Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
BHT in Wielcobrokken!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
BHT in Wielcobrokken!
Ik geef al ruim een jaar biofood aan mijn honden, maar Stapper heeft altijd een erg stinkende vacht.
Nu is hij vandaag voor het eerst bij de trimster geweest en die begon ook over die stinkende vacht. Ze kon niet ontdekken waar dat nou vandaan zou kunnen komen, krijgen we het dus over het voer. Nou had ze wel vaker honden die gingen stinken van biofood vw al die kruiden die er in zitten.
Ik vind het de moeite waard om dat eens uit te testen en ben dus op zoek gegaan naar een andere brok en kwam thuis met wielco.
Maar daar zit BHT in!!! en ik dacht dus dat het een brok zonder chemische toevoegingen was.
Wat is dat nou precies dat BHT??
Nu is hij vandaag voor het eerst bij de trimster geweest en die begon ook over die stinkende vacht. Ze kon niet ontdekken waar dat nou vandaan zou kunnen komen, krijgen we het dus over het voer. Nou had ze wel vaker honden die gingen stinken van biofood vw al die kruiden die er in zitten.
Ik vind het de moeite waard om dat eens uit te testen en ben dus op zoek gegaan naar een andere brok en kwam thuis met wielco.
Maar daar zit BHT in!!! en ik dacht dus dat het een brok zonder chemische toevoegingen was.
groetjes Marja Zara en Stapper

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
B.H.T. Dit spul werd oorspronkelijk gebruikt in fotolaboratoria om kleurenfilms te helpen ontwikkelen.
Niet echt lekker spul dus
Niet echt lekker spul dus

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: BHT in Wielcobrokken!
E 321: ButylhydroxytolueenMarja schreef:Ik geef al ruim een jaar biofood aan mijn honden, maar Stapper heeft altijd een erg stinkende vacht.
BHT
Herkomst:
Synthetische antioxidant
Functie en eigenschappen:
Toegepast als antioxidant in oliën en vetten om ranzigheid tegen te gaan
Producten:
zeer veel producten die vet bevatten.
Acceptabele dagelijkse inname (ADI):
tot max. 0.3 mg/kg lichaamsgewicht.
Bijwerkingen:
BHT kan in hoge concentraties leverschade veroorzaken. Ook zijn er (pseudo)-allergische reacties gemeld. Bij mensen met een, erfelijk bepaalde, variant van een enzym in de lever kan het migraine veroorzaken. Hierdoor heeft de EU het gebruik van BHA beperkt, waardoor de toepassingen in de komende jaren steeds minder zullen worden.
Dieetbeperkingen:
E321 kan gebruikt worden door alle religies, vegetariers en veganisten.
Bron: http://www.food-info.net/dutch
bel dhr. vd. wiel anders zelf even, geschikte kerel en die kan je er alles over vertellen. nummers staat op de site, volgens mij www.wielco.nl en anders op de zak van de verpakking
-
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Graag gedaan hoor, kwestie van knippen en plakkenMarja schreef:Angelique, top die uitleg, en ook het nummer wat er voor staat.
Heb een mail gestuurd aan meneer Wielco:))

Hoe aardig meneer Wielco ook mag zijn (ze zijn over het algemeen allemaal wel aardig die voermensen) BHT hoort niet in hondenvoer thuis.
Gewoon verder zoeken dus, er is keus genoeg.

-
- Zeer actief
Wat valt wel mee?speurneus carola schreef:ik heb het hier 12 jaar gevoerd, en mijn collie is er 14 mee geworden, heb nu een duitse herder die 14 geworden is en het ook bijna zijn hele leven heeft gehad. dus dat valt wel mee.
Ooit van statistiek gehoord?
En die verhalen over drinkende en rokende opa's die toch 96 worden?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Maakt niet uit.Marja schreef:WOUDEN??? volgens mij geen goed nederlands

Meneer Wielco zal ongetwijfeld gaan wapperen met een aantal honden die er 14 op geworden zijn, maar dat is (net als de rokende opa van 96) geen objectief criterium, je zult namelijk nooit iets vernemen uit die hoek van de honden die het er niet goed op doen, al is het maar omdat de meeste hondeneigenaar stilletjes van merk naar merk loopt en je dus nooit weet waarom die geswitched is.
Er is zat ander spul op de markt zonder die rommel erin.
-
- Zeer actief
Nee, ik wil het zeker niet geven!!
Maar ik dacht dus een goede vervanger te hebben gevonden voor biofood.
Ik ben erg tevreden over biofood en geef dat al heel lang, maar Stapper stinkt zo erg en nu denk ik dat het van al die kruiden komt die in biofood zitten.
vandaar dus.........ik ga wel weer verder zoeken.
Ik ben erg tevreden over biofood en geef dat al heel lang, maar Stapper stinkt zo erg en nu denk ik dat het van al die kruiden komt die in biofood zitten.

-
- Zeer actief
Vanmiddag een half uur met meneer Wielco aan de telefoon gezeten, wat een scheet van een man:) echt zo'n boertje
Natuurlijk had ie een prachtig verhaal, er zit maar een derde bht in zijn brokken dan de toegestane max hoeveelheid.
Bht is heeeeeelemaal niet slecht en je hond krijgt er zeker gaan kanker van.
Hij bestaat al 30 jaar met zijn wielcobrok en alle maar dan ook echt alle honden die wielco eten worden ou, heel oud!!
Ik moet ook niet geloven wat andere mensen zegggen want die willen mij alleen maar bang maken, daar moet ik me niets van aan trekken.
Nee, ik moet naar meneer wielco luisteren want die heeft echt het beste voor met alle honden en bovendien is hij echt een deskundige op hondenvoedingsgebied.
Nou, dan weten jullie dat he!! alleen nog maar luisteren naar meneer Wielco
Ik zit inmiddels al op een andere brok, nou ja mijn honden dan, maar oh shit ik krijg gewoon medelijden met meneer wieloc en voel me zelfs schuldig, hij was zooooooooo aardig..........

Natuurlijk had ie een prachtig verhaal, er zit maar een derde bht in zijn brokken dan de toegestane max hoeveelheid.
Bht is heeeeeelemaal niet slecht en je hond krijgt er zeker gaan kanker van.
Hij bestaat al 30 jaar met zijn wielcobrok en alle maar dan ook echt alle honden die wielco eten worden ou, heel oud!!
Ik moet ook niet geloven wat andere mensen zegggen want die willen mij alleen maar bang maken, daar moet ik me niets van aan trekken.
Nee, ik moet naar meneer wielco luisteren want die heeft echt het beste voor met alle honden en bovendien is hij echt een deskundige op hondenvoedingsgebied.
Nou, dan weten jullie dat he!! alleen nog maar luisteren naar meneer Wielco

Ik zit inmiddels al op een andere brok, nou ja mijn honden dan, maar oh shit ik krijg gewoon medelijden met meneer wieloc en voel me zelfs schuldig, hij was zooooooooo aardig..........

- Yari
- Zeer actief
Angelique25 schreef:Maakt niet uit.Marja schreef:WOUDEN??? volgens mij geen goed nederlandsLees even goed wat BHT is en vraag je af of je dat dag in dag uit aan je hond wil voeren. Nah beter nog, vraag je af of je het zelf in je voedsel wilt hebben, dag in dag uit. Kijk naar de toegestane hoeveelheid voor mensenvoer, die voor hondenvoer ligt veel hoger. Eet smakelijk zeggen we dan
![]()
Meneer Wielco zal ongetwijfeld gaan wapperen met een aantal honden die er 14 op geworden zijn, maar dat is (net als de rokende opa van 96) geen objectief criterium, je zult namelijk nooit iets vernemen uit die hoek van de honden die het er niet goed op doen, al is het maar omdat de meeste hondeneigenaar stilletjes van merk naar merk loopt en je dus nooit weet waarom die geswitched is.
Er is zat ander spul op de markt zonder die rommel erin.

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
Dus wat is het nu?
Wel of geen goede brok??
Ken diverse mensen die het voeren en hun honden doen het prima, mooie vacht goede keutel enz enz.
Ben benieuwd omdat ik nog steeds zoek, en alles maar eens ff goed volg over het voer.
Is zo moeilijk ook he, de een heeft er goede ervaringen mee de ander niet....
Maar ja das met alles natuurlijk zo
Dus.....?
Wel of geen goede brok??
Ken diverse mensen die het voeren en hun honden doen het prima, mooie vacht goede keutel enz enz.
Ben benieuwd omdat ik nog steeds zoek, en alles maar eens ff goed volg over het voer.
Is zo moeilijk ook he, de een heeft er goede ervaringen mee de ander niet....
Maar ja das met alles natuurlijk zo

Dus.....?

- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
wat geef je nu dan (ik zag dat je al een nieuwe brok had)? En waarom geen Farmfood (kan zijn dat ik een bericht over het hoofd heb gezien, lees niet zo heel trouwMarja schreef:Nee, ik wil het zeker niet geven!!

-
- Zeer actief
Ik maak de zak Wielco wel op, gemengd met Biofood want die had ik ook nog staan:)
Daarna ga ik op Prins!? weet het zo langzamerhand ook niet meer.
Farmfood kan je toch alleen bestellen? vind ik te lastig. en dan al die verhalen over tandplak die ze er van krijgen.
Mijn honden hebben totaal geen tandplak en dat wil ik graag zo houden.
Daarna ga ik op Prins!? weet het zo langzamerhand ook niet meer.
Farmfood kan je toch alleen bestellen? vind ik te lastig. en dan al die verhalen over tandplak die ze er van krijgen.

- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Nee hoor, Farmfood is ook in winkels te koop.Marja schreef:Farmfood kan je toch alleen bestellen? vind ik te lastig. en dan al die verhalen over tandplak die ze er van krijgen.
Maar wat is er lastig aan bestellen?

Mijn honden krijgen al meer dan een jaar Farmfood en hebben totaal geen last van tandplak.
-
- Zeer actief
Ik ben zo iemand die alles op het laatste moment doet! dus als mijn voer op is moet ik direkt naar de winkel om nieuw te kunnen kopen, en niet een paar dagen wachten omdat ik het moet bestellen.
Hier is ff niet in winkels te koop hoor!
Er zullen best honden zijn die geen tandplak krijgen van ff maar ik lees het net even iets te vaak!!
Hier is ff niet in winkels te koop hoor!
Er zullen best honden zijn die geen tandplak krijgen van ff maar ik lees het net even iets te vaak!!