Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy gromt bij aaien, knuffelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Puppy gromt bij aaien, knuffelen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Je hebt gewoon een pup met een mening.
Juist super leuk maar misschien ook weer niet als je voor een Golden kiest.
Ze is 12 weken, nog maar zo kort bij je.
Laat eerst het vertrouwen en de band maar groeien.
Stop vooral met corrigeren.
En als je haar toch wilt optillen omdat dit soms gewoon handig is dan gromt ze maar lekker en dan zeg je jammer dan maar dit moet even.

Dat knuffelen komt vanzelf wel, als pup heb je wel betere dingen te doen.

Ik zelf zou er niet te veel achter zoeken en bepaalde verwachtingen een beetje loslaten, vooral omdat alle andere dingen zo positief zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

truusje schreef: 28 jun 2021 23:27
dagmar88 schreef: 28 jun 2021 17:59
truusje schreef: 28 jun 2021 17:50 Ik denk altijd maar zo....als een pup iets dergelijks in zijn hoofd haalt bij zijn moeder of tantes.....nou dan krijgt ie flink ff op zn donder hoor.
Flink hoor. Je kunt vanaf hier totaal niet beoordelen wat daar aan de hand is en daarbij ben je geen hond.
Ik oordeel niet....ik vertel mijn ervaring. Dat mag volgens mij.
Nee. Als je het verschil tussen oordelen en beoordelen al niet begrijpt gaan we niet beginnen over jonge pups corrigeren. Helder?
"Onderling zijn ze ook lekker hard" was van 15 jaar geleden.

Toluca schreef: 28 jun 2021 13:56 Ik heb niet echt het idee dat ik teveel hooi op mijn vork heb genomen. Ik heb een duidelijke, gestructureerde dagplanning, ze kan perfect in haar plek zitten (een ren in de living), maar ben vaak thuis, ze doet het super met de andere hond, ik probeer haar echt heel actief te betrekken bij alles, we gaan 2x wandelen, zowel 's ochtends als 's avonds, ze kan in de tuin spelen, we apporteren vaak en dat lukt me eigenlijk allemaal. Ik heb geen probleem met de extra puppy in huis, maar natuurlijk wel als die puppy dan ook nog eens gromt wanneer ik haar rustig buiten wil zetten na een lange dag...
Misschien niet te veel, maar voor heel veel mensen is een pup wel veel. Ik heb bij de eerste meer dan eens een potje zitten janken.
In de eerste plaats vind ik het heel goed dat je een pup en een volwassen hond hebt, iets beters kun je een pup niet geven.
Maar met een hond er bij kun je gerust een jaar verder zijn voor alle stukjes weer op hun plaats gevallen zijn. Zo leuk vinden mensen pups vaak helemaal niet in de praktijk en zeker niet op deze leeftijd :mrgreen:
Dat je die band niet direct voelt, moet je jezelf in ieder geval niet kwalijk nemen. Maar laat nou echt iemand even meekijken bij je thuis, naar de interactie tussen jullie.
Op de hondenschool krijg je training, dat is iets anders dan opvoeding.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dennenappel schreef: 29 jun 2021 10:47 En als je haar toch wilt optillen omdat dit soms gewoon handig is dan gromt ze maar lekker en dan zeg je jammer dan maar dit moet even.

Dat knuffelen komt vanzelf wel, als pup heb je wel betere dingen te doen.
:wink: En ook de liefde van de golden gaat door de maag. Een tube zalmpaté verzacht veel leed.
Straks ga je haar toch niet meer optillen, hooguit bij de dierenarts op tafel, en leert ze de plicht van het ondergaan en de beloning die daar achteraf bij hoort.
Dat komt ook terug bij wassen, kammen, nagels knippen etc.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

dagmar88 schreef: 30 jun 2021 07:56
truusje schreef: 28 jun 2021 23:27
dagmar88 schreef: 28 jun 2021 17:59
truusje schreef: 28 jun 2021 17:50 Ik denk altijd maar zo....als een pup iets dergelijks in zijn hoofd haalt bij zijn moeder of tantes.....nou dan krijgt ie flink ff op zn donder hoor.
Flink hoor. Je kunt vanaf hier totaal niet beoordelen wat daar aan de hand is en daarbij ben je geen hond.
Ik oordeel niet....ik vertel mijn ervaring. Dat mag volgens mij.
Nee. Als je het verschil tussen oordelen en beoordelen al niet begrijpt gaan we niet beginnen over jonge pups corrigeren. Helder?
"Onderling zijn ze ook lekker hard" was van 15 jaar geleden.

Nou nou Dagmar, tandje minder zou je sieren.

Mss waren de standpunten van 15 jaar geleden zo gek nog niet.

Toluca schreef: 28 jun 2021 13:56 Ik heb niet echt het idee dat ik teveel hooi op mijn vork heb genomen. Ik heb een duidelijke, gestructureerde dagplanning, ze kan perfect in haar plek zitten (een ren in de living), maar ben vaak thuis, ze doet het super met de andere hond, ik probeer haar echt heel actief te betrekken bij alles, we gaan 2x wandelen, zowel 's ochtends als 's avonds, ze kan in de tuin spelen, we apporteren vaak en dat lukt me eigenlijk allemaal. Ik heb geen probleem met de extra puppy in huis, maar natuurlijk wel als die puppy dan ook nog eens gromt wanneer ik haar rustig buiten wil zetten na een lange dag...
Misschien niet te veel, maar voor heel veel mensen is een pup wel veel. Ik heb bij de eerste meer dan eens een potje zitten janken.
In de eerste plaats vind ik het heel goed dat je een pup en een volwassen hond hebt, iets beters kun je een pup niet geven.
Maar met een hond er bij kun je gerust een jaar verder zijn voor alle stukjes weer op hun plaats gevallen zijn. Zo leuk vinden mensen pups vaak helemaal niet in de praktijk en zeker niet op deze leeftijd :mrgreen:
Dat je die band niet direct voelt, moet je jezelf in ieder geval niet kwalijk nemen. Maar laat nou echt iemand even meekijken bij je thuis, naar de interactie tussen jullie.
Op de hondenschool krijg je training, dat is iets anders dan opvoeding.
Afbeelding

So Sweet :I:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Heb je contact met de fokker? Wat zegt hij/zij hierover? Of mss heb je contact met broertjes en zusjes van je pup? Ervaren die dit ook?
Afbeelding

So Sweet :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”