Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij is thuis! Sheltiepup Perseus/Percy (blz 8/9)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Gezocht, nieuw hondje --> gevonden :D
Ik duim voor je...
Het klinkt wel een beetje vreemd: de fokker wil aan jou een pup meegeven waar je geen klik mee hebt en en de pup waar je wel een klik mee hebt wil ze meegeven aan mensen die geen voorkeur hebben. Waarom vindt ze die andere pup geschikter voor je?
Het klinkt wel een beetje vreemd: de fokker wil aan jou een pup meegeven waar je geen klik mee hebt en en de pup waar je wel een klik mee hebt wil ze meegeven aan mensen die geen voorkeur hebben. Waarom vindt ze die andere pup geschikter voor je?
-
- Zeer actief
Lijkt mij ook toch? Even toelichten dat je - tegen je eigen voornemen in - toch wel echt een voorkeur gekregen hebt. En dan vooral ook uitleggen waarom je die voorkeur hebt en waarom je denkt dat hij de beste match is met jou. Ik had in principe ook geen keus, maar wel een voorkeur. Dat heb ik uitgesproken en toegelicht. De fokker kon eigenlijk alleen maar beamen dat ik het karakter van de pups goed beschreven had en dat ze goed begreep waar mijn voorkeur vandaan kwam. Ik had daarbij het geluk dat de andere pupkoper ook een voorkeur had en dat was precies de andere reu. Als wij dat niet uitgesproken hadden, had de fokker het naar eigen zeggen precies andersom verdeeld. Overigens was de voorkeur bij mij niet zo sterk dat ik echt alleen hem wilde. Ik was uiteindelijk vast ook heel blij geweest met ‘reutje groen’ in plaats van ‘reutje grijs’.
-
- Zeer actief
Maar ik duim voor je! Ik vond het moment dat ik gebeld zou worden ook echt heel spannend.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Is uiteraard uitgesproken.
Heel basale uitleg: de fokker denkt dat ik met mijn basis en leefwijze beide pups een goede plek kan bieden.
De twijfel is of de andere mensen plus hun leefsituatie voldoende matchen met de wat pittigere van de twee.
Degene die ik het leukst vind, lijkt iets minder pittig, iets meer laid back zeg maar.
Dat is natuurlijk makkelijker in verschillende gezinssituaties te plaatsen.
Maar maandag gaat ze nog kijken hoe de connectie is tussen de iets pittigere en die mensen.
Als ze dan toch denkt dat ook dat goed kan komen, mag de iets meer laid back alsnog naar mij.
Dus ik snáp het. Vanuit de fokker bezien.
Dus ook echt niets ten nadele van de fokker, dat zou niet eerlijk zijn. Ik wist waar ik aan begon.
Maar die klik vind ik voor mezelf wel écht cruciaal.
Zó verschrikkelijk belangrijk.
Overigens heb ik dat wél steeds ook laten weten. Daar ben ik niet onduidelijk over geweest.
Even geprobeerd de boel uit te leggen, zonder échte details te geven.
Dus duim maar.
Dat die andere pup toch ook gewoon matcht met die andere mensen.
Of dat zij misschien uit zichzelf gewoon super verliefd worden op het pupje dat mij minder ligt.
Dat zou de keus voor de fokker ook makkelijker maken.
Want dit zal voor de fokker ook wel een puzzel zijn zo op deze manier.
Want die wil vast t liefst iedereen blij maken én zelf het idee hebben een passende plek voor alle pups te hebben.
Heel basale uitleg: de fokker denkt dat ik met mijn basis en leefwijze beide pups een goede plek kan bieden.
De twijfel is of de andere mensen plus hun leefsituatie voldoende matchen met de wat pittigere van de twee.
Degene die ik het leukst vind, lijkt iets minder pittig, iets meer laid back zeg maar.
Dat is natuurlijk makkelijker in verschillende gezinssituaties te plaatsen.
Maar maandag gaat ze nog kijken hoe de connectie is tussen de iets pittigere en die mensen.
Als ze dan toch denkt dat ook dat goed kan komen, mag de iets meer laid back alsnog naar mij.
Dus ik snáp het. Vanuit de fokker bezien.
Dus ook echt niets ten nadele van de fokker, dat zou niet eerlijk zijn. Ik wist waar ik aan begon.
Maar die klik vind ik voor mezelf wel écht cruciaal.
Zó verschrikkelijk belangrijk.
Overigens heb ik dat wél steeds ook laten weten. Daar ben ik niet onduidelijk over geweest.
Even geprobeerd de boel uit te leggen, zonder échte details te geven.
Dus duim maar.
Dat die andere pup toch ook gewoon matcht met die andere mensen.
Of dat zij misschien uit zichzelf gewoon super verliefd worden op het pupje dat mij minder ligt.
Dat zou de keus voor de fokker ook makkelijker maken.
Want dit zal voor de fokker ook wel een puzzel zijn zo op deze manier.
Want die wil vast t liefst iedereen blij maken én zelf het idee hebben een passende plek voor alle pups te hebben.

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Duimen draaien hier, hoop dat je het pupje van je voorkeur krijgt toegewezen!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat dacht ik al na het lezen van je andere bericht. Hè wat lastig, ik zal in elk geval voor je duimen dat jij 'jouw' reutje toegewezen krijgt

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Mijn duimen draaien heel hard mee!
En zelf kan ik alleen maar hopen dat ik zelf zou mogen kiezen wanneer ik voor een pup ga. Je kan nog zo ervaren en weet ik wat zijn dat elke pup bij jou krijgt wat die nodig heeft, als dat gevoel er niet is dan houdt het toch echt op. Goed dat je het wel gewoon heel duidelijk hebt aangegeven en ook blijft doen.
Zit er zo'n groot verschil dan tussen shelties binnen een nest eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat als de verschillen heel groot zijn tussen de pups dat het echt meer meespeelt voor de fokker. Het komt nu over alsof dat verschil nog wel meevalt, dan vind ik het wel heftig als dat zo leidend gaat zijn. Maar goed ik ken de pups en die andere mensen natuurlijk niet en hoop alleen maar dat nu je dat gevoel bij een pup hebt die ook gewoon bij jou komt.
En zelf kan ik alleen maar hopen dat ik zelf zou mogen kiezen wanneer ik voor een pup ga. Je kan nog zo ervaren en weet ik wat zijn dat elke pup bij jou krijgt wat die nodig heeft, als dat gevoel er niet is dan houdt het toch echt op. Goed dat je het wel gewoon heel duidelijk hebt aangegeven en ook blijft doen.
Zit er zo'n groot verschil dan tussen shelties binnen een nest eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat als de verschillen heel groot zijn tussen de pups dat het echt meer meespeelt voor de fokker. Het komt nu over alsof dat verschil nog wel meevalt, dan vind ik het wel heftig als dat zo leidend gaat zijn. Maar goed ik ken de pups en die andere mensen natuurlijk niet en hoop alleen maar dat nu je dat gevoel bij een pup hebt die ook gewoon bij jou komt.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 12 aug 2021 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik duim voor je 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Als fokker ken je de pups echt het beste en kun je ook heel erg goed een match maken bij de kopers. Dit klinkt natuurlijk heel gek maar je ziet de karakters zich ontwikkelen en je ziet de vraag en de verwachtingen van de pup kopers. Jij wilt sportief met je hondje bezig zijn. Je wilt nu een laid backy hondje maar straks wil je lekker actie in de taxi zeg maar. Lekker sporten en samen bezig. Zelf denk ik dan ook dat een meer actief hondje beter bij je past.
Wij hadden pup kopers die een echte knuffel wilden maar vielen voor Ninthe. De klik was er de eerst 2x ook echt wel, maar Ninthe ontwikkelde zich als een eigenwijs pittig hondje. Ik had 1 knuffel in het nest als fokker heb ik er buikpijn van gehad maar heb ze gemaild dat Ninthe niet naar hun toe ging en dat ik een pupje had wat beter bij ze paste. Toen ze weer kwamen om dan toch echt te kijken bij "hun " pup, bleek dit pupje ook helemaal weg van deze mensen. Ze past zo super bij hen. Ninthe is bij ons gebleven en past perfect bij ons maar het hondje wat naar de andere mensen is gegaan past daar perfect. Zij is precies wat ze zochten in een pup. Luister dus ook erg naar het gevoel wat de fokker heeft bij de te maken match. In 5 uur leer je echt een pup niet kennen.
Wij hadden pup kopers die een echte knuffel wilden maar vielen voor Ninthe. De klik was er de eerst 2x ook echt wel, maar Ninthe ontwikkelde zich als een eigenwijs pittig hondje. Ik had 1 knuffel in het nest als fokker heb ik er buikpijn van gehad maar heb ze gemaild dat Ninthe niet naar hun toe ging en dat ik een pupje had wat beter bij ze paste. Toen ze weer kwamen om dan toch echt te kijken bij "hun " pup, bleek dit pupje ook helemaal weg van deze mensen. Ze past zo super bij hen. Ninthe is bij ons gebleven en past perfect bij ons maar het hondje wat naar de andere mensen is gegaan past daar perfect. Zij is precies wat ze zochten in een pup. Luister dus ook erg naar het gevoel wat de fokker heeft bij de te maken match. In 5 uur leer je echt een pup niet kennen.
- Habibi
- Zeer actief
Dank allen voor het duimen.
Maandag wordt het duidelijk.
De klik is voor mij zo intens belangrijk, dat ik dat echt niet mag negeren.
Een fokker kent de pups, dat klopt.
Maar natuurlijk niet al mijn ins in outs.
De fokker leeft een aantal weken met de pups en leert ze goed kennen.
Daar staat tegenover dat ik inmiddels ruim 41 jaar met mezelf leef, en ik mijzelf natuurlijk een stuk beter ken dan een fokker doet.
Klik is voor mij echt belangrijk.
Ik kan dat zowel met mijn hart/emotioneel voelen, als rationeel uitleggen.
Duim allemaal maar, want de ene die ik zo leuk vind past me echt als een handgemaakte handschoen zeg maar.
Daar staat tegenover dat ik inmiddels ruim 41 jaar met mezelf leef, en ik mijzelf natuurlijk een stuk beter ken dan een fokker doet.
Duim allemaal maar, want de ene die ik zo leuk vind past me echt als een handgemaakte handschoen zeg maar.

Mijn duimen heb je. Wat een spannend weekend ga je in. Ik hoop zo dat je “jouw” hondje krijgt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Eigenlijk had je achteraf dus beter een fokker kunnen zoeken die niet toewijst.
Ik heb er gelukkig geen moeite mee om een pup toegewezen te krijgen.
Krijg met elke hond wel een klik. Tenminste ik vond elk pupje wel leuk.
Hoop dat je maandag goed nieuws krijgt.
Ik heb er gelukkig geen moeite mee om een pup toegewezen te krijgen.
Krijg met elke hond wel een klik. Tenminste ik vond elk pupje wel leuk.
Hoop dat je maandag goed nieuws krijgt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik snap je gevoel van een klik willen hebben. Onze laatste twee honden heb ik uitgezocht op de klik met de foto van onze reu, teefje hebben we ook genomen omdat ze graag wilden dat ze bij elkaar bleven. Met haar had ik in eerste instantie niet zo'n klik, zij wel met mij. Zij was het meest fantastische hondje wat ik tot nu toe gehad heb en wat mis ik haar. Broer is nu nog alleen over, hij is heel leuk, hij past ontzettend goed hier en hem zal ik ongelooflijk missen als hij er niet meer is, maar het is anders dan met zus.
Alleen een klik hoeft dus niet altijd wat te zeggen.
Om eerlijk te zijn, mijn paard heb ik gekocht omdat hij me aankeek en met zijn eerste blik mij ontzettend raakte, we passen gelukkig goed bij elkaar.
Alleen een klik hoeft dus niet altijd wat te zeggen.
Om eerlijk te zijn, mijn paard heb ik gekocht omdat hij me aankeek en met zijn eerste blik mij ontzettend raakte, we passen gelukkig goed bij elkaar.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik snap wat je bedoeld hoor, maar wat er gebeurde bij het bezoek na mijn keuze ze een andere pup te gunnen was ook heel duidelijk. Ninthe had niets met deze mensen die dag en het pupje wat heel geschikt leek voor ze trok naar ze toe en op dat moment was er ook echt een klik. Je zult merken (althans dat denk ik) dat als je straks weer bij ze gaat kijken en weet welk pupje echt voor jou is dat die klik er dan hoogst waarschijnlijk zal zijn. Schrijf het niet direct af. De pups veranderen in de laatste weken dat ze bij de fokker zijn best nog is mijn ervaring.Habibi schreef: ↑13 aug 2021 10:29 Dank allen voor het duimen.
- Habibi
- Zeer actief
Ik ben er inmiddels 3 x geweest,
Op 3,5 week,
Op 5 week
En op 6 weken oud.
Op 3,5 week,
Op 5 week
En op 6 weken oud.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
He bah, ik hoop dat je je keuze kan houden!
Ik snap beide kanten overigens ook, ik zou ook geen pup nemen uit hetzelfde nest waar ik minder mee had.
Ik snap de fokker verder ook, ik zou ook geen pup meegeven als ik vermoed dat het fout zou kunnen aflopen en het voor beide niet de juiste keuze is.
Nu, ik zou ook niemand een pup meegeven die duidelijk aangeeft die eigenlijk niet écht te willen, dus afhankelijk van hoe de andere mensen, zou ik nog kunnen de andere mensen de pup weigeren om jou de gewilde keuze te kunnen doen.
Het is zo moeilijk om voor iedereen goed te doen
Ik hoop dat je jouw voorkeur kan meenemen binnenkort!
Ik snap beide kanten overigens ook, ik zou ook geen pup nemen uit hetzelfde nest waar ik minder mee had.
Ik snap de fokker verder ook, ik zou ook geen pup meegeven als ik vermoed dat het fout zou kunnen aflopen en het voor beide niet de juiste keuze is.
Nu, ik zou ook niemand een pup meegeven die duidelijk aangeeft die eigenlijk niet écht te willen, dus afhankelijk van hoe de andere mensen, zou ik nog kunnen de andere mensen de pup weigeren om jou de gewilde keuze te kunnen doen.
Het is zo moeilijk om voor iedereen goed te doen

Ik hoop dat je jouw voorkeur kan meenemen binnenkort!
- Habibi
- Zeer actief
Daarom hoor je mij ook niets slechts over de fokker zeggen.
Ik vind het voor mezelf alleen een zwaar traject op deze manier.
Ik vind het voor mezelf alleen een zwaar traject op deze manier.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik hoop dat je een mooie uitslag hebt gekregen ( of nog krijgt)
Fenneke en Baloe

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Habibi
- Zeer actief
Yessssssss
Ik was zo blij dat ik niet eens meer uit mijn woorden kwam (zeer zeldzaam bij mij
) en ik zelfs mijn agenda niet geopend kon krijgen!
Mijn favoriet mag bij mij komen wonen!
Ik ben er zo verschrikkelijk blij mee!!
Afgelopen donderdag op vrijdagnacht heb ik buiten gezeten, vallende sterren kijken.
Ik heb er 12 gezien.
En op dat moment gedacht dat áls ik inderdaad mijn favoriet zou krijgen, zijn naam zou gaan verwijzen naar die vallende sterren!
Mag ik u allen voorstellen aan Perseus:

Ik was zo blij dat ik niet eens meer uit mijn woorden kwam (zeer zeldzaam bij mij

Mijn favoriet mag bij mij komen wonen!
Ik ben er zo verschrikkelijk blij mee!!
Afgelopen donderdag op vrijdagnacht heb ik buiten gezeten, vallende sterren kijken.
Ik heb er 12 gezien.
En op dat moment gedacht dat áls ik inderdaad mijn favoriet zou krijgen, zijn naam zou gaan verwijzen naar die vallende sterren!
Mag ik u allen voorstellen aan Perseus:

-
- Zeer actief
Re: Gezocht, nieuw hondje; yessssss!! Foto's pag.7
Gefeliciteerd! Toffe naam ook, en wat een prachtig hondje 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Re: Gezocht, nieuw hondje; yessssss!! Foto's pag.6
Joehoe!!! Ik snap helemaal waarom je voor dit ventje gevallen bent.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jaaaaaa wat fijn zeg!
Ik kan me voorstellen hoe blij en opgelucht je bent, want het was best een lastige situatie.
Maar wat een droppie ook *smelt*
Hoe lang duurt het nu nog voordat Perseus komt?

Maar wat een droppie ook *smelt*

Hoe lang duurt het nu nog voordat Perseus komt?
- Habibi
- Zeer actief
Oh wat ben ik blij voor je. Ik denk er al de hele dag aan. Echt geweldig.