Het is ook niet makkelijk om een winterpuppy te zijn...

Moderator: moderatorteam
Kreeg ook op fb al van 'ervaren fokkers' erover te horen dat je watjes creërt en dat het onnodig is. Maarja het kind rilde buiten en had een snotneus.Fotogravinnetje schreef: ↑20 jan 2021 19:25 Mijn winterpup van 4 jaar geleden heeft het nog steeds heel snel koud. Dun vachtje zonder wol. En dan zijn er mensen die het vertrutting van het ras vinden als je zo'n hondje dan een jas aantrekt. Die heeft tot nog toe allemaal honden met een vacht als die van Elco of beter gehad, dus dat leg ik wel naast me neer, maar ze moet er elke keer dat er een foto van markiesje met jasje geplaatst wordt opnieuw over beginnen. Dat niet alle honden een vacht hebben die voldoende beschermt tegen regen en kou, wil er niet in bij haar. Nou, ik laat Gait echt niet onnodig kou lijden
Lekker laten lullenDoyaquba schreef: Kreeg ook op fb al van 'ervaren fokkers' erover te horen dat je watjes creërt en dat het onnodig is. Maarja het kind rilde buiten en had een snotneus.
Nu huppelt ze lekker mee en doet ze meteen een plas buiten zonder morren. Heerlijk hoor, dan maar een truttig watje
Je zou het toch hebben dat zo'n pup van 9 weken een longontsteking krijgt
Zo zie ik het ook wel hoor, in principe wandelen we ook door de regen etc. Maar een licht verkouden pup en de koukleum des huizes (inderdaad dunne vacht) hebben nu met de waterkou dus een jasje. Nooit gehad, honden met jasjes, maar ze vinden het toch wel heel erg prettig.Cleva schreef: ↑20 jan 2021 21:55Ik ben er dubbel in. Aan de ene kant vind ik het wel fijn als een hond naast bloemetjes en beestjes ook gewoon kennis maakt met wat er lekker is aan de elementen beleven. Het hoeft niet allemaal april en beloning te zijn.
Je wil er ook op insteken dat die hond niet eerst zuur door het raam kijkt of het er allemaal wel optimaal uitziet.
Maar bij honden met een echt dunne vacht is dat een non-gesprek. Die zijn gewoon niet beschermd en dat kun je ze niet meer wijsmaken dat het in de winter met natte sneeuw ook leuk is om te wandelen. Daar hoef ik bij mira echt niet mee aan te komen.
Die wil een jas aan en dan nog moet je vrij duidelijk zijn dat ze het niet zelf mag weten want als het aan haar ligt blijft ze met jas aan alsnog binnen.
Wat aandoenlijk!Cleva schreef: ↑20 jan 2021 21:55Ik ben er dubbel in. Aan de ene kant vind ik het wel fijn als een hond naast bloemetjes en beestjes ook gewoon kennis maakt met wat er lekker is aan de elementen beleven. Het hoeft niet allemaal april en beloning te zijn.
Je wil er ook op insteken dat die hond niet eerst zuur door het raam kijkt of het er allemaal wel optimaal uitziet.
Maar bij honden met een echt dunne vacht is dat een non-gesprek. Die zijn gewoon niet beschermd en dat kun je ze niet meer wijsmaken dat het in de winter met natte sneeuw ook leuk is om te wandelen. Daar hoef ik bij mira echt niet mee aan te komen.
Die wil een jas aan en dan nog moet je vrij duidelijk zijn dat ze het niet zelf mag weten want als het aan haar ligt blijft ze met jas aan alsnog binnen.
Zinodo schreef: ↑20 jan 2021 22:13 Joh, laat je niet gek maken. Mijn kruising keeshond-sheltie was ook een winterpup en hoewel ze zowat de makkelijkste pup ter wereld was qua zindelijkheid en heel fluffy, ook zij kreeg het behoorlijk snel koud tot ze een week of 17 of 18 of zoiets was. Dat baby fluff beschermde voor geen meter. Voor alleen plassen was er niks aan de hand maar langer dan dat en ze stond te bibberen. We gaan een babytje toch niet ziek laten worden omdat iemand ergens uit een ezels reet zijn opinie heeft getrokken. Truitje mee en anders in de jas van mijn man. Daarna nooit meer een jas nodig gehad en ze is dol op de kou.![]()