Oude Ita probeert ook nog wat wind te vangen

Samen voorstaan op fazant

Moderator: moderatorteam
Ita is tegen haar zin met pensioen.
Dank je wel.
Dat heb ik ook jaren gedaan. Heerlijk de hele dag door de modder banjeren met je hond.ranetje schreef: ↑13 mei 2021 21:00Dank je wel.
Fokkers stellen het erg op prijs als je met de hond werkt.
Ik vind het prachtig om te zien hoe goed ze zich voelen in het veld![]()
En ik vind het fijn om mee te gaan met de jachtcombinatie.
Zonder geweer, want ik heb geen akte.
Werken met de honden vind ik genoeg![]()
Ik heb wel overwogen om de theorie te gaan doen.GrethavW schreef: ↑13 mei 2021 21:16Dat heb ik ook jaren gedaan. Heerlijk de hele dag door de modder banjeren met je hond.ranetje schreef: ↑13 mei 2021 21:00Dank je wel.
Genieten was dat.
Ik had ook geen akte. Wel een tijdje gedacht om hem te gaan halen, maar dat werd me een beetje te prijzig.
Precies. Laarzen/Schoenen 2x zo zwaar door alle bagger. We zitten hier op kleigrond, echt zwaar.ranetje schreef: ↑13 mei 2021 21:21Ik heb wel overwogen om de theorie te gaan doen.GrethavW schreef: ↑13 mei 2021 21:16Dat heb ik ook jaren gedaan. Heerlijk de hele dag door de modder banjeren met je hond.ranetje schreef: ↑13 mei 2021 21:00Dank je wel.
Genieten was dat.
Ik had ook geen akte. Wel een tijdje gedacht om hem te gaan halen, maar dat werd me een beetje te prijzig.
Ook aardig prijzig, maar wel leuk denk ik, als dat weer klassikaal kan.
Mijn handen zijn te slecht om veilig een geweer te hanteren, dus dat zal nooit gebeuren.
Door de bieten, de groenbemester, de wortelen en later in het seizoen door de modder ja![]()
Heerlijk![]()
Wij lopen ook veel op de klei.GrethavW schreef: ↑13 mei 2021 22:20 Precies. Laarzen/Schoenen 2x zo zwaar door alle bagger. We zitten hier op kleigrond, echt zwaar.
Tussen de middag bij ons in de schuur lunchen met de hele combinatie. Mijn moeder had dan vaak soep gemaakt en de jagers hadden allerlei lekkers mee.
Het was een combinatie uit de Achterhoek, heerlijk volk. Mooie tijd was dat.
Dat is zeker