Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

half bevroren bot heeft voorkeur?!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

qyan

half bevroren bot heeft voorkeur?!

Ongelezen bericht door qyan »

uh ja, gister ik kalfsribben met veel vlees, geitenribben en lamsribben, oh ja, en geitennekken ingeslagen.
gister qyan een kalfsrib gegeven, maar een kalfsrib met zoveel vlees vond ie eng 8O
uiteindelijk heeft ie het later in de avond aan gedurfd en op gegeten, de held :mrgreen:
stel je voor dat zo'n rib met vlees terugbijt natuurlijk he ;)
ik had er voor vannochtend nog 1 uit gelaten, samen met een lamsspareribje, aangezien hij zoveel vlees aan een bot toch echt eng vond.
vannochtend vond ie het dus weer eng en heeft hem laten liggen.
lamsspareribje meteen op gegeten.
nu had ik er 1 half bevroren op het aanrecht liggen die hij van het aanrecht heeft gejat.
baasje was vergeten het keukenhekje dicht te doen :?
en halfbevroren eet ie een kalfsrib dus of hij het zijn hele leven nog nooit anders heeft gegeten en is het geen vreemd ding meer

zijn er honden die dat idd lekkerder vinden, en is het uberhaupt wel goed als het nog half bevroren is???
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ja,sommige honden vinden dat lekkerder.misschien omdat de sterkte geur van versvlees wat minder is.
Er zijn honden die dit niet lekker vinden het vlees en botten liever wat bestorven of bevroren willen.
ik denk ook niet dat het kwaad kan.
honden in koude landen,zwerfhonden enz eten ook wel bevroren voedsel.
Afbeelding
qyan

ien schreef:Ja,sommige honden vinden dat lekkerder.misschien omdat de sterkte geur van versvlees wat minder is.
Er zijn honden die dit niet lekker vinden het vlees en botten liever wat bestorven of bevroren willen.
ik denk ook niet dat het kwaad kan.
honden in koude landen,zwerfhonden enz eten ook wel bevroren voedsel.
ok, nou ja prima, als ie het zo lekkerder vindt, krijgt ie kalfsribben de komende tijd eerst wel half bevroren :mrgreen:
en dan gewoon steeds een beetje minder bevroren ;)
er zit best veel vlees aan die kalfsribben en qyan heeft altijd wel problemen gehad met grote stukken vlees.
lijkt ie eng te vinden, vreemd gevoel.
dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft, het gevoel van een stuk vlees ;)
maar hij lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben, dus prima!
kan er gewoon niet over uit, na 1,5 jaar proberen gaat het eindelijk goed :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Wel even in de gaten houden hoe hij zijn botten eet..of het hapslik weg is.
als ze er wat langer op kluiven is het al bijna ontdooid als het naar binnen gaat.
;) zeker als het om ribbetjes gaat !
Afbeelding
qyan

ja die lamsribben zijn spareribjes, de grote ribben waren uitverkocht.
dus sommige kan hij idd heel inslikken, dus die hele kleine die ertussen zaten heb ik nog even vast gehouden.
had ik vorige week ookal gedaan met spareribs.
maar die kalfsribben zijn groot en moet ie echt op knagen en dat doet ie ook wel goed :mrgreen:
en het scheelt dat het niet zo'n snelle eter is en dat ie ook nooit echt schokt. eerder een hele voorzichtige eter, net als zijn baas :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

lekker gevoel he..als het goed gaat :mrgreen:

ik kan ze hier lekker hun gang laten gaan met kleine stukjes,zelfs superkleine stukjes.
Laatst op een stukje bot wat over bleef uit een stuk geitenvlees,ik denk 5 bij 5 cm werd er wel een kwartier alles met voortanden geschraapt om vervolgens steeds in de bek rond met de kiezen het botje " zachter" te kauwen.
Dat vind ik zo gaaf en knap..niks hap slik weg..maar voorzichtig knagen
Afbeelding
qyan

heel lekker gevoel, maar daar hebben we dan ook lang voor geknokt :-D

als pup slikte qyan kippennekken wel heel in, toen schokte die ook nog onwijs.
maar het is echt een slome eter geworden, of althans, moeilijke eter.
eerst de bak inspecteren, voorzichtig likje wat er nu weer inligd, nog een keer likken, ruiken en ok, het is echt eetbaar :roll: :mrgreen:

maar nee, zo langzaam als het stukje geitenvlees bij jou hond is het hier nog niet gegaan, althans, niet met die lamsribben.
daar wordt nog op geoefend 8)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”