Tja
als 1e Argggyhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Zo effe kwijt,
Wat is der:
Basco is dominant, dat weet ik, maar het lijkt de laatste tijd erger te worden sinds de komst van Yuta. Het is niet gericht naar Yuta maar na andere honden.
Oftewel in je eentje met die 2 lopen is niet leuk meer, Yuta wil uit enthausiasme naar iedereen toe of ze een hond hebben of niet.
Basco daarentegen laat mensen zonder hond links liggen behalve als die die persoon kent, maar loopt er een hond bij ( 9 van de 10 zijn reuen hier)
dan laat Basco zich duidelijk zien, groot maken en soms bij bepaalde honden (die ook aardig dominant zijn) wil die denk ik het "gevecht" aan, duidelik maken aan die ander dat hij er ook is.
daar sta je dan met 2 honden aan de lijn, Yuta trekt want zij wil die hond begroette, Basco die trekt om ...... tja .....
Ook in huis is Basco luidruchtiger geworden (waaks altijd geweest), maar nu vliegt die bij elk geluidje omhoog om te weten wat er aan de hand is of gaat tekeer in de zin van blaffen/grommen.
Qua wandelen lijkt mij het beste om voorlopig apart met ze te lopen en daarbij Basco wat meer onder appel te laten lopen.
Maar wat vinden jullie?
Is Basco werkelijk dominanter geworden of vooral meer beschermend tegenover yuta en mij ofzo???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik word af en toe moe van Basco
Moderator: moderatorteam
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
sypke schreef:Ik weet niet wat de oorzaak van Basco's gedragsverandering is. Apart uitlaten lijkt me wel een goed idee! Als je een pup en een volwassen hond hebt wordt apart uitlaten sowieso aangeraden. De pup moet zelf de wereld leren kennen en kan ook geen vervelend gedrag overnemen van de oudere hond.
Nu is Yuta geen echte pup meer met der 5 mnd.
en het gedrag van Basco overnemen doet ze al soms (niet buitenhuis) maar in huis, maar dat zijn nog leuke dingen

-
- Zeer actief
Hier hebben we hetzelfde meegemaakt.
Toen we Zara net hadden begon Stapper ook erg uit te vallen naar iedereen die maar in haar buurt kwam. Nu is Zara inmiddels 11 mnd en mag ze het zelf op knappen van Stapper
Behalve vanmiddag dan, Zara zat al achter in de auto met de achterklep nog open, komt er een forse herder aan en die wou de auto inspringen (volgens mij gaat Zaar loops worden) tja toen greep Stapper heel stevig in!
Gelukkig vond de bazin van de herder dat terecht!
Toen we Zara net hadden begon Stapper ook erg uit te vallen naar iedereen die maar in haar buurt kwam. Nu is Zara inmiddels 11 mnd en mag ze het zelf op knappen van Stapper

Behalve vanmiddag dan, Zara zat al achter in de auto met de achterklep nog open, komt er een forse herder aan en die wou de auto inspringen (volgens mij gaat Zaar loops worden) tja toen greep Stapper heel stevig in!
Gelukkig vond de bazin van de herder dat terecht!
groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Actief
Ik denk dat je gedrag in de kiem moet smorren, dus als je pup nu het gedrag laat zien wat je in de toekomst niet wilt, niet toleren dus. Appel op je hond zetten, liefst voordat deze een gedragverandering laat zien, anders zitten ze teveel in de adreline... En ander keihard doorlopen, laat het hem maar uitzoeken... Blaffen, negeren belonen voor het stil zijn. Als mijn hondje in de tuin blaft, moet zij naar binnen. Dit heb ik consequent vol gehouden, met het gevolg dat het blaffen erg beperkt is. Commando stil aanleren wil ook helpen, succes!!