Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op verzoek: Teuntje

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Op verzoek: Teuntje

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Want het klopt inderdaad, ik heb weer een nieuwe opvanger :lol1: Weer voor stichting Straydogs Rescue Nederland.

Teuntje is een ouder teefje en komt ook uit een gemeenteasiel in Roemenië. Er werd een filmpje gemaakt van een andere hond en toen zag diegene van de stichting Teuntje ernaast staan en zei 'doe die ook maar', puur op gevoel. We weten dat ze in oktober 2019 al in het gemeenteasiel zat. Want wat blijkt, ze staat op een foto die toen door iemand van stichting zelf is gemaakt toen ze daar naartoe waren voor een castratieactie.

Afbeelding
Afbeelding

En nu dus hier in Nederland, eindelijk!

Afbeelding

Ze is echt al een ouder hondje die nog niet helemaal kan geloven dat ze hier is. Ze is erg mager en heeft totaal geen bespiering, haar vacht zat vol viltjes en ze loopt erg wankel. Maar het is ook een ontzettend lief, rustig en sociaal hondje. Gelijk rustige sfeer in huis tussen haar, Suze en Lynne en ook met de katten.

Ze is wel nog de hele dag door bezig met eten zoeken, zowel binnen als buiten. Hopelijk wordt dat nog wat minder als ze doorheeft dat ze hier echt genoeg te eten krijgt. Buiten is ze geen onzekere hond, observeert rustig alles en heeft ze bananen in de oren. Ze is lekker koppig als ze aan het snuffelen is of ergens naartoe wil lopen. Wandelen bouwen we even heel rustig op, want dat lijf is zo mager en gammel. Gelukkig heeft ze intussen de manden ontdekt en neemt ze ook rust. Ze slaapt nog niet vast, maar vannacht heeft ze naast het bed heerlijk geslapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag is ze na een goede nacht duidelijk wat tot rust gekomen. Ze heeft een heel ander koppie gekregen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo genoeg foto's? :engel:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Op verzoek: Teuntje

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat een schatje!! Wat me wel opvalt is dat ze een probleem heeft die Rhodi ook had; blootliggende tandzenuwen. Goed op letten, want dat kan gruwelijk pijnlijk zijn of worden... Ze oogt nu al behoorlijk ontspannen!
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Wat een schatje ! Wat fijn dat ze bij je is, :I:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ze heeft een prachtige uitstraling.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Mooi om die veranderde blik te zien na een goede nacht slapen. Zoveel rust dat eruit spreekt :I:
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Wat een leukerdje! Kan ook niet anders met die naam natuurlijk :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Geweldig leuk, heel veel plezier met haar
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een leuke, die boft dat ze nu bij jou is!
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Wat een heerlijk wijffie. Zou ze bij Jip en Abel passen? :F:
Nee grapje, vriend heeft aangegeven dat één van de heren dan weg moet om ruimte te maken. Dat gaan we maar niet doen. Het lijkt mij een heel lief meisje :I:
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Wat een verschil van blik in haar ogen na 1 nachtje slapen. Heel lief en zachtaardig snoetje heeft ze.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nakisha schreef: 21 feb 2021 16:37 Wat een schatje!! Wat me wel opvalt is dat ze een probleem heeft die Rhodi ook had; blootliggende tandzenuwen. Goed op letten, want dat kan gruwelijk pijnlijk zijn of worden... Ze oogt nu al behoorlijk ontspannen!
Ja die tanden vielen mij ook op.

Het is wel een heel leuke, lieve hond om te zien.

Hoe is ze met mensen? Trekt ze er naartoe? Ze lijkt me niet zo angstig naar mensen?
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat fijn dat je voor Teuntje hebt gekozen. Ze ziet er lief uit, fijn dat het buiten ook al zo goed gaat!
Het valt me op dat er weinig direct voor de ouwetjes in het buitenland wordt gekozen, terwijl ze eenmaal in Nederland best gewild zijn. En een bekende transporteur zie ik!

Over een paar weken komt er bij ons ook weer een dametje op leeftijd in de opvang!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ahhh, wat een ontzettend lief snoetje heeft ze :I: En Amy-oortjes :I: :I: :I:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

:I: :I:

Wat een droppie. Gelukkig zit ze bij jou en kan haar super leventje nu gaan beginnen.

Ze is echt leuk.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een ontzettend lieve, zachte uitstraling heeft ze :I: :I:
Ze kijkt ook een beetje zo van 'voor mij? zo'n lekkere zachte mand, owwww hier wil ik wel voor altijd blijven' :mann:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ach, kijk haar lekker liggen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een leuk hondje, maar inderdaad die tanden vielen mij ook op. Lijken wel afgesleten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat een vreselijk lieverdje! Het is dat ze echt niet bij die van mij past, anders had ik haar gelijk geclaimd.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Oh meer foto’s :I:
Vond haar op de eerste foto al leuk maar nu nog leuker! Al dacht ik dat dit een mannelijke Teun was haha.
Ze heeft gewoon iets in haar uitstraling.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Leuke hond om te zien. Ze houdt haar neus vast om te checken of er nu echt boter op zit. :D
Lucky bitch. :I:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hoe gaat het met Teuntje?
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Dankjewel allemaal! Alle complimenten zijn doorgegeven aan mevrouw :lol1:
Lothian schreef: 28 feb 2021 09:48 Hoe gaat het met Teuntje?
Goed, heel goed zelfs!

Afbeelding

Het is bizar dat ze er nog maar een week is, ze draait zo ontzettend makkelijk mee. Volgens mij kan ze zelf nog steeds niet helemaal geloven dat ze hier beland is :D

Haar conditie verbeterd al goed, nog wel mager maar niet zo opvallend meer en lang zo zwak niet meer. Ze loopt nog steeds beroerd en mankt regelmatig, maar staat duidelijk steviger op haar poten en begint een klein beetje spier te ontwikkelen. Ze is een heel makkelijk hondje dat wat op zichzelf is, maar geniet erg van een aai & kroel en de fijne slaapplekken. En het eten niet te vergeten. In het begin enorm gefocust op eten, waar ze nog steeds gek op is maar de enorme focus is er af. In het begin had ze last van haar gebit maar haar nieuwe hobby runderoren etc knagen helpt perfect. Ze gaat graag mee naar buiten en gaat keurig zitten zodat ik haar tuig om kan doen.
We wandelen maximaal een kwartier per keer omdat haar lijf niet meer aan kan. Ver komen we niet want er zit echt geen stuur op (lijkt soms ook niet alles te horen? ) maar ze is keurig zindelijk en geniet er duidelijk van. Soms lijkt het wel alsof ze regelmatig haar besef van plaats en tijd even kwijt is. Dartelt ze blij mee naar het paadje naar mijn achtertuin en staat ze toch ineens verdwaasd in de tuin van de buurman te kijken. Ik denk dat ze het beste af is bij mensen waar ze een fijne scharreltuin krijgt met niet te veel verwachtingen qua wandelen. Oh als haar lijf meezat was ze trouwens wel achter de eenden aangegaan. Ineens oren omhoog, strakke blik, lijf zo goed als kon in houding. Alleen jammer van die sloot waar ze in zaten :mann:

Tussen haar, Suze en Lynne gaat het perfect. De katten zijn er maar maken haar echt niet uit. Alleen thuis blijven is geen probleem. Op bed slapen is fijn maar beneden blijven is net zo goed. Kinderen vindt ze wel wat gek en sowieso is een rustig huis voor haar fijner.
Mis ik nog iets? Het is gewoon echt een makkelijk schatje! Wel echt al een ouder hondje. Ze doet het super, alleen haar achterpoten gaat iets echt niet lekker. Past zo overigens wel goed hier in de kneuzenbejaardensoos :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
Johnny Jones schreef: 21 feb 2021 19:08 Wat fijn dat je voor Teuntje hebt gekozen. Ze ziet er lief uit, fijn dat het buiten ook al zo goed gaat!
Het valt me op dat er weinig direct voor de ouwetjes in het buitenland wordt gekozen, terwijl ze eenmaal in Nederland best gewild zijn. En een bekende transporteur zie ik!

Over een paar weken komt er bij ons ook weer een dametje op leeftijd in de opvang!
Klopt inderdaad, oude honden vinden ook echt wel een plekje eenmaal hier. Wat leuk dat er bij jou ook een oudje komt. Heb je een foto? :D
Ik blijf het wel erg mooi vinden dat opvangen. Soms vraag ik me echt af waar ik steeds weer aan begin. Maar als zo'n hondje prima meedraait en als je die steeds meer ziet ontspannen en vertrouwen krijgen. Dat is zo mooi :I:
Emma schreef: 21 feb 2021 18:26
Nakisha schreef: 21 feb 2021 16:37 Wat een schatje!! Wat me wel opvalt is dat ze een probleem heeft die Rhodi ook had; blootliggende tandzenuwen. Goed op letten, want dat kan gruwelijk pijnlijk zijn of worden... Ze oogt nu al behoorlijk ontspannen!
Ja die tanden vielen mij ook op.

Het is wel een heel leuke, lieve hond om te zien.

Hoe is ze met mensen? Trekt ze er naartoe? Ze lijkt me niet zo angstig naar mensen?
Haar tanden vallen inderdaad op. Ze zijn flink gesleten en de eerste dagen leek het ook gevoelig. Maar intussen knaagt ze lekker en lijkt ze er helemaal geen last meer van te hebben. Ze had ook wat tandsteen en rood tandvlees achterin haar bek, maar met haar liefde voor runderoren is ook dat al beter aan het worden gelukkig.

Ze is totaal niet angstig. Als iets nieuw op spannend is dan is ze van het observeren, maar echt helemaal niet van het vluchten. Sowieso vind ik haar echt geen onzekere hond. In het begin merkte je dan van alles nieuw voor haar was, dan stond ze echt stil en observeerde het. Maar daarna liep ze ook weer prima verder. Tijdens het wandelen komt ze ook heus af en toe een aai halen, maar is ze vooral haar eigen ding aan het doen.

Naar mensen is ze erg sociaal. Kinderen vindt ze niet zo nodig, dan kijkt ze toe of loopt weg. Ze is rustig, maar kan ook heel direct zijn. Ze kan best wel in je persoonlijke ruimte gaan zitten en dan gewoon niet opzij gaan. Ze wil dan gewoon geaaid worden, maar heeft niet helemaal door dat ik in elk geval dat een wat minder charmante manier vind van aandacht vragen. Is leuk als je 's ochtends wakker wordt en ze boven je komt staan. Je bent wakker, mooi, kriebel mij nu maar! :Q: Zoals op deze foto, en dan houdt ze haar snoet ook echt zo dichtbij en ze blijft ook echt staan hè

Afbeelding
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Allejeses wat een grote foto's :schrik:

Ik heb ze van facebook geplukt en kennelijk zijn ze nu dan ineens zo groot. Nou ja, komt het wel over hoe ze soms in je (mijn in elk geval) persoonlijke ruimte komt voor een aai :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”