Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bootje de Pom
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Bootje de Pom
mooie snuit, maar wat lijken die ogen laag te zitten? 

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- Rebble
- Zeer actief
Nou, ik vind die 2 met snuit er ook raar uitzien. Lijkt wel gephotoshopt met een te dikke/brede snuit.
Ik kom zelden pomeriaantjes tegen, er wonen er hier 2 in de buurt dat zijn de enige die ik tegenkom, en die hebben normale snuiten, spitser dan op de 'met snuit' foto's en langer dan op de 'platte' snuit foto's.
Edit, ik zit nog eens te kijken naar de met neus foto's. Dat rare kan ook optisch zijn door de kleur.
Ik kom zelden pomeriaantjes tegen, er wonen er hier 2 in de buurt dat zijn de enige die ik tegenkom, en die hebben normale snuiten, spitser dan op de 'met snuit' foto's en langer dan op de 'platte' snuit foto's.
Edit, ik zit nog eens te kijken naar de met neus foto's. Dat rare kan ook optisch zijn door de kleur.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hij kan zo in het groene ogen topic!
- Kirry
- Zeer actief
Ik vind de tweede foto ook gephotoshopt lijken. Of zo'n filter waarbij twee gezichten gewisseld worden.
Wel een leuk hondje.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- Kirry
- Zeer actief
Nee joh, snap ik. En gelukkig maar voor het hondje om zo'n goed snuitje te hebben.
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5

Ooit door iemand gekocht als pom in een dierenwinkel,maar valt met 28cm en 5,5 kilo onder de klein kees. Ik heb heel mijn leven kezen altijd 2e hands. deze is bijna 10 en nog reuze actief. Pluk hem regelmatig vd krabpaal of van de keukenkastjes. Eeuwig op zoek naar voedsel,dat dan wel weer. maar heeft meegedaan in de combisport en doet nu gg1.
- dagmar88
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Weten ze niet. Binnen de rasvereniging worden er maar een paar keesjes per jaar gefokt. Al met al met nog geen tien teefjes een jaar of wat terug.
De vraag is wel enorm en daarom komt het gros uit Russische broodfok. En nu blijkt bij mandigers dat nu juist die russen met hun schattig ingedeukte snuitjes en bolle voorhoofdjes vaak aangedaan zijn. Wat een verrassing.
Vaak met neppe stambomen en de hele zwik, dus er valt ook niets te achterhalen verder.
Je ziet het op de groepen. Allemaal dames die geen flauw idee hebben van hoe een hond zich hoort te gedragen, vrolijk dat soort minkukels adopteren en dan zijn ze opeens verbolgen dat het helemaal mis is.
99,9% er van is bearface. En dat mag al niet meer met de kortsnuitenwet, maar als dekreu worden ze veelvuldig aangeboden. Tja.
Kunnen ze getest zijn tot ze een ons wegen, die overdreven kopjes en het risico verdwijnen er niet mee. Dat testen is trouwens ook nog al een dingetje.
Ze gaan namelijk de pijp uit van een roesje

-
- Zeer actief
Ik had nog nooit van ‘kleinkees’ gehoord. Dat het een kleine keeshond is, snap ik hoor.
Schouderhoogte :
– Dwergkeeshonden zijn maximaal 20 centimeter.
– Kleine keeshond is tussen de 23 en 28 centimeter.
– Middenslag keeshond is 29 tot 36 centimeter.
Veel chihuahuas (die ik tegenkom) zijn dus eigenlijk nog groter dan de dwergkees.
Bella zou al onder middenslag vallen, al is dat alleen een smeerkees.
Schouderhoogte :
– Dwergkeeshonden zijn maximaal 20 centimeter.
– Kleine keeshond is tussen de 23 en 28 centimeter.
– Middenslag keeshond is 29 tot 36 centimeter.
Veel chihuahuas (die ik tegenkom) zijn dus eigenlijk nog groter dan de dwergkees.
Bella zou al onder middenslag vallen, al is dat alleen een smeerkees.
-
- Zeer actief
Dat vind ik dan weer wel de mooiste

Poedels zijn er dan weer in toy, dwerg, middenslag en groot, waarbij een toy dan weer ongeveer even groot is als een kleine keeshond.
Ik dwaal af...
-
- Zeer actief
Tis dat ze zo waaks en vocaal zijn, dat wil ik echt niet meer, maar anders stond een wolfsgrauwe Kees ook in m’n favorieten.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, maar die dwergkees die binnen de maat valt kom je bijna niet tegen. Dat is foktechnisch heel lastig. De meesten zijn kleinkezen verkocht als dwerg.Persistence schreef: ↑06 feb 2021 14:15 Veel chihuahuas (die ik tegenkom) zijn dus eigenlijk nog groter dan de dwergkees.
Duitse showfokkers houden complete nesten aan tot een jaar om een dwergkees te kunnen houden. Eerder kunnen die dat dus ook niet zien.
Maar bij die Russische krijg je standaard de garantie dat je pupje een showkwaliteit dwergkees is. Ook in een foutkleur

Dan heb je nog de boomloze tak die voor zo klein mogelijk gaat. Die fokken met hondjes van rond de 1.2-1.4 kilo en de kleinste reu die je kunt vinden.
Dat ze klein tot middel en alle apart gefokte kleuren lekker samentrekken, ben je van die onzin alvast af.
- dagmar88
- Zeer actief
Daar moet je je niet te veel van voorstellen hoor. Jij hebt met die krijserds van je een achterstand gehad. Ik heb dat bij mijn herplaatsers ook nooit helemaal zo kunnen krijgen als ik het graag had gezien.Persistence schreef: ↑06 feb 2021 15:19 Tis dat ze zo waaks en vocaal zijn, dat wil ik echt niet meer, maar anders stond een wolfsgrauwe Kees ook in m’n favorieten.
Bij Sjaak heb ik er vanaf dag 1 op gezeten. Die heeft totaal geen grote snatert. Zus is wel waaks, maar goed, wat wil je met een scheut malamute en sjihauhau

Die heeft vandaag een halve minuut haar broer lopen zieken en verder heb ik haar nog niet gehoord. Hier hoor je krekels als er aangebeld wordt.
- dagmar88
- Zeer actief