Chara de nieuwe dame is zindelijk. Geeft aan wanneer ze moet door aan de deur te tikken bijvoorbeeld. Is vaak niet nodig omdat we tijdig en regelmatig uitlaten.
Toen we haar net hadden viel me al op dat ze in de nacht in de bench op kussen ging plassen. Ze was geen bench gewend dus ze is ook vanaf het moment dat we zagen dat ze de bench niet fijn vond niet in de bench gezet, maar ze ging hem gebruiken als ontlast plaats. In aanvang deed ze ook de grote behoeften daar, maar nu diagnose is gesteld en ze voer heeft waar ze een goede regelmatige stoelgang bij heeft doet ze geen grote boodschap meer in huis.
Bench staat er omdat Aki er ook soms graag in ligt en de katten ook af en toe, het is gewoon een extra plekje in huis waar de dieren die het fijn vinden in kunnen gaan liggen.
We hebben uiteindelijk in de nacht nu de bench op slot.
Toen bleek dat ze op het kussen naast de bench en achter de stoel ging plassen 's nachts.
Kussen ook in de bench gedaan 's nachts.
En nu plast ze dus op die plek achter de stoel of er nu wel of geen kussen ligt

Het lijkt echt een gewoonte te zijn. En ik weet gewoon niet hoe dat te gaan doorbreken.
- Ze drinkt niet overmatig
- De laatste ronde is vrij laat en altijd als we zelf naar bed gaan
- Tussen naar bed gaan en de eerste ronde zit ongeveer 6/7 uur
Het is echt alleen 's nachts dat ze op een bepaald moment altijd daar plast, terwijl ze buiten ook met de laatste ronde heeft geplast. Overdag doet ze het absoluut niet in huis.
Denk dus ook niet dat het gaat helpen als we in de nacht eruit gaan om haar te laten plassen, maar haar toespreken als ze de neiging krijgt om te gaan plassen daar is ook niet aan de orde omdat ze het dus in de nacht doet.
Iemand hier ervaring mee, of tips. Ik weet het echt niet meer. We leggen er nu maar een dweil neer..