Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat
BREDA - Een agressieve hond heeft zondagmiddag zijn baasjes aangevallen in een flat aan het Dr. Struyckenplein in Breda. Het stel besloot het dier op te sluiten in de gang, maar kon hierdoor het pand niet meer op een veilige manier verlaten. De brandweer heeft het stel uiteindelijk met een hoogwerker uit de flat gehaald.
De vrouw is met ernstige bijtwonden overgebracht naar het ziekenhuis. De man was er minder slecht aan toe. Dat meldt Omroep Brabant.
Schilden
Het was niet het eerste bijtincident in de woning. De vorige keer moest de politie ook ingrijpen. Om die reden besloten agenten met een vangstok en schild de woning te betreden. Het dier bleek zo agressief te zijn dat werd besloten deze ter plaatste in te laten slapen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3596012 ... ea26f2.jpg[/IMG]
De vrouw is met ernstige bijtwonden overgebracht naar het ziekenhuis. De man was er minder slecht aan toe. Dat meldt Omroep Brabant.
Schilden
Het was niet het eerste bijtincident in de woning. De vorige keer moest de politie ook ingrijpen. Om die reden besloten agenten met een vangstok en schild de woning te betreden. Het dier bleek zo agressief te zijn dat werd besloten deze ter plaatste in te laten slapen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3596012 ... ea26f2.jpg[/IMG]

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Re: Agressieve hond valt baasjes aan, brandweer redt stel uit flat
Ik las op feestboek: "kijk nou hoe lief hij is want de agent kan hem zo wegdragen".Nanna schreef:Ik hoor de eerste tonen alweer van het feestboekkoor.
“Et leg an de opfoedihihihihing!”
Nou ja, deze heeft tenminste nog het fatsoen zijn eigen baas aan gort te trekken ipv een onnozele teckel op straat. Meelij? Nul.
Ehm een dode hond doet niet zoveel meer nee...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Die reacties op Facebook, niet te HARDEN. Man man man. Leuk dat we massaal hondenliefhebbers zijn, maar met zulke liefhebbers hebben honden geen vijanden meer nodig...
Ik las de titel en dacht ''ja hoor, pitt/staffie, geheid.'' En jawel. Het zal toch ook es niet. Laten we hopen dat ze niet weer een nieuwe nemen.
Ik las de titel en dacht ''ja hoor, pitt/staffie, geheid.'' En jawel. Het zal toch ook es niet. Laten we hopen dat ze niet weer een nieuwe nemen.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Natuurlijk ligt het aan de opvoeding want op tv zeggen ze dat ( dat was sarcastisch )
Toevallig vd week , beetje zappen
Kwam er een stukje over pitbulls, ok interessant
Mja daar kwam mister procent ook voorbij , had helemaal niet door dat t een aflevering van cesar Milan was
Er werd natuurlijk verteld dat het aan de opvoeding ligt en dat een pitt met agressie makkelijk te rehabiliteren is
Nou de groeten ermee , ik heb genoeg gezien
Ga er met een grote boog omheen, al jaren
Het verbaast me niks dat t in dit geval ook weer zo een is
Toevallig vd week , beetje zappen
Kwam er een stukje over pitbulls, ok interessant
Mja daar kwam mister procent ook voorbij , had helemaal niet door dat t een aflevering van cesar Milan was
Er werd natuurlijk verteld dat het aan de opvoeding ligt en dat een pitt met agressie makkelijk te rehabiliteren is
Nou de groeten ermee , ik heb genoeg gezien
Ga er met een grote boog omheen, al jaren
Het verbaast me niks dat t in dit geval ook weer zo een is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- dagmar88
- Zeer actief
Een staf of pit met ook maar de minste mensgerichte agressie moet je in laten slapen. Het hoort niet en het kan niet.
Dat ie vet en spierloos je kop aan gort trekt in je Bredase flat zal me een worst wezen.
Betaal die brandweer maar. Je hebt de fik zelf aangestoken en er olie op gegooid.
Dat ie vet en spierloos je kop aan gort trekt in je Bredase flat zal me een worst wezen.
Betaal die brandweer maar. Je hebt de fik zelf aangestoken en er olie op gegooid.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Toen ik alleen de foto zag, en nog niet had gelezen dat de hond was ingeslapen dacht ik in eerste instantie ook.. hoe kan die agent dat dier dan zo rustig dragen als hij zo agressief ismalinois schreef: ↑01 mar 2021 00:09Ik las op feestboek: "kijk nou hoe lief hij is want de agent kan hem zo wegdragen".Nanna schreef:Ik hoor de eerste tonen alweer van het feestboekkoor.
“Et leg an de opfoedihihihihing!”
Nou ja, deze heeft tenminste nog het fatsoen zijn eigen baas aan gort te trekken ipv een onnozele teckel op straat. Meelij? Nul.
Ehm een dode hond doet niet zoveel meer nee...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1

In geval van dragen is zo'n beest buiten westen of dood.
Zo'n hond kan anders uitstekend zelf lopen

- Nakisha
- moderator
En hier was het gisteravond ook raak. Grote aangelijnde zwarte pittachtige hond. Kyuubi ziet hem en begint te grommen. Ik blief die nonsens niet, dus meneer ging, verder foeterend, onder de arm. Ga je daar maar verder gillen, we lopen DOOR. Maar het viel me wel op dat het niet zomaar was, de hond stond star starend klaar.
Ik loop verder, zet de inmiddels gekalmeerde Kyuubi neer en werp een blik over de schouder, waar net een andere wandelaar aankomt met twee hondjes. Eentje vast, eentje los. (De losse zag ik eerst niet eens). Dat mag, want het is losloopgebied.
Ik ben snotverderre nog geen 10 passen verder als het geluid van vechtende honden ineens begint. Gevolgd door geschreeuw.
Ik heb nog een blik geworpen, maar in het donker zie je niks, en ben doorgelopen. Ik kan toch niks doen met mijn eigen micro erbij. Maar man man, wat een drama toch elke keer. Ik ben er al zo lang zo klaar mee. Hang er toch een korf om, als je zo nodig met zo'n hond door de wijk wil. Alle parken zijn losloopgebied.
Ik loop verder, zet de inmiddels gekalmeerde Kyuubi neer en werp een blik over de schouder, waar net een andere wandelaar aankomt met twee hondjes. Eentje vast, eentje los. (De losse zag ik eerst niet eens). Dat mag, want het is losloopgebied.
Ik ben snotverderre nog geen 10 passen verder als het geluid van vechtende honden ineens begint. Gevolgd door geschreeuw.
Ik heb nog een blik geworpen, maar in het donker zie je niks, en ben doorgelopen. Ik kan toch niks doen met mijn eigen micro erbij. Maar man man, wat een drama toch elke keer. Ik ben er al zo lang zo klaar mee. Hang er toch een korf om, als je zo nodig met zo'n hond door de wijk wil. Alle parken zijn losloopgebied.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Zou het geen bull terrier geweest zijn als ik de bouw zo zie? Van dat ras is rage syndrome geen onbekend verschijnsel.
- Nakisha
- moderator
Helemaal eens. Ik word zo moe van de ''opvoeding'' brigade.alinelaila schreef: ↑01 mar 2021 14:42Die reacties zijn nog bijna erger dan het hele incident zelf. Wat een dommigheid bestaat er toch![]()
Hoe kan het toch dat we prima snappen dat een bordercollie drijven wil, dat een waakhond vanzelf begint te waken, dat een jachthond jachtdrift toont, en dat we dat ALLEMAAL logisch vinden, maar we vooral niet kunnen begrijpen dat een hond die decennia lang geselecteerd is op hondengevechten nu nog zou willen vechten? Waarom oh waarom is dat zo moeilijk??
En ik ben bang dat trainers als Cesar het allemaal flink erger hebben gemaakt met hun mooie tv showtje en verhaaltje over hoe alles gefixed kan worden, en dat terwijl uit beelden van zijn eigen ''rehab facility'' blijkt dat er genoeg incidenten zijn daar met pitts.
Wees toch es EERLIJK over die honden, dan kunnen we eindelijk es ophouden met die ''legt oan duh opfoeding'' onzin...

- dagmar88
- Zeer actief
Ja. En dan kijk je en dan is het of afgeschreven spul met een xxxxl pitbull, of Thea en Ank met een onherleidbaar gezellig hondje. Neem die doodbijter er lekker zelf bij, meiden, kan hij een van je 15 kleinkinderen faceliften.
Waarom? Wat moeten al die overjarige domme kutwijven opeens. Terug achter je aanrecht, je bent nergens anders goed voor dan groentesoep met balletjes uit blik, lettervermicelli en parelend vet doodkoken.
Al vanaf het baren niet en na 40 jaar testbeeld helemaal niet meer. Sjoe!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het gaat hier over een hond die zijn eigen bazen aanvliegt he.. dát is volgens mij niet echt een rastypisch iets.
En even hé.. je gaat er toch niet van uit dat een hond die je zijn natje en zijn droogje geeft ineens zo onbereikbaar wordt dat hij eigenaren aan gaat vallen en dat die zichzelf op moeten sluiten om 112 te bellen om gered te worden.
Sommige van dit type vind ik ook niet de gezelligste honden, maar zelf heb ik dan wel zoiets dat los van hond agressie het wel hele leuke honden kunnen zijn.
En geen idee wat de achtergrond van deze hond is, of van deze mensen.
Als ik soms wel lees wat er aan adviezen wordt gegeven bij herplaatsers van welk ras dan ook, dan denk ik ook wel eens.. jongens kom op.. niet alles is angst agressie.. dus als je daar al niet rap op inspeelt in begin, dan kan je over een paar maanden je lol op als je dat grommen en bijten negeert.
-
- Zeer actief
Die agent met coronacoupe heeft wel een zwoele blik.