Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gestolen tijdens wandeling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: gestolen tijdens wandeling

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ellen en de birmanen schreef: 14 aug 2021 12:35 wat ik mij dus afvraag is het volgende: als je een hond wil stelen en dat is gelukt waarom zou je hem dan willen vermoorden? je bedreigt mensen, je steelt en vervolgens dood je het dier. volgens mij klopt er niks van.
Als het je om het dier te doen is, dan zeker niet. Dan wil je kost wat kost die hond en ga je 'm dus niet vermoorden.
Maar, als het je erom te doen is de eigenaar om welke reden zo hard mogelijk te treffen (denk aan wraak / ruzie) dan wel. Dan is het zelfs "logisch" want je kunt een hondenliefhebber niet gekker maken dan zijn dier wat aan te doen.

Zelfs als het je te heet onder de voeten wordt als je de hond om de hond wilde... dan laat 'm weer lopen of heb je hem "gevonden" zeg maar. Dan vermoord je 'm niet.

Ik zou toch heel benieuwd zijn hoe deze hond is overleden.
Toch denk ik neit dat we het hele, echte verhaal ooit zullen weten.

Suzanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Eerst maar eens horen wat de doodsoorzaak is.
Misschien is dat helemaal niet door een "doodschop" geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Célie schreef: 14 aug 2021 21:58
blondie schreef: 13 aug 2021 14:02 De border uit Katwijk is ook zeer dubieus verdwenen.
Geen harde bewijzen, maar het lijkt er sterk op dat ook die hond toch is gelokt en vast is gehouden.
En nee, dat zijn geen baasjes die verhalen uit duim zuigen om er een draai aan te geven dat de hond vermist is. Ik zag dat ze ook al werden geattendeerd op FB bericht van deze hond.

Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe het moet voelen je hond kwijt te zijn en niet weet waar te zoeken, zeker niet als er geen zichtmeldingen komen.
En met name bij dit type honden die niet vanuit angst ergens voor op de vlucht zijn gegaan, en die normaliter vrij zijn in contact maken met mensen. Nachtmerrie lijkt het me. Deze hond is helaas dan dood gevonden, ik hoop dat Max van mijn kennis toch nog ergens wordt gespot aan de hand van zijn chip mocht hij bij een oprechte da terecht komen die zijn chip checkt.
Is dat deze:
https://112vdg.nl/2021/08/14/politie-vi ... duitsland/
Ja dat is dezelfde Max :ok:

viewtopic.php?p=8542588#p8542588
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

ranetje schreef: 14 aug 2021 15:41 Eerst maar eens horen wat de doodsoorzaak is.
Misschien is dat helemaal niet door een "doodschop" geweest.
Dit vraag ik mij ook af. Forensisch onderzoek zal ook e.e.a uitwijzen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Raar verhaal, waarom zou je een willekeurige hond (geen vechthond en ook geen schoothondje) stelen en doden, terwijl er genoeg gratis op marktplaats staan? Voor die arme hond natuurlijk alsnog vreselijk :( maar zal ook niet de eerste keer zijn dat een eigenaar van een vermiste hond zo’n verhaal verzint.
Ik ben blij dat Colin niet van vreemde mensen houdt, als een vreemde vent hem zou proberen mee te nemen wordt dat denk ik een heel ander krantenartikel 😅
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”