Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dwelf

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Dwelf

Ongelezen bericht door gonnie »

Mensen zijn ziek die dat fokken. Toch niet normaal.
Ik vind naakt katten trouwens wel leuk, maar deze zou ik nog in geen miljoen jaar willen hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Net een geslachte kip...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waarom nu weer, met liefde voor katten heeft het mijn inziens niets te maken, eerder met een steekje los ergens, of je mist een stukje
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Heleuw my name is Dobby.
Ik vraag me toch af WAARÓMMMM.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Was een gewone naaktkat nog niet excentriek genoeg?
Wat HEBBEN mensen toch met het fokken van de meest extreme en bijzondere creaties ten koste van het dier...
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ja da's handig. Hoeven ze niet zo te animeren in films.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Brrrr wat een monster, arm beest :ugh:

Deze is beter :wink:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Schattig???!! :schrik:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Tis net Yoda..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
mosquito1980
Zeer actief

Nanna schreef: 26 nov 2020 22:25 Ja. Naaktkatten laten een vetvlek achter waar ze hebben gelegen ;-)
Oeps... en in je kleren :wink:
Mensen die gel in hun haren smeren, in de auto inslaap vallen met het hoofd tegen het raam krijg je ook een enorme vetvlek :ugh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Cleva schreef: 26 nov 2020 22:22
Nakisha schreef: 26 nov 2020 17:59
Wat HEBBEN mensen toch met het fokken van de meest extreme en bijzondere creaties ten koste van het dier...
Zei ze doodleuk met een chihuahua en een franse bul. :mrgreen:
Ik vind naaktkatten en oosterse kortharen ontzettend leuk.

Een kortpoot of een frommeloor hoef ik niet maar deze zou ik best willen hebben, hoor.

Afbeelding

Ik wil zelf vooral geen kat omdat ik zowel geen zin in weglopers als kattenbakken in huis heb maar voor een huiskat vind ik het feit dat je niet constant onder de haren zit echt een voordeel.
Nou nog een kat die niet pist.
nee iedere dag je kat afzemen wordt je vrolijker van. zeker als je nergens vetvlekken wilt hebben in huis, op je kleding.
deze kat is echt een misselijkmakend gefokt product. een kruising tussen een sphinx, munchkin en een american curl.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Cleva schreef: 27 nov 2020 11:15 Zemen vind ik minder erg dan rondvliegende haren.

Maar katten in je huis hebben is altijd wel op een bepaalde manier smerig.
ik vind de vetvlekken die ze achter laten erg smerig, vetvlekken op je behang of muur, haren stofzuig je op.
hier lopen 5 katten en 5 honden en ik moet zeggen dat de honden smeriger zijn dan de katten. die poepen en plassen netjes op de bak, kotsen op de bak. oke er ligt soms wat kattengrit voor de bak maar dat is het. als ik zie hoeveel zand, takjes en blaadjes de honden mee nemen. honden kotsen liever over mijn schoenen heen of op de bank.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Cleva schreef: 26 nov 2020 22:22
Nakisha schreef: 26 nov 2020 17:59
Zei ze doodleuk met een chihuahua en een franse bul. :mrgreen:
Ik vind naaktkatten en oosterse kortharen ontzettend leuk.

Een kortpoot of een frommeloor hoef ik niet maar deze zou ik best willen hebben, hoor.

Afbeelding

Ik wil zelf vooral geen kat omdat ik zowel geen zin in weglopers als kattenbakken in huis heb maar voor een huiskat vind ik het feit dat je niet constant onder de haren zit echt een voordeel.
Nou nog een kat die niet pist.
Hahaha, ik wist dat je dat zou aanhalen. :mrgreen: Ik wachtte erop.
Heb je ook wel een punt mee verder hoor. Ik heb beide honden als herplaatsers van marktplaats getrokken, en ik ben er ook erg blij mee. Branco was voor zover bekend een volle bull van het type papierloze worst, en is gelukkig geen benauwde snorker geweest. Kon prima flink meelopen, tot hij verlamd raakte na een gevecht, waar hij gelukkig ook van herstelde. In de wereld van de franse bull was het een zeer gezond exemplaar, puur mazzel mee gehad. Kyuubi is een mixje met chihuahua en shihtzu, en lijkt over het grote geheel ook aardig gezond, afkloppen.

Maar ik ben de eerste die het volledig zou snappen als met dit soort honden (volle wawa's en bullen) sowieso niet meer gefokt werd hoor, mengelmoesfikkies zijn dikke prima voor me. Ik ben nooit speciaal die platte neus of bolle ogen of grote hoofdjes zo mooi gaan vinden, ik ben niet van de extremen. Ik ben ook heel blij met hoe Kyuubi is uitgegroeid. Ik wil gewoon een leuk huishondje van een gemakkelijk formaat en dan ben ik heel blij, ik wilde alleen geen trimvacht, en eigenlijk ook geen buitenlands hondje, dus dat maakte de spoeling sowieso redelijk dun. :wink:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Deze katten zijn "officieel" verboden in Nederland?

https://www.margriet.nl/lifestyle/diere ... 1608186371
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind naaktheid bij katten net zo'n groot probleem als kortsnoeten bij bullen. Ik heb mijn hele leven katten gehad en een kat wil lekker op de warmte motorkap van je auto liggen. Buiten lopen en een normaal leven hebben. Die naakte scharminkels kunnen niet eens naar buiten want ze verbranden en bevriezen. Afschuwelijk. Een kat die je moet wassen en afzemen. Ronduit mishandeling. Ik vind naakte honden persoonlijk ook niks maar daar heb ik iets minder issues mee omdat mensen ze aankleden en ze toch nog gewoon een honden bestaan kunnen hebben tot op zekere hoogte. Hier bij mij echt never een naakte hond. Ik zie me al lopen in de bossen met een hond die helemaal vol modder zit recht op zijn huid. Ik zou het te zielig en te sneu vinden. Maar ik weet dat de eigenaren van naakthonden hier vast anders naar kijken. Ik vind dat. Dus ik veroordeel niemand die wel de keuze maakt om haarloze genen voor de lol en om ons te plezieren in een diersoort gooien. Ik heb ooit een naakte rat gehad. Gekocht als rat met krullen maar helaas viel zijn haar uit. Hij had het zo koud. Zat altijd onder de krasjes en ik heb zijn hele leven enorm medelijden met dat dier gehad. Rillen. Slapen onder de andere ratten. Elke nagel of schep iets werd meteen een kras. Helemaal onbeschermde roze zachte huid.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Echt iets voor de nieuwe film van Starwars.
Ik vind ze gewoon eng.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Gewoon omdat het kan.

Maar met het verschijnsel kat heeft het niets meer te maken. :cry:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toch interessant dat we bij katten die dwerggroei ronduit lelijk vinden maar mensen met honden vinden teckels dan wel weer schattig. Beide dieren hebben dezelfde afwijking, dwerggroei.
Hoe zit het eigenlijk dat flaporen bij een kat echt een genetische afwijking is en bij honden niet?
Perry en Noah

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 25 dec 2020 11:17
duitse herder schreef: 25 dec 2020 08:29 Toch interessant dat we bij katten die dwerggroei ronduit lelijk vinden maar mensen met honden vinden teckels dan wel weer schattig. Beide dieren hebben dezelfde afwijking, dwerggroei.
Hoe zit het eigenlijk dat flaporen bij een kat echt een genetische afwijking is en bij honden niet?
Een teckel heeft die pootjes alleen maar nodig om te lopen en te graven.
Een kat moet er bomen mee in kunnen of zich verdedigen.
Bij de teckel zijn ze gefokt omdat het voor de jacht makkelijk was om honden te hebben die hendig ondergronds kunnen. Bij die kat alleen omdat het kán.
:lol1: En dan zit die teckel tevreden met een pijp in z'n bek voor de kachel z'n geschiedenis te lezen en die kat ligt huilend in z'n pluche donut.
Wat maakt de achterliggende motivatie voor verschil voor dat beest?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef: 25 dec 2020 11:17
duitse herder schreef: 25 dec 2020 08:29 Toch interessant dat we bij katten die dwerggroei ronduit lelijk vinden maar mensen met honden vinden teckels dan wel weer schattig. Beide dieren hebben dezelfde afwijking, dwerggroei.
Een teckel heeft die pootjes alleen maar nodig om te lopen en te graven.
Een kat moet er bomen mee in kunnen of zich verdedigen.
Bij de teckel zijn ze gefokt omdat het voor de jacht makkelijk was om honden te hebben die hendig ondergronds kunnen. Bij die kat alleen omdat het kán.
En hoeveel teckels worden er aangeschaft voor de jacht? De meeste mensen die ik ken met een teckel schaffen ze aan omdat ze zo een makkelijk formaat hebben, niet omdat ze geschikt zijn voor de jacht.
Perry en Noah

Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Het gaat sowieso om een ander soort verdwerging. Bij katten levert het gezondheidsproblemen op zoals eerder ontstoken gewrichten, bij de teckels, mits niet doorgefokt tot sleuveltrekkerlul, op zich geen problemen op.

Flaporen komt bij honden door een mutatie waardoor de oren in puppystand blijven, bij katten komt het door een mutatie die zorgt voor een lage kwaliteit kraakbeen waardoor ze flaporen hebben. Alleen die lage kwaliteit kraakbeen zit niet alleen in de oren, maar door het gehele lijf.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Interessant Domor! Dat wist ik niet.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

laeken schreef: 20 dec 2020 12:28 Ik vind naaktheid bij katten net zo'n groot probleem als kortsnoeten bij bullen. Ik heb mijn hele leven katten gehad en een kat wil lekker op de warmte motorkap van je auto liggen. Buiten lopen en een normaal leven hebben. Die naakte scharminkels kunnen niet eens naar buiten want ze verbranden en bevriezen. Afschuwelijk. Een kat die je moet wassen en afzemen. Ronduit mishandeling. Ik vind naakte honden persoonlijk ook niks maar daar heb ik iets minder issues mee omdat mensen ze aankleden en ze toch nog gewoon een honden bestaan kunnen hebben tot op zekere hoogte. Hier bij mij echt never een naakte hond. Ik zie me al lopen in de bossen met een hond die helemaal vol modder zit recht op zijn huid. Ik zou het te zielig en te sneu vinden. Maar ik weet dat de eigenaren van naakthonden hier vast anders naar kijken. Ik vind dat. Dus ik veroordeel niemand die wel de keuze maakt om haarloze genen voor de lol en om ons te plezieren in een diersoort gooien. Ik heb ooit een naakte rat gehad. Gekocht als rat met krullen maar helaas viel zijn haar uit. Hij had het zo koud. Zat altijd onder de krasjes en ik heb zijn hele leven enorm medelijden met dat dier gehad. Rillen. Slapen onder de andere ratten. Elke nagel of schep iets werd meteen een kras. Helemaal onbeschermde roze zachte huid.
Dat je geen naakte hond wil omdat je het lelijk vindt of eng, prima. Maar hoe kom je er nu toch bij dat het zielig is? Een hondenbestaan tot op zekere hoogte? Bij mijn honden ontbreekt er niks aan hun hondenbestaan hoor. Die doen alles,en meer! wat andere honden ook doen. Ik was mijn honden 2x per jaar ofzo ff met water als de modder bij mij ook tot aan mijn oren zit. Ik zie ook niet zo wat er zielig is aan modder op je huid? Ik smeer ze nooit in, als het koud is krijgen ze een trui aan, maart dat krijgt tegenwoordig elke hond geloof ik (en nog eerder dan die van mij). Zomers hoeven we nooit rekening te houden met de temperaturen. We gaan midden op de dag heerlijk wandelen als iedereen ligt te puffen.
We trainen de hele zomer door voor canicross en andere sporten terwijl de "echte honden" maanden rust moeten omdat ze het te heet hebben.
Qhilla wordt komende maand hopelijk 14jr en heeft vandaag 2 uur in het bos gelopen en gaat nog mee (los) hardlopen. Ik geloof niet dat er ook maar 1 vezel van mijn honden zielig, sneu of gebrekkig is.
Spring en ik hebben in 2019 elke dogsurvival en dogbiatlon gewonnen waar we aan mee hebben gedaan. Zelfs die voor politiehonden :LOL: die stoere mechels moesten door de baasjes het water in getild worden en op veel plaatsen geholpen (lees gedwongen), Spring gaat overal dwars doorheen, vrijwillig en vol enthousiasme.

Naaktkatten en naaktratten zijn speciaal gefokt op naaktheid, die is recessief. Gemiddeld worden ze ook een stuk minder oud dan de behaarde soortgenoten.
Naakthonden met het dominantie haarloze gen zijn zo ontstaan door een mutatie (net als kat en rat), er is ooit oa in Peru geprobeerd om ze uit te roeien omdat men geloofde dat ze ongeluk brachten. Dat is niet gelukt want ze konden met elke straathond weer naakthonden krijgen. Die haarloze genen zijn in dit geval nooit geselecteerd om ons te plezieren. Ze liepen er gewoon.

Ik voel me niet veroordeeld of beledigd hoor, het zal me een worst zijn verder. Maar ik snap gewoon niet zo goed hoe je dat dan kunt ~vinden~ terwijl je al jaren dingen over mijn honden hoort en ziet. Ik snap niet hoe je ze dan nog zielig kunt vinden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Jouw honden behoren tot de stoerste honden die ik "ken", Sirene :D
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef: 25 dec 2020 19:13 Jouw honden behoren tot de stoerste honden die ik "ken", Sirene :D
Dankjewel :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik vind het grappig dat je schrijft dat het niet uitgeroeid kon worden omdat het dominant is, dominante kleuren/vachttypen zijn namelijk juist heel makkelijk uit te roeien term opzichte van recreatieve varianten. De vos-factor is bij Friezen nog altijd iets waarop getest moet worden (dna-testen veranderen het speelveld) doordat het tientallen generaties verborgen kan blijven. Als 10% van de populatie heterozygous is en er wordt random gebruikt h gemaakt van de dieren (vos-factorgewijs), dan heb je een 0.25% kans op een vosveulen. Wil je dat met de dekhengsten uitsluiten zonder dna-test, dan gaat dat nooit volledig, maar 10 testdrachten met vossen (bijvoorbeeld haflingers) geeft dan een redelijke kans.

Bij sommige rassen is enkel crème wel gewenst (palomino/ valk) maar dubbel crème (van oudsher) niet. Semi-dominant gen dus exact te sturen door het enkel met non-cremes te combineren en ook in 1 generatie volledig uit de bloedlijn te gooien. Je ziet het en sluit het daardoor uit.

De reden dat ze het niet hebben kunnen elimineren is omdat ze de zwerfhonden niet onder controle hebben gekregen. Dan hadden ze de naaktheid in 2.5 maanden volledig uit de populatie (behaarde teven in die periode opsluiten, de naakte pups afmaken. De reuen kunnen in principe direct weer losgelaten worden als de straten hondvrij verklaard zijn).

Waren het recessieve nakerds geweest, dan hadden de eerstvolgende nesten al weer gewoon nakerds bevat, want harige honden x harige honden kunnen dan gewoon nakerds geven.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef: 26 dec 2020 02:09 Ik vind jouw honden alles behalve zielig maar niet omdat het gen dominant is.
De amerikaanse haarloze terrier is ook niet zielig en dat werkt wel recessief. Leuke, pittige hondjes die naast een tikkel compensatie voor de heftigste details van ons hollandse kutweer helemaal niets nodig hebben om continu blij, actief en atletisch te zijn.
Ik vind de AHT ook niet zielig hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Domor schreef: 26 dec 2020 08:07 Ik vind het grappig dat je schrijft dat het niet uitgeroeid kon worden omdat het dominant is,<knip!>

Waren het recessieve nakerds geweest, dan hadden de eerstvolgende nesten al weer gewoon nakerds bevat, want harige honden x harige honden kunnen dan gewoon nakerds geven.
Ik weet hoe genetica werkt. Ik vertelde het omdat het in de praktijk zo is gegaan, reagerend op Laeken die zei dat ze speciaal door mensen geselecteerd worden op naakthond. Dat was toen helemaal niet zo. Ze waren er gewoon en ze gingen niet meer weg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Naap is zonder hol in de sneeuw zieliger. Niet dat die nou zo sneu is, maar hij heeft hier zeker geen functionele vacht. Juffrouw designerbreed wel.
Een trui kun je aandoen, een vacht niet uit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ja ik denk dat een kortharige vacht best functioneel en makkelijk is, honden rassen met een vacht die echt werk nodig heeft, ( en dus honden die onderhoud door een mens nodig hebben om in leven blijven) vind ik een brug te ver gefokt
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”