We zijn begonnen met de korte stukjes (rechte lijn). Dat ging goed, helaas laten ze zich niet opvangen door een ander. De drive om nog een paar keer naar de haas te springen is er niet, dus ook niet de gelegenheid om ze bij de kladden te grijpen. Ik kan ook niet in de zandbak op ze staan wachten want als iemand anders ze zonder mij loslaten gaan ze niet achter de haas aan, maar gaan mij zoeken

Nu had ik voor vandaag voor allebei driekwart van de baan geboekt, maar bovenstaande 'probleem' komt dan standaard opborrelen. Ze snappen niet dat het oké is om van me weg te rennen. Beiden blijven tijdens wandelingen ook altijd binnen een straal van een meter of 50 van me vandaan. Kan ik ze op 1 of andere manier aanleren om die baan helemaal uit te rennen? Ik vind het niet erg om het lachertje te zijn op zo'n dag want de honden hebben lol en daar gaat het helemaal om, maar het lijkt me gaaf als ze ooit die hele baan af durven(?) lopen zonder zich gelijk denken te moeten komen melden. Voor beiden ben ik een stapje teruggegaan door ze een halve ronde te laten doen wat eerder wel goed ging. Alleen nu dus niet meer.