Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BOB Labrador te Westminster

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:Q: wat een prachtig plaatje, echt een mooie slanke labrador
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het zou kunnen zijn dat dit 1 bonk spieren is... toch? Ja, toch?
Eh... yeah right...

;-((((

't is toch sund ;-((

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja dat ziet er niet uit, en is vast helemaal waardeloos, lijkt me ook helemaal niet functioneel ( als je een bijzettafel nodig hebt)
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe de BOB eruit ziet als hij 10-15kg kwijt is. Hij is nu zo vet dat het lastig echt beoordelen is.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Lijkt wel drachtig.
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Het arme beest heeft ook nog eens een lullig staartje
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Soms vraag ik me weleens af of sommige fokkers de keurmeesters wat toeschuiven. Want hoe kan je nou zo hond laten winnen?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik denk dat de fokkers het meeste invloed hebben, als keurmeesters daar niet in meegaan, kiezen ze een andere.
Die hele rasvereniging, raad van beheer, weet ik het, staat allemaal in verbinding met de fokkers, als het al niet zelf fokkers zijn.

En zo wordt die hele rashondenfuckerij en fokkerij in stand gehouden.

Dat kan toch niet anders, want over gezonde atletische honden gaat het alvast niet.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Die zinkt als ze een apport uit het water moet halen.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ik schrik er van gewoon...wat een lelijke labrador. Triest.
Afbeelding

So Sweet :I:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

GrethavW schreef: 16 jun 2021 22:28 Die zinkt als ze een apport uit het water moet halen.
Vet drijft, dus deze hond dobbert waarschijnlijk rustig rond. Engelse bulldoggen op (dierenarts-)correct gewicht zinken overigens wel vaak.
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Verschrikkelijk! Die blonde, dat is voor mij een ultieme labrador
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Doe mij die labjes van Samantha maar, veel mooier om naar te kijken
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Zo zonde weer.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jammer dat er totaal niet gekeken wordt naar conditie, deze hond lijkt helemaal uit model door dat enorme lijf. Volgens mij vind ik het in conditie ook geen mooie hond trouwens :D
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: 16 jun 2021 13:59 Zoals altijd hebben de fukkers het verhaaltje wel klaar. Zoals er rond zoveel rassen verhalen gesponnen worden.
“Ze hebben dat vet nodig voor apporten uit het koude water”
Juist.
Daarom zijn die Field trial Labradors ook zo dik😂😂😂😂😂

Ik zie dit morbide obese dier trouwens de wal niet op klimmen. Die valt 37 keer met een plons terug en daarna mogen drie voorjagers het arme beest eruit hijsen.
Er zijn genoeg fieldtrials die ook best wat spek hebben en niet-fieldtrials in een strakke conditie, dat heeft niets met de lijn op zich te maken, algemeen gesproken

Een klein beetje lichaamsvet is best handig voor zwemmen in koud water, maar het hoeft natuurlijk geen lopende friteuse te worden.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: 17 jun 2021 14:22
sbientje schreef: 17 jun 2021 13:54
Er zijn genoeg fieldtrials die ook best wat spek hebben en niet-fieldtrials in een strakke conditie, dat heeft niets met de lijn op zich te maken, algemeen gesproken
Nou, algemeen gesproken juist wel. Je hoeft alleen maar te googlen op plaatjes om overduidelijk het verschil te zien tussen het showtype en het werkgebeuren. Alleen al het verschil in beenlengte is dramatisch. Veel showhonden zijn ronduit laagbenig. Tel daar het eufemistische tonvormige lijf bij op en je krijgt als vanzelf de kamerolifant te zien. Het is niet anders.

Uit het verslag van de keurmeester van de LKN in 2020:

“Bij een normaalbenige hond is de lengte van punt schoft tot onderkant borstbeen gelijk aan de lengte van het centrum van de elleboog tot aan de grond. Bij Labradors moeten deze twee lengtes dus gelijk zijn. Labradors moeten dus normaalbenig zijn maar zijn dit VAAK niet.in de fokkerij moet hier echt meer rekening mee gehouden worden omdat dit bijzonder erfelijk is. Als je beenlengte kwijtraakt krijg je dit bijna niet meer terug”
dit heeft letterlijk niets te maken met hoeveel vet een hond heeft.. Ik ben het met je eens dat de beenlengte beter moet, maar dat maakt een hond niet dikker of dunner. Ja, het ziet er zwaarder/logger uit, maar daar had ik het niet over. Dus wat je punt is begrijp ik niet?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

GoldenGizmo schreef: 17 jun 2021 13:32 Doe mij die labjes van Samantha maar, veel mooier om naar te kijken
En Macho destijds, dat vond ik ook een prachtige labrador om te zien.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Maar die korte poten vallen mij ook meer en meer op hoor. Hier zie ik ook echt een aantal lopen met van die korte pootjes, en een paar met een voor mij gewone bouw. Niet te grof, niet te fijn, gewoon een goedgebouwde labrador en met een beetje mazzel goed op gewicht.
Los van werk of showlijn. Ik snap dat gedoe met die lage poten gewoon niet.
Rasstandaard is toch rasstandaard :denken: (en nee nu niet over een ander ras beginnen :wink: :engel: )
BieneMaya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

blondie schreef: 17 jun 2021 15:00
GoldenGizmo schreef: 17 jun 2021 13:32 Doe mij die labjes van Samantha maar, veel mooier om naar te kijken
En Macho destijds, dat vond ik ook een prachtige labrador om te zien.
Die zwarte (Jack?) was ook prachtig.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Je snapt het niet. Je zou toch denken dat dierenmishandeling ook op shows gebeurd.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: 17 jun 2021 15:32 Je maakt mij niet wijs dat de showtypes niet vet gevoerd worden om er nóg logger uit te zien dan ze al doen. Alles voor de prijsjes want het grootste nijlpaard wint doorgaans. Als ik op een show ben vallen me iig altijd die dikke labradors op.
Bij de werktypes levert al dat gewicht alleen maar ballast op.

Afbeelding

Afbeelding
Natuurlijk zijn er showtypes die te vet zijn / vet gevoerd worden. Ik ben daar ook niet voor. Maar andersom zorgt de bouw van showhonden ook vaak dat ze voor vet worden aangezien. Het zijn nou eenmaal geen whippets en dat hoeven ze ook niet te worden. Ik denk dat ik er genoeg inzit om te kunnen zeggen dat het grootste deel van de fokkers gewoon wil dat zijn/haar honden in normale conditie op show verschijnen. Natuurlijk zijn er een aantal wiens honden standaard 5 kilo te zwaar zijn, en soms winnen die ook nog idd. En soms ook niet.

Karel is ook heel grof, zijn poten hadden langer gemogen en hijzelf wel wat lichter. De combinatie van zijn gewicht en bouw maken hem absoluut ongeschikt om een hele dag mee op jacht te gaan. Hij draait zichzelf ongetwijfeld de soep in. Hij is zeker too much. Scoort hij goed op show? Nee, totaal niet. Is hij te vet? Ook absoluut niet. Noemen mensen hem vaak te dik? Jep :D

Jij scheert hier alles over 1 kam en gooit ook nog allerlei dingen door elkaar. Ik snap wel dat een Labrador niet iedereens smaak is, zeker hier op het hondenforum niet. Een labrador hoort geen bijzettafel te zijn, maar ook geen racemodel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Je maakt mij niet wijs dat de showtypes niet vet gevoerd worden om er nóg logger uit te zien dan ze al doen. Alles voor de prijsjes want het grootste nijlpaard wint doorgaans. Als ik op een show ben vallen me iig altijd die dikke labradors op.
Bij de werktypes levert al dat gewicht alleen maar ballast op.

Afbeelding

Afbeelding
Dat was bij de dobers al zo destijds. We hebben 2 shows met hem gelopen en vonden t toen wel gescheten omdat hij veel te zwaar was dan om te trainen. Voor t goede moest er elke keer 7 kg af om normaal te kunnen trainen met hem. 7 kg!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Deze? Nee maar ik vind het ook geen mooi gebouwde hond. Welke hond is dit? Hoe heb je m gevonden?
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 16:25 Een field trial lab (intacte reu, 3 jaar) op goed gewicht:

Afbeelding

Hij is precies even hoog als mijn Nomi en weegt precies twee keer zo veel. Zij 16,8 en hij 33,5. Echt alleen labrador eigenaren zijn bang dat dunne labradors op windhonden moeten gaan lijken. Dat slaat helemaal nergens op en dat moet ook niet en niemand zegt dat. We zeggen wel allemaal dat ze geen bijzettafels moeten zijn en dat geldt voor alle honden, maar vooral bij labradors is het een heel trend geworden. Hoe dikker hoe meer labrador (ja, ook letterlijk). :ugh:
Ik zag deze foto een keer eerder voorbij komen en het is al zo erg dat ik dan denk dat het waarschijnlijk geen volle lab is :schrik: Ik vind ‘m prachtig :I:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zinodo schreef:Een field trial lab (intacte reu, 3 jaar) op goed gewicht:

Afbeelding

Hij is precies even hoog als mijn Nomi en weegt precies twee keer zo veel. Zij 16,8 en hij 33,5. Echt alleen labrador eigenaren zijn bang dat dunne labradors op windhonden moeten gaan lijken. Dat slaat helemaal nergens op en dat moet ook niet en niemand zegt dat. We zeggen wel allemaal dat ze geen bijzettafels moeten zijn en dat geldt voor alle honden, maar vooral bij labradors is het een heel trend geworden. Hoe dikker hoe meer labrador (ja, ook letterlijk). :ugh:
Deze gaat me qua bouw wel echt te veel richting een staande hond, hoor. Voor een labrador mag de rib echt wat ronder en de borst iets dieper dan bij dit exemplaar. Voor gewoon een hond vind ik hem prachtig
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:39 Mijn post ging er niet om of deze nou een perfecte labrador is, nee, maar dat een labrador die dun is nog altijd totaal niet op een windhond lijkt ;) die valt drie keer eerder om dan dat ie op een windhond lijkt, logisch. Terwijl dat echt de standaard argument van labradorbazen is waarom hun hond echt niet te dun mag zijn.
Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen maar het heeft met dun of dik niets te maken. Het gaat om het type en de bouw. Niet om hoe dik een hond is. En dat mensen dat verschil niet snappen, daar word ik echt doodmoe van.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:50
sbientje schreef: 17 jun 2021 17:44
Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:39 Mijn post ging er niet om of deze nou een perfecte labrador is, nee, maar dat een labrador die dun is nog altijd totaal niet op een windhond lijkt ;) die valt drie keer eerder om dan dat ie op een windhond lijkt, logisch. Terwijl dat echt de standaard argument van labradorbazen is waarom hun hond echt niet te dun mag zijn.
Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen maar het heeft met dun of dik niets te maken. Het gaat om het type en de bouw. Niet om hoe dik een hond is. En dat mensen dat verschil niet snappen, daar word ik echt doodmoe van.
Heb je een voorbeeld van wat je bedoelt?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :ok:

Een Labrador is toch officieel een werkende jachthond?
De foto die Nanna laat zien in e openingspost, van die bruine Lab, en daarna van die onderste blonde Lab, heeft dat nog iets te maken met kunnen werken?
Als type en bouw zo'n zware hond laten zien dan gaat er toch iets mis in het fokprogramma? :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Die eigenaren horen een showverbod en een disk te krijgen ipv een rozet en een beker :80:

Er zit veel verschil in de bouw tussen de FT lab en de showlab. Maar de meeste labradors worden echt wel overvoerd al vanaf pup. En als je als pup al overvoerd wordt zie je er later gewoon anders uit. Ik kreeg voedingsschema's onder ogen van pups van 8 wkn die 400 gr voer moeten krijgen van de fokker terwijl ze bij mij 200 gr zouden krijgen!
Sommige da weten niet eens meer hoe een gezonde lab eruit moet zien. Ook een showlab kan er prima slank en fit bij lopen hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zijn er bruine fields? Ik heb nog nooit een bruine field gezien. Alleen maar zwart, blond en fox. Ik vind die bruine wel een mooie hond.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Show”