Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dom reu gedrag!! grrr

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

tbeast schreef:
Dan zou ik eerst een chemische castratie proberen. Xitan doet het nl. ook. Hij wil zijn poot ook wel eens optillen in huis (vooral als hij alleen is). Na de castratie is dit precies hetzelfde gebleven. Het hoeft dus niet perse te helpen.
hebben we ookal geprobeert. ook dat hielp niet.
en ik weet ook dat de kans bestaat dat het niet helpt.
dus ik hoop van harte dat de therapeut ons kan helpen zodat balou sowieso in tackt kan blijven.
mocht het niet helpen....dan moeten we heeeeeel hard nadenken.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

joe schreef:
Branka schreef:
Ja ja, nou mijn katten zijn en blijven binnen. En missen doen ze het niet want als ik de voordeur open heb staan gaan ze niet naar buiten.
Ja, dat is het ergste, dat ze niet eens weten wat het is om echt kat te kunnen zijn, bang zijn voor het echte katten leven :pffff:
Maar goed als je idd 2 hoog woont en aan een drukke weg, kan je een kat ook niet veel bieden.
Ik kies voor katten als huisdier, niet mijn buren. Als die er voor kiezen nemen ze heus zelf wel een kat en hebben ze die van mij niet nodig.
Heel goed gezegd. :ok: JIJ KIEST! Want als die kat het voor het kiezen had, was hij nu lekker, zoals die van ons, buiten een vogeltje aan het vangen.
Ja hoor Joe, zelden elkaar verwonden. En mijn ouders hadden een kat die andere katten het liefste vermeed en toch kwam ie gehavend thuis Ravel in zijn oor en een keer dat abces.
Zijn nagels werden trouwens regelmatig geknipt en hij klom met het grootste gemak bomen in. Was ook een soort spelletje van hem: onze honden lekker lopen uitdagen en treiteren en als ze hem achterna kwamen snel een boom in racen.
En scherpe nagels kunnen ook kort zijn! Het gaat er alleen om dat ze geen stiletto's hebben waarmee ze achter alles blijven haken.
Snap je nou wat ik bedoel? Hetzelfde als dat je een man in een rolstoel in de boxring zet :?
joe je bent een rare, hoe dan ook je gelijk zien te halen.
als jij het zo goed voor heb met de dieren,
moet je ook geen hond nemen.
die hoort ook los te kunnen lopen wanneer hij wilt, kunnen jagen wanneer hij wilt, tis tenslotte een jachthond ook nog.
dan hoort een hond ook niet in een huis.
zich kunnen verdedigen wanneer hij wilt, en niet dat zn baas hem van de ander aftrekt.
dan hoort een hond dus ook gewoon vrij te zijn.

btw mijn katten hebben geen geknipte nagels. mocht t nodig zijn, zou ik ze zeker knippen. daar is niks zieligs aan.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

honiahaka-kuckunniwi schreef: joe je bent een rare, hoe dan ook je gelijk zien te halen.
als jij het zo goed voor heb met de dieren,
die hoort ook los te kunnen lopen wanneer hij wilt, kunnen jagen wanneer hij wilt, tis tenslotte een jachthond ook nog.
dan hoort een hond ook niet in een huis.
zich kunnen verdedigen wanneer hij wilt, en niet dat zn baas hem van de ander aftrekt.
dan hoort een hond dus ook gewoon vrij te zijn.

btw mijn katten hebben geen geknipte nagels. mocht t nodig zijn, zou ik ze zeker knippen. daar is niks zieligs aan.
:ok: Je hebt gelijk. Heel zielig. Mijn hond hele dag thuis. Ik loop niet elke dag 1,5 uur los in het bos en doe ook geen apporteer spelletjes met hem, op cursus is ie nooit geweest, hij mag absoluut nooit zwemmen en met andere honden dollen al helemaal niet. En voldaan en tevreden bij je liggen is helemaal uit den boze.....nee een kat heeft een veel beter binnen leven, die komt nog eens ergens ;)
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik zie het allemaal wat genuanceerder. Hoewel ik zelf niet gauw zou besluiten tot castratie van mijn reu (gesteld dat ik er een had), zie ik buiten toch genoeg vrolijke, levendige, plezier-in-hun-leven-hebbende gecastreerde reuen. En als we dan toch aan het vergelijken zijn: ik heb liever een gecastreerde reu voor me die overal mee naar toe mag en de hele dag aandacht krijgt dan een ongecastreerde reu wiens bazen de hele dag werken en die aan chronisch aandachttekort lijdt.

Nogmaals: ik zeg niet dat je je reu voor elk wissewasje moet castreren maar ik kijk wel verder dan alleen het besluit van een eigenaar daartoe voordat ik de hond afdoe als een zielig geval.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Anna Penta schreef: En als we dan toch aan het vergelijken zijn: ik heb liever een gecastreerde reu voor me die overal mee naar toe mag en de hele dag aandacht krijgt dan een ongecastreerde reu wiens bazen de hele dag werken en die aan chronisch aandachttekort lijdt.
:roll: Ik snap er allemaal niks meer van..wat is dit nu weer voor vergelijking? Ik ken plekken die verboden zijn voor honden, maar ik ken geen plekken waar het verboden is voor ongecastreerde honden.
Wat overigens wel weer leuk is , is dat gecastreerde honden veelal voorkomen bij gemakzuchtige bazen en dat zijn nou net de type's die het allemaal wat minder nauw nemen met hun hond. Ik denk dus dat je je voorbeeld beter om kan draaien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Anna*

Eline* schreef:
Anna Penta schreef: En als we dan toch aan het vergelijken zijn: ik heb liever een gecastreerde reu voor me die overal mee naar toe mag en de hele dag aandacht krijgt dan een ongecastreerde reu wiens bazen de hele dag werken en die aan chronisch aandachttekort lijdt.
:roll: Ik snap er allemaal niks meer van..wat is dit nu weer voor vergelijking? Ik ken plekken die verboden zijn voor honden, maar ik ken geen plekken waar het verboden is voor ongecastreerde honden.
Wat overigens wel weer leuk is , is dat gecastreerde honden veelal voorkomen bij gemakzuchtige bazen en dat zijn nou net de type's die het allemaal wat minder nauw nemen met hun hond. Ik denk dus dat je je voorbeeld beter om kan draaien.
Prima Eline, ieder zijn mening ;) Alhoewel ik moet zeggen dat ik talloze 'intacte' reuen ken die zwaar verwaarloosd worden, de hele dag in huis hangen, uit verveling gaan slopen, die geen noemenswaardige band hebben met hun eigenaar. En dat ik ook verschillende gecastreerde reuen ken die dagelijks leuke dingen doen met hun baas en duidelijk lol hebben in hun leven; deze honden kunnen om zeer uiteenlopende reden gecastreerd zijn maar ik vind de bazen echt niet slecht voor ze.

Maar nog een keer: dit is geen pleidooi voor castratie. Slechts een poging tot een iets mildere mening ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Anna Penta schreef:Prima Eline, ieder zijn mening ;) Alhoewel ik moet zeggen dat ik talloze 'intacte' reuen ken die zwaar verwaarloosd worden, de hele dag in huis hangen, uit verveling gaan slopen, die geen noemenswaardige band hebben met hun eigenaar. En dat ik ook verschillende gecastreerde reuen ken die dagelijks leuke dingen doen met hun baas en duidelijk lol hebben in hun leven; deze honden kunnen om zeer uiteenlopende reden gecastreerd zijn maar ik vind de bazen echt niet slecht voor ze.

Maar nog een keer: dit is geen pleidooi voor castratie. Slechts een poging tot een iets mildere mening ;)
Ja hoor, honden met ballen trekken klootzakken aan als baas, waar heb je het in hemelsnaam over?
Dit slaat echt nergens op, alsof een hond met ballen meer kans heeft om verwaarloosd te worden.
Mensen die hun hond castreren hebben daar meestal een reden voor in de trand van gedragsproblemen. DIE mensen verdiepen zich niet in hun hond en doen er niet voldoende mee om die problemen de baas te worden. De stelling dat mensen die hun reuen castreren hun dier niet waard zijn is dus een stuk beter hard te maken.
Afbeelding
Anna*

MARC_S schreef:
Anna Penta schreef:Prima Eline, ieder zijn mening ;) Alhoewel ik moet zeggen dat ik talloze 'intacte' reuen ken die zwaar verwaarloosd worden, de hele dag in huis hangen, uit verveling gaan slopen, die geen noemenswaardige band hebben met hun eigenaar. En dat ik ook verschillende gecastreerde reuen ken die dagelijks leuke dingen doen met hun baas en duidelijk lol hebben in hun leven; deze honden kunnen om zeer uiteenlopende reden gecastreerd zijn maar ik vind de bazen echt niet slecht voor ze.

Ja hoor, honden met ballen trekken klootzakken aan als baas, waar heb je het in hemelsnaam over?
Dit slaat echt nergens op, alsof een hond met ballen meer kans heeft om verwaarloosd te worden.
Mensen die hun hond castreren hebben daar meestal een reden voor in de trand van gedragsproblemen. DIE mensen verdiepen zich niet in hun hond en doen er niet voldoende mee om die problemen de baas te worden. De stelling dat mensen die hun reuen castreren hun dier niet waard zijn is dus een stuk beter hard te maken.
Hé Mark, niet zo boos worden joh! Ik begrijp jouw kant ook wel hoor. Vind het zelfs een mooie eigenschap om op te komen voor de hond en zijn ballen (sorry staat er een beetje raar maar ik bedoel het serieus ;) ). Zie mijn eerdere berichtjes maar als een mislukte poging om ietsies begrip te hebben voor sommige eigenaren van gecastreerde reuen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar iedereen heeft toch al keer op keer kunnen lezen dat als er bv heftige agressie tov andere reuen die niet weg te trainen is, of een medische oorzaak, of ontwrichte roedelverhoudingen in huis, je werk (uitlaatservice bv.) en noem maar op is kan je best castratie overwegen als niets meer helpt.
Maar niet omdat je geen zin hebt op te letten of om wat meer met je hond te doen waardoor het meeste ook wel weg te trainen is.
Afbeelding
Anna*

MARC_S schreef:Maar iedereen heeft toch al keer op keer kunnen lezen dat als er bv heftige agressie tov andere reuen die niet weg te trainen is, of een medische oorzaak, of ontwrichte roedelverhoudingen in huis, je werk (uitlaatservice bv.) en noem maar op is kan je best castratie overwegen als niets meer helpt.
Maar niet omdat je geen zin hebt op te letten of om wat meer met je hond te doen waardoor het meeste ook wel weg te trainen is.
Okay, mijn fout dan. Ik ben een relatieve nieuweling en probeer hard m'n achterstand in te halen maar ben nog niet toegekomen aan wat jij hierboven zegt. Nu begrijp ik e.e.a. beter ;)
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Anna Penta schreef:
Eline* schreef:
Prima Eline, ieder zijn mening ;) Alhoewel ik moet zeggen dat ik talloze 'intacte' reuen ken die zwaar verwaarloosd worden, de hele dag in huis hangen, uit verveling gaan slopen, die geen noemenswaardige band hebben met hun eigenaar. En dat ik ook verschillende gecastreerde reuen ken die dagelijks leuke dingen doen met hun baas en duidelijk lol hebben in hun leven; deze honden kunnen om zeer uiteenlopende reden gecastreerd zijn maar ik vind de bazen echt niet slecht voor ze.

Volgens mij is dit dan gewoon toeval hoor. Ik kan me toch niet voorstellen dat die reuen die jij kent zwaar worden verwaarloosd omdat ze ongecastreerd zijn....
Ik ga verder helemaal met de mening van Eline mee.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
joe
Zeer actief

honiahaka-kuckunniwi schreef: als jij het zo goed voor heb met de dieren,
Haha..moest hier toch nog even op terugkomen.
Waarom heb jij dan een hond? Omdat je het NIET goed voor hebt met dieren??? :piew
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

joe schreef:
Waarom heb jij dan een hond? Omdat je het NIET goed voor hebt met dieren??? :piew
Zij roept niet dat een dier vrij rond moet kunnen lopen. Dat doe jij. En als je dat zo predikt voor katten, waarom dan niet voor honden?
Maar goed, je zal ook hier wel weer een bijdehandte reactie op hebben waarmee je jouw 'gelijk' weer denkt te halen......
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Branka schreef:
joe schreef:
Zij roept niet dat een dier vrij rond moet kunnen lopen. Dat doe jij. En als je dat zo predikt voor katten, waarom dan niet voor honden?
Maar goed, je zal ook hier wel weer een bijdehandte reactie op hebben waarmee je jouw 'gelijk' weer denkt te halen......
Katten en honden hebben eigenlijk niets gemeen, behalve dan dat het beiden zoogdieren zijn, en beiden last kunnen hebben van kattevlooien.
joe
Zeer actief

Branka schreef:
joe schreef:
En als je dat zo predikt voor katten, waarom dan niet voor honden?

Verschil heb ik al aangegeven in een vorige bijdehandte opmerking :mrgreen:
Maar goed, ze zal het idd wel zo bedoelen zoals jij dat weergeeft, maar het komt zo raar over op een hondenforum ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”