Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoi, na bijna negen jaar een bericht

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

bert hazeleger
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): standaard teckel black and tan Epke rode reu, korthaar uit 2012
Aantal honden: 1

Hoi, na bijna negen jaar een bericht

Ongelezen bericht door bert hazeleger »

Hallo beste hondenliefhebbers,

bent u er nog of ook even verdwenen en toch weer hier omdat je iets wilt weten of delen? Zo werkt het denk ik wel bij mij. Ja, de twee teckels Noortje en Epke zijn er nog steeds, ik ben zo dankbaar dat ze er zijn. We hebben in tussentijd al heel wat meegemaakt. De moeder van Uniek, standaard black and Tan, kortharig is op 30 augustus 17 jaar en Epke, de andere standaard kortharige rode wordt op 7 september alweer 9 jaar! Dus ook al een senior ondertussen! Uniek is het teefje dat wij negen jaar geleden verloren door een fatale hernia. Het relaas is nog terug te lezen op dit HondenForum. Wordt je niet vrolijk van. Als je dan zo lang mag genieten van haar moeder en Epke dan mag je ook weer dankbaar zijn!! Tja, 17 jaar, dat is toch best wel bejaard dus heeft ze wel haar beperkingen ondertussen; slecht tandvlees, een paar grote en kleine vetbulten, een middelste teen eraf, stijf en niet meer zo vlot mee huppelend. Iets slecht zicht en halfdoof of oostIndisch doof.. De laatste maanden drinkt ze wel erg veel, zeker een liter per dag als ik niet weghaal.. en wat erin gaat komt er ook weer uit.. nou, dat is wel een dingetje aan het worden want ben ik thuis dan is ze erg beweeglijk en stalkt ze mij, echt waar, je valt over haar. Waarschijnlijk is dat de onzekerheid die in haar is geslopen? Ja, en dan moet ze elk 2 uur max. wel plassen, liefs iets eerder.. is ze alleen met Epke thuis dan doet ze het goed en kan het wel ophouden tot 4 uur lang. De nachten.. tja, de schat slaapt bij mij en je snapt het al, het gaat wel eens mis. Ondermatjes, dikke onderdekens, extra moltons, in de hoop dat het matras droog blijft want de rest kan gewassen worden, maar het blijft lastig beheersbaar. Heeft u tips en trics of geestelijke ondersteuning, graag. Sinds drie jaar heb ik de hondjes voor mezelf want Astrid het vrouwtje is ons toen met groot verdriet ontvallen. En wat hebben deze twee mij getroost! Ik ben daarom dan ook stapelgek op ze ondanks de belemmeringen die er dan ook zijn. Epke was en is een echte reu en kon in het begin slecht "alleen" thuis zijn vooral met loopse teefjes in de buurt, nee, dat ging niet en mist daarom dan ook zijn ballen om de jongen wat rustiger te krijgen. Deels is dat dan ook gelukt maar niet in het gedrag naar andere honden trouwens want hij blijft een felle blaffer, deels door angst, deels door matcho gedrag? Maar hij heeft gelukkig ook zijn zachte kanten buiten en is niet altijd zo sjagrijnig. Wel een groot voordeel van de castratie is dat hij niet meer "lekt". dat scheelt veel vieze vlekjes in huis.. Vindt u het nog interessant?
In dit HondenForum heb ik een oproep geplaatst en gevraagd hoe je je hond het beste vieze bittere pillen kunt geven die ze absoluut niet willen hebben, hoe doe jij dat?

Met vriendelijke blaf en groet.

Afbeelding
Sterre

Re: Hoi, na bijna negen jaar een bericht

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een leeftijd 17 jaar. Is een luierbroekje voor honden niet iets voor de nacht? En dan ook een dekje eronder. Als ze het broekje laat zitten tenminste. Dat scheelt nogal per hond. Maar misschien proberen om zo je eigen matras droog en schoon te houden. Het zijn wel twee schatjes zo in dat mandje.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom terug :D
Wat Sterre zegt over luierbroekjes zou misschien best kunnen.
Ik heb heel wat oudere teckeltjes gezien met zo'n broekje.
Ik neem aan dat de incontinentiemedicatie al is geprobeerd?
Anders is dat zeker ook nog een optie. :ok:

En wat je matras betreft:
Er zijn matrashoezen die je over de hele matras kan trekken, net zoals een onderlaken.
Dan blijft je matras in ieder geval beschermd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

onze Jane is ook incontinent en heeft in huis een luierbroekje aan met een halve maandverband erin.
's Nachts ligt zij in een bench met een dik kussen, een incontinentiematje en een handdoek erop. Dan hoeft ze geen luier om en kan de boel even luchten :wink:

Succes en wat leuk dat de honden nog lekker rondlopen en je zo van hen geniet :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tja, 17 jaar, dat is toch best wel bejaard dus heeft ze wel haar beperkingen ondertussen; slecht tandvlees, een paar grote en kleine vetbulten, een middelste teen eraf, stijf en niet meer zo vlot mee huppelend. Iets slecht zicht en halfdoof of oostIndisch doof.. De laatste maanden drinkt ze wel erg veel, zeker een liter per dag als ik niet weghaal.. en wat erin gaat komt er ook weer uit.. nou, dat is wel een dingetje aan het worden
Ik weet niet of je nog leest of alweer vertrokken bent maar met dat drinken moet je wel iets hoor. Heel slecht om drinken weg te halen. Laat haar urine en bloed onderzoeken want daar zit iets mis, een oudere hond gaat echt niet zomaar ineens steeds meer drinken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef: 19 aug 2021 09:01
Tja, 17 jaar, dat is toch best wel bejaard dus heeft ze wel haar beperkingen ondertussen; slecht tandvlees, een paar grote en kleine vetbulten, een middelste teen eraf, stijf en niet meer zo vlot mee huppelend. Iets slecht zicht en halfdoof of oostIndisch doof.. De laatste maanden drinkt ze wel erg veel, zeker een liter per dag als ik niet weghaal.. en wat erin gaat komt er ook weer uit.. nou, dat is wel een dingetje aan het worden
Ik weet niet of je nog leest of alweer vertrokken bent maar met dat drinken moet je wel iets hoor. Heel slecht om drinken weg te halen. Laat haar urine en bloed onderzoeken want daar zit iets mis, een oudere hond gaat echt niet zomaar ineens steeds meer drinken.
Zeker belangrijk :ok:
Misschien is hij daar ook achter gekomen en is dat de reden dat hij niet reageert?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”