joe schreef:Branka schreef:
Ja ja, nou mijn katten zijn en blijven binnen. En missen doen ze het niet want als ik de voordeur open heb staan gaan ze niet naar buiten.
Ja, dat is het ergste, dat ze niet eens weten wat het is om echt kat te kunnen zijn, bang zijn voor het echte katten leven

Maar goed als je idd 2 hoog woont en aan een drukke weg, kan je een kat ook niet veel bieden.
Ik kies voor katten als huisdier, niet mijn buren. Als die er voor kiezen nemen ze heus zelf wel een kat en hebben ze die van mij niet nodig.
Heel goed gezegd.

JIJ KIEST! Want als die kat het voor het kiezen had, was hij nu lekker, zoals die van ons, buiten een vogeltje aan het vangen.
Ja hoor Joe, zelden elkaar verwonden. En mijn ouders hadden een kat die andere katten het liefste vermeed en toch kwam ie gehavend thuis Ravel in zijn oor en een keer dat abces.
Zijn nagels werden trouwens regelmatig geknipt en hij klom met het grootste gemak bomen in. Was ook een soort spelletje van hem: onze honden lekker lopen uitdagen en treiteren en als ze hem achterna kwamen snel een boom in racen.
En scherpe nagels kunnen ook kort zijn! Het gaat er alleen om dat ze geen stiletto's hebben waarmee ze achter alles blijven haken.
Snap je nou wat ik bedoel? Hetzelfde als dat je een man in een rolstoel in de boxring zet

joe je bent een rare, hoe dan ook je gelijk zien te halen.
als jij het zo goed voor heb met de dieren,
moet je ook geen hond nemen.
die hoort ook los te kunnen lopen wanneer hij wilt, kunnen jagen wanneer hij wilt, tis tenslotte een jachthond ook nog.
dan hoort een hond ook niet in een huis.
zich kunnen verdedigen wanneer hij wilt, en niet dat zn baas hem van de ander aftrekt.
dan hoort een hond dus ook gewoon vrij te zijn.
btw mijn katten hebben geen geknipte nagels. mocht t nodig zijn, zou ik ze zeker knippen. daar is niks zieligs aan.