Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuahua doodgebeten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Chihuahua doodgebeten
Wat erg voor die Chihuahua.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat ook ja.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
De chi zal wel gekeft hebben, dus eigen schuld.
Ik hoop echt dat er eens iets aan wetgeving (en handhaving...) gaat komen. Blijkt wel dat zelfs met muilkorf die honden gewoon niks te zoeken hebben in de openbare ruimte. Nederland is te klein en te druk om er een alligator aan een lijntje op na te houden.
Ik hoop echt dat er eens iets aan wetgeving (en handhaving...) gaat komen. Blijkt wel dat zelfs met muilkorf die honden gewoon niks te zoeken hebben in de openbare ruimte. Nederland is te klein en te druk om er een alligator aan een lijntje op na te houden.
- dagmar88
- Zeer actief
-
- Zeer actief
We weten de echte omstandigheden niet. Althans ik kan nergens lezen wat de Pitbull ertoe zette om zich uit lijn en muilkorf te trekken.
Ken hier een paar types die inderdaad op afstand bij het zien van willekeurige honden ook volledig uit hun platen gaan, en ik hoop dan ook altijd maar dat de lijnen het houden. Niet gekorfd hier trouwens, al dacht ik dat een van de honden wel een muilkorf verplichting heeft. Of dat was zijn vorige hond, maar waar hij nu mee loopt is zelfde laken een pak.
Vorige keer kwam hij door onze slop heen met die hond, gut wat was ik blij dat ik zonder honden liep op dat moment.

- dagmar88
- Zeer actief
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
@blondie dat weten we wel degelijk wat de echte omstandigheden waren. Dat heet genen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De pitbull doet dit omdat hij de chihuahua wil mollen. De omstandigheden zijn overduidelijk. De eigenaar was ook prima op de hoogte van dit gedrag want een lief poezelig hondje dat je kan houden muilkorf je niet. De omstandigheden waren dus pitbull ziet prooitje en dat zette hem er toe aan zo hevig te worden dat hij los kon rukken, de muilkorf kapot kon krijgen en vervolgens werk kon maken van de omstandigheden.....

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap ook niet helemaal waarom keffen agressie op zou wekken? Keffen kan ook onzekerheid, speelsheid en nog veel meer zijn. Guus keft als een dolle als hij leuk wil spelen met een hond. En hij gromt er ook nog heel hard en veel bij.Nanna schreef: ↑20 apr 2021 16:44 Daarnet kwam er een soort van teacup Yorkie langslopen in het bos. Hij vond mijn drie dames wat veel dus kefte even.
En let op: ze hebben hem niet doodgemaakt.
Sterker nog, zelfs geen haar gekrenkt.
We kunnen dus wel gaan lopen doen alsof die kleine hondjes het over zichzelf afroepen maar zo werkt dat niet. Je houdt gewoon je agressor maar vast. Of je koopt zelf ook een sociale hond, dan heb je die problemen niet.

-
- Zeer actief
Ik ben zo blij dat de mijne het niet doet dat keffen, heerlijk... ik vind het ook helemaal niet nodig en ik snap best hoor dat mensen het lastig vinden om dat te stoppen..laeken schreef: ↑20 apr 2021 16:53
Ik snap ook niet helemaal waarom keffen agressie op zou wekken? Keffen kan ook onzekerheid, speelsheid en nog veel meer zijn. Guus keft als een dolle als hij leuk wil spelen met een hond. En hij gromt er ook nog heel hard en veel bij.Dat contstante gezaag over dat een klein hondje keft en dus gegrepen wordt gaat er bij mij zo slecht in. Zijn maatje is een mastiff uit Spanje. Hij keft en krijst om die mastiff heen en die gaat dan heel lief en leuk met hem rennen en spelen. En als hij dat dan bij bepaalde andere gekke honden doet gaat het baasje zeggen hij blafte dus het is zijn schuld dat mijn herder hem greep. Bas blaft nooit en die wordt net zo vaak gegrepen overigens. Zelfs als ze zit en wegkijkt in de hoop dat er niks gebeurd......
![]()

-
- Zeer actief
Mijn honden trekken het prima, ik heb een hekel aan dat geblèr en onopgevoedetoestandenNanna schreef: ↑20 apr 2021 17:15 Keffen mag NOOIT een vergoelijking zijn voor een aanval.
Als jouw hond het keffen van een andere hond niet trekt hang je er maar een muilkorf om. En graag een deugdelijke.
Als mijn hond in een blafwawa reden zag om hem te doden dan drukte ik er vandaag nog een spuit in. Geen zin in zo’n idioot.

- Crescent
- Zeer actief
Eens, maar dat neemt niet weg dat wij ons met enige regelmaat het bloed uit de aderen schrikken van zo'n vleesetende cavia. Ja, mijn honden ook.Nanna schreef: ↑20 apr 2021 17:15 Keffen mag NOOIT een vergoelijking zijn voor een aanval.
Als jouw hond het keffen van een andere hond niet trekt hang je er maar een muilkorf om. En graag een deugdelijke.
Als mijn hond in een blafwawa reden zag om hem te doden dan drukte ik er vandaag nog een spuit in. Geen zin in zo’n idioot.
Als je een hond kunt kopen dan weet je ook welk pakket je in huis haalt. Dat je met een pitbull een groot risico hebt op zwaar letsel, en dat een handvol pluisje snel stuk kan gaan.
Ik weet toch ook dat ik honden in huis heb met een eigen gedachte? Dan ga ik toch niet mijn schouders ophalen maar alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat zoiets in goede banen loopt?
Laatst gewijzigd door Crescent op 20 apr 2021 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
er loopt nog heel wat, wat niet groter is dan een muskusrat en dat gillend en schreeuwend over straat gaat als ze wat zien, waarom je dat goed zou vinden ontgaat me ten ene malen, als het een kind was dan zou je hem ook de oren wassen en eisen dat het zich gedroeg .
maar goed, dit gaat weer buiten de spelregels..
dit is zo niet de bedoeling van het topic, got it 

- Crescent
- Zeer actief
Misschien kunnen we ergens anders een topic maken over het gevaar van kleine, reactieve en onopgevoede hondenS@ndr@ schreef: ↑20 apr 2021 17:23 er loopt nog heel wat, wat niet groter is dan een muskusrat en dat gillend en schreeuwend over straat gaat als ze wat zien, waarom je dat goed zou vinden ontgaat me ten ene malen, als het een kind was dan zou je hem ook de oren wassen en eisen dat het zich gedroeg .maar goed, dit gaat weer buiten de spelregels..
dit is zo niet de bedoeling van het topic, got it
![]()

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Inderdaad, dat zegt niks dat keffen, heb nu 2 van die hele kleintjes gehad, eentje die kefte en joeg op de grootste honden, -alles ging ze achterna, dus dat was zeer goed in het oog houden, zij is nog nooit gepakt. ( heb trouwens altijd zeer grote honden gehad, -ook samen met de eerste kleine hond- en die molden toch echt geen hondjes omdat ze keften. Bekeken die keffers niet eens. Was het aanzien niet waard die hondjes.
Beau, die ik nu heb, keft absoluut niet naar andere honden, hij doet net alsof ze er niet zijn, bekijkt ze niet eens ( ook een vorm om om te gaan met je angst natuurlijk, geeft geen enkele sjoege naar andere honden, buiten) is al een keer gepakt door een herder. Normaal stond de herder onder appel bij zijn baas, Beau en hij konden altijd los , heel dicht langs elkaar heen lopen op de wandeling, totdat iemand anders er mee liep, toen werd Beau gegrepen. Gelukkig luisterde" de herder gelijk op commando, verder geen schade, ja de schrik bij mij. Beau had er zelf niet zo veel van, gelukkig. Was ook niet bang(er) voor die hond of zo daarna. Ik was trouwens echt helemaal weg van die hond, - vond hem geweldig- ook al ouder, super lief, en toch gebeurde het.
Dat is ook vaak het verschil tussen staffies pitbulls enz.. die gaan door en zijn echt niet te corrigeren. Ligt niet aan hun opvoeding, dat zit gewoon in die honden.
Beau, die ik nu heb, keft absoluut niet naar andere honden, hij doet net alsof ze er niet zijn, bekijkt ze niet eens ( ook een vorm om om te gaan met je angst natuurlijk, geeft geen enkele sjoege naar andere honden, buiten) is al een keer gepakt door een herder. Normaal stond de herder onder appel bij zijn baas, Beau en hij konden altijd los , heel dicht langs elkaar heen lopen op de wandeling, totdat iemand anders er mee liep, toen werd Beau gegrepen. Gelukkig luisterde" de herder gelijk op commando, verder geen schade, ja de schrik bij mij. Beau had er zelf niet zo veel van, gelukkig. Was ook niet bang(er) voor die hond of zo daarna. Ik was trouwens echt helemaal weg van die hond, - vond hem geweldig- ook al ouder, super lief, en toch gebeurde het.
Dat is ook vaak het verschil tussen staffies pitbulls enz.. die gaan door en zijn echt niet te corrigeren. Ligt niet aan hun opvoeding, dat zit gewoon in die honden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat een akelig bericht weer, arm hondje

Ik heb er ook totaal geen probleem mee. Honden blaffen nou eenmaal wel eens, de een wat meer dan de ander en zolang ze niet een halfuur recht in mijn oor gaan staan keffen, vind ik het wel best. Mijn honden kijken overigens ook totaal niet op of om naar keffende kleine hondjes. Ik kom in ieder geval liever tien keffende kleine hondjes tegen dan één stille, loerende en fixerende vechthond.Nanna schreef: ↑20 apr 2021 17:23Ik schrik nooit. Wat kan mij precies zo’n blaffende minimuis schelen? Leef je vooral uit. Ik heb nog nooit een hond gehad die daar een probleem in zag.Crescent schreef: ↑20 apr 2021 17:20Eens, maar dat neemt niet weg dat wij ons met enige regelmaat het bloed uit de aderen schrikken van zo'n vleesetende cavia. Ja, mijn honden ook.Nanna schreef: ↑20 apr 2021 17:15 Keffen mag NOOIT een vergoelijking zijn voor een aanval.
Of wou je beweren dat je net zo hard schrikt van een Shih Tzu in galop als van een Pitbull die aan komt zetten in killmodus?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Inmiddels staat in het artikel dat de pitbull mogelijk toch niet gemuilkorft was...
Wat een nachtmerrie... je hondje weg!
Wat een nachtmerrie... je hondje weg!

-
- Zeer actief
Ik zie nu op dit moment behoorlijk wat honden /voor de camera), kan alleen maar diep respect hebben voor de eigenaren die hun honden goed onder controle hebben, wat voor ras dan ook, groot klein, maakt niet uit, voor sommige eigenaren maak ik een diepe buiging goed opgevoed, er zijn regels en de honden zorgen voor nul overlast en soms komen we mensen tegen met onopgevoede honden waar je niet mee over straat zou willen en dat ras maakt me ook niet uit, maar ik kan er alleen respect voor opbrengen dat ze er nog mee over straat willen . ter verduidelijking dat ze het beest nog uitlaten
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Inderdaad, mijn honden reageren ook niet op zo'n keffende mini. Is het een maat groter, dan vinden ze er veel eerder wat van dan bij een wawa. Daar kijken ze echt niet van op.Frootje schreef: ↑20 apr 2021 17:24 Wat naar weer. Ik kan heb er geen andere woorden voor.![]()
Bange Froo gaat trouwens altijd uit haar plaat om vreemde honden en de gemiddelde hond die ik tegenkom reageert daar niet eens op. Ik ben er wel voorzichtig mee omdat ik weet dat er honden zullen zijn die er wel vervelend op zullen reageren en ik houd haar natuurlijk sowieso bij me maar het is me wel opgevallen dat de meeste honden het echt gewoon niet interesseert. Ze vinden haar ofwel alsnog leuk (plaat voor de kop) ofwel ze lopen braaf door omdat ze het begrepen hebben. Dus ik geloof ook niet dat keffen bij een normale hond agressie op zou wekken.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zelfs Dalí reageert nauwelijks op een dwergkeffer. Kom op zeg, een hond met meer dan 2 hersencellen heeft toch door dat dat geen enkele bedreiging is.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Diem had een keer zo'n keffende mini in z'n achterpoot hangen. Hij schudde verstoord z'n poot uit alsof er een takje tussen zijn tenen zat. De wawa vloog met een boogje een meter verder
En Diem is best een hufter met andere honden maar alles kleiner dan een forse jack hussel reageert hij gewoon niet op
Mies reageert wel, die gaat keihard terug staan viswijven
Staan er dus 2 mini's 's avonds laat op halve meter afstand tegen elkaar te gillen
En nee, dat is niet goed en netjes en ik kap het zo snel mogelijk af. Maar hoe een potje schelden op afstand maar in 1 zin genoemd kan worden met honden die zonder aanleiding (de kans krijgen om) soortgenoten te liquideren zal ik nooit begrijpen.

En Diem is best een hufter met andere honden maar alles kleiner dan een forse jack hussel reageert hij gewoon niet op

Mies reageert wel, die gaat keihard terug staan viswijven

- dagmar88
- Zeer actief
Het ontgaat mij zo vaak wat mensen ook maar enigszins leuk vinden aan het uiterlijk of gedag van hun honden, maar daarom gaat dat mij nog niet aan.
Niet jouw zaak, niks mee te moeien.

Lekker simplistisch.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mijn honden vinden zo'n gillers ook vreselijk, ik trouwens ook.
Maar om het dan maar te rechtvaardigen dat ze daarom doodgebeten worden en jezelf dan nog te kunnen zien als hondenliefhebber...
Vanaf nu elk jankend kind in de supermarkt maar de kop in kloppen. Moet het maar niet janken.
Maar om het dan maar te rechtvaardigen dat ze daarom doodgebeten worden en jezelf dan nog te kunnen zien als hondenliefhebber...

Vanaf nu elk jankend kind in de supermarkt maar de kop in kloppen. Moet het maar niet janken.
- dagmar88
- Zeer actief
Sjaak keft om uit te dagen tot spel. En hij rent en springt er rondjes omheen als een vlo en loopt op zijn achterpootjes te pomeranian beggen.laeken schreef: ↑20 apr 2021 16:53 Ik snap ook niet helemaal waarom keffen agressie op zou wekken? Keffen kan ook onzekerheid, speelsheid en nog veel meer zijn. Guus keft als een dolle als hij leuk wil spelen met een hond. En hij gromt er ook nog heel hard en veel bij.Dat contstante gezaag over dat een klein hondje keft en dus gegrepen wordt gaat er bij mij zo slecht in. Zijn maatje is een mastiff uit Spanje. Hij keft en krijst om die mastiff heen en die gaat dan heel lief en leuk met hem rennen en spelen. En als hij dat dan bij bepaalde andere gekke honden doet gaat het baasje zeggen hij blafte dus het is zijn schuld dat mijn herder hem greep. Bas blaft nooit en die wordt net zo vaak gegrepen overigens. Zelfs als ze zit en wegkijkt in de hoop dat er niks gebeurd......
![]()
Dat laatste vinden honden dus wel raar

Een normale hond die helemaal fris van boven is doet hooguit een beetje aan potenwerk.
Jaap trouwens precies zo bij de geriatrische, blinde, dove buurmops. Hij kan dat niet plaatsen en tikt hem dan even aan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien wel een ideemaart schreef: ↑20 apr 2021 19:00 Mijn honden vinden zo'n gillers ook vreselijk, ik trouwens ook.
Maar om het dan maar te rechtvaardigen dat ze daarom doodgebeten worden en jezelf dan nog te kunnen zien als hondenliefhebber...![]()

- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Had dit al in kleine dingetjes getypt maar pasr hier ook goed.
Ik was op 10 meter van mijn huis af na de grote wandeling en ineens rukt een klein (soort) bruinig jack russeltje zich uit zijn tuigje en springt al grommend uit de fietskar. Blaffend en grommend rende hij rondjes om ons heen. Totaal niet reagerend op zijn baas.
Nu doet Maya zowiezo niks en ze was moe maar die man met die 5 pitjes en akita had er maar net moeten lopen
Ik was op 10 meter van mijn huis af na de grote wandeling en ineens rukt een klein (soort) bruinig jack russeltje zich uit zijn tuigje en springt al grommend uit de fietskar. Blaffend en grommend rende hij rondjes om ons heen. Totaal niet reagerend op zijn baas.
Nu doet Maya zowiezo niks en ze was moe maar die man met die 5 pitjes en akita had er maar net moeten lopen

- dagmar88
- Zeer actief
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Dat doet hij dus niet. Hij loopt met ze allemaal in 1x

- dagmar88
- Zeer actief
Laatst schrok ik toch even. Is m'n "trauma" natuurlijk

Jaap stond een jong husky teefje te kalmeren, typisch ongesocialiseerd broodfok gevalletje. Sneppend alle kanten op, maar goed, dan heb je aan Jaap de ideale hond.
Allebei aangelijnd, stapt daar los een heel stoer harig kruimeltje van nog geen twee kilo tussen