Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuahua in Zeeland
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Re: Chihuahua in Zeeland
Afschuwelijk weer... en er gebeurd gewoon niets. Die vechthondenhandel mag gewoon door.
We hebben hier sinds kort een nieuw gevaarte, zwart, flink beest. Word uitgelaten door kinderen, aan een lullige flexi. Ze gooien 'm ook zonder pardon los op het lokale veldje. Ik ben al met Kyuubi in de armen de meest idiote manouvres aan uithalen om vooral te zorgen dat die hond ons niet eens ZIET. Ik weet nog niet zeker hoe agressief hij al dan niet is, maar ik wil het ook niet uitvinden, ik zie hem genoeg rondloeren. Maar de eigenaren vinden het allemaal doodnormaal... Akelig is het, ik vind het doodeng.
We hebben hier sinds kort een nieuw gevaarte, zwart, flink beest. Word uitgelaten door kinderen, aan een lullige flexi. Ze gooien 'm ook zonder pardon los op het lokale veldje. Ik ben al met Kyuubi in de armen de meest idiote manouvres aan uithalen om vooral te zorgen dat die hond ons niet eens ZIET. Ik weet nog niet zeker hoe agressief hij al dan niet is, maar ik wil het ook niet uitvinden, ik zie hem genoeg rondloeren. Maar de eigenaren vinden het allemaal doodnormaal... Akelig is het, ik vind het doodeng.

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Echt belachelijk dat er niks aan gedaan wordt. Nu weer een chihuahua. Laatst ook een hondje van een klant bijna doodgebeten. Ook weer zo'n Stafford. Halsslagader was door. Het hondje heeft echt een engeltje op dr schouder gehad dat dit gebeurde op 100 meter van de dierenarts. Hondje is gelijk geopereerd en later weer omdat het weefsel begon af te sterven. Wonderbaarlijk genoeg is het hondje nog steeds haar blije, lieve zelf. De eigenaar omschreef het voorval als een moordaanslag. Ze stonden te praten toen zonder enige aanleiding de Stafford het hondje greep en meteen begon dood te schudden. Ik begrijp echt niet dat hier geen regelgeving voor komt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Het miniatuurtje is heel snel stuk. Maar dat maakt het niet ok.
Het baasje moet veilig met miniatuurtje dat overigens gewoon een naam heeft, over straat kunnen.
Trouwens dat moet met elke hond kunnen net als dat kinderen dat moeten kunnen. Helaas lopen er teveel debielen rond. Met of zonder honden trouwens.
Waarom riep die idioot trouwens dat de chi eigenaar zijn beesten weg moest halen? Omdat hij zelf zijn hond niet terug kon roepen of omdat hij eigenlijk wilde dat ze van de straat waren? Een soort ik mag lopen waar ik wil en de rest blijft uit de buurt? Als dat vaker gebeurd is dan koop je toch een goede riem met korf. Anders mag dat wat mij betreft zwaar gestraft worden. Wetende dat het een moordmachine is
Het baasje moet veilig met miniatuurtje dat overigens gewoon een naam heeft, over straat kunnen.
Trouwens dat moet met elke hond kunnen net als dat kinderen dat moeten kunnen. Helaas lopen er teveel debielen rond. Met of zonder honden trouwens.
Waarom riep die idioot trouwens dat de chi eigenaar zijn beesten weg moest halen? Omdat hij zelf zijn hond niet terug kon roepen of omdat hij eigenlijk wilde dat ze van de straat waren? Een soort ik mag lopen waar ik wil en de rest blijft uit de buurt? Als dat vaker gebeurd is dan koop je toch een goede riem met korf. Anders mag dat wat mij betreft zwaar gestraft worden. Wetende dat het een moordmachine is
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Is dat relevant? Dat debiele miniatuurtje "om in jou termen te blijven. Is dood omdat een debiel zonodig met een grijpgrage rothond los over straat moet. Daar wint niks het van hoor. Maar ja een chi of ander klein hondje, een jack Russel ook om maar wat te noemen is daar zo doorboord hoor.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wat wilde je er dan mee zeggen?Cleva schreef: ↑24 mei 2021 00:34Er zegt toch ook niemand dat het oké is?Chihuahua-paws schreef: ↑24 mei 2021 00:10 Het miniatuurtje is heel snel stuk. Maar dat maakt het niet ok.
- Nakisha
- moderator
En toch zijn het in deze wijk niet de ''debiele miniaturen'' die gesneuveld zijn door de klapkaken. (Er lopen er hier sowieso 7 chihuahua's/chikruisingen rond waar ik van weet) Goddank, trouwens, elke hond die word gepakt is een teveel...
Wel een maltezer kruising en een beagle. Beide dood. En een grote boomermix met een kapotte nek.
Allemaal hondjes van 6+ kilo, de beagle zelfs 10+ kilo, en toch dood. Een ramp voor de eigenaren. Ik krijg het er nog koud van. Alleen omdat er weer van die lui zijn die die klapkaken los laten.
Het probleem zit hem niet in de ''debiele miniaturen'', het probleem zit hem in de agressieve klapkaakhandel. Nergens anders. Het enige wat je op de miniaturen kan aanmerken zijn hun eigen medische problemen, maar dat heeft hier niks mee van doen. Honden van veel groter formaat worden gewoon vermoord door dat vechtspul. Omdat ze het kunnen, en omdat ze het DOEN ook. Omdat de eigenaren ze niet tegenhouden.
Het was het bloed van de chi die door de neusgaten van de vechthond eruit stroomde. Zo hard beet hij. Dat kan met elke hond. Groot of klein. Het is gewoon een gruwelijke situatie geweest. Intens triest.
Wel een maltezer kruising en een beagle. Beide dood. En een grote boomermix met een kapotte nek.
Allemaal hondjes van 6+ kilo, de beagle zelfs 10+ kilo, en toch dood. Een ramp voor de eigenaren. Ik krijg het er nog koud van. Alleen omdat er weer van die lui zijn die die klapkaken los laten.
Het probleem zit hem niet in de ''debiele miniaturen'', het probleem zit hem in de agressieve klapkaakhandel. Nergens anders. Het enige wat je op de miniaturen kan aanmerken zijn hun eigen medische problemen, maar dat heeft hier niks mee van doen. Honden van veel groter formaat worden gewoon vermoord door dat vechtspul. Omdat ze het kunnen, en omdat ze het DOEN ook. Omdat de eigenaren ze niet tegenhouden.
"Het bloed van onze hond kwam door de neus van de andere hond naar buiten. Echt vreselijk en heftig."
Het was het bloed van de chi die door de neusgaten van de vechthond eruit stroomde. Zo hard beet hij. Dat kan met elke hond. Groot of klein. Het is gewoon een gruwelijke situatie geweest. Intens triest.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En van een forumlid was haar klapkaak het die het mocht betreuren bij grotere klapkaken. Dat kan dus ook nog. Als jij gewoon een sociale hond hebt van welk kaliber volgens mij dan ook. Dan legt die het af tegen iets niet sociaal wat gefokt is om te killen. Je mag vinden van de miniatuurtjes wat je wilt hoor "ik vind ook zoveel". Maar daarmee wordt nou eenmaal geen schade gemaakt. En veel mensen lopen daarmee toch al aardig op hun hoede maar daartegen als het los loopt verdedig je je gewoon niet. Met niks.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zie er eigenlijk meer heil in dat je je kutjoekel die bewezen onbetrouwbaar is muilkorft en aanlijnt.
Een pup is ook kwetsbaar , zal lekker worden als je met een kwetsbare hond nergens meer heen kunt omdat Brutus vrij baan moet hebben.
Deze hond had al incidenten op zijn naam dus het was überhaupt onverantwoord hem los te laten.
Voor mij een terechte inbeslagname en graag een houdverbod voor de nitwit van een eigenaar.
Een pup is ook kwetsbaar , zal lekker worden als je met een kwetsbare hond nergens meer heen kunt omdat Brutus vrij baan moet hebben.
Deze hond had al incidenten op zijn naam dus het was überhaupt onverantwoord hem los te laten.
Voor mij een terechte inbeslagname en graag een houdverbod voor de nitwit van een eigenaar.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Ik snap niet dat je het niet tussen je oren krijgt dat dat niet kan en mag, en dat andere mensen ook van hun honden houden en dat je het laat gebeuren omdat ....... waarom/waarvoor.. mafkees.. ik ga die honden geen namen geven , maar voor dat soort eigenaren heb ik een heel arsenaal.. die ik iedereen verder zal besparen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik las ergens dat de hond wel aangelijnd was, maar dat de 70 jarige eigenaar hem niet meer kon houden, of dat waar is weet ik niet.Tineke schreef: ↑24 mei 2021 06:53 Ik zie er eigenlijk meer heil in dat je je kutjoekel die bewezen onbetrouwbaar is muilkorft en aanlijnt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
Gezien de meerdere incidenten had hij er dan maar een muilkorf omgegooid.gonnie schreef: ↑24 mei 2021 08:41Ik las ergens dat de hond wel aangelijnd was, maar dat de 70 jarige eigenaar hem niet meer kon houden, of dat waar is weet ik niet.Tineke schreef: ↑24 mei 2021 06:53 Ik zie er eigenlijk meer heil in dat je je kutjoekel die bewezen onbetrouwbaar is muilkorft en aanlijnt.
Zeker als je fysiek niets in te brengen hebt bij je hond en ook niet het nodige overwicht hem in dit soort gevallen op andere gedachten te brengen.
Dan past die chihuahua beter bij je.

-
- Zeer actief
Inderdaad. Al zegt een muilkorf ook niet veel, ik liep eens met mijn hondentrainster mee en die had een oppas hond een Stafford. Ik kreeg zowat een hart verzakking want die hond was echt hond agressief en die Stafford gooit zo haar muilkorf af. Gelukkig luisterde ze goed naar mijn hondentrainster en kwam ze gelijk naar haar toe, maar in gedachten zag ik haar al mijn honden aanvallen.Tineke schreef: ↑24 mei 2021 08:49Gezien de meerdere incidenten had hij er dan maar een muilkorf omgegooid.gonnie schreef: ↑24 mei 2021 08:41Ik las ergens dat de hond wel aangelijnd was, maar dat de 70 jarige eigenaar hem niet meer kon houden, of dat waar is weet ik niet.Tineke schreef: ↑24 mei 2021 06:53 Ik zie er eigenlijk meer heil in dat je je kutjoekel die bewezen onbetrouwbaar is muilkorft en aanlijnt.
Zeker als je fysiek niets in te brengen hebt bij je hond en ook niet het nodige overwicht hem in dit soort gevallen op andere gedachten te brengen.
Dan past die chihuahua beter bij je.
Groetjes Gonnie.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou als die onbetrouwbare kuthond waarvan bewezen is dat die gevaarlijk is nou eens gewoon van de straat gehaald wordt. Spuitje erin en de straat is iig veilig.
Dat muilkorf plicht en aanlijnplicht werkt niet

- Tineke
- Zeer actief
Dat gaat nu dus hoogstwaarschijnlijk gebeuren.Chihuahua-paws schreef: ↑24 mei 2021 09:45Nou als die onbetrouwbare kuthond waarvan bewezen is dat die gevaarlijk is nou eens gewoon van de straat gehaald wordt. Spuitje erin en de straat is iig veilig.
Dat muilkorf plicht en aanlijnplicht werkt niet![]()
Toch zie ik liever dat mensen maatregelen treffen voordat het zover is , voor de andere honden en niet in de laatste plaats voor die van jezelf.
Muilkorf en aanlijnen helpt enkel als je je eraan houd.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik zou dat ook liever zien. Maar helaas is het type mens waarbij het mis gaat vaak niet instaat om zelf maatregelen te treffen (het gaat hier niet over een toevallig incidentje "doet hij anders nooit) . Dus dan moeten die maatregelen maar op een andere wijze genomen worden.
-
- Zeer actief
Het is niet alleen met dat soort mensen, het is meer mensen in het algemeen, ze snappen het gewoon niet. alleen als jij een Roemeentje hebt of zo en je snapt het niet dan kom je er wel mee weg over het algemeen..Chihuahua-paws schreef: ↑24 mei 2021 09:59 Ik zou dat ook liever zien. Maar helaas is het type mens waarbij het mis gaat vaak niet instaat om zelf maatregelen te treffen (het gaat hier niet over een toevallig incidentje "doet hij anders nooit) . Dus dan moeten die maatregelen maar op een andere wijze genomen worden.
Buuf hier ook heeft zo`n zwart wit gevalletje, houdt niet van andere honden, weet ze ook

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vind het wel een verschil. Een hond die tijdens het spel of gewoon omdat die een andere hond niet mag aanvliegt en een gaatje maakt. Of een hond die als het fout gaat al snel heel veel schade maakt. Vandaar dat die baas er niet zomaar mee weg hoeft te komen natuurlijk. Je kiest voor een hond van een dergelijk kaliber een lopende "moordmachine" Dat geld natuurlijk niet voor roemeentjes, kooikers,chihuahuas,Beagels en tig van andere rassen en kruisingen. Dat die bazen ook hun hond onder apel horen te houden daar ben ik het mee eens. Maar het is natuurlijk niet te vergelijken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb niet het idee dat chihuahua's bovengemiddeld vaak slachtoffer van dergelijke honden zijn. Ze zijn iets sneller helemaal stuk, ja. Maar die klapkaken zoeken echt niet klein-kleiner-kleinst opCleva schreef: ↑24 mei 2021 10:49Dat het weer een miniatuurtje was. Dat staat er toch?Chihuahua-paws schreef: ↑24 mei 2021 00:35Wat wilde je er dan mee zeggen?Cleva schreef: ↑24 mei 2021 00:34Er zegt toch ook niemand dat het oké is?Chihuahua-paws schreef: ↑24 mei 2021 00:10 Het miniatuurtje is heel snel stuk. Maar dat maakt het niet ok.
Ik verbaas me er gewoon over dat de rariteiten in de hondenwereld elkaar zo vaak vinden.
Maar als je er liever een verontwaardigde kwetsuur van priegelt mag dat natuurlijk ook.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja want de chi eigenaar is naar de krant gestapt. En er niet een sensatie bericht door een politie woordvoerder naar buiten gebracht.
En het is hier de chi eigenaar die er niks van snapt en de losse chi's zo in de bek van de klapkaak heeft laten lopen
En het is hier de chi eigenaar die er niks van snapt en de losse chi's zo in de bek van de klapkaak heeft laten lopen

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Maar weet je wat het ergste is. Ik ben het ermee eens dat chihuahuas net als Staffords heel vaak bij de verkeerde mensen terecht komen. Vaak het zelfde type
soms hebben ze ook beiden, kunnen ze gezellig delen hoe goed dat samen gaat. Ik vind dat er veel leed is bij Chihuahuas los van de erfelijk afwijkingen. Er zijn groepen waar mensen hun hondjes in bepaalde creaties tonen en make upp is onderdeel van de outfits. Om te janken. En ja dan hoef je niet te discussiëren of die mensen het snappen. Die mensen zouden geen hond mogen hebben.
Maar er zijn ook echt "hondenmensen" die Chihuahuas of Staffords hebben en die snappen dat je met het type niet gezellig op speelveldjes kunt gaan deelnemen enz. En dat je zorgt dat de omgeving veilig is. Ik kom regelmatig mensen tegen met o.a Beagles, labradors en andere gezellige hondjes waarvan de bazen angstig zijn omdat ze hun hond niet onder apel krijgen. Die lopen met angst als ze chihuahuas zien omdat ze hun hond niet vertrouwen. Ik snap ook dat deze mensen ons liever niet tegen komen. Maar dat is wel simpel op te lossen "je hond opvoeden of aanlijnen" doe ik ook.
Maar hier in deze situatie liep de chi eigenaar tegen de verkeerde hond op. En dat zou iedereen kunnen gebeuren en dan doet het ras helemaal niet ter zaken. Deze hond heeft vaker een incident gehad en zou daar al niet los moeten lopen.
Maar er zijn ook echt "hondenmensen" die Chihuahuas of Staffords hebben en die snappen dat je met het type niet gezellig op speelveldjes kunt gaan deelnemen enz. En dat je zorgt dat de omgeving veilig is. Ik kom regelmatig mensen tegen met o.a Beagles, labradors en andere gezellige hondjes waarvan de bazen angstig zijn omdat ze hun hond niet onder apel krijgen. Die lopen met angst als ze chihuahuas zien omdat ze hun hond niet vertrouwen. Ik snap ook dat deze mensen ons liever niet tegen komen. Maar dat is wel simpel op te lossen "je hond opvoeden of aanlijnen" doe ik ook.
Maar hier in deze situatie liep de chi eigenaar tegen de verkeerde hond op. En dat zou iedereen kunnen gebeuren en dan doet het ras helemaal niet ter zaken. Deze hond heeft vaker een incident gehad en zou daar al niet los moeten lopen.
-
- Zeer actief
Deze eigenaar liep niet tegen de verkeerde hond op. Net als die vorige oude chi niet. Uit het niets komt er een hond los aanzetten en voor ze met de ogen kunnen knipperen is hun hond gegrepen en wordt doodgebeten.
Het gaat er hier ook weer niet om of honden bij elkaar worden gelaten, of lijn wordt gegeven om contact te maken.
Denk dat als er een ander type hond had gelopen deze ook door deze hond gegrepen zou zijn.
Misschien haalt alleen ongelukken met dit type honden de media, maar misschien gebeurt het nu weer veel vaker? Ben daar eigenlijk wel naar benieuwd. Mag aannemen dat de cijfers van bijtincidenten, en incidenten met dodelijke afloop tegenwoordig geregistreerd worden door de politie?
En dan alle incidenten, ook van doodgebeten andere dieren wat je nu ook vaak hoort, en dat zijn dan vaak weer herdershonden of husky's die daar op los lijken te gaan.
Het gaat er hier ook weer niet om of honden bij elkaar worden gelaten, of lijn wordt gegeven om contact te maken.
Denk dat als er een ander type hond had gelopen deze ook door deze hond gegrepen zou zijn.
Misschien haalt alleen ongelukken met dit type honden de media, maar misschien gebeurt het nu weer veel vaker? Ben daar eigenlijk wel naar benieuwd. Mag aannemen dat de cijfers van bijtincidenten, en incidenten met dodelijke afloop tegenwoordig geregistreerd worden door de politie?
En dan alle incidenten, ook van doodgebeten andere dieren wat je nu ook vaak hoort, en dat zijn dan vaak weer herdershonden of husky's die daar op los lijken te gaan.
Precies. En het doet er ook niet toe of de baas wel of geen hondenmens is, want dit kan iedereen gebeuren. Kijk naar Izzy.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik las wel meer vreselijke excuses onder dat artikel. Het was geen pitbull maar een American Bully schreef een bekende van de hond. Dat is een heel lief en tolerant ras zei ze ..... Alleen vergat ze erbij te zeggen dat dit dus duidelijk geen tolerant hondje was want dit was incident nr? Verder is een American Bully niks anders dan Amstaff en pitbull gemikst met bulldoggen. Dus gewoon groter breder en bruter pitbull fokkerij.
De man kon hem niet houden. En de hond kon er niks aan doen want het was een herplaatser die de schurft had aan kleine hondjes vanaf dat ze hem hadden. Geen idee wat er klein is aan een Duitse herder die ook al gegrepen was maargoed. Muilkorf en halti zijn blijkbaar niet in de beste man opgekomen na de vorige incidenten met de zgn lieve tolerante American Bully.....
Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig niet eens meer lekker in Nederland durf te wandelen met de honden. Elke pitbull of pitbull variant maakt me zo stressig. En zelfs in Gelderland is het rage. Ik was laatst in Rotterdam. Daar zie je eigenlijk helemaal geen andere honden meer op straat. In 10 minuten iets van 6 pitbullachtige honden gezien en niks anders. Je zou daar wonen....
Pitbulls zien kleine honden vaak als prooi. Daarom is er ook niks nodig om ze te triggeren. Ze snuffelen niet, provoceren niet, rennen er op af en schudden ze dood. Bij grote honden gaat er vaak nog een kort ritueel aan gedragingen aan vooraf. Dat geeft je als baas de tijd om snel te handelen. Zodra het om kleine honden of meerdere agressieve honden gaat heb je nergens meer tijd voor. Ik scan mijn omgeving en Bas gaat sowieso meteen onder de jas. Guus is een soort van hyper sociaal dus als een hondje zich kan redden is hij het wel. Hij is ook deemoedig. Bas niet.
De man kon hem niet houden. En de hond kon er niks aan doen want het was een herplaatser die de schurft had aan kleine hondjes vanaf dat ze hem hadden. Geen idee wat er klein is aan een Duitse herder die ook al gegrepen was maargoed. Muilkorf en halti zijn blijkbaar niet in de beste man opgekomen na de vorige incidenten met de zgn lieve tolerante American Bully.....
Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig niet eens meer lekker in Nederland durf te wandelen met de honden. Elke pitbull of pitbull variant maakt me zo stressig. En zelfs in Gelderland is het rage. Ik was laatst in Rotterdam. Daar zie je eigenlijk helemaal geen andere honden meer op straat. In 10 minuten iets van 6 pitbullachtige honden gezien en niks anders. Je zou daar wonen....
Pitbulls zien kleine honden vaak als prooi. Daarom is er ook niks nodig om ze te triggeren. Ze snuffelen niet, provoceren niet, rennen er op af en schudden ze dood. Bij grote honden gaat er vaak nog een kort ritueel aan gedragingen aan vooraf. Dat geeft je als baas de tijd om snel te handelen. Zodra het om kleine honden of meerdere agressieve honden gaat heb je nergens meer tijd voor. Ik scan mijn omgeving en Bas gaat sowieso meteen onder de jas. Guus is een soort van hyper sociaal dus als een hondje zich kan redden is hij het wel. Hij is ook deemoedig. Bas niet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh eens hoor. Maar als ik moet kiezen en ik kan er echt maar 1 als eerste opscheppen dan moet dat Bas zijn. Zij is sneller dood. Snauwt sneller en is wittig en fluffy. Guus is meer een hondje en niet elke pitbull is natuurlijk gek. Dus Guus zal bij een sociale pitbull zeker het minste een trigger uithangen.
-
- Zeer actief
Het gaat niet om kleine hondjes het gaat gewoon om honden.. facebook kennis heeft zo`n grote bruine Turk , en die loopt altijd kort aan de lijn , want het zijn niet de meest gehoorzame broeders ( understatement) . maar die werd ook aangevallen door een am staff met grootheidswaanzin , baas nergens te bekennen .. kennis heeft besloten de muilkorf er af te halen van dan maar zo.. de staf heeft het niet overleefd, werd niet eens een vechtpartij, was gewoon hap van bovenaf op de nek en klaar. had hij daar met een kleine hond gelopen was het ook klaar geweest ,maar dan andersom (die was dan gewoon gesloopt), je snapt niet dat het loskomt en alleen ergens loopt
om te slopen 

-
- Zeer actief
Hier lopen ook twee Turkse Herders. Zijn niet echt de gezelligste honden. Een man kon zijn Turkse Herder amper houden, hij was in het gras gaan staan toen wij er aan kwamen, die herder trok die man zo van zijn plek af, gelukkig had hij wel een muilkorf om, maar voor de zekerheid ging ik even wat harder lopen met Tanja. De andere Turkse Herder gaat ook tekeer tegen andere honden, maar die baas kan hem wel houden.S@ndr@ schreef: ↑24 mei 2021 13:24 Het gaat niet om kleine hondjes het gaat gewoon om honden.. facebook kennis heeft zo`n grote bruine Turk , en die loopt altijd kort aan de lijn , want het zijn niet de meest gehoorzame broeders ( understatement) . maar die werd ook aangevallen door een am staff met grootheidswaanzin , baas nergens te bekennen .. kennis heeft besloten de muilkorf er af te halen van dan maar zo.. de staf heeft het niet overleefd, werd niet eens een vechtpartij, was gewoon hap van bovenaf op de nek en klaar. had hij daar met een kleine hond gelopen was het ook klaar geweest ,maar dan andersom (die was dan gewoon gesloopt), je snapt niet dat het loskomt en alleen ergens looptom te slopen
![]()
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Die smoeleboek kennis van mij die kan ze goed houden hoor, hij is overgestapt van de CC naar die turken omdat er zoveel ter herplaatsing stonden en hij weet tenminste met dat soort rassen om te gaan ( maar ik kom ze ook liever niet tegen, maar die staffies ook niet hoor als ik met de honden loop) .. maar het kunnen inderdaad enorme lijers zijn soms. en met dat maatje en zo hoop ik maar dat er een stevige baas bij loopt
- Nakisha
- moderator
Inderdaad, je krijgt ook gewoon geen tijd om iets te doen. Het gebeurd gewoon, vanuit het niks. Dat maakt het ook zo doodeng... Je kan nog zo goed zijn met honden, daar houd je gewoon niks aan.
Kijk es op Youtube, naar filmpjes van pitbulls die andere honden pakken. Negen van de tien keer is het splitsecond werk. Geen aanleiding, geen escalerende situatie, maar gewoon aanrennen en erop. Direct. En met grof geweld.
Het niet voor niks dat ik Kyuubi al optil als ik zulke honden maar zie. Ik vond het met Branco en Rhodi trouwens net zo eng, maar toen waren er hier gelukkig een stuk minder van dat type hond.
Je doet als eigenaar absoluut alles wat je kunt, maar het kan iedereen verrassen en overkomen. En dan maakt het geen flaut aus of je met een chihuahua, een jackrussel, een windhond of wat dan ook loopt. Alles wat kleiner is dan een labrador is relatief snel klaar, als ze het goed kunnen beetpakken. En dat is het akelige. Die beagle hier had ook geen schijn van kans, als ik het verhaal goed begrepen heb (van enkele buurtgenoten gehoord) ging dat ook supersnel.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Als iemand weet waar die mee loopt en de juiste maatregelen kan nemen. Dan maakt het mij niks uit waar die mee loopt.
Ik kom vele malen liever het hele kleine vrouwtje met de grote turk die hier in de buurt loopt tegen. Dan die nonchalante gast die voortdurend op zijn telefoon zit te kijken en met een labrador loopt. Gewoon eerlijk.
Verder kun je sowieso niks inbrengen bij bepaalde rassen. Zelfs niet als er wel tijd is, je kunt proberen te maken dat je weg komt maar als het de zinnen op jou hondje heeft gezet heb je toch pech. Ik denk iig niet dat ik het win hoor. Dus daar sta je bij en kijkt naar een verschrikkelijk schouwspel.
Ik kom vele malen liever het hele kleine vrouwtje met de grote turk die hier in de buurt loopt tegen. Dan die nonchalante gast die voortdurend op zijn telefoon zit te kijken en met een labrador loopt. Gewoon eerlijk.
Verder kun je sowieso niks inbrengen bij bepaalde rassen. Zelfs niet als er wel tijd is, je kunt proberen te maken dat je weg komt maar als het de zinnen op jou hondje heeft gezet heb je toch pech. Ik denk iig niet dat ik het win hoor. Dus daar sta je bij en kijkt naar een verschrikkelijk schouwspel.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
- Aantal honden: 1
Ik kan er sowieso niet bij dat mensen met een hond gaan lopen die ze eigenlijk niet aankunnen, zonder maatregelen te nemen. Heup gordel en eventueel een muilkorf, hoe moeilijk kan het zijn. Om nog maar te zwijgen over degelijk materiaal, zo’n dun halsbandje met een klik systeem waar een sterke hond zo doorheen trekt bijvoorbeeld. Hier loopt ook iemand met zo’n xl bully geval, en die hond loopt los want ze kan hem aan de lijn niet houden, als ze mij met Colin ziet pakt ze hem wel snel want Colin is voor zo’n hangbuik bully nog wel een geduchte tegenstander. Maar het verbaast me dat er (nog) geen incidenten zijn geweest.
Colin is ook behoorlijk sterk en voor het ras vrij groot met z’n 30 kilo, ik weet dat ik hem fysiek aankan maar m’n moeder bijvoorbeeld mag hem echt niet uitlaten ookal denkt ze zelf dat ze dat wel kan, want ik weet bijna zeker dat ze zijn kracht onderschat. Gelukkig is hij redelijk hond sociaal maar als hij een kat ziet... ik zou hem nooit door iemand laten vasthouden waarvan ik denk dat hij diegene weleens omver kan trekken.
En een goed passende muilkorf is niet zielig.
Colin is ook behoorlijk sterk en voor het ras vrij groot met z’n 30 kilo, ik weet dat ik hem fysiek aankan maar m’n moeder bijvoorbeeld mag hem echt niet uitlaten ookal denkt ze zelf dat ze dat wel kan, want ik weet bijna zeker dat ze zijn kracht onderschat. Gelukkig is hij redelijk hond sociaal maar als hij een kat ziet... ik zou hem nooit door iemand laten vasthouden waarvan ik denk dat hij diegene weleens omver kan trekken.
En een goed passende muilkorf is niet zielig.