Moderator: moderatorteam
Ik moet niet de kamer uitlopen hoor dan pakt ze hem als ze de kans krijgt.laeken schreef: ↑21 jan 2021 18:03 Super mooi beest! Dat die valkparkiet nog leeft. Mijn honden maken elke vogel meteen dood. Zelfs in de tuin presteren ze het om zo nu en dan een mus te vangen. Vreselijk vind ik dat gejaag op vogels. Onze kamervogel zit in een kooi. Super jammer dat hij nooit los kan vliegen.
Dan is ze een hele brave hond. Ik zette laatst de vogel op de grond met schoonmaken. Die vogel schrikt dus fladdert. Guus en Bas stuiven op die kooi af en ik moest ze letterlijk aan hun staart wegtrekken want ze braken de rieten kooi af en die vogel had nog 5 seconden te leven. Wij kunnen een brul geven maar het komt bij die van ons aan op fysiek ingrijpen want eenmaal een vogel of klein dier in het zicht en ze gaan af....dood moet het.Fire75 schreef: ↑21 jan 2021 18:41Ik moet niet de kamer uitlopen hoor dan pakt ze hem als ze de kans krijgt.laeken schreef: ↑21 jan 2021 18:03 Super mooi beest! Dat die valkparkiet nog leeft. Mijn honden maken elke vogel meteen dood. Zelfs in de tuin presteren ze het om zo nu en dan een mus te vangen. Vreselijk vind ik dat gejaag op vogels. Onze kamervogel zit in een kooi. Super jammer dat hij nooit los kan vliegen.
Dan is ze een hele brave hond. Ik zette laatst de vogel op de grond met schoonmaken. Die vogel schrikt dus fladdert. Guus en Bas stuiven op die kooi af en ik moest ze letterlijk aan hun staart wegtrekken want ze braken de rieten kooi af en die vogel had nog 5 seconden te leven. Wij kunnen een brul geven maar het komt bij die van ons aan op fysiek ingrijpen want eenmaal een vogel of klein dier in het zicht en ze gaan af....dood moet het.Fire75 schreef: ↑21 jan 2021 18:41Ik moet niet de kamer uitlopen hoor dan pakt ze hem als ze de kans krijgt.laeken schreef: ↑21 jan 2021 18:03 Super mooi beest! Dat die valkparkiet nog leeft. Mijn honden maken elke vogel meteen dood. Zelfs in de tuin presteren ze het om zo nu en dan een mus te vangen. Vreselijk vind ik dat gejaag op vogels. Onze kamervogel zit in een kooi. Super jammer dat hij nooit los kan vliegen.
Wat een mooie kooi ondanks dat hij niet "vrij" kan vliegen heeft hij het wel getroffen met zijn onderkomen wat een mooie leeftijd al.laeken schreef: ↑21 jan 2021 23:03 Die kast onder de kooi is speciaal op maat voor de kooi gemaakt. Hij valt er ook in zodat hij er nooit af kan vallen. Dit vogeltje heb ik 11 jaar geleden met de hand groot gebracht. Een Mozambique sijsje. Hij is dol op mensen en honden dus alles om hem tegen die Killers van ons te beschermen haha.
![]()
Helaas is met een 75% podenco maneto waar ook nog York in zit en daarnaast een halve York x misschien ook wel maneto niks te doen aan die jachtinstincten. Wij kunnen doen wat we willen. Ze gaan altijd en direct voor de kill. Een konijn redt het zelfs niet tegen die gekke jagers van ons. Soms balen maar ze lopen nooit ver weg en luisteren. Dat is al heel wat.