Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chihuahua in Zeeland

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: Chihuahua in Zeeland

Ongelezen bericht door Nicoline »

gonnie schreef: 24 mei 2021 08:59
Tineke schreef: 24 mei 2021 08:49
gonnie schreef: 24 mei 2021 08:41
Tineke schreef: 24 mei 2021 06:53 Ik zie er eigenlijk meer heil in dat je je kutjoekel die bewezen onbetrouwbaar is muilkorft en aanlijnt.
Een pup is ook kwetsbaar , zal lekker worden als je met een kwetsbare hond nergens meer heen kunt omdat Brutus vrij baan moet hebben.
Deze hond had al incidenten op zijn naam dus het was überhaupt onverantwoord hem los te laten.
Voor mij een terechte inbeslagname en graag een houdverbod voor de nitwit van een eigenaar.
Ik las ergens dat de hond wel aangelijnd was, maar dat de 70 jarige eigenaar hem niet meer kon houden, of dat waar is weet ik niet.
Gezien de meerdere incidenten had hij er dan maar een muilkorf omgegooid.
Zeker als je fysiek niets in te brengen hebt bij je hond en ook niet het nodige overwicht hem in dit soort gevallen op andere gedachten te brengen.
Dan past die chihuahua beter bij je.
Inderdaad. Al zegt een muilkorf ook niet veel, ik liep eens met mijn hondentrainster mee en die had een oppas hond een Stafford. Ik kreeg zowat een hart verzakking want die hond was echt hond agressief en die Stafford gooit zo haar muilkorf af. Gelukkig luisterde ze goed naar mijn hondentrainster en kwam ze gelijk naar haar toe, maar in gedachten zag ik haar al mijn honden aanvallen.
Uit je verhaal maak ik op dat die gemuilkorfde Stafford los liep, en dat vind ik zeker bij een honden trainster best raar. Die zou toch wel moeten weten dat een agressieve hond met muilkorf alsnog van alles kan aanrichten ook op mentaal vlak bij een andere hond. Want die andere honden weten niet dat ze niet gebeten kunnen worden, en zijn bij een aanval een onnodige rot ervaring rijker. “Gooi maar los want met die muilkorf om kan die niks doen” hoor ik ook zo vaak, maar zo werkt dat gewoon niet vind ik. Al helemaal niet als de hond de muilkorf af kan doen, dan kan ze net zo goed zonder korf loslopen, aan een (lange) lijn heb je daar nog enige controle op.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nicoline schreef: 25 mei 2021 08:07
gonnie schreef: 24 mei 2021 08:59
Tineke schreef: 24 mei 2021 08:49
gonnie schreef: 24 mei 2021 08:41

Ik las ergens dat de hond wel aangelijnd was, maar dat de 70 jarige eigenaar hem niet meer kon houden, of dat waar is weet ik niet.
Gezien de meerdere incidenten had hij er dan maar een muilkorf omgegooid.
Zeker als je fysiek niets in te brengen hebt bij je hond en ook niet het nodige overwicht hem in dit soort gevallen op andere gedachten te brengen.
Dan past die chihuahua beter bij je.
Inderdaad. Al zegt een muilkorf ook niet veel, ik liep eens met mijn hondentrainster mee en die had een oppas hond een Stafford. Ik kreeg zowat een hart verzakking want die hond was echt hond agressief en die Stafford gooit zo haar muilkorf af. Gelukkig luisterde ze goed naar mijn hondentrainster en kwam ze gelijk naar haar toe, maar in gedachten zag ik haar al mijn honden aanvallen.
Uit je verhaal maak ik op dat die gemuilkorfde Stafford los liep, en dat vind ik zeker bij een honden trainster best raar. Die zou toch wel moeten weten dat een agressieve hond met muilkorf alsnog van alles kan aanrichten ook op mentaal vlak bij een andere hond. Want die andere honden weten niet dat ze niet gebeten kunnen worden, en zijn bij een aanval een onnodige rot ervaring rijker. “Gooi maar los want met die muilkorf om kan die niks doen” hoor ik ook zo vaak, maar zo werkt dat gewoon niet vind ik. Al helemaal niet als de hond de muilkorf af kan doen, dan kan ze net zo goed zonder korf loslopen, aan een (lange) lijn heb je daar nog enige controle op.
Ja, ze liep los, maar ze luisterde goed. En mijn hondentrainster heeft sowieso overwicht over honden, ook andermans honden.
Zelfs de reu van haar zoon liet onze loopse teven met rust als hij bij haar was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

begrijp me goed, appel is prima, maar daar zo zwaar op leunen is niet helemaal 100%. net als leunen op je veiligheidsmaatregelen de buren hebben een zoon die de deur uit is, en die heeft een ambull en die komt hier regelmatig met die hond en t beest draag ook een mulkorf.. en toch heb ik liever niet dat hij met Boots kennis maakt. Boots is grote honden gewent die ziet dat gevaar niet, maar ik wel ik zie de spanning in dat beest, en Nee Boots past niet door het korfje heen, maar hij kan wel op een andere manier stuk met een groterd..en ik hou mijn honden altijd veilig.. en heel veel is juist anticiperen en juist daar gaat heel veel fout bij mensen .. dus ik doe het wel voor beide partijen, heel vaak overigens tot grote verontwaardigign
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waar ik echt ontzettend de schurft aan heb is mensen die hun honden op basis van appel bij me weg houden inderdaad. Zeggen ze volg! En meestal gaat dat prima. Ik lijn mijn honden gewoon even aan als ze ergens langs moeten waar ze geen kennis mee mogen maken zoals honden die naast moeten lopen. Helaas is het zo vaak bal dan. Ik zeg tegen de aangelijnde honden naast! En ze lopen braaf naast. En ineens schiet dan de passerende hond uit de appel en komt toch bij passeren ineens op die van mij af. De baas van de hond gaat schreeuwen en dat is dan teveel voor mijn Spanjaarden. Die schrikken van de hele toestand en vallen dan uit. En dan kijken de mensen mij vies aan. Kleine kut keffers.....

Als ik ze vrij laat zijn ze sociaal. Als ik ze laat volgen en ineens hangt er een hond boven ze en komt er stampvoetend nog een baas achteraan kafferen schrikken ze. En dan verweren ze zich. Zeker Guus is erg van het verweren. Die heeft echt iets in zich dat maakt dat hij direct in verweer schiet als iets op hem af komt. Niemand moet hem duwen of dreigen want dan hapt hij direct. Dier of mens. Zelfs ik en mijn partner moeten hem niet ineens klem zetten. Dat zit in hem. Het liefste hondje ter wereld maar sla, duw of beklem hem niet. Zelfs op een feestje toen iemand aan het dansen was en ineens een voet zijn kant op kwam was het hap! 😇
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tineke schreef: 24 mei 2021 09:51
Chihuahua-paws schreef: 24 mei 2021 09:45
Tineke schreef: 24 mei 2021 06:53 Ik zie er eigenlijk meer heil in dat je je kutjoekel die bewezen onbetrouwbaar is muilkorft en aanlijnt.
Nou als die onbetrouwbare kuthond waarvan bewezen is dat die gevaarlijk is nou eens gewoon van de straat gehaald wordt. Spuitje erin en de straat is iig veilig.

Dat muilkorf plicht en aanlijnplicht werkt niet :wink:
Dat gaat nu dus hoogstwaarschijnlijk gebeuren.
Toch zie ik liever dat mensen maatregelen treffen voordat het zover is , voor de andere honden en niet in de laatste plaats voor die van jezelf.
Muilkorf en aanlijnen helpt enkel als je je eraan houd.
Dit vooral. Het is ook zo vaak mosterd na de maaltijd, een hond moet eerst een andere hond ernstig verwonden voordat mensen misschien eens een keer hun verantwoordelijkheid nemen. :ugh: Dan is het eigenlijk natuurlijk al te laat :-(
Nog vervelender is natuurlijk als mensen zich er niets aan gelegen laten liggen en de hond alsnog los zonder muilkorf rond laten lopen. Ik kan echt niet begrijpen dat je dat doet als je hond al eens een andere hond serieus heeft verwond en dat je het op je geweten wilt hebben dat zoiets nog eens gebeurt terwijl je het makkelijk had kunnen voorkomen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

laeken schreef: 25 mei 2021 11:01 Waar ik echt ontzettend de schurft aan heb is mensen die hun honden op basis van appel bij me weg houden inderdaad. Zeggen ze volg! En meestal gaat dat prima. Ik lijn mijn honden gewoon even aan als ze ergens langs moeten waar ze geen kennis mee mogen maken zoals honden die naast moeten lopen. Helaas is het zo vaak bal dan. Ik zeg tegen de aangelijnde honden naast! En ze lopen braaf naast. En ineens schiet dan de passerende hond uit de appel en komt toch bij passeren ineens op die van mij af. De baas van de hond gaat schreeuwen en dat is dan teveel voor mijn Spanjaarden. Die schrikken van de hele toestand en vallen dan uit. En dan kijken de mensen mij vies aan. Kleine kut keffers.....

Als ik ze vrij laat zijn ze sociaal. Als ik ze laat volgen en ineens hangt er een hond boven ze en komt er stampvoetend nog een baas achteraan kafferen schrikken ze. En dan verweren ze zich. Zeker Guus is erg van het verweren. Die heeft echt iets in zich dat maakt dat hij direct in verweer schiet als iets op hem af komt. Niemand moet hem duwen of dreigen want dan hapt hij direct. Dier of mens. Zelfs ik en mijn partner moeten hem niet ineens klem zetten. Dat zit in hem. Het liefste hondje ter wereld maar sla, duw of beklem hem niet. Zelfs op een feestje toen iemand aan het dansen was en ineens een voet zijn kant op kwam was het hap! 😇
Vooral als ze dat appel erop zetten door heel hard te schreeuwen tegen een hond. VOLG VOLG! Hang er alsjeblieft even een lijntje om dan, het wekt zo weinig vertrouwen! Hier loopt zon man met een RR, een van de weinige honden waar Karel echt een hekel aan heeft, en als ie ons ziet begint ie meteen tegen dat beest te schreeuwen dat ie hier moet komen en weet ik het. Die hond luistert ook maar half, echt niet handig en ik ben iedere keer bang dat ie een keer gewoon doorloopt en ons komt kwallen. Gelukkig issie inmiddels bejaard dus ik maak me neit echt zorgen over een vreselijk gevecht maar liever gewoon niet. Als iemand zijn honden gewoon naast roept en ze komen allemaal zonder gedoe en volgen netjes, prima, daar heb ik geen problemen mee. Maar als ik twijfel of het appel houdt, daar word ik ook neit blij van nee
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Als er moet appel opgestoken worden, dan is het ook teken dat het nodig is, dat de hond dus wel anders durft te kiezen. Dus nee, ik heb daar ook 0 vertrouwen in.
Het keeshondje vanmorgen dat los liep, bekeek mij(n hond) zelfs nog niet eens. Dat dat blijft loslopen, deed me dan weer niets. Dat was geen dingetje die ineens ging komen afstuiven of ging beginnen te keffen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

maart schreef: 25 mei 2021 13:27 Als er moet appel opgestoken worden, dan is het ook teken dat het nodig is, dat de hond dus wel anders durft te kiezen. Dus nee, ik heb daar ook 0 vertrouwen in.
Het keeshondje vanmorgen dat los liep, bekeek mij(n hond) zelfs nog niet eens. Dat dat blijft loslopen, deed me dan weer niets. Dat was geen dingetje die ineens ging komen afstuiven of ging beginnen te keffen.
Ook dat kun je van 2 kanten invullen.
Ik geef Aki en ook Chara ook wel wat duidelijkere instructies als ik bepaalde karakters zie aankomen los waarvan ik gok dat het niet zo'n leuke match gaat worden.
En dat varieert van klein tot groot op plekken waar honden eigenlijk niet eens los mógen lopen.
En bij de kleinere loslopende honden let ik vooral op gedrag en reactie van eigen honden, maar bij doggen en staff achtigen met name reuen geef ik bij hele erge twijfel en fixeren van die loslopers de eigenaren ook even aan dat het niet zo'n leuke match zal zijn als de honden los op mijn aangelijnde hond af gaan komen.
Vind het soms toch wel wat irritant om het dan ook nog te moeten benoemen, maar goed liever veilig dan "had ik maar wel" denk ik dan altijd maar.

Maar blijf er bij dat als honden uit het niets aan komen denderen met de intentie om direct te grijpen je als hond én als eigenaar eigenlijk al enorm achter staat qua reactie.
En als ik lees hoe die honden er dan ook direct inhangen, dat is gewoon geen vergelijk met een willekeurige kleine hond of een willekeurige herder, beauceron. Ik noem die wat grotere rassen omdat ik dat zelf heb meegemaakt, en gevecht of knokken is niet leuk, maar vaak zijn die honden toch wel redelijk rap uit elkaar te halen en weer voor rede vatbaar.
maart
Zeer actief

Als die los komen aangestoven, is er van appel al helemaal geen sprake natuurlijk.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Leuk als de eigenaar weet dat er goed appel op zit, maar als andere hondeneigenaar weet je dat natuurlijk niet. Dus terwijl eigenaar zich helemaal ontspannen waant met zijn ''goed luisterende hond'', loopt de andere eigenaar alsnog met samengeknepen billen. Daarnaast is het in het grootste deel van Nederland verplicht je hond aangelijnd te hebben. En ten derde zie ik TE vaak honden die ''zo goed luisteren'' een keer NIET luisteren. Als het dan matten word, vind ik dat extreem kwalijk. Dan houd je je hond maar gewoon aangelijnd. En smoesjes over niet kunnen houden aan de riem wil ik niet eens HOREN, daar bestaan hulpmiddelen voor en die gebruik je dan ook maar!

Ik vermijd tegenwoordig steeds meer de losloopgebieden. Als ik naar een bos of strandje ga, heb ik bij voorkeur de plekken waar honden aangelijnd mogen komen. En zelfs daar gooit het gros zijn hond nog keihard los. En dat komt dan aangedenderd, eigenaar een paar honderd meter verderop. ''Hij doet niks hoooooorrrr''... Pff, als ik een euro kreeg voor iedereen die DAT riep, om vervolgens een etterende hond bij de mijne te hebben, kon ik er leuk van op vakantie. En erger; je ziet daar ook mensen lopen met revaliderende en oude honden. Die zoeken bewust ook de aanlijngebieden uit. Als er dan zo'n vrolijke pretletter met leuke bedoelingen op zo'n oudje klapt (helaas getuige van geweest) is dat flink schade. Arme hond verrekte van de pijn, gillen, KRIJSEN, kon niet meer zelf verder lopen. Eigenaresse overstuur, eigenaar van de andere hond liep er vrolijk bij weg. Want de zijne deed toch niks, wou alleen spelen?

Natuurlijk is het fijn voor alle honden om los te kunnen rennen, en zijn losloopgebieden daarvoor geweldig. Maar dat loslopen mag niet ten koste van anderen, op plekken waar het niet mag, gaan. In aanlijngebieden (en dat is toch het overgrote deel van Nederland) is het dan wel fijn dat de honden ook echt aangelijnd blijven.
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Nakisha schreef: 25 mei 2021 17:01 Leuk als de eigenaar weet dat er goed appel op zit, maar als andere hondeneigenaar weet je dat natuurlijk niet. Dus terwijl eigenaar zich helemaal ontspannen waant met zijn ''goed luisterende hond'', loopt de andere eigenaar alsnog met samengeknepen billen. Daarnaast is het in het grootste deel van Nederland verplicht je hond aangelijnd te hebben. En ten derde zie ik TE vaak honden die ''zo goed luisteren'' een keer NIET luisteren. Als het dan matten word, vind ik dat extreem kwalijk. Dan houd je je hond maar gewoon aangelijnd. En smoesjes over niet kunnen houden aan de riem wil ik niet eens HOREN, daar bestaan hulpmiddelen voor en die gebruik je dan ook maar!

Ik vermijd tegenwoordig steeds meer de losloopgebieden. Als ik naar een bos of strandje ga, heb ik bij voorkeur de plekken waar honden aangelijnd mogen komen. En zelfs daar gooit het gros zijn hond nog keihard los. En dat komt dan aangedenderd, eigenaar een paar honderd meter verderop. ''Hij doet niks hoooooorrrr''... Pff, als ik een euro kreeg voor iedereen die DAT riep, om vervolgens een etterende hond bij de mijne te hebben, kon ik er leuk van op vakantie. En erger; je ziet daar ook mensen lopen met revaliderende en oude honden. Die zoeken bewust ook de aanlijngebieden uit. Als er dan zo'n vrolijke pretletter met leuke bedoelingen op zo'n oudje klapt (helaas getuige van geweest) is dat flink schade. Arme hond verrekte van de pijn, gillen, KRIJSEN, kon niet meer zelf verder lopen. Eigenaresse overstuur, eigenaar van de andere hond liep er vrolijk bij weg. Want de zijne deed toch niks, wou alleen spelen?

Natuurlijk is het fijn voor alle honden om los te kunnen rennen, en zijn losloopgebieden daarvoor geweldig. Maar dat loslopen mag niet ten koste van anderen, op plekken waar het niet mag, gaan. In aanlijngebieden (en dat is toch het overgrote deel van Nederland) is het dan wel fijn dat de honden ook echt aangelijnd blijven.
Is het overgrote deel van Nederland wel aanlijngebied? In de gemeente waar ik woon, mag hij buiten de bebouwde kom los, tenzij anders aangegeven. In de vorige gemeente waar ik woonde en diens buurgemeente was dat ook het geval.
Artikel 2:57 Loslopende honden

1.
Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen plaats;
b. binnen de bebouwde kom op de weg zonder als de hond niet is aangelijnd; of
c. op de weg als die hond niet is voorzien van een halsband of een ander identificatiemerk dat de eigenaar of houder duidelijk doet kennen;
2.
Het eerste lid, aanhef en onder b, is niet van toepassing op door het college aangewezen plaatsen.
3.
Het eerste lid, aanhef en onder a en b, is niet van toepassing op de eigenaar of houder van een hond:
a. die zich vanwege zijn handicap door een geleidehond of sociale hulphond laat begeleiden of
b. die deze hond aantoonbaar gekwalificeerd opleidt tot geleidehond of sociale hulphond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:Als er moet appel opgestoken worden, dan is het ook teken dat het nodig is, dat de hond dus wel anders durft te kiezen. Dus nee, ik heb daar ook 0 vertrouwen in.
Ik roep meestal ook veel harder en zwaarder dan nodig is als ik een ander niet vertrouw. Meestal helpt t en denken ze dat ik levensgevaarlijke honden heb dan en lijnen ze t beest tenminste aan :mann: . De mijne lopen dan overigens bij me, of aangelijnd of ik stop en hou ze vast bij de halsband tot de ander gepasseerd is. Een beetje t " mijn hond heeft kennelhoest hoor" idee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef: 25 mei 2021 17:28 Vanmorgen nog, iemand met een gelige kruising boxerklapkaak of zoiets.
“Dat zijn zeker teefjes he?”
Ja?
“Ja, dacht ik al. Hij kan niet met reuen”
😳
Waarom laat je dat beest dan überhaupt loslopen?
daar heeft ie rech op.. ut moet toch zijn energie kwijt he :piew:
maart
Zeer actief

malinois schreef: 26 mei 2021 09:50
maart schreef:Als er moet appel opgestoken worden, dan is het ook teken dat het nodig is, dat de hond dus wel anders durft te kiezen. Dus nee, ik heb daar ook 0 vertrouwen in.
Ik roep meestal ook veel harder en zwaarder dan nodig is als ik een ander niet vertrouw. Meestal helpt t en denken ze dat ik levensgevaarlijke honden heb dan en lijnen ze t beest tenminste aan :mann: . De mijne lopen dan overigens bij me, of aangelijnd of ik stop en hou ze vast bij de halsband tot de ander gepasseerd is. Een beetje t " mijn hond heeft kennelhoest hoor" idee...
Dat is niet mijn punt. Het gaat om diegeen die ze niet aanlijnen en er vervolgens vanalles naar schreeuwen dat ze vooral dicht moet blijven. Doe er dan gewoon een lijn aan want in zo'n geschreeuw heb ik 0 vertrouwen.
Een loslopend hondje met een relaxte baas en een hondje dat verder 0 aandacht voor me heeft, vertrouw ik dan weer wel. Het verschil ziet zelfs een klein kind.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maart schreef: 26 mei 2021 10:24
malinois schreef: 26 mei 2021 09:50
Dat is niet mijn punt. Het gaat om diegeen die ze niet aanlijnen en er vervolgens vanalles naar schreeuwen dat ze vooral dicht moet blijven. Doe er dan gewoon een lijn aan want in zo'n geschreeuw heb ik 0 vertrouwen.
Een loslopend hondje met een relaxte baas en een hondje dat verder 0 aandacht voor me heeft, vertrouw ik dan weer wel. Het verschil ziet zelfs een klein kind.
Ja dit idd, je ziet het al ver van tevoren en dan gebeurt het toch nog. Er loopt hier in de buurt bijv een man met een paar werklijn labradors die altijd loslopen. Hij roept ze naast en ze lopen als makke schapen naast hem. Daar maak ik me echt niet druk over dat ze ineens mijn kant op komen stieren.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Grappig ja, dat geldt ook voor mijn reactieve hond (Amy). Zij vindt loslopende honden die op haar af (dreigen te) komen niet leuk, maar als het een loslopende hond is die heel braaf naast de baas loopt of die ergens loopt te snuffelen en helemaal geen interesse toont in haar, heeft ze er totaal geen problemen mee :F:
Matahari
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Matahari »

Arme chihuahua....
het is een vreselijk frusterend loslopende honden op plekken waar het niet eens mag, en die dan mijn altijd aangelijnde honden komen lastig vallen. Zeker als de eigenaar dan ook nog niet eens ingrijpt en nonchalant of zelfs lelijk reageerd ... het is dat ik niks kan doen met mijn honden bij halve ze ff flink bang maken verbaal in de hoop dat ze volgende x wel hun hond bij zich kunnen houden maar echt zou ze die eigenaren het liefst dan ter plekke afmaken. Gelukkig helpt dat wel maar helaas blijven er tegenwoordig steeds meer Corona honden bijkomen dus de wandelingen zijn eigelijk niet eens leuk meer denk er ook over maar “ bewapend “ te gaan.of zelf ook mijn ene hond maar los te laten want dat verwijt krijg ik ook regelmatig dat hun hond de mijne aanvalt omdat die aangelijnd zit . De gekke hond die mijn honden serieus pakt ga ik geen slappe maatregelen mee afwachten .maar dat zou toch echt niet nodig moeten zijn als mensen eens hun verantwoording nemen.
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.

Ongelezen bericht door roksefloks »

Cleva schreef: 23 mei 2021 23:37
Nanna schreef: 23 mei 2021 16:36"Het bloed van onze hond kwam door de neus van de andere hond naar buiten.
En wéér is het zo´n vechtgeval... :roll:
Ja.
En weer zo'n debiel miniatuurtje. Dat ook.
Wat een misselijke reactie. Dit hondje woonde in een gezin met twee kinderen van 9 en 12 jaar. Het meisje werd die dag 12 jaar. Een verjaardag om nooit meer te vergeten dankzij die achterlijke eigenaar, die én zijn hond niet kon houden én het beest geen muilkorf liet dragen.
Heb jij Cleva enig idee hoeveel verdriet dit gezin aangedaan is? Nou, ik wel, want ik ben de oma van deze kinderen. Het was hartverscheurend om mijn kleinkinderen en hun ouders kapot van verdriet te zien vanwege het verlies van hun hondje.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

:roos: Sterkte voor jullie familie . Dit is het drama wat geen enkele hondeneigenaar hoopt mee te maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”