Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kan versvlees...
Moderator: moderatorteam
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
kan versvlees...
Ook tussendoor?
Ik heb Dalton vandaag voor het eerst versvlees gegeven,maar gewoon als tussendoortje om te kijken hoe hij er op reageert.
maar nu ik dit hier zit te typen,ligt dalton naast me te slapen.En nu ruikt het hier vreselijk,niet een gewone vieze lucht maar echt een rotte lucht,hoe kan dit eigenlijk?Ik zag net wel wat vieze druppels liggen op zijn bed maar weet eigenlijk niet waar het vandaan komt.
Ik wil straks,als hij er wel tegen kan,1 keer per week versvlees gaan geven,kan ik die dag dan alleen vlees geven of moet er dan nog iets anders bij?
Ik heb Dalton vandaag voor het eerst versvlees gegeven,maar gewoon als tussendoortje om te kijken hoe hij er op reageert.
maar nu ik dit hier zit te typen,ligt dalton naast me te slapen.En nu ruikt het hier vreselijk,niet een gewone vieze lucht maar echt een rotte lucht,hoe kan dit eigenlijk?Ik zag net wel wat vieze druppels liggen op zijn bed maar weet eigenlijk niet waar het vandaan komt.
Ik wil straks,als hij er wel tegen kan,1 keer per week versvlees gaan geven,kan ik die dag dan alleen vlees geven of moet er dan nog iets anders bij?

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Peet2
- Zeer actief
- Peet2
- Zeer actief
- Roos
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
ik heb he tnog steeds niet gevonden,maar ergens las in boekje van N.A van der Velden dat er inderdaad steeds meer honden zijn die NIET tegen verse voeding kunnen.Peet2 schreef:P.S.: waarom zou je hond niet tegen vers vlees kunnen? Het komt het dichtste bij wat hij van nature zou eten! Of is hij allergisch voor dierlijke eiwitten?
Dat schreef hij al in 1976
iets met fokken enz..maar ik zoek het op voordattik onwaarheden opschrijf hier

- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Ik weet niet zeker of dalton niet tegen versvlees kan maar wat ik wel zeker weet is dat hij van pup af aan darmproblemen heeft gehad en dat dat nu eindelijk rustig is door de speciale voeding die hij krijgt.En daarom wil ik een beetje proberen te experimenteren met versvlees.maar hij heeft vandaag verder geen zachte ontlasting gehad,dus volgens mij zit het wel goed.Ik ga morgen even zijn anaaklieren nakijken,denk ook dat het dat is geweest

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
1 tipDogDalton schreef:Ik weet niet zeker of dalton niet tegen versvlees kan maar wat ik wel zeker weet is dat hij van pup af aan darmproblemen heeft gehad en dat dat nu eindelijk rustig is door de speciale voeding die hij krijgt.En daarom wil ik een beetje proberen te experimenteren met versvlees.maar hij heeft vandaag verder geen zachte ontlasting gehad,dus volgens mij zit het wel goed.Ik ga morgen even zijn anaaklieren nakijken,denk ook dat het dat is geweest

qyan heeft ook darmproblemen gehad, waaronder 6 manaden chronische diaree als pup/ jonge hond (heeft er zelfs een karperrug ana over gehouden) en moest eigenlijk ook op speciale hypoallergene brokken.
ik heb dit niet gedaan, want eenmaal hypoallergeen krijg je ze er nog maar moeilijk vanaf.
voor qyan was er verder geen medische noodzaak.
de enige manier om hem op vers te zetten was door het vlees de eerste week te koken, daarna alleen nog overgieten met warm water, toen lauw water en toen pas rauw.
in de weken dat ik dat heb gedaan heb ik hem ook gene brok meer gevoerd.
zo heb ik hem heel langzaam over kunnen schakelen zonder problemen.
als ik hem gewoon meteen rauw was gana geven (wat hij ookal wel kreeg, maar gewoon niet meer kon verdragen, net als alle andere brokken) had het opzeker fout gegaan.
dus let goed op de ontlasting, en gaat het toch fout, kan je misschien proberen om het eerst te koken en zo langzaam ana over te gaan.
ik ben iig blij dat ik het heb gedaan, nu een jaar verder op KVV gaat het beter dan ooit met zijn darmen.
begin van de week heb ik de stoute schoenen weer aangetrokken en gekeken wat ene bot doet.
normaal ging hij van botten ana de diaree en hield er ene darmontsteking ana over.
het is helemaal goed gegaan.
voor mij persoonlijk komt er dus ook geen brok meer in huis, maar je hond met er idd wel tegen kunnen

kijk gewoon naar je hond en doe niets te overhaast

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: kan versvlees...
DogDalton schreef:Ik heb Dalton vandaag voor het eerst versvlees gegeven,maar gewoon als tussendoortje om te kijken hoe hij er op reageert. maar nu ik dit hier zit te typen,ligt dalton naast me te slapen.En nu ruikt het hier vreselijk,niet een gewone vieze lucht maar echt een rotte lucht,hoe kan dit eigenlijk?
pffff

Tamara, het is heel goed om te beginnen met heel kleine beetjes, als extraatje tussen de normale maaltijden. Vooral niet overhaasten.
Mogens ELiasen raadt zelfs aan om de omschakeling van een hond met problemen over een paar maanden uit te spreiden - om te voorkomen dat er iets mis gaat. En zoals Ineke al aangaf, zijn er inderdaad ook honden die helemaal geen versvlees kunnen verdragen... maar vaak kunnen ze bepaalde voedingsmiddelen weer wel rauw verdragen.
Groetjes en succes!
Ignit.