Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond overleden na opeten mondkapje
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Hond overleden na opeten mondkapje
Het moest er een keer van komen, met al die 'zwerfkapjes' op straat. Vanmiddag hoorde ik dat een hondje dat we regelmatig tegenkwamen, is overleden nadat hij een mondkapje had opgegeten. Het verteerde niet, volgens de eigenaar en mogelijk zat er ook nog een chemische stof in. Een allerschattigst poedeltje, maar hij mocht dus maar 2,5 jaar worden.

Groetjes,
Sandra
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Hond overleden na opeten mondkapje
Tja sommige honden vreten nou eenmaal alles op.
Maar als ze al een mondkapje opvreten dan zal hij ook wel wat anders op durven vreten, sokken ofzo.
Het lijkt me eerder te wijten aan onoplettendheid van de eigenaar.
Mijn hond die werkelijk alles opvrat wat ze tegen kwam werd gewoon gemuilkorfd...
Lastig vreten met zo'n ding om je bek
Maar als ze al een mondkapje opvreten dan zal hij ook wel wat anders op durven vreten, sokken ofzo.
Het lijkt me eerder te wijten aan onoplettendheid van de eigenaar.
Mijn hond die werkelijk alles opvrat wat ze tegen kwam werd gewoon gemuilkorfd...
Lastig vreten met zo'n ding om je bek
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wel erg dat het dus blijkbaar iemand anders zijn schuld is, volgens de eigenaar. 

-
- Zeer actief
Nu ja het is natuurlijk zo dat die dingen niet op straat horen te liggen. jammer dat poedeltje had nog jaren meegekunt
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:Nu ja het is natuurlijk zo dat die dingen niet op straat horen te liggen. jammer dat poedeltje had nog jaren meegekunt
Natuurlijk horen ze daar niet te liggen. Maar
1. Je ziet toch wat je hond doet en onderneemt actie direct nadat het gebeurd is
2. Pica is gewoon een ziekte/afwijking
3. Heb je het om wat voor reden dan ook gemist onderneem je direct actie als je hond ziek wordt (en ja, helaas kan dat te laat zijn omdat ze pas laat wat tonen vaak)
-
- Zeer actief
ohw, ja hoeveel honden gaan er niet uit t zicht.. en niemand zegt dat de eigenaar geen actie had moeten onder nemen, ..maar die meuk hoort niet op straat. en wie weet hoe lekker een mondkapje kan ruiken als er net iets gegeten is voor het dragen, geen idee..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:ohw, ja hoeveel honden gaan er niet uit t zicht.. en niemand zegt dat de eigenaar geen actie had moeten onder nemen, ..maar die meuk hoort niet op straat. en wie weet hoe lekker een mondkapje kan ruiken als er net iets gegeten is voor het dragen, geen idee..
Er ligt hier van alles op het erf wat ze interessant vinden om op te kauwen en mee rond te slepen. Maar opeten denken ze echt niet aan hoor.
Van de week postte ik een foto van hoe een zwarte kong hier sneuvelt. Kreeg ook direct waarschuwingen dat ik maar goed op moest letten dat ze niks opgegeten had want dat dat gevaarlijk was. Nou hier slopen ze inderdaad wel, maar oneetbare zaken opeten dus echt niet.
-
- Zeer actief

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nou, Tanja heeft ook weleens een mondkapje opgepakt, gelukkig liet ze het wel los.
En als pup heeft ze ook weleens een peuk opgegeten.
En een plastic knijpertje wat aan zo stokje zit waar vogelvoer aan geplakt zit (hadden mensen schijnbaar in een boom gehangen in het bos, en zal gevallen zijn). Probeerde het nog af te pakken, maar het rook schijnbaar te lekker en ze rende er keihard mee weg, gelukkig had ze het intussen wel in kleine stukjes gebeten, maar het ging wel naar binnen.
Hier ligt rond de flat allemaal verpakkingen van eten en etensafval, ze probeert zelfs aluminiumfolie op te eten als daar vlees in heeft gezeten.
Dus haar interesseert het denk ik niet of het te eten is of niet.
En als pup heeft ze ook weleens een peuk opgegeten.
En een plastic knijpertje wat aan zo stokje zit waar vogelvoer aan geplakt zit (hadden mensen schijnbaar in een boom gehangen in het bos, en zal gevallen zijn). Probeerde het nog af te pakken, maar het rook schijnbaar te lekker en ze rende er keihard mee weg, gelukkig had ze het intussen wel in kleine stukjes gebeten, maar het ging wel naar binnen.
Hier ligt rond de flat allemaal verpakkingen van eten en etensafval, ze probeert zelfs aluminiumfolie op te eten als daar vlees in heeft gezeten.
Dus haar interesseert het denk ik niet of het te eten is of niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier wil het nog wel eens mis gaan met voedselverpakkingen. Dan ben ik m'n leverworst kwijt en ligt er de volgende dag een plastic drol.crutz schreef: ↑24 feb 2021 05:53S@ndr@ schreef:ohw, ja hoeveel honden gaan er niet uit t zicht.. en niemand zegt dat de eigenaar geen actie had moeten onder nemen, ..maar die meuk hoort niet op straat. en wie weet hoe lekker een mondkapje kan ruiken als er net iets gegeten is voor het dragen, geen idee..
Er ligt hier van alles op het erf wat ze interessant vinden om op te kauwen en mee rond te slepen. Maar opeten denken ze echt niet aan hoor.
Van de week postte ik een foto van hoe een zwarte kong hier sneuvelt. Kreeg ook direct waarschuwingen dat ik maar goed op moest letten dat ze niks opgegeten had want dat dat gevaarlijk was. Nou hier slopen ze inderdaad wel, maar oneetbare zaken opeten dus echt niet.
Of eens wat snippertjes van een vla pak of knuffels. Bij Jaap hebben we als pup bij elkaar meters veter uit z'n kont kunnen trekken

Wat er niet uit komt gaat er ook echt niet in. Natuurlijk is mondkapjes inslikken echt heel vreemd.
Niko was niet goed. Die trok pakken satéprikkers en kilo's kaarsvet uit de kast om op te vreten. Wegsluiten dan maar zonder toezicht en ik had me voorgenomen hem niet open te laten maken als het mis zou gaan. Zondegeld, sorry.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Mijn honden jatten wel, maar maken dan de verpakking stuk, likken al het eetbaars eraf en laten de verpakking achter. Ik vind het altijd bijzonder wanneer oneetbare zaken opeten, maar helaas zien we het bij onze Duitsers wel, die houden we dan wel in de gaten 
Wel ben ik het er mee eens dat die rommel gewoon niet op straat hoort, net als alle andere afval... maar ja... het zal wel een utopia zijn dat we nooit meer rondzwerfend afval hebben.

Wel ben ik het er mee eens dat die rommel gewoon niet op straat hoort, net als alle andere afval... maar ja... het zal wel een utopia zijn dat we nooit meer rondzwerfend afval hebben.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Dat is hier ook gebeurd. En wel naar de DA zodra ze zagen dat het mis was, maar dat was dus toch te laat.
Otto vreet ook al het vreetbare wat hem voor zijn snuit komt, maar geeft de voorkeur aan ganzenpoep

Groetjes,
Sandra