Ik houd van wandelen en in m'n eentje vind ik dat saai. Daarom heb ik een hond.
Ik vind Rakoes erg rustig voor een jonge terrierkruising. Tijdens het wandelen gaan alle remmen los, maar in huis is ze rustig.
Soms mag ze mee naar werk en dat is best vermoeiend voor haar. Ook een dag mee op stap naar familie ofzo kost haar veel energie, ze is dan doodop 's avonds.
Met lekker weer krijgt ze twee wandelingen per dag (en P&P rondje voor het slapen).
Verder hebben we een redelijk erf en daar kan ze zich de rest van de dag zelf vermaken en dat doet ze ook.
Aan regen hebben we beide een hekel, dus dan wandelen we minder.
Als ze in de vensterbank of op de eettafel (!) het verkeer begint te regelen dan is dat voor mij een teken dat we wat meer activiteiten moeten ondernemen
Hiervoor had ik Fribbel de bull terriër en daar liep ik minstens een grote wandeling mee per dag. Ook hij was rustiger dan een gemiddelde bull terriër.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze gewoon genoeg beweging kregen/krijgen en daarom in huis relaxt waren/zijn.
Trainen deed ik met Fribbel wel, op heel recreatief niveau gehoorzaamheid en dat vond hij heel leuk. Rakoes is niet zo van de truukjes, dus met haar ga ik niet naar de hondenschool.