Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Badjas voor winterpup

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Badjas voor winterpup

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ze vindt het maar niets, steeds buiten gezet worden in de natte kou en wind. Dus van een restje stof en een oud halsbandje een badjas gecreërd. Ze wil hem eigenlijk niet meer uit :I:
Het is ook niet makkelijk om een winterpuppy te zijn...

Afbeelding
80564M

Re: Badjas voor winterpup

Ongelezen bericht door 80564M »

Wat lief! Maar mijn winterpup maakt kou en regen niets uit hahaha
Doyaquba
Zeer actief

Marion. schreef: 20 jan 2021 16:11 Wat lief! Maar mijn winterpup maakt kou en regen niets uit hahaha
Die heeft ook wel wat meer vacht :tongue:
80564M

Doyaquba schreef: 20 jan 2021 16:31
Marion. schreef: 20 jan 2021 16:11 Wat lief! Maar mijn winterpup maakt kou en regen niets uit hahaha
Die heeft ook wel wat meer vacht :tongue:
Precies, lekker wollig :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mijn winterpup van 4 jaar geleden heeft het nog steeds heel snel koud. Dun vachtje zonder wol. En dan zijn er mensen die het vertrutting van het ras vinden als je zo'n hondje dan een jas aantrekt. Die heeft tot nog toe allemaal honden met een vacht als die van Elco of beter gehad, dus dat leg ik wel naast me neer, maar ze moet er elke keer dat er een foto van markiesje met jasje geplaatst wordt opnieuw over beginnen. Dat niet alle honden een vacht hebben die voldoende beschermt tegen regen en kou, wil er niet in bij haar. Nou, ik laat Gait echt niet onnodig kou lijden
Doyaquba
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: 20 jan 2021 19:25 Mijn winterpup van 4 jaar geleden heeft het nog steeds heel snel koud. Dun vachtje zonder wol. En dan zijn er mensen die het vertrutting van het ras vinden als je zo'n hondje dan een jas aantrekt. Die heeft tot nog toe allemaal honden met een vacht als die van Elco of beter gehad, dus dat leg ik wel naast me neer, maar ze moet er elke keer dat er een foto van markiesje met jasje geplaatst wordt opnieuw over beginnen. Dat niet alle honden een vacht hebben die voldoende beschermt tegen regen en kou, wil er niet in bij haar. Nou, ik laat Gait echt niet onnodig kou lijden
Kreeg ook op fb al van 'ervaren fokkers' erover te horen dat je watjes creërt en dat het onnodig is. Maarja het kind rilde buiten en had een snotneus.
Nu huppelt ze lekker mee en doet ze meteen een plas buiten zonder morren. Heerlijk hoor, dan maar een truttig watje :engel:
Je zou het toch hebben dat zo'n pup van 9 weken een longontsteking krijgt :80:
80564M

Doyaquba schreef: Kreeg ook op fb al van 'ervaren fokkers' erover te horen dat je watjes creërt en dat het onnodig is. Maarja het kind rilde buiten en had een snotneus.
Nu huppelt ze lekker mee en doet ze meteen een plas buiten zonder morren. Heerlijk hoor, dan maar een truttig watje :engel:
Je zou het toch hebben dat zo'n pup van 9 weken een longontsteking krijgt :80:
Lekker laten lullen
Doyaquba
Zeer actief

Cleva schreef: 20 jan 2021 21:55
Doyaquba schreef: 20 jan 2021 19:46 Kreeg ook op fb al van 'ervaren fokkers' erover te horen dat je watjes creërt
Ik ben er dubbel in. Aan de ene kant vind ik het wel fijn als een hond naast bloemetjes en beestjes ook gewoon kennis maakt met wat er lekker is aan de elementen beleven. Het hoeft niet allemaal april en beloning te zijn.
Je wil er ook op insteken dat die hond niet eerst zuur door het raam kijkt of het er allemaal wel optimaal uitziet.

Maar bij honden met een echt dunne vacht is dat een non-gesprek. Die zijn gewoon niet beschermd en dat kun je ze niet meer wijsmaken dat het in de winter met natte sneeuw ook leuk is om te wandelen. Daar hoef ik bij mira echt niet mee aan te komen.
Die wil een jas aan en dan nog moet je vrij duidelijk zijn dat ze het niet zelf mag weten want als het aan haar ligt blijft ze met jas aan alsnog binnen.
Zo zie ik het ook wel hoor, in principe wandelen we ook door de regen etc. Maar een licht verkouden pup en de koukleum des huizes (inderdaad dunne vacht) hebben nu met de waterkou dus een jasje. Nooit gehad, honden met jasjes, maar ze vinden het toch wel heel erg prettig.
In de sneeuw vonden ze het trouwens veel te leuk om te bibberen :tongue: en ik neem aan dat pup straks met de rest mee ook gewoon wil wandelen door weer en wind. Maar voor nu en om de haverklap naar buiten voor een plasje is het wel prettig dat ze wat heeft. Scheelt gelijk hoe lang je naar buiten moet want ze gaat niet eerst op dr gat voor de deur zitten maar gewoon gelijk plassen :mann:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Cleva schreef: 20 jan 2021 21:55
Doyaquba schreef: 20 jan 2021 19:46 Kreeg ook op fb al van 'ervaren fokkers' erover te horen dat je watjes creërt
Ik ben er dubbel in. Aan de ene kant vind ik het wel fijn als een hond naast bloemetjes en beestjes ook gewoon kennis maakt met wat er lekker is aan de elementen beleven. Het hoeft niet allemaal april en beloning te zijn.
Je wil er ook op insteken dat die hond niet eerst zuur door het raam kijkt of het er allemaal wel optimaal uitziet.

Maar bij honden met een echt dunne vacht is dat een non-gesprek. Die zijn gewoon niet beschermd en dat kun je ze niet meer wijsmaken dat het in de winter met natte sneeuw ook leuk is om te wandelen. Daar hoef ik bij mira echt niet mee aan te komen.
Die wil een jas aan en dan nog moet je vrij duidelijk zijn dat ze het niet zelf mag weten want als het aan haar ligt blijft ze met jas aan alsnog binnen.
Wat aandoenlijk!
Doyaquba
Zeer actief

Zinodo schreef: 20 jan 2021 22:13 Joh, laat je niet gek maken. Mijn kruising keeshond-sheltie was ook een winterpup en hoewel ze zowat de makkelijkste pup ter wereld was qua zindelijkheid en heel fluffy, ook zij kreeg het behoorlijk snel koud tot ze een week of 17 of 18 of zoiets was. Dat baby fluff beschermde voor geen meter. Voor alleen plassen was er niks aan de hand maar langer dan dat en ze stond te bibberen. We gaan een babytje toch niet ziek laten worden omdat iemand ergens uit een ezels reet zijn opinie heeft getrokken. Truitje mee en anders in de jas van mijn man. Daarna nooit meer een jas nodig gehad en ze is dol op de kou. :lol1:
:lol1: :lol1: :lol1:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ach ik ging 3 jaar terug met pup Kess naar een wedstrijd kijken waar een clubgenoot aan meedeed

Het was november , en t was gewoon koud
Dus Kessje lekker in een fleecedeken gewikkeld als ik langs de kant vh veld stond
Mupke was net 7 wkn , en ik had er geen zin in een zieke pup
Want dat vachtje is op die leeftijd nog lang niet dik genoeg

De het commentaar ging van ; ooowwww cute , naar dat beest heeft 4 poten en je verwent ze teveel ( de zogenaamde africhters )

Kessje is inmiddels 3 jaar , is bij haar vrouwtje nog best lang in een fleece kleedje overal mee naartoe geweest
En daar heeft ze niks aan overgehouden
Ja een dikke vacht , ze gaat dagelijks mee werken en moet regelmatig aantal uur in de auto verblijven
Kess heeft geen kou nu

zusje Cayita heeft ook lang een fleece kleedje rond zich gehad
Heeft er ook niks aan overgehouden

En je hebt oma Ziva met d’r jas gezien
Nu was t ff nodig gezien ze helemaal afgehaard is en d’r ondervacht dus weg en ze lang in de auto moet wachten
Ze had kou , in de auto
Ik ga mijn hond geen kou laten lijden , zeker geen pup of senior
Dus toen t zo koud was lekker de jas aan toen ik aan t werk was

Gewoon lekker laten lullen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”