Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfff welk voer???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bullm@stiff
Vaste gebruiker

Pfff welk voer???

Ongelezen bericht door Bullm@stiff »

Weet ff niet meer welk voer ik mn hond moet geven.
Ze heeft geen mooie vaste drollen.
Nee vieze gelige en dunnige.
En veeeeeeeeeeeel....
Is al vaak gevraagd ik weet het, maar toch nog ff een keer.
Wie kan me adviseren in een goede brok?
Tuurlijk voor alles en iedereen verschillend weet ik ook, maar hoop dat ik zo een en ander nog te weten kom.
Ze is een bullmastiff van 1 jaar oud.
Hoop dat jullie nog maar een keer willen reageren :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat heb je al geprobeerd?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Bullm@stiff
Vaste gebruiker

* Eerste was van de fokker (denk denk denk weet ff niet meer)
* Dog Chow
* Nu Champ

Was alledrie niets
Afbeelding Afbeelding
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

waarom geef je geen versvlees :roll: rodicompleet ,duck en er zijn er zo nog meer :ok:
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Oh met alle liefde vertel ik nogmaals over mijn eigen zoektocht naar goed voer, omdat ik weet dat het goed kan komen met veel gezoek!!

Patrol had ook vieze, gele dunne drollen en behoorlijk veel. ( Dit was dan vlak voor we eindelijk haar ideale voer hadden gevonden, en nadat ik er andere 5 verschillende soorten had geprobeerd ;) )

Ze krijgt nu Royal Canin Maxi Adult en om de zoveel dagen een bakje verse, vieze vuile pens. En inmiddels eet ze ook vrolijk met de pot mee!! Vandaag had ze nog tortelinni :mrgreen: :mrgreen: !!

Laat jouw hond ook veel poepjes incl. ranzig luchtje???

In ieder geval is dat mijn tip, maar zoek net zo lang verder tot dat je voor jouw hond hetgoede hebt gevonden!! Overstappen van het ene naar het andere voer heb ik altijd in een keer gedaan, ondanks de waarschuwingen op het forum dat je dat geleidelijk moet doen. Ook vers geven ben ik mebegonnen en nu krijgt ze dus verse pens of compleet van Smuldier ook niet om de zoveel dagen of zo, gewoon als ze weer eens heel soms een poepje laat :mrgreen:
Afbeelding
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik heb met techni- cal en farmfood goede ervaringen...
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Onze honden krijgen al jaren de geperste superbrok van Prins.
Bevalt heel goed, mooie compacte keutels 8) En ze doen het er goed op
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wij voeren vrnl vers met Farmfood. Altijd mooie donkere drollen, ze stinken nooit en hebben nooit eet, darm of maagproblemen. Als je brok wilt blijven geven zou ik een brok nemen waarvan het hoofdbestanddeel vlees is, hoe lichter de ontlasting, hoe meer graan in de brok. Ook zou ik een brok nemen waar geen kunstmatige stoffen in zitten (kleur, smaak, houdbaarheid ed.) Mijn honden hebben het altijd erg goed op Farmfood gedaan, en nog.
Afbeelding
Jamn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jamn »

ik voer Carnibest nu 4 weken en de honden poepen nu 1 a 2 keer en
de hoeveelheid is 1/3 vergeleken met brokken :ok:
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

van alle merken droogvoer die ik heb geprobeerd en uitgetest is proplan duidelijk het beste. proplan is licht verteerbaar, is lekker, een voldoende hoog eiwitgehalte, eiwitten van goede kwaliteit, licht verteerbare koolhydraten.
de kleur van de ontlasting heeft niets te maken met het graangehalte, zoals hierboven wordt beweerd.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hier krijgen ze voornamelijk versvlees met af en toe een FarmFood dag er tussen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

Ook ik ben nog steeds op zoek naar de goede brok voor mijn hond naast het vers dat hij krijgt (ik wil compleet vers, maar mijn echtgenoot wil er nog niet aan) Je kan eens nutro (www.nutro.nl) van choice of canidae (www.canidae-eu.com) proberen. Over deze brokken hoor ik erg goede verhalen.

sandra
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Hai Bullmastiff,
Mijn Herder heeft eigenlijk altijd problemen met zijn (brok) voeding gehad.
Het enige wat hem goed bevalt is kompeet vers vlees, dus Carnibest, Rodi, Bibi, zelfs Smuldier doet hij het prima op (gewoon te koop bij C1000).

Ik wil je niet doorzagen over kvv (kompleet vers vlees), maar bij mij was het echt De Oplossing. Geen diarree meer, 2 tot 3 compacte hoopjes per dag, nooit meer vieze dunne drab, en geen winderigheid meer (ppffff......en hij kon er wat van hoor!!! :tong: :tong: )

Waarom probeer je het niet gewoon een paar dagen? Bevalt het niet, kan kan je altijd nog verder zoeken naar een brok, maar ik denk echt dat je je hond er een plezier mee doet.
Succes met je zoektocht, ik weet wat het is....
Peet
Afbeelding
Bullm@stiff
Vaste gebruiker

Alvast bedankt allemaal.
Veel van jullie gebruiken idd vers voer/vlees.
Ken het eerlijk gezegd niet, heb er dan ook geen ervaring mee.
Maar daar zit dus alles in wat ze nodig hebben?
De een voert het alle dagen de ander wisselt het af, wat is dan het beste?
Beetje afwisseling lijkt me ook wel fijn voor de hond toch?
Maar zou dat het allerbeste zijn voor de hond ipv droge brok?
Afbeelding Afbeelding
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik denk dat vers idd het allerbeste is ja... Maar als je de goede brok geeft, krijgt hij ook alles binnen... Het is niet zo dat de hond na een tijdje dezelfde brok zat is die brok te eten, dat is iets wat wij denken, omdat dat bij ons wel zo gaat.... Max krijgt ni Farmfood, en 2 dagen per week vers...
Afbeelding
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Ik zweer ook bij vers vlees, bij mn eigen hond ben ik er supersuper tevreden over. Heb ook al een paar andere honden zien opknappen na overgang van brok naar vers, deze eigenaren kennen mijn hond en vroegen wat ik voerde ..... ze vonden haar er zo goed uit zien.....
In 1 geval was dat niet alleen het voer, maar "ietsje" meer uitlaten dan 5 min per dagdeel oa......

gr peter
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Wij voeren brok, en Bas doet het prima, ga ook niet over naar versvlees ( heb ik al eens uitgelegd ) Bas deed het er niet goed op, vacht werd dof, had diarree en at slecht!

Sinds we prins lam en rijst brok voeren zijn al deze problemen opgelost, bovendien vind hij het heerlijk! Prima toch!!! :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Cyntha
Actief

Oja, en doordat we vaak weg zijn ( met de zaak,beurzen etc ) en dan gaat Bas mee, is vers ook niet echt handig!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Bullm@stiff schreef:Alvast bedankt allemaal.
Veel van jullie gebruiken idd vers voer/vlees.
Ken het eerlijk gezegd niet, heb er dan ook geen ervaring mee.
Maar daar zit dus alles in wat ze nodig hebben?
De een voert het alle dagen de ander wisselt het af, wat is dan het beste?
Beetje afwisseling lijkt me ook wel fijn voor de hond toch?
Maar zou dat het allerbeste zijn voor de hond ipv droge brok?
in een vleesvoer zit ook alles wat je hond nodig hebt.
als je een complete versie koopt (let daar op) is dat net zo compleet als brokken.
completer zelfs, want vlees wordt rauw gegeven, zit pens in en draagt dus bij aan het opbouwen en behouden van d darmflora, iets wat droge brokken niet doen.
we hebben het hier niet over blikvoeding he, maar merken zoals rodi, bibi, carnibest, duck, energique, prins, ahv, etc.

als je toch brokken wilt blijven geven is het misschien verstandig om je hond eerst 1 a 2 weken helemaal op vlees te zetten.
zo kunnen de darmen wat sterker worden en de darmflora weer opgebouwd worden, waardoor de brokken ook beter zullen vallen.

qyan krijgt absoluut nooit meer brokken en krijgt alleen maar compleet versvoer.
waarom? qyan heeft altijd alleen maar problemen met brokken gehad, van diaree tot fikse darmontstekingen.
nu hij helemaal op vlees staat is dat eindelijk verleden tijd.
nog meer voordelen zijn gene tandplak meer, zit beter in zijn vacht, stinkt niet meer door de granen die in brokken zitten, glimt mooi en is ene vrolijke eter.

je kan zelf kiezen wat je wilt.
als je brokken wilt blijven voeren kan je er bijv voor keizen om 1 a 2 dagen per week een vleesdag in te voeren. zou houd je de darmflora op peil.
je kan ok 's ochtend sbrokken 's avonds vers, of andersom.
alles is mogelijk, mals je maar niet mengt.

als je alleen vlees wilt geven kun je als je hond eenmaal ana vlees gewend is, bijvoorbeeld ook eens afwisselen tussen soorten: bijv lam en rijst en kip en rijst buiten de normale soort waar rund en kip in zit.

dus alles is mogelijk :ok:
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

ja dat is een nadeel van vers idd, en uiteraard doet niet elke hond het super op versvlees, dat geloof ik ook wel.
qyan

Cyntha schreef:Wij voeren brok, en Bas doet het prima, ga ook niet over naar versvlees ( heb ik al eens uitgelegd ) Bas deed het er niet goed op, vacht werd dof, had diarree en at slecht!

Sinds we prins lam en rijst brok voeren zijn al deze problemen opgelost, bovendien vind hij het heerlijk! Prima toch!!! :ok:
maar idd, deze honden zijn er ook nog :mrgreen:
meesste vinden het heerlijk en doen het er goed op, maar er zijn dus ook honden die het er niet goed op doen, of het niet lusten ;)

dus probeer gewoon uit wat werkt voor je eigen hond, en let daarbij op ontlasting, lust de hond het, heeft hij er veel of juist weinig van nodig, etc, etc, etc
Cyntha
Actief

qyan schreef:
Cyntha schreef:Wij voeren brok, en Bas doet het prima, ga ook niet over naar versvlees ( heb ik al eens uitgelegd ) Bas deed het er niet goed op, vacht werd dof, had diarree en at slecht!

maar idd, deze honden zijn er ook nog :mrgreen:
meesste vinden het heerlijk en doen het er goed op, maar er zijn dus ook honden die het er niet goed op doen, of het niet lusten ;)

dus probeer gewoon uit wat werkt voor je eigen hond, en let daarbij op ontlasting, lust de hond het, heeft hij er veel of juist weinig van nodig, etc, etc, etc
Nee dat klopt, ik heb hier zo'n rare :roll: hond, hiha :mrgreen:

Ochja, ieder het zijne, versvlees zal zeker prima zijn hoor, alleen voor Basje niet...
Ik zou zeggen probeer het zelf ( er zijn er zat die het dr prima op doen ) en je merkt hoe jouw hond erop reageert.

( ik wilde inderdaad even de andere kant van het verhaal laten zien, dat er ook honden zijn die het niet goed erop doen, want raar maar waar het is echt zo :? :mrgreen: )

Succes
Sandra H.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sandra H. »

Ik heb een amerikaanse bulldog die toen ik haar kreeg 11 kilo te licht was altijd en eeuwig aan de diaree....ik ben toen op versvlees van Duck gegaan in combinatie met Farmfood....3 dagen vers en 4 dagen brok....nooit geen problemen meer met de ontlasting, goed aangekomen...niet te vlug want dat zou weer slecht zijn natuurlijk...vaak is het ff zoeken maar ben er van overtuigd dat je het gaat vinden ...Good Luck!!
Groetjes van Sandra H. en een poot van Beau.
Afbeelding

Kijk ook eens op mijn site http://www.sandranails.nl
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
qyan

Cwazi schreef:
qyan schreef:je kan zelf kiezen wat je wilt.
als je brokken wilt blijven voeren kan je er bijv voor keizen om 1 a 2 dagen per week een vleesdag in te voeren. zou houd je de darmflora op peil.
je kan ok 's ochtend sbrokken 's avonds vers, of andersom.
alles is mogelijk, mals je maar niet mengt.

dus alles is mogelijk :ok:
Niet mengen, hoe bedoel je dat? Geen versvlees en brok op 1 dag, of geen brok en bijv. verse pens door elkaar? En als je dat bedoeld, waarom niet?
kan wel op 1 dag, maar dan een aantal uur tussen laten zitten.
dus niet door elkaar mengen, er zijn wel brokken waarmee het kan, maar dat zijn over het algemeen geperste brokken en niet de geexpandeerde.
uiteraard zijn er ook mensen die wel geexpandeerd en vlees mengen en waarbij het gewoon goedgaat.
ik heb iig nooit anders gehoord dan dat beide soorten voer dan niet optimaal verteren, dus dat niet alles uit beide soorten voer wordt gehaald dan de bedoeling is.
uit eigen ervaring met mengen met geperste brokken weet ik dat het wel gaat, mt qyan ook weleens gedaan toen hij nog niet over was op vers. dat ging hartstikke goed.
met geexpandeerde brokken ging dat hartstikke fout: vieze scheten, diaree tot aan een darmontsteking en braken, alles kwam na 24 uur weer onverteerd zijn maag uit ;) .
maar nogmaals, dit zijn de verhalen zoals die zich de ronde doen op internet.
maar gelet op qyan wat er gebeurde met het mengen van vlees en brokken zou ik het iemand waarvan de hond al problemen heeft met de ontlasting, het dus niet anaraden om te mengen, maar gewoon apart te geven, om nog meer eventuele problemen te voorkomen.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

[quote="Nono"]Onze honden krijgen al jaren de geperste superbrok van Prins.
Bevalt heel goed, mooie compacte keutels 8) En ze doen het er goed op[/quote

Ik ben op zoek naar een geperste brok!
Zitten er chemische toevoegingen in Prins??
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
maxime
Vaste gebruiker

voer

Ongelezen bericht door maxime »

ik voer mijn honden voer van brouwers, ook van de bullmastiffs
ben er erg tevreden over. een van mijn honden heeft een vlooienallergie en heeft sindsdien geen hotspots meer
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marja schreef:
Nono schreef:Onze honden krijgen al jaren de geperste superbrok van Prins.

in de "nieuwe lijn"van prins zitten geen chemische conserveringsmiddelen
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

yamie schreef:
Marja schreef:
Nono schreef:Onze honden krijgen al jaren de geperste superbrok van Prins.

in de "nieuwe lijn"van prins zitten geen chemische conserveringsmiddelen
Ik dacht juist dat het andersom was, in de oude lijn niet en in de nieuwe wel.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

[quote="Hutsje"][quote="yamie"][quote="Marja"][quote="Nono"]Onze honden krijgen al jaren de geperste superbrok van Prins.

Zitten er chemische toevoegingen in Prins??[/quote]

in de "nieuwe lijn"van prins zitten geen chemische conserveringsmiddelen[/quote]

Ik dacht juist dat het andersom was, in de oude lijn niet en in de nieuwe wel.[/quote]

in de niewe lijn brokken?
hoe blijven ze dan zo lang goed?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”