Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenvoetjes op heet asfalt.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hondenvoetjes op heet asfalt.

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Nu de zon de hele dag fel schijnt wordt het asfalt van wegen nogal heet. Treffen jullie ook voorzorgmaatregelen om te voorkomen dat honden hun voetjes branden ?
Waar bij ons in de buurt zwart asfalt ligt til ik Peer op maar ik kies meestal een route zonder asfalt.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Hondenvoetjes op heet asfalt.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ga vroeg in de ochtend - meer midden in de nacht, en dan rond 10 uur nog een rondje anders worden het ook van die strangers ( voor alles en nog wat )en de rest van de dag is daar de tuin
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik rij met de auto er naar toe en ze kunnen zelf lopen waar ze willen: berm, gras, sloot en asfalt. 3x raden waar ze toch met regelmaat op gaan lopen ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik ga niet meer lopen als het zo warm is. Niet alleen ivm het asfalt maar ikzelf wordt al helemaal blegh van die hitte en ik loop in een zomerjurk laat staan Maya met haar dikke vacht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier wordt gewoon alleen 's ochtends gelopen, als het asfalt nog niet erg heet is dus
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wij lopen hier de weg uit het bos in of we rijden met de auto naar een bos.
Met deze warmte mag hij het overdag ook wel een x in de tuin doen en lopen we vroeg en laat.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef: 16 jun 2021 09:13 Ik rij met de auto er naar toe en ze kunnen zelf lopen waar ze willen: berm, gras, sloot en asfalt. 3x raden waar ze toch met regelmaat op gaan lopen ;)
Op het asfalt. Toen we nog naar Hinterglemm gingen moesten we steeds als we ergens naar toe waren gelopen, een steile berg op via een asfaltweg, die echt loeiheet was, nog geen enkele hond van ons heeft daardoor blaren aan hun kussentjes gehad.
Ik wilde dat ze in het strookje gras ernaast gingen lopen, was wel erg smal, maar dat wilde ze niet. Ik liet ze er alleen niet op stilstaan, als ik halverwege even bij moest komen dan zorgde ik er voor dat ze op gras stonden, of op een plek waar schaduw was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief

BieneMaya schreef: 16 jun 2021 10:14 Ik ga niet meer lopen als het zo warm is. Niet alleen ivm het asfalt maar ikzelf wordt al helemaal blegh van die hitte en ik loop in een zomerjurk laat staan Maya met haar dikke vacht.
Ik laat het s’middags aan de honden over of ze een rondje om het flat heen willen lopen. Willen ze niet dan plassen ze snel en keren om. Ik woon op een flat en ze zullen toch echt naar buiten moeten, en de hondenuitlaatplaats en hier is geasfalteerd. Ook de straat die we over moeten steken.
Heb Tanja weleens opgetild, maar toen dacht ik ineens: dat heb ik met de andere honden ook niet gedaan. Dus nu lopen ze maar zelf.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef: 16 jun 2021 09:13 Ik rij met de auto er naar toe en ze kunnen zelf lopen waar ze willen: berm, gras, sloot en asfalt. 3x raden waar ze toch met regelmaat op gaan lopen ;)
:tongue:

Het Sjaakje volgt precies alle schaduwplekken. Die andere twee vatten dat niet, maar daar loop ik overdag niet mee. En ook wel een paar dagen niet, dan vermaken ze zich in de tuin met poedelen, graven en "helpen" tuinieren.
Sjaak kan er ondanks dat hij zo dicht op de grond zit, veel beter tegen en maakt zich niks druk. Die gaat even een paar minuten languit gras liggen vreten en weer fris door.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Zag net nog iemand gezellig fietsen met een dikke lab. T was te ver weg anders had ik gevraagd of ze haar hond graag dood wilde hebben. Ik liep nog in het bos, zij aan de overkant in de zon op het fietspad :piew:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nu niets, Noa loopt met heet weer 100-200m (normaal 400m max). Eerder deed ik haar schoenen aan. Ze wil namelijk ook niet op het wat verdorde gemaaide gras lopen met dat hete weer. Schoenen maakte niet alleen direct uit qua voetzooltjes, maar ook met hoe snel ze aan het hijgen was.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het enige wat er voor mij aan te doen is, is niet lopen op die tijden. Soms ga ik vroeg naar het bos, dan hoeven ze rond 14.00 / 15.00 alleen nog maar een kort rondje. Zelfs dat doe ik vaak in het bos, maar dan wel met de auto erheen. Verder doen we niet zo veel... ;-)

Het maakt niet uit of de zon net even niet schijnt, de buitentemperatuur is niet alleszaligmakend. Het gaat om de temperatuur van het trottoir e.d. Als ik er zelf met mijn blote pootjes niet op kan blijven staan, ga ik dat de honden ook niet (lange tijd) aandoen. Ik ga niet zo ver dat ik ze naar de auto draag ;-) maar ik ga niet een hele rond door de wijk lopen.

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Vandaag mogen de hondjes het doen met het zwembad in de tuin. Mijn voorzorgmaatregel is niet lopen tijdens heete uurtjes als de tegels warm zijn.

Als ik verder van huis ga heb ik nu de buggy mee dan gaan we lekker het bos in en op de terugweg kunnen ze lekker op een koelmat liggen in de buggy en hoeven ze niet over de tegels. Maar ook dat doe ik smorgens (of als het afgekoeld is savonds nog een keer) omdat ze de hitte sowieso niet goed trekken. Maar in het bos is het altijd koeler.

Als het echt een hele week tropisch wordt zet ik mijn wekker weer om half 5 en dan effe lekker de pootjes strekken en de rest van de dag houden ze viësta hier :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hier ook in de ochtend en avond wandelen en dan nog in de schaduw. Verder ligt mevrouw de godganse dag lekker in de tuin. Waar ze zo haar vaste plekjes gecreëerd heeft.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je kunt kiezen is in de ochtend beter dan in de avond. Ook al is het in de avond qua omgevingstemperatuur ook koel, de stoep/straat is vaak dan nog te heet om gewoon lekker op te kunnen lopen.

Suzanne
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nee hoor die poten kunnen dat echt wel hebben.
Er zijn vanuit jou huis toch zat voetpaden die geen asfalt hebben? En die stukken dat je over moet steken kan prima dacht ik.

Hier lopen ze waar ze willen.
Overdag lopen we sowieso weinig aangezien ik gewoon moet werken dus we wandelen niet anders dan anders eigenlijk
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Gimmick schreef:Nee hoor die poten kunnen dat echt wel hebben.
Er zijn vanuit jou huis toch zat voetpaden die geen asfalt hebben? En die stukken dat je over moet steken kan prima dacht ik.

Overdag lopen we sowieso weinig aangezien ik gewoon moet werken dus we wandelen niet anders dan anders eigenlijk
Hier hetzelfde hoor. Over asfalt lopen we amper, en de trottoirtegels zijn echt niet zo heet. Maar we lopen sowieso grotendeels onverhard, maar dat doen we altijd.
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Gimmick schreef: 16 jun 2021 16:48 Nee hoor die poten kunnen dat echt wel hebben.

Daarom neem ik ook de route waar ik zo min mogelijk over hoef te steken en 's middags een kort rondje.
Peer doet wel een plasje in onze achtertuin maar poepen doet hij daar beslist niet.

Ik was alleen benieuwd hoe anderen omgaan met hitte aan de hondenpootjes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Peer is natuurlijk een hondje dat je wel even een stukje kunt dragen toch..lekker mee en op het gras neerzetten
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Vanmorgen om 8 uur in het bos voor 1,5 uur. Om 3 uur even de auto gepakt naar het bos voor een kwartiertje en vanavond rond een uur of half 10/10 lopen we nog een ronde van een half uur ofzo. Verder liggen lou en ik voor pampus in de woonkamer. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Wij hebben een hele rare hond, wilt in de tuin perse in de volle zon liggen, tot hijgen aan toe, maar oh wee, als je Haar de schaduw stuurt. Kijkt ze je beledigd aan, en binnen de paar seconde gaat ze weer in de volle zon liggen :Q:

De middagwandeling is altijd een kort blokje om, ze is 14,5 jaar, en met het warme weer zijn het sowieso korte rondjes. Met wat koeler weer kunnen we weer groter rondje park, in de polder.
Maar kwa asfalt, er is altijd een flinke grasberm, wat veel koeler is, maar mevrouw wenst op het asfalt te lopen.
Maar we kunnen ook op stoep e.d lopen, dus dat doen we smiddags dan.

Ze vindt dus de warmte/zon heerlijk, terwijl ik zelf de schaduw wel op zoek.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nou ik ga niet fietsen maar ik heb dus nog nooit gemerkt dat ze niet op het asfalt willen lopen.
Die zooltjes zijn geen poezelige velletjes he? Dat is goede eelt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
80564M

sirene schreef: 16 jun 2021 18:35 Nou ik ga niet fietsen maar ik heb dus nog nooit gemerkt dat ze niet op het asfalt willen lopen.
Ik vind het ook een beetje overdreven allemaal. Volgend jaar moeten we vast eerst met het puntje van onze tong de temperatuur van het troittoir meten.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Zo extreem warm is het toch nog niet? Het was 26 graden hier.
Ongetwijfeld te warm voor de gemiddelde engelse bull maar verder??

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

blablabla :)
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Het is hier rond de 30 graden.
80564M

Domor schreef:Het is hier rond de 30 graden.
Hier er overheen. Maar de stoep is echt geen grillplaat hoor.
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Hier moet er ook als het warmer is gewoon doorgewerkt worden met de honden, dus net als tijd lopen we op een grote klinker parkeerplaats voor trailers in de haven.

Wel meer pauzes dan anders en veel water naast de auto.
Gelukkig heb ik voor iedere discipline 2 of 3 honden die ik kan inzetten en dus afwisselen want alles met wel binnen een bepaalde tijd gecontroleerd worden.
gonnie
Zeer actief

Domor schreef: 16 jun 2021 20:05 Het is hier rond de 30 graden.
Hier is het 29 graden. Maar de honden wilde mooi een rondje lopen en ik moet toch een best stukje over asfalt, want op sommige stukken is hier geen stoep. Heb echt nog nooit honden gehad met verbrande kussentjes. Al was ik er met Anne wel bang voor want die heeft hele lichte kussentjes.
En die is nog eigenwijs ook en Gerard ook, ze zijn hier een bruggetje aan het vervangen dus liggen er van die stalen platen over het gras en het voetpad, en ik zeg steeds tegen Gerard dat hij haar er snel met haar vanaf moet gaan, maar ja, Gerard luistert naar Anne en die wil rustig snuffelen, dus die blijft er gewoon op staan. Dus zo erg heet zal het niet zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Nou ik ga niet fietsen maar ik heb dus nog nooit gemerkt dat ze niet op het asfalt willen lopen.
Nou dit dus, ze kunnen hier in t gras lopen, in de berm en op t asfalt. En dat doen ze dus ook, vaak op t asfalt terwijl ik maar door die berm loop in de hoop dat ze daar dan ook komen lopen Afbeelding ze zoeken t maar zelf uit. ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:
Op het asfalt. .
Yep!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”