Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat dee die anders nooit...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Dat dee die anders nooit...

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Helemaal mee eens!! Ik ontwijk ze allemaal.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Frootje schreef: 18 mar 2021 16:57 Ach, die foto. Arm hondje. :(: Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop. :ugh:

Ik voel mezelf soms echt een trut als ik omloop voor dat type hond, of Froo gelijk op de arm neem. Volgens mij vinden de eigenaren dat ook vaak. :Q: Maar liever een trut dan dat mijn eenhapscracker als de zoveelste tussen de kaken van zo’n hond verdwijnt. Ik vertrouw echt niemand. Ik moet zeggen dat het niet helpt dat in de meeste gevallen dat ik ze tegenkom ofwel de hond, ofwel de baas een slechte indruk maakt. Honden die zich misdragen of baasjes die duidelijk totaal geen idee hebben van wat ze aan de lijn hebben. Er lopen vast heel verantwoordelijke hondenbazen met dit type hond maar ik geloof dat ik ze niet tegenkom. Of misschien kom ik ze niet tegen omdat ze verantwoordelijke hondenbaasjes zijn, dat kan natuurlijk ook. :denken:
Dat.
Ik ben er ook echt op aangesproken door eigenaren van dat type hond, met veel verwijt, ''JE MOT 'EM NIET OPTILLUH, DAN WORDUH ZUH VALS!'' gesnauw en ze roepen dan graag dat je geen idee hebt van honden en alles zoooo fout doet. En zij, zij zijn geweldige hondeneigenaren die zo'n moeilijke hond de baas zijn!

Dikke worst. Het interesseert me geen ene moer wat je van me vind, ik ben bezig mijn 4,5 kilo microwuff uit de kaken van jou hond te houden. Leuk als jou hond wel lief is, maar daar kan ik niet op gokken. Ik doe dit trouwens ook bij grote honden die zich ambivalent of onzeker opstellen, de vlam slaat dan te gemakkelijk in de pan en Kyuubi is geen partij voor een grotere hond.

Ik wil het gewoon niet. Ik hield Rhodi en Branco ook erbij weg. Laat gewoon maar. Jij wil zo'n hond, en ik hoef niet te zien of 'ie sociaal is. Plezier met je keuze, ik ga.
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Hoe kom jij nou aan zo'n bericht?
Even oprecht nieuwsgierig.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frootje schreef: 18 mar 2021 16:57 Ach, die foto. Arm hondje. :(: Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop. :ugh:

Ik voel mezelf soms echt een trut als ik omloop voor dat type hond, of Froo gelijk op de arm neem. Volgens mij vinden de eigenaren dat ook vaak. :Q: Maar liever een trut dan dat mijn eenhapscracker als de zoveelste tussen de kaken van zo’n hond verdwijnt. Ik vertrouw echt niemand. Ik moet zeggen dat het niet helpt dat in de meeste gevallen dat ik ze tegenkom ofwel de hond, ofwel de baas een slechte indruk maakt. Honden die zich misdragen of baasjes die duidelijk totaal geen idee hebben van wat ze aan de lijn hebben. Er lopen vast heel verantwoordelijke hondenbazen met dit type hond maar ik geloof dat ik ze niet tegenkom. Of misschien kom ik ze niet tegen omdat ze verantwoordelijke hondenbaasjes zijn, dat kan natuurlijk ook. :denken:
Ik was met Charlie altijd blij als er een keer rekening mee werd gehouden, het werd me vaker moeilijk gemaakt. Toch gewoon die boemer er heen smijten en dan beledigd zijn dat die niet mocht spelen :mrgreen:
Sjaak gaat op de arm als ik dat nodig vind, ze bemoeien zich maar met hun eigen zaken.

Als je nu nog zo'n hond fokt/koopt ben je een debiel. Honden van voor of kort na de RAD zijn er bijna niet meer, engelse staffords en stamboomexemplaren zijn zo goed als verdwenen en die verantwoordelijke eigenaren zijn vrijwel allemaal afgehaakt. Dus ja, het gaat zeker achteruit.
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Als je het zo leest, dan is het bij de eigenaresse van de stafford ook niet in de koude kleren gaan zitten, en dat er contact is tussen beide. Ben benieuwd wat er met de hond is gebeurd, omdat het baasje van Lizzy ook flink is aangepakt. Zal wel in beslag zijn genomen?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Frootje schreef:Soms vraag ik me wel af of ik niet een beetje overdrijf hoor. Er loert natuurlijk niet op iedere straathoek een boze klapkaak. Maar mijn hond is me veel te lief om daar risico’s mee te nemen en die nieuwsberichten blijven wel hangen ja.
Ik denk niet dat je overdrijft hoor, ik heb gewoon ook geleerd dat als je met een mini loopt, je weinig risico's kan lopen. Het is niet anders. Een ''corrigerende beet'' is al snel teveel voor een kleintje.
Ik ben nog steeds een van de meest relaxte hondeneigenaren in de buurt, maar dat komt ook JUIST omdat ik alles voor ben. Met Rhodi had ik dit gelazer niet, mensen zagen hem lopen met de korf en lieten ons al met rust. Maar met Branco heb ik ook meer dan eens moeten ingrijpen omdat loslopende honden agressief werden. Mijn ex heeft zelfs een hond vliegles moeten geven omdat hij bovenop mijn honden klapte. Tja, voorkomen is toch beter dan genezen en dat lukt niet altijd, dus beter meeverlegen....

Kyuubi is alleen een grauwende woedebal bij de paar honden die hij echt niet leuk vind. Bij de rest zit hij stilletjes op de arm of geeft hooguit een brommetje. En toch is het altijd de schuld van de ''wawa''. :goeie:
dagmar88 schreef: 18 mar 2021 17:48 Ik was met Charlie altijd blij als er een keer rekening mee werd gehouden, het werd me vaker moeilijk gemaakt. Toch gewoon die boemer er heen smijten en dan beledigd zijn dat die niet mocht spelen :mrgreen:
Sjaak gaat op de arm als ik dat nodig vind, ze bemoeien zich maar met hun eigen zaken.

Als je nu nog zo'n hond fokt/koopt ben je een debiel. Honden van voor of kort na de RAD zijn er bijna niet meer, engelse staffords en stamboomexemplaren zijn zo goed als verdwenen en die verantwoordelijke eigenaren zijn vrijwel allemaal afgehaakt. Dus ja, het gaat zeker achteruit.
Eens... Helaas hebben wij hier veel debielen erbij gekregen... :ugh: En STOER dat ze zichzelf vinden. Het is zo vermoeiend.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hier in het park lopen een Stafford en podenco los. De eigenaar is fotograaf en zit overal foto’s te maken terwijl de honden door het park vliegen. Al meermaals zijn ze achter Bella aangegaan, wat begin als spel begint als snel vervelend jaaggedrag te worden.
Laatst weer, ik loop langs, ff snuffelen ok maar dan gaat de podenco op haar rijden en trekt de Stafford haar aan haar keel over de grond. Ik geef een brul en zwiep met de riem naar de honden. Ze hebben al een keer een tuigje van haar stukgetrokken.
Ik schreeuw boos dat hij nou verdomme z’n honden eens in de gaten moet houden. Ach ik moet niet zo gestresst doen.
Je ziet zelf niet eens wat er gebeurd, elke keer moet ik jouw honden van mijn hond af trekken.
“Ach ze spelen alleen maar”
Jouw 2 honden zijn geen partij voor die 10 kilo, ze versterken elkaar in hun jaaggedrag en dat gaat een keer mis.
“Nou je hond geeft het wel aan als ze het niet leuk vind”
Ja? Als ze met de staart tussen de benen probeert weg te komen vind ze het leuk denk je?
“Nou dan bijt ze wel”
Nee ze bijt niet, ze vlucht”
“Maar ze doen echt geen kwaad.”
Maar mijn reu grijpt ze wel een keer want hij zit aan de riem en is dat opdringerige gedrag beu.
“Daar leren ze misschien van.”
Maar niet ten koste van mijn honden. Hoe moeilijk is het om je honden bij je te houden?
“Ach, ze moeten toch hun energie kwijt kunnen?”
Ga dan naar losloopgebied maar niet los in een stadspark terwijl ze voor geen meter naar je luisteren
“Je de Stafford is eigenwijs, luistert niet naar mij. Die is een beetje lomp. Hij is 1,5 jaar. “
Binnen nu en een halfjaar gaat het een keer mis, dan wordt het spelen grijpen en accepteert ie een correctie niet meer.
“ ja agressieve honden daar reageert ie wel op. Hij heeft nog maar een keer gevochten”
Precies en daar ben ik bang voor, dat als mijn aangelijnde hond jouw losse afsnauwt door zijn gedrag dat mijn hond in stukken ligt.
“Ja maar dan is het zijn eigen schuld. Een Stafford is van nature niet agressief”
Kun je je honden aangelijnd houden? Of ten minste de Stafford?
“ Ja maar ze moeten toch rennen”

Echt.... compleet zinloos om daarmee het gesprek aan te gaan. :S:
Het is wachten tot het misgaat :jank:
Kirry
Zeer actief

@Persistance. Allemachtig. . Dat moet toch al een paar keer mis zijn gegaan met kleinere hondjes? Of het stadsverkeer. Dat ze daar hondjes heen jagen of wanneer de Podenco zelf maar eens besluit om ervandoor te gaan. Maar goed. Zn Instagram account zal er waarschijnlijk waanzinnig uitzien....
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Als eigenaresse van Stafford Max kom ik helaas ook vaak de andere kant tegen....Mensen die hun hond overal en altijd hun goddelijke gang laten gaan . Nu heb ik de mazzel dat Max totaal niet geïnteresseerd is in andere honden maar meer in hun bazen( want die hebben misschien, net als het vrouwtje, wel snoep bij zich ) Ik hoef andere honden niet te beschermen tegen Max, maar Max juist tegen andere honden, want veel bazen vinden het wel grappig dat hun fikkie zo stoer op een Stafford af gaat :roll: Ik weet inmiddels dat Jullie hier, waar het Staffords betreft, absoluut niet geloven in opvoeding. Maar opvoeding heeft mijn Max wel gemaakt tot wat hij nu is. Zelfs de eenden hier in het park waar ik altijd loop blijven rustig op de kant van de vijver zitten want ze weten dat ze van die rooie niks te vrezen hebben.
dagmar88
Zeer actief

stoffeltje schreef: 19 mar 2021 08:25Ik weet inmiddels dat Jullie hier, waar het Staffords betreft, absoluut niet geloven in opvoeding. Maar opvoeding heeft mijn Max wel gemaakt tot wat hij nu is. Zelfs de eenden hier in het park waar ik altijd loop blijven rustig op de kant van de vijver zitten want ze weten dat ze van die rooie niks te vrezen hebben.
:LOL: Allejezus, het is allemaal maar lastig he.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Niet alle stafford bazen zijn klootzakken. Er loopt er hier 1 met ook een rooie en die doet dan weer niks. Altijd netjes aangelijnd en nooit gedoe.
Alleen is dat er maar 1 :schrik:
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Ik snap niet dat er nog steeds geen wet is waarbij deze rassen verplicht muilkorf om moeten en verplicht aangelijnd.. Dat het vaak fout gaat omdat men denkt dat ze perfect opgevoed zijn is nu wel meermaals bewezen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het zijn eerder honden van eigenaren die denken dat het een gewone hond is die lekker moet spelen en verder alles signalen missen, iets met gelegenheid
S@ndr@
Zeer actief

yep uitkomst is diep triest voor alle partijen, alleen maar verliezers, dit soort dingen kun je niet ongedaan maken :(:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Kirry schreef: 19 mar 2021 07:44 @Persistance. Allemachtig. . Dat moet toch al een paar keer mis zijn gegaan met kleinere hondjes? Of het stadsverkeer. Dat ze daar hondjes heen jagen of wanneer de Podenco zelf maar eens besluit om ervandoor te gaan. Maar goed. Zn Instagram account zal er waarschijnlijk waanzinnig uitzien....
Het zou me niet verbazen als ze al eens een kat uit elkaar hebben getrokken nee. Het zijn beide echt geen rothonden. Maar ze versterken elkaar enorm in jachtgedrag plus dat de Stafford een enorm bord voor z’n kop heeft.

Het is de totale desinteresse van de eigenaar in de honden, die is bloempjes langs de waterkant aan het fotograferen en dat ze totaal niet luisteren naar hem. Hij kan ze niet roepen. Terwijl ik het gesprek aan het voeren was zat de Stafford aan het tuig van de podenco te schudden: kijk zo spelen ze thuis ook, zei hij lachend.
Hij snapt gewoon niet wat hij (niet) aan de riem heeft.

Er lopen ook genoeg Stafford eigenaren met hun hond kort aan de lijn. En loslopende honden die op aangelijnde honden afstieren is in alle gevallen onwenselijk maar gebeurt toch dagelijks.

Natuurlijk zal het in dit geval van de poedel geen kwade opzet zijn geweest. Maar wéét wat je aan de lijn hebt.
Kirry
Zeer actief

Persistence schreef: 19 mar 2021 11:21
Er lopen ook genoeg Stafford eigenaren met hun hond kort aan de lijn. En loslopende honden die op aangelijnde honden afstieren is in alle gevallen onwenselijk maar gebeurt toch dagelijks.

Natuurlijk zal het in dit geval van de poedel geen kwade opzet zijn geweest. Maar wéét wat je aan de lijn hebt.
Ja, absoluut. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de fotograaf nog nooit in een situatie heeft gezeten waarbij hij hééft moeten denken: woops... :oeps:
Jij zal vast niet de eerste zijn geweest die hem erop aansprak. Er zijn zulke rare mensen met honden.. :U:
stoffeltje
Zeer actief

dagmar88 schreef: 19 mar 2021 08:46
stoffeltje schreef: 19 mar 2021 08:25Ik weet inmiddels dat Jullie hier, waar het Staffords betreft, absoluut niet geloven in opvoeding. Maar opvoeding heeft mijn Max wel gemaakt tot wat hij nu is. Zelfs de eenden hier in het park waar ik altijd loop blijven rustig op de kant van de vijver zitten want ze weten dat ze van die rooie niks te vrezen hebben.

:tong: achterlijke doos!!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Zinodo schreef: 19 mar 2021 11:38
stoffeltje schreef: 19 mar 2021 11:27
Nou nou, verder alles goed?
Ligt vast ook aan de opvoeding.
dagmar88
Zeer actief

Nog niet te achterlijk om te quoten, dat valt weer mee.
Waarom doe je nu eigenlijk zo vreemd? Helemaal niemand hier heeft ooit gezegd niet te geloven in opvoeding van staffords. Lijkt me vrij logisch dat daar op gereageerd wordt en dan hoef je niet zo te doen.
Nog maar een keer dan. Aangeboren hondgerichte agressie staat los van opvoeding. Op gedrag heb je invloed, op karaktereigenschappen niet.
Maar je maakt het goed duidelijk ja; een achtjarige kan beter begrijpend lezen, meteen raar gaan roepen, alles leg an de opfoeding, hij knuffelt eenden dood en een rednose. Nou, hoera.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zonder opvoeding gaat het nog veel vaker en veel erger mis. Maar zeker bij de niet-stamboom SPA's is de kans dat het mis gaat ondanks opvoeding, gecombineerd met de ernst van de gevolgen ervan, een onacceptabel risico. En je bent gewoon ongelooflijk dom bezig, zeker als liefhebber van dat type hond, als je dat loopt te ontkennen.
Ik heb twee niet-jagende markiesjes. Heel fijn, heb er ook echt wel energie in gestoken om te zorgen dat ze niet zouden gaan jagen. Maar ik ga er niet voetstoots van uit dat ik een volgend markiesje ook met zoveel succes kan opvoeden. Er zijn er namelijk bij wie het jachtinstinct toch echt groter is dan de wil om te gehoorzamen. Het zou dom zijn als ik die aangeboren jachtdrift zou ontkennen of zou beweren dat het altijd met opvoeding in de hand te houden is. Soms moet je gewoon concluderen dat loslopen voor zo'n hond alleen onder zeer specifieke omstandigheden mogelijk is en dat het dus niet om opvoeding, maar om management gaat
stoffeltje
Zeer actief

Zinodo schreef: 19 mar 2021 11:40
maart schreef: 19 mar 2021 11:39
Zinodo schreef: 19 mar 2021 11:38
Nou nou, verder alles goed?
Ligt vast ook aan de opvoeding.
:LOL:
waar het jullie duidelijk aan ontbreekt!
Kirry
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: 19 mar 2021 12:06 .... Het zou dom zijn als ik die aangeboren jachtdrift zou ontkennen of zou beweren dat het altijd met opvoeding in de hand te houden is. Soms moet je gewoon concluderen dat loslopen voor zo'n hond alleen onder zeer specifieke omstandigheden mogelijk is en dat het dus niet om opvoeding, maar om management gaat
Er is inderdaad niks mis met management van raseigenschappen. Ik merk wel dat sommige eigenaren zich schuldig voelen of schamen om aan management te doen. Zo loopt mevrouw oppas teckel aan een lange lijn, want zij heeft 3 dubbele bananen in haar oren en gaat ervandoor. Ik ken ook iemand die dat zielig vindt voor zijn hond en dus regelmatig zijn hond kwijt is, ondanks hoog jachtgedrag. Dus erken wat er aan je lijn loopt, en anders gewoon niet vallen voor een rastype wat tegen jouw hondenwensen ingaat.

Er lopen hier 3 prachtige pitbulls in de buurt, maar onder 3 verschillende eigenaren: 1 heeft de hond strak in de jachtlijn aan de nek, zelfs op de fiets. :roll: De andere baas loopt te showen met zijn pitbull, dus inclusief pikes aan de halsband, en kan hem amper baas. En de derde baas laat de pitbull alle kanten opgaan en heeft diens oren gecoupeerd. Dus... misschien.... misschien heb ik dan toch niet zo'n hoge pet op van pitbull eigenaren en hun inzicht in management. :Q:

ps; is er een andere term voor management in dit geval. Ik krijg er een beetje kramp van.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Controle over je hond houden. Ipv management.
Ik snap dat mensen op stukken gaan lopen zoals braakliggend terrein, je verwacht daar minder snel andere honden.
Maar in dit geval zal de mevrouw met de kleine hond dat gedacht hebben, net als de mevrouw met de staff.

Houdt ze in ieder geval in het vizier en speel in als je gedragsverandering ziet of verandering van houding, en zorg dat je binnen een afstand staat waarop je je hond nog terug bij je kunt roepen.
Of het nu om wild gaat of om andere honden die er plots toch zijn.

En dat vind ik met name van eigenaren met honden die reactief kunnen zijn op andere honden. En dan heb ik het niet over het ras, want er lopen genoeg mensen tegenwoordig met bepaalde types die niet geheel hond gezellig zijn.
stoffeltje
Zeer actief

En wat heb ik jou dan aangedaan Zinodo? Jij bemoeit je met iets dat niet aan jou is....of wil je makkelijk scoren?
dagmar88
Zeer actief

stoffeltje schreef: 19 mar 2021 14:58 En wat heb ik jou dan aangedaan Zinodo? Jij bemoeit je met iets dat niet aan jou is....of wil je makkelijk scoren?
Ja, dat doet ze! Altijd!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zinodo schreef: 19 mar 2021 15:13
Ik vond je gewoon heel onaardig reageren. Je kreeg een opmerking dat misschien een beetje flauw was maar jij reageerde compleet buiten proportie.
Zo baas, zo (soort) hond ;)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Frootje schreef: 18 mar 2021 16:57
Ben je gek, je hebt groot gelijk. Kan het je nog sterker vertellen: ik til Tux ook op bij vreemde klapkaken, rottweilers en herders. :W:
stoffeltje schreef: 19 mar 2021 08:25 Maar opvoeding heeft mijn Max wel gemaakt tot wat hij nu is. Zelfs de eenden hier in het park waar ik altijd loop blijven rustig op de kant van de vijver zitten want ze weten dat ze van die rooie niks te vrezen hebben.
Opvoeding heeft hier echt helemaal niks mee te maken. Je hebt gewoon geluk gehad dat die van jou het (nog) niet laat zien. Uitzonderingen zijn er altijd.
Je bent in het bezit van een hondenras wat jarenlang gefokt is op hondagressie, dat zit in zijn genen of je het nou leuk vindt of niet. Dat moet je ALTIJD in je achterhoofd houden.
En jagen heeft niets te maken met hondagressie.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: 19 mar 2021 12:06 Zonder opvoeding gaat het nog veel vaker en veel erger mis. Maar zeker bij de niet-stamboom SPA's is de kans dat het mis gaat ondanks opvoeding, gecombineerd met de ernst van de gevolgen ervan, een onacceptabel risico. En je bent gewoon ongelooflijk dom bezig, zeker als liefhebber van dat type hond, als je dat loopt te ontkennen.
Ik heb twee niet-jagende markiesjes. Heel fijn, heb er ook echt wel energie in gestoken om te zorgen dat ze niet zouden gaan jagen. Maar ik ga er niet voetstoots van uit dat ik een volgend markiesje ook met zoveel succes kan opvoeden. Er zijn er namelijk bij wie het jachtinstinct toch echt groter is dan de wil om te gehoorzamen. Het zou dom zijn als ik die aangeboren jachtdrift zou ontkennen of zou beweren dat het altijd met opvoeding in de hand te houden is. Soms moet je gewoon concluderen dat loslopen voor zo'n hond alleen onder zeer specifieke omstandigheden mogelijk is en dat het dus niet om opvoeding, maar om management gaat
Met name het managen is een hele goede..iets hard en streng onderdrukken is meer als een bal onderwater houden, die wil en moet en zal omhoog komen op enig moment dat je er geen druk op uit oefent.. en dat is de manier waarop het fout gaat als je even niet oplet :hmmm:
stoffeltje
Zeer actief

Heb ik ergens beweert dat ik Max, ondanks dat hij geen grein agressie of wat dan ook vertoont los laat lopen? Nee!! Max loopt altijd aan de lijn, want hoe sociaal en lief hij ook is, ik ben me er echt wel van bewust wat voor ras ik heb! Je zal mij dan ook nooit tegenkomen in de zogenoemde losloop gebieden...wel kom ik altijd bazen met losse honden tegen daar waar aanlijnplicht heerst. Maar goed, ook dit zal dan wel weer tegen het zere been zijn, want ik heb immers een krokodil aan een touwtje? :denken: Ben er wel klaar mee dat ik hier niet eens trots mag zijn op mijn hond enkel en alleen omdat hij een Stafford is. Heb hier recent meegewandeld voor een Stafford van een mede forumlid die op gruwelijke wijze aan haar eind was gekomen...Jullie leefden allemaal mee...of was dit dan ook maar voor de buhne en zijn jullie stiekum blij ? weer een krokodil minder immers?
stoffeltje
Zeer actief

Zinodo schreef: 20 mar 2021 07:27 Wat ben jij toch goor.
En er zijn klapkaken hier op het forum waar baasjes gewoon trots op zijn en terecht. Dat jij dat niet kunt ligt toch echt helemaal aan jou.
Jullie kennen mij niet en jullie kennen Max niet! toch krijg ik van jullie een lading shit over me heen. is mijn reactie dan vreemd?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”