog steeds de off road buggy het. Het blijft zeulen en je hebt je handen niet vrij maar je kunt er tegelijkertijd ook wel weer andere dingen in kwijt.
Een rugzak lijkt mij in theorie ook fijner maar het word mij toch echt te zwaar en dan weegt Sue nog maar 7 kilo. De buggy is in eerste instantie veel gedoe maar als je er aan gewend bent vind ik het toch het meest ideaal en al helemaal als je met z’n tweeën bent.
Maar mocht er toch een super-rugzak blijken te bestaan.... ik kijk mee.