Nu snap ik waarom van te voren een foto werd gevraagd van mijn ‘terriër-mix’ haha!
Anyway, het was de eerste keer en dus maar een klein stukje, maar ze snapte wel meteen wat de bedoeling was! Ik denk dat ze het erg leuk vond!

Moderator: moderatorteam
Dit is in Amsterdam maar ik hoor leuke verhalen over Velp en Venlo.
Haha, Mila heeft één keer meegedaan aan een coursing op een colliedag en zij probeerde de lure gromblaffend van het veld te jagen (wat een raar en verdacht ding!)Persistence schreef: ↑27 apr 2021 08:33 Bedankt! Ben ook erg blij met de foto’s.
Dit is in Amsterdam maar ik hoor leuke verhalen over Velp en Venlo.
Voor Vic werkt dit niet, die komt halverwege terug want hij ‘mag niet’ ergens achteraan rennen, hij is te braaf![]()
Haha typisch hè? Ik zie de collies die ik ken ook helemaal niet zelfstandig werken, zijn echt afwachtend in wat ze opgedragen wordt.DeDiana schreef: ↑27 apr 2021 13:31 Haha, Mila heeft één keer meegedaan aan een coursing op een colliedag en zij probeerde de lure gromblaffend van het veld te jagen (wat een raar en verdacht ding!)![]()
De meeste collies gingen er toen inderdaad niet verder dan 10-20 meter achteraan, van de meer dan vijftig die meededen waren er hooguit vijf die het hele rondje afmaakten.
Tja het kan 2 kanten op, of ze associëren dit echt met de renbaan of ze worden er buiten ook alerter door.
Inderdaad, dat zie je vaak bij colliesPersistence schreef: ↑27 apr 2021 22:11Haha typisch hè? Ik zie de collies die ik ken ook helemaal niet zelfstandig werken, zijn echt afwachtend in wat ze opgedragen wordt.DeDiana schreef: ↑27 apr 2021 13:31 Haha, Mila heeft één keer meegedaan aan een coursing op een colliedag en zij probeerde de lure gromblaffend van het veld te jagen (wat een raar en verdacht ding!)![]()
De meeste collies gingen er toen inderdaad niet verder dan 10-20 meter achteraan, van de meer dan vijftig die meededen waren er hooguit vijf die het hele rondje afmaakten.
Ben bang voor het laatstePersistence schreef: ↑27 apr 2021 22:11Tja het kan 2 kanten op, of ze associëren dit echt met de renbaan of ze worden er buiten ook alerter door.
Heel wisselend. Vrijwel allemaal fanatieke start maar bij sommige was halverwege de ronde de pit er wel uit. Ik had ze sneller verwacht om eerlijk te zijn. Hoewel ik ze zelf nooit zou willen waren sommige wel heel mooi bespierd.