Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tientallen Cane Corso’s

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Tientallen Cane Corso’s

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja die had er een heule hoop -ergens in de ratio van 60 of zo toch?.. een cherry eye is zo verholpen hoor en dan hebben ze er als het goed is nooit meer last van( en als ze er 2 hebben is het prachtig, gelijk beiden doen) het mooiste is even afknippen maar de meeste dierenartsen willen dat tegenwoordig liever niet doen ..
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Vele zijn er slecht aan toe en hebben medische problemen, zoals cherry eyes waaraan ze geopereerd moeten worden. Ze zien slecht en hebben pijn. We gaan op die 68 honden ook gedragstesten moeten doen, dat is gigantisch veel werk.
Zouden ze niet beter eerst die gedragstesten kunnen doen ipv eerst opereren?
Heb je wel het risico dat ze door pijn scherper reageren dan zonder.

Hoe zou de COI zijn? :blauwoog:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nou ja, in ieder geval begrijp ik uit het verhaal dat de fokker/eigenaar wel zelf hulp had ingeroepen. Oke dat is wat te laat, maar toch. De meeste inbeslagnames zijn omdat de fokker gewoon doorgaat.

Ik weet niet hoeveel cherry eyes er zijn, maar daarmee verder fokken is ook niet handig.

Lijkt me best kostbaar met zulke grote honden fokken, want ik denk niet dat daar veel vraag naar is? En ze nemen aardig wat ruimte in en voerkosten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Er zijn in Nederland ook best wel wat fokkers en er zitten er tussen die heel wat nesten per jaar slijten, verder zijn er maar een heel beperkte hoeveelheid fokkers die een cherry eye uitsluiten, z heel soms wel als het veel voorkomt in een bepaalde lijn, maar de meeste doen dat niet.. vaak vertellen ze het er ook gewoon bij dat als je een CC pup neemt dat je kunt verwachten ( het is nooit 100% zeker) dat je er mee geconfronteerd gaat worden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”