Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

n.a.v. het topic van wendy, hieronder:

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

n.a.v. het topic van wendy, hieronder:

Ongelezen bericht door britty »

zit ik me nu dus af te vragen: hoe gaat dat bij andere 2-honden-bezitters/
kunnen jullie nog een beetje christelijk over straat lopen met jullie doggies?
ik denk daar aan met het oog op een 2e hond eind van het jaar..
gaat de ene hond altijd mee doen met de andere hond, zijn ze allebei vredelievend tegenover soortgenoten, of kun je ze niet samen uitlaten ivm vreselijke toestanden op straat?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Gast

Re: n.a.v. het topic van wendy, hieronder:

Ongelezen bericht door Gast »

britty schreef:kunnen jullie nog een beetje christelijk over straat lopen met jullie doggies?
ja hoor. ze zijn allebei sociaal tegen andere honden. ik heb in het begin heel intensief het niet trekken geoefend. dat gaat ook goed. helaas niet als we met andere hondenbazen aangelijnd lopen. een aangelijnde groepswandeling zal ik niet snel doen, een flinke ronde door de buurt of een stuk aangelijnd in een natuurgebied met alleen sypke en mees gaat prima.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik kan hier gewoon overstraat omdat ik nooit iemand tegen kom, maar had met 3 honden in Amsterdam wel een probleem gehad. Met Bolletje en Huts ging het prima, maar met Pien en Huts ben ik altijd blij als ik niemand tegen kom. Ze zijn behoorlijk fel, dwz, Huts is dat, en Pien doet natuurlijk vrolijk mee. Pien is een stuk fanatieker als Bolletje en ik denk dat ik echt een probleem heb als ik een hond tegenkom die fel reageert. Als je 2 honden hebt hitsen ze elkaar zeker op, en met een Rottie/BM combi zou ik me niet lekker voelen, net als met een BM/BM combi. Ze kunnen erg fel zijn en het weegt ook nogal wat natuurlijk. Want als het gaat dan gaat het. Het eerste jaar zal je nog geen probleem hebben maar als de BM volwassen is dan kunnen ze erg lelijk doen tegen mn seksegenoten.
Afbeelding
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Nee.. samen wel.. maar als ik andere honden tegen kom is het met lucky geen probleem maar lana weer wel, Maar dat wordt nu ook alweer minder ;)
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik loop de rondjes door de wijk alleen ´s ochtends en ´s avonds samen, de rest van de dag gaan de wijkrondjes apart.
Nika gromt namelijk tegen andere honden, en Marouck ziet dat als een reden om bovenop Nika te klappen :? . Loopt heel vervelend als je 2 honden mee moet zien te krijgen die elkaar in de haren vliegen, of eigenlijk de een vliegt de ander in de haren en de ander probeert weg te komen. :roll: Op momenten dat ik er donder op kan zeggen dat ik andere honden tegenkom gaan ze dus apart mee, dan heb ik dat probleem niet. Nika gromt dan nog wel maar die is makkelijk mee te krijgen, Marouck doet eigenlijk nooit iets tegen andere honden, die is dan met mij bezig.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb er nog geen 2, maar iemand die ik ken heet 2 staffy's, een reu en een teef.

hij loopt wel met allebei, maar zij niet omdat de reu de teef gaat verdedigen en zij is dan gewoon niet sterk genoeg, dus zij gaat een voor een.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik laat mijn honden wel eens met z'n drieen uit en ook altijd een aantal keren apart of met z'n tweetjes.

Als ze alleen meegaan, is het gedrag inderdaad anders tegen andere honden. Dan is het toch wat rustiger. 1 van mijn honden wil nog wel eens proberen als ze aan de riem loopt om te blaffen tegen een hond in de verte. Als ze alleen mee gaat dan kan ik dit voor zijn en met drie honden krijgen ze elkaar aan de gang en gaat dit veel moeilijker. Dus ze gaan alleen de eerste en de laatste rond met z'n allen mee, want dan komen we meestal niet zoveel andere honden tegen.

Ook het netjes meelopen aan de riem gaat met 1 of twee honden beter. Ze volgen goed maar als ze met z'n drieen zijn dan willen ze allemaal voor lopen en dan heb ik zelf ook het gevoel dat ik veel vaker moet ingrijpen.

Dus ik loop het liefst met twee honden tegelijk. Daar heb ik met mijn honden geen problemen mee. Maar volgens mij versterken ze elkaars gedrag altijd met meerdere honden. In positieve maar ook in negatieve zin.
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Met Dot en Mo geen enkel probleem. Ik heb een tijdje geleden nog twee Franse Bulldoggen te logeren gehad, dat ging zelfs goed met 4 aan de lijn :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

tja 2 honden heeeel leuk, maar inderdaad met wandelen niet altijd handig

dus ook in mijn geval :roll:

Basco alleen is goed te doen en ook yuta apart is nog beter.

Maar samen niet echt lekker lopen, aangezien basco, yuta lijkt te willen verdedigen n de zin van dat basco dan wat alerter op andere honden is dan apart.
En ben je met die 2 tegelijk aan het wandlen, moet je toch best wel stevig in de schoenen staan (33 en 20 kg) .
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja hoor, prima! :ok: Ik laat mijn honden altijd tegelijk uit en heb zelden tot nooit problemen.
Kaya kan soms wat kattig zijn, maar daar blijft het dan ook bij; ze is gelukkig geen vechter. Moritz komt sowieso niet voor Kaya op, andersom wel (Kaya voor Moritz), maar Moritz is totaaaaaal geen vechtersbaasje.

Ik moet wel erbij zeggen, dat mijn honden practisch nooit aan de riem lopen. Voor de deur heb ik een losloopgebied voor de ochtenden en avonden en 's middags ga ik meestal naar de Gaasperplas of het bos en daar mogen ze ook loslopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier gaat dat eigenlijk heel goed. Als ik andere honden tegenkom waarvan ik weet dat die niet vriendelijk zijn zeg ik tegen Bayko en Cyntha dat ze moeten doorlopen of ik leid ze af en dat werkt. In het begin ging het nog weleens mis omdat Bayko toen erg beschermend was naar Cyntha toe, dat heeft ie nog wel een beetje maar met aangelijnd wandelen levert dat geen problemen meer op.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

met twee honden lopen gaat prima. reken maar dat ze allebei loeren op mogelijkheden om 'ns lekker tekeer te gaan, maar ik probeer zo goed mogelijk als ik de bui zie hangen de mormels in het gareel te houden. met afleiden of streng doen ;) .
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

linlin schreef:met twee honden lopen gaat prima. reken maar dat ze allebei loeren op mogelijkheden om 'ns lekker tekeer te gaan, maar ik probeer zo goed mogelijk als ik de bui zie hangen de mormels in het gareel te houden. met afleiden of streng doen ;) .
Ja, hier net zo. Beertje vindt het prachtig om lekker de boel uit te lokken en dan Toby flink op te juinen. Maar als je daar rekening mee houdt gaat het prima. Het enige nadeel wat ik heb is dat twee honden oud zijn en niet zo snel meer mee kunnen lopen als de jonge hond, dus loop ik nog al eens met twee oudjes achter me aan een touwtje en het jonkie voorop, nou dat is niet altijd even handig.
Maar zelfs dat went. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Floor en Benno willen soms nog wel ff een grote bek open trekken maar die zijn nog wel makkelijk in bedwang te houden. Soms loop ik ook wel eens met 4 honden. Beetje gedoe met de lijnen, maar het is te doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Ik kan ook best met 2 honden lopen; ik heb wel eens een oppashond (ook een rottweiler). De reu blijft dan aan de lijn, terwijl Kali losloopt. Maar als ze allebei loslopen, dan is het "feest": de reu corrigeert alleen een andere hond, terwijl Kali er echt op afduikt om te "slopen" 8O .
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ghaya ziet vaak als eerste een andere hond naderen en rent er dan luid blaffend op af wat de aandacht van Chello weer trekt die dan natuurlijk ook moet gaan kijken maar die doet verder niks, met een hoop bombarie eropaf, snuffelen en weer snel zijn achter gelaten stok zoeken.... :roll:

Alleen als de andere hond erg zeker van zichzelf is heeft Chello er weleens problemen mee maar het is een eerlijke vechter en verwond zelden....
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

ZE WILLEN ALTIJD IEDER EEN ANDERE KANT UIT!!!!
En mijn lijf wordt dan in tweeen gerukt. Maar verder is het heel handig, ze piesen elkaars kop onder en willen altijd sneller zijn dan de ander....de riemen knopen zich helemaal op en een oefening doen(volgen ofzo..)met een van de honden kan je wel vergeten. Ik vind het dus een ramp :?
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Jawel, dat gaat prima. Alleen als ze de auto uitgaan is het even opletten, want dan hebben ze iets teveel haast.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

joe schreef:ZE WILLEN ALTIJD IEDER EEN ANDERE KANT UIT!!!!
En mijn lijf wordt dan in tweeen gerukt. Maar verder is het heel handig, ze piesen elkaars kop onder en willen altijd sneller zijn dan de ander....de riemen knopen zich helemaal op en een oefening doen(volgen ofzo..)met een van de honden kan je wel vergeten. Ik vind het dus een ramp :?
:V sorry, lig helemaal in een deuk, ookal snap ik dat die situatie niet leuk is voor jou. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Suzanne schreef:Jawel, dat gaat prima. Alleen als ze de auto uitgaan is het even opletten, want dan hebben ze iets teveel haast.
Ja, was ik even vergeten. Niet alleen de auto uitgaan is levensgevaarlijk, maar in de auto ook. De ene kan natuurlijk veel harder blaffen dan de ander. Degene die dan zachter blaft, gaat ter compenstie hoger blaffen.....
Als dit allemaal niet lukt, gaan ze maar knokken. En ik maar roepen en omdraaien dat ze op moeten houden. Of ik zet de radio maar lekker hard ;) EN DIT IS NIET OM TE LACHEN :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Owwww wat heb ik toch een dotjes van honden :I :I :mrgreen:

Ik heb echt al die problemen niet :? Het enige waar ik in het begin bang voor was, toen Moritz begon te blaffen naar mensen, dat Kaya dit over zou nemen. Dat leek er ook heel even op, maar ik heb haar meteen aangepakt daarvoor en nu let ze er niet eens meer op als Moritz weer eens begint te blaffen.

Het lijkt me trouwens wel een ramp om 2 honden constant aangelijnd uit te laten :? Ik moet ze 's ochtends en 's avonds een klein stukje aan de riem laten (stoep loopt zo'n 50 meter langs een weg). Dan moeten ze dus keurig lopen van mij: Kaya links, Moritz rechts, geen gesnuffel en geen gezeik en gemier. Verder lopen ze los de ronde, dus dat kan dan makkelijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
Suzanne schreef:Jawel, dat gaat prima. Alleen als ze de auto uitgaan is het even opletten, want dan hebben ze iets teveel haast.
Ja, was ik even vergeten. Niet alleen de auto uitgaan is levensgevaarlijk, maar in de auto ook. De ene kan natuurlijk veel harder blaffen dan de ander. Degene die dan zachter blaft, gaat ter compenstie hoger blaffen.....
Als dit allemaal niet lukt, gaan ze maar knokken. En ik maar roepen en omdraaien dat ze op moeten houden. Of ik zet de radio maar lekker hard ;) EN DIT IS NIET OM TE LACHEN :mrgreen:
Nou, wat ik wel eng vindt, is dat ze direct de auto uitspringen als ik de klep opendoe :? Ik moet dat dus altijd op een veilige plek doen.
Kaya kan wel ''blijven'', maar die ziet Moritz eruit springen, dus denkt ook ''bekijk het maar; hij, dan ik ook :pffff: '' :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ik vind het superknap als je twee of meer honden tegelijk uit kan laten, aan de riem dan.
Ik kan het dus niet, ik heb zara wel aan de riem maar Stapper loopt dan los.
Stapper luistert perfect naar me maar als Zara hem peert, wat ze vaak doet, dan gaat hij er achteraan.
En honderd twaalf kilo kan ik gewoon niet houden!
Hele diepe zucht........zou het ooit nog goedkomen :cry2:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”