Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is jullie mening over "zomaar" een nest fokken
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Wat is jullie mening over "zomaar" een nest fokken
Ik weet niet of dit hier hoort, of bij Fokken van Honden.
Mijn vriendin wil "zomaar" en nest fokken, omdat ze het er zo schattig uit vind zien en omdat ze daar geld mee kan verdienen.
Ik heb flinke discussies met haar, want ik ben er gewoon op tegen. Ik vind dat je het fokken van honden moet overlaten aan mensen die daar echt verstand van hebben.
Maargoed, ik ben al heel snel uitgel*lt en weet ik niets meer te zeggen.
Zij heeft altijd het laatste woord en komt met argumenten als:
laatst ging ze samen met een collega op zoek naar een puppy voor die collega en heeft ze heel veel advertenties afgebeld van marktplaats, maar meestal waren de puppies al weg.
Er is heel weinig aanbod van puppy's
Ze is naar het asiel in de buurt gegaan en daar zaten maar 3 honden.
Ze raakte de puppies echt wel kwijt en ze kan er mooi wat mee verdienen.
En ik zei: je hebt wel de veranwoording van die puppies die jij op de wereld heb laten komen voor de komende 10-15 jaar.
Toen zei ze: als ze weg zijn, dan zijn ze niet meer van mij dus heb ik er ook geen verantwoording meer over.
Ik kan het gewoon niet aan haar duidelijk maken dat het slecht is wat ze doet.
Wat vinden jullie van zomaar een nestje fokken? Alleen voor het geld?
Mijn vriendin wil "zomaar" en nest fokken, omdat ze het er zo schattig uit vind zien en omdat ze daar geld mee kan verdienen.
Ik heb flinke discussies met haar, want ik ben er gewoon op tegen. Ik vind dat je het fokken van honden moet overlaten aan mensen die daar echt verstand van hebben.
laatst ging ze samen met een collega op zoek naar een puppy voor die collega en heeft ze heel veel advertenties afgebeld van marktplaats, maar meestal waren de puppies al weg.
Er is heel weinig aanbod van puppy's
Ze raakte de puppies echt wel kwijt en ze kan er mooi wat mee verdienen.
En ik zei: je hebt wel de veranwoording van die puppies die jij op de wereld heb laten komen voor de komende 10-15 jaar.
Toen zei ze: als ze weg zijn, dan zijn ze niet meer van mij dus heb ik er ook geen verantwoording meer over.
Ik kan het gewoon niet aan haar duidelijk maken dat het slecht is wat ze doet.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze het voor het geld doet dan zou je haar eens kunnen wijzen op de kosten die ze moet maken voordat de pups naar de nieuwe eigenaar gaan.
Heeft ze een echte rashond waar ze ook een rashond van hetzelfde ras op wil zetten? Als ze namelijk met een kruising wil gaan fokken zal ze ook nog niet echt veel geld kunnen vragen voor de pups. Het is dan nog maar de vraag of ze veel geld zal overhouden aan dit avontuur. Om nog maar niet te spreken over het risico dat ze neemt voor haar teef. Hoe leuk het ook lijkt om te fokken, je neemt wel het risico dat er iets mis gaat met je teef. Is het haar dat waard?
Ik ben overigens van mening dat je niet zomaar lukraak pups op de wereld moet zetten (net zoals de meesten hier op het forum overigens). Waar ze het idee vandaan haalt dat het aanbod van pups te laag is weet ik niet en ik vraag me ook af op welk moment en naar welk asiel is gegaan want een asiel met maar drie honden is echt een uitzondering in plaats van regel.
Heeft ze een echte rashond waar ze ook een rashond van hetzelfde ras op wil zetten? Als ze namelijk met een kruising wil gaan fokken zal ze ook nog niet echt veel geld kunnen vragen voor de pups. Het is dan nog maar de vraag of ze veel geld zal overhouden aan dit avontuur. Om nog maar niet te spreken over het risico dat ze neemt voor haar teef. Hoe leuk het ook lijkt om te fokken, je neemt wel het risico dat er iets mis gaat met je teef. Is het haar dat waard?
Ik ben overigens van mening dat je niet zomaar lukraak pups op de wereld moet zetten (net zoals de meesten hier op het forum overigens). Waar ze het idee vandaan haalt dat het aanbod van pups te laag is weet ik niet en ik vraag me ook af op welk moment en naar welk asiel is gegaan want een asiel met maar drie honden is echt een uitzondering in plaats van regel.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Wat is jullie mening over "zomaar" een nest fo
Dat zou kunnen want iedereen vind puppies schattig, toch denk ik dat ze dan wel erg traag met reageren is geweest of hoge (niet realistische) eisen stelt.Takkie schreef:Ik weet niet of dit hier hoort, of bij Fokken van Honden.
Dan vraag ik mij af welk asiel dat is geweest. Want of dat asiel doet zijn werk super en plaatst heel veel honden bij goede mensen of ze geven ze aan elke gek mee die langskomt.Er is heel weinig aanbod van puppy's
Ja ja, vandaar dat sommige (goede!) fokkers af en toe nog met een puppy blijft zitten. En geld verdienen aan puppies? Dat doen alleen broodfokkers bij wie het belang van de hond van ondergeschikt belang is. Kortom dit argument wijst erop dat jouw vriendin (wil je haar echt zo blijven noemen? Mogelijk is vage kennis een betere benaming) zich als een broodfokker gedraagt.Ze raakte de puppies echt wel kwijt en ze kan er mooi wat mee verdienen.
Als blijkt dat een puppy een erfelijke aandoening heeft kan ze daar verantwoordelijk voor worden gesteld. Zeker als ze er dus grof geld voor heeft gevraagd. Want als er dan iets aan scheelt is het heel cru gezegd een ondeugdelijk 'product' (dat is een puppy helaas voor de wet) dat ze heeft geleverd en dus zal ze de d.a. kosten waarschijnlijk moeten vergoeden. Zeker als de persoon in kwestie naar de rechter stapt. Want ik meen dat iets dergelijks al eens een keer bij de Rijdende Rechter op t.v. is geweest.En ik zei: je hebt wel de veranwoording van die puppies die jij op de wereld heb laten komen voor de komende 10-15 jaar.
Mogelijk dat dit topic je argumenten geeft waarom ze niet met haar hond moet gaan fokken: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40281Ik kan het gewoon niet aan haar duidelijk maken dat het slecht is wat ze doet.
Ik hoop dat het je lukt om jouw 'vriendin' van dit idiote idee af te brengen. Maar als dit dezelfde persoon is van die Dalmaat (Skip?) dan zou ik mij toch eens achter de oren krabben of zij echt wel een vriendin van je is. Want hoe ze in het verleden was kan nog zo leuk zijn geweest, maar als ik jou verhalen zo hoor is ze nu bijna een dierenbeul te noemen zo ondoordacht als zijn met haar hond omgaat en zo weinig als het welzijn van haar hond haar lijkt te kunnen schelen.

- peterr
- Actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Je moet je vriendin maar even zeggen dat het een hoop geld kost!!!!
(dekgeld, meer voer voor teef, teef kan een keizersnee moeten hebben, puppen blijven niet eewig bij mams drinken en zullen op den duur toch ook over moeten naar ander voer. Denk aan de puppyentingen, wormkuur, enz. enz.)
het is niet zomaar even een nestje fokken en geld verdienen.
En naaste het geld, ook veel tijd en energie.
Ik vraag me af waar ze vandaan haalt dat er te weinig puppen zijn. Kijk eens rond in het asiel.
Nou mijn verhaal zegt al genoeg denk ik: ik ben TEGEN zomaar een nest fokken
(dekgeld, meer voer voor teef, teef kan een keizersnee moeten hebben, puppen blijven niet eewig bij mams drinken en zullen op den duur toch ook over moeten naar ander voer. Denk aan de puppyentingen, wormkuur, enz. enz.)
het is niet zomaar even een nestje fokken en geld verdienen.
En naaste het geld, ook veel tijd en energie.
Ik vraag me af waar ze vandaan haalt dat er te weinig puppen zijn. Kijk eens rond in het asiel.
Nou mijn verhaal zegt al genoeg denk ik: ik ben TEGEN zomaar een nest fokken
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Ik ben er ok absoluut op tegen!!! Waarschijnlijk heeft zij er nog veeel te weinig verstand van om uberhaupt te kunnen fokken. voor het fokken van goede puppen moeten de meeste honden toch de benodigde kwalificaties halen alvorens ze mogen fokken. En 'zomaar' een nestje is dus zonder aangekeurde ouders, zonder ouders die gecontroleerd zijn op erfelijke afwijkingen etc. En dat wordt alelmaal doorgegeven aan de pups. Plus dat als ze het doet voor het geld....
Daar gheb ik helemaal geen woroden voor!!

Groetjes Marieke en Fame van het Hornmeer
Eigendom van Duitse Herder kennel van het Hornmeer
Eigendom van Duitse Herder kennel van het Hornmeer
-
- Actief
laat haar eens met een fokker praten...........
die kan vast wel uit de doeken doen wat het allemaal kost.
krabbelt ze vast heel hard terug..........
gelegenheidsnestjes zonder kennis van zaken niet aan beginnen.
en dan de pups blijven niet klein die gaan door huis heen lopen of houdt zij ze in de schuur??????
lekker schoonmaken die pups zijn natuurlijk nog niet zindelijk loop je toch echt de hele dag achteraan.
breng haar maar bij een fokker langs............
die kan vast wel uit de doeken doen wat het allemaal kost.
krabbelt ze vast heel hard terug..........
gelegenheidsnestjes zonder kennis van zaken niet aan beginnen.
en dan de pups blijven niet klein die gaan door huis heen lopen of houdt zij ze in de schuur??????
lekker schoonmaken die pups zijn natuurlijk nog niet zindelijk loop je toch echt de hele dag achteraan.
breng haar maar bij een fokker langs............

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Die hoort op http://www.broodfokkers.nl vermeld te worden 

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
8O 8O 8O wil iemand puppies?
In het asiel hier, waar ik vandaag was, nog vijf pups van een zwangere hond die ze binnen kregen.
Op de hondenschool, mensen die een ongeluksnestje kregen met 10 prachtige raszuivere (maar zonder stamboom) New Foundlanders (zwarte).... ik denk niet dat ze ze zomaar kwijtgeraken.... wil ik even vragen hoeveel dit ongelukje hen al "GEKOST " heeft??????
Ze gaat toch geen nestje fokken om de pups aan een asiel te bezorgen zeker???? 8O 8O 8O
En ik zwijg nog over de buitenlandse hondjes, en ook vaak pups
stom stommer stomst

In het asiel hier, waar ik vandaag was, nog vijf pups van een zwangere hond die ze binnen kregen.
Op de hondenschool, mensen die een ongeluksnestje kregen met 10 prachtige raszuivere (maar zonder stamboom) New Foundlanders (zwarte).... ik denk niet dat ze ze zomaar kwijtgeraken.... wil ik even vragen hoeveel dit ongelukje hen al "GEKOST " heeft??????
Ze gaat toch geen nestje fokken om de pups aan een asiel te bezorgen zeker???? 8O 8O 8O
En ik zwijg nog over de buitenlandse hondjes, en ook vaak pups

stom stommer stomst

groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vooral omdat ZIJ het schattig vind... gatverAngel-eyes schreef:Een nest fokken omdat het schattig is en geld oplevert???.........

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben er ook op tegen, dat moet je overlaten aan mensen die er idd verstand van hebben. En haar argumenten? weinig aanbod van puppies? kijk eens op marktplaats daar staat genoeg aanbod
Alleen omdat ze er geld mee kan verdienen en omdat het schattig is

Alleen omdat ze er geld mee kan verdienen en omdat het schattig is

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

- Cyntha
- Actief
Ik ben het met iedereen hier eens en dus ook met de argumenten!
NIET DOEN ! Enne, weinig aanbod? 8O Heeft ze ander internet ofzo, want bij mij op de comp. op marktplaats, dierenasiel etc. zijn toch genoeg van pups die een huis zoeken !!!!
Nee, zou echt dom zijn!
NIET DOEN ! Enne, weinig aanbod? 8O Heeft ze ander internet ofzo, want bij mij op de comp. op marktplaats, dierenasiel etc. zijn toch genoeg van pups die een huis zoeken !!!!
Nee, zou echt dom zijn!

Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- *Silvia*
- Zeer actief
ja ik zou het dus ook niet doen.
mijn vriendin heeft een franse bull zonder stamboom en die zijn al tijden op zoek naar een teefie zodat ze leuke puppies kunnen krijgen.
ze kijkt ook niet verder dan haar neus lang is want de teef hoeft er alleen leuk uit te zien
maarja probeer het maar is iemand aan haar verstand te brengen dat ze het niet moeten doen.
ik krijg dus ook van haar alleen te horen OHHHHHHH HET IS ZO LEUK PUPPIES.......
mijn vriendin heeft een franse bull zonder stamboom en die zijn al tijden op zoek naar een teefie zodat ze leuke puppies kunnen krijgen.
ze kijkt ook niet verder dan haar neus lang is want de teef hoeft er alleen leuk uit te zien

maarja probeer het maar is iemand aan haar verstand te brengen dat ze het niet moeten doen.
ik krijg dus ook van haar alleen te horen OHHHHHHH HET IS ZO LEUK PUPPIES.......
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je "vriendin" heeft bij het uitdelen van het verstand helemaal achteraan gestaan zeker!
Het idee alleen al dat je aan het fokken van een nestje geld kunt overhouden... Hoe naïef kan iemand zijn zeg!
Er is maar 1 advies (wat door iemand met weinig herseninhoud waarschijnlijk toch wel weer in de wind geslagen zal worden) en dat is:
NIET DOEN!!!
Ik neem aan dat haar hond geen stamboom heeft, de reu die ze wil gebruiken ook niet, dat er geen gezondheidsonderzoeken naar erfelijke gebreken zijn gedaan en dat ook niet is gekeken of de karakters van beide ouderdieren wel bij elkaar passen...
Gewoon als de teef loops is de hondjes bij elkaar laten en hoppa! Niets leuker en goedkoper dan dat toch?
Ik weet inmiddels wat het al gekost heeft voordat er uberhaupt 1 pup verkocht is. En dat verdien je met de opbrengst van de pups echt niet terug hoor! Dat is bij mij ook helemaal niet de bedoeling. Bij mij gaat het erom dat het ras wat ik heb er over een jaar of 10 nog steeds zal zijn, en dat de fokbasis zo breed is dat we daar nog mee verder kunnen voor de volgende generaties. Daar heb ik mijn reu ook op uitgekozen.
Dus niet zomaar voor de gezelligheid omdat het zo leuk is een nestje fokken, maar zeer weloverwogen beslissen.

Het idee alleen al dat je aan het fokken van een nestje geld kunt overhouden... Hoe naïef kan iemand zijn zeg!
Er is maar 1 advies (wat door iemand met weinig herseninhoud waarschijnlijk toch wel weer in de wind geslagen zal worden) en dat is:
NIET DOEN!!!
Ik neem aan dat haar hond geen stamboom heeft, de reu die ze wil gebruiken ook niet, dat er geen gezondheidsonderzoeken naar erfelijke gebreken zijn gedaan en dat ook niet is gekeken of de karakters van beide ouderdieren wel bij elkaar passen...
Gewoon als de teef loops is de hondjes bij elkaar laten en hoppa! Niets leuker en goedkoper dan dat toch?

Ik weet inmiddels wat het al gekost heeft voordat er uberhaupt 1 pup verkocht is. En dat verdien je met de opbrengst van de pups echt niet terug hoor! Dat is bij mij ook helemaal niet de bedoeling. Bij mij gaat het erom dat het ras wat ik heb er over een jaar of 10 nog steeds zal zijn, en dat de fokbasis zo breed is dat we daar nog mee verder kunnen voor de volgende generaties. Daar heb ik mijn reu ook op uitgekozen.
Dus niet zomaar voor de gezelligheid omdat het zo leuk is een nestje fokken, maar zeer weloverwogen beslissen.
- iones
- Zeer actief
wordt te veel gedaan, "zomaar een nest gefokt". Het aanbod van de honden is veel te hoog.
Ik zie al die advertenties en vraag me iedere keer af waar al die pups toch in godsnaam moeten blijven. Het is een ander verhaal als iemand een nest fokt dat eigenlijk al bij voorbaat besproken is. MAar dat zijn vaak concensieuze fokkers die ook goed opletten waar ze mee bezig zijn en die het ook belangrijk vinden waar de honden terecht komen.
Ik zie al die advertenties en vraag me iedere keer af waar al die pups toch in godsnaam moeten blijven. Het is een ander verhaal als iemand een nest fokt dat eigenlijk al bij voorbaat besproken is. MAar dat zijn vaak concensieuze fokkers die ook goed opletten waar ze mee bezig zijn en die het ook belangrijk vinden waar de honden terecht komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
- Martin
- Zeer actief
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Ja jullie hebben helemaal gelijk!
Ik heb de andere topics ook nog doorgenomen en zal het er nog maar eens over hebben met haar.
Maarja ze doet toch precies wat ze wil en ze is gewoon een verwend nest, wat alles krijgt wat ze hebben wil.
Alleen maar om er mee te pronken.
Zo heeft ze bijvoorbeel ook een pony (welsh K) die ze 6 weken in een stal laat staan (3 bij 3 meter) een supergoede sportpony met hardstikke veel energie, waarmee ze na 6 weken dag en nacht op stal te hebben gestaan aan een zwaar concours meedoet en ook nog eens hoge punten haalt. Maar het is gewoon niet eerlijk voor die pony.
Ja, ze is mijn enige vriendin en ik kan ook hardstikke veel lol met haar hebben. En zij heeft wel een hond en een paard en ik niet en daarom ben ik ook graag haar omdat ik gewoon hardstikke gek ben op die beesten.
Ik ken haar al mijn hele leven, maar waar ze nu mee bezig is snap ik ook niet.
Maarja, wat ik al eerder hier heb gelezen; je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.
Wat ze in haar kop heeft doet ze toch wel. Maar ik zal nog proberen om met de argumenten die jullie hebben gegeven om haar over te halen
Ik heb de andere topics ook nog doorgenomen en zal het er nog maar eens over hebben met haar.
Maarja ze doet toch precies wat ze wil en ze is gewoon een verwend nest, wat alles krijgt wat ze hebben wil.
Alleen maar om er mee te pronken.

Zo heeft ze bijvoorbeel ook een pony (welsh K) die ze 6 weken in een stal laat staan (3 bij 3 meter) een supergoede sportpony met hardstikke veel energie, waarmee ze na 6 weken dag en nacht op stal te hebben gestaan aan een zwaar concours meedoet en ook nog eens hoge punten haalt. Maar het is gewoon niet eerlijk voor die pony.
Ja, ze is mijn enige vriendin en ik kan ook hardstikke veel lol met haar hebben. En zij heeft wel een hond en een paard en ik niet en daarom ben ik ook graag haar omdat ik gewoon hardstikke gek ben op die beesten.
Maarja, wat ik al eerder hier heb gelezen; je hebt mensen met dieren en je hebt dierenmensen.
Wat ze in haar kop heeft doet ze toch wel. Maar ik zal nog proberen om met de argumenten die jullie hebben gegeven om haar over te halen
- iones
- Zeer actief
Ik vind haar wel een afschuwelijk mens hoor! Een paard of pony opsluiten op een paar vierkante meter terwijl het van oorsprong een steppedier is. Vreselijk! Ik heb mijn paarden expres ergens neergezet waar ze dagelijks in de wei komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom laat je haar dit topic niet zien? kan ze alles eens goed doorlezen en mischien dat het dan tot haar doordringt?Takkie schreef:Ja jullie hebben helemaal gelijk!
Alleen maar om er mee te pronken.![]()
En anders gebruik je die hamer maar van Martin

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

- Bakkie
- Actief
- Contacteer:
Ik ben hier net als iedereen op tegen. Ik vind het ronduit aso als je zegt dat een pup die bij je weg is jouw verantwoording niet meer is. 
Ik vind dat ze wel degelijk verantwoordelijk is voor de pups. En zij kan het voor de rest van het leven van de pup het voor die pup en zijn baasje verpesten. Als je enkel een nest neemt omdat het leuk is en je er geld mee verdient ben je dom bezig. Je moet weten waar je mee bezig bent als een nest neemt. Interesseert het haar dan echt niet dat de pups misschien wel door een verkeerde start opgroeien tot moeilijke pups en geluk moeten hebben dat ze een baasje treffen die daar mee om kan gaan. Als ze die niet vinden zullen ze misschien van asiel tot asiel zwerven.
Ik heb zelf een pup die hoogstwaarschijnlijk veel gemist heeft in zijn socialisatie...en gelukkig geef ik het niet op, maar bij een ander had Caesar al lang in het asiel gezeten.
Groetjes
Corina

Ik vind dat ze wel degelijk verantwoordelijk is voor de pups. En zij kan het voor de rest van het leven van de pup het voor die pup en zijn baasje verpesten. Als je enkel een nest neemt omdat het leuk is en je er geld mee verdient ben je dom bezig. Je moet weten waar je mee bezig bent als een nest neemt. Interesseert het haar dan echt niet dat de pups misschien wel door een verkeerde start opgroeien tot moeilijke pups en geluk moeten hebben dat ze een baasje treffen die daar mee om kan gaan. Als ze die niet vinden zullen ze misschien van asiel tot asiel zwerven.

Ik heb zelf een pup die hoogstwaarschijnlijk veel gemist heeft in zijn socialisatie...en gelukkig geef ik het niet op, maar bij een ander had Caesar al lang in het asiel gezeten.

Groetjes
Corina
- iones
- Zeer actief
Getuigt inderdaad OOK niet van dierenliefde nee, net als die pony altijd opsluiten...Bakkie schreef:Ik ben hier net als iedereen op tegen. Ik vind het ronduit aso als je zegt dat een pup die bij je weg is jouw verantwoording niet meer is.![]()

- Mol
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Franse buldogjes gaan hier in een dierenwinkel voor 900 euro over de toonbank en ze gaan als warme broodjes.
Als je je teef laat afmaken als er een keizersnee nodig is
Niet bijvoerd vooral niet ent geen dekgeld, niet ontwormen ed.
Pups laat doodgaan die het niet zelf redden en de overgebleven hondjes verkoopt. Denk ik toch dat je er geld aan overhoudt.
Komt dat meisje erachter dat ze dat toch allemaal niet kan dan zou het haar financieel nogal eens tegenvallen maar als ze er niet mee zit zou ze er aan kunnen verdienen doen die dierenwinkels ook.
Als je je teef laat afmaken als er een keizersnee nodig is
Niet bijvoerd vooral niet ent geen dekgeld, niet ontwormen ed.
Pups laat doodgaan die het niet zelf redden en de overgebleven hondjes verkoopt. Denk ik toch dat je er geld aan overhoudt.
Komt dat meisje erachter dat ze dat toch allemaal niet kan dan zou het haar financieel nogal eens tegenvallen maar als ze er niet mee zit zou ze er aan kunnen verdienen doen die dierenwinkels ook.
- Bakkie
- Actief
- Contacteer: