Gaf nauwelijks notie.. hele kleine sis naar partner dat ik voorbij kwam (wilde voorkomen dat ze wel zouden reageren en hij een klap op de riemen zou krijgen)
Honden liepen ver voor hem uit aan de flex en hadden me niet gehoord, hij mij wel dus was hij wat voorbereid.
In voorbijgaan moest ik inwendig lachen, want totaal geen reactie vanuit de honden.
Ging de bocht om en toen hoorde ik een joel van Aki... oeps.. blijkbaar ineens had hij het wel door.
Jac zei later dat nadat ik voorbij was de neus plots in de lucht ging, kop omhoog en toen de focus op mij terwijl ik de bocht om ging.
Toen moest mijn vriend wel even alle zijlen bij zetten, Aki wilde maar een ding en dat was achter mij aan, en Chara was door Aki blijkbaar alert gemaakt.
In het verleden wel vaker te maken gehad met diverse honden die zo sterk op mens en lichaamsgeur reageren dat het me niet zou moeten verbazen.
Maar klein beetje "tricky" blijf ik het wel vinden.
Met name als iemand de honden los zou hebben.
Mijn vader had dat eens met Finn op de Boulevard, gelukkig stond de wind toen dusdanig dat hij mijn niet kon ruiken. Maar ik was wel een beetje pissig eerlijk gezegd. Ik kwam toen onverwachts uit een zijstraat en zag mijn hond met mijn ouders lopen en Finn was los, waar dat ook nog niet eens mocht

Pa vond dat ik overdreef, maar ik vond het gewoon niet grappig. Een hond die zijn baas graag ziet, die schiet daar op af als ze maar denken dat de baas er ineens is.
En vroeger vaker ineens een hond bij me gehad die mij herkende, terwijl de baas niet wist dat de hond niet meer op de plaats zat

Moest toen wel even goed kijken of ik baasje niet zag, maar die was er echt niet. Heb toen de hond maar naar huis gebracht, was een Mechelse herder.
Hebben jullie ook dat soort ervaringen?
Weet best dat de neus van een hond sterk is, maar van Aki en Chara gisteren zo in het voorbijgaan met de fiets, die had ik zelf niet helemaal verwacht.
Ze wisten ook niet dat ik weg was namelijk, toen zij uit huis gingen was ik nog thuis.
Maar op strand heb ik het wel vaker gehad, niet alleen met een Mechel, ook met een Duitse staande. Die was gek op mij en Finn. Baas kon mijlen verder weg nog zijn en dan stond zij ineens naast me te springen

Of ik douche te weinig