Liesbeth schreef:qyan schreef:Carel schreef:Peet2 schreef:
Maar waarom zou je een kvv wel moeten afwisselen en een complete brok niet?
Je moet niets afwisselen, ook kvv niet. Dat zei ik toch ook!
Carel en goldens
waarom niet dan?
iedere vleessoort zit weer iets anders in, dus als je afwisselt met smaken weet je zeker dat ze niet tekort komen.
ik voer kvv maar wissel toch wel graag af met 3 soorten carnibest en dan heeft ie er nog 1 dag bij dat ie alleen verschillende soorten vis krijgt.
en binnenkort gaan we het weer proberen met botten en komt er nog een dagje zelf samenstellen bij.
wat in het 1 niet zit, zit in het ander wel
en ja, een hond is ene gewoontedier, wij mensen in princiepe ook, eet jij iedere dag hetzelfde.
nee, met een kvv zullen er geen tekorten ontstaan als je niet afwisselt, maar afwisselen kan nooit kwaad!
Tuurlijk kan afwisselen geen kwaad, maar als het aan de (meeste) honden zelf ligt is het nou ook weer niet noodzakelijk. Zeker niet bij kvv

.
IK zou niet elke dag hetzelfde willen eten, maar het lijkt me toch wel makkelijk als ik net zoveel genoegen zou kunnen nemen met steeds dezelfde, uitgebalanceerde maaltijd als menig hond.
Geen gedoe meer met "
wat zullen we vandaag eens eten", geen gezeur van "
dat lust ik niet", geen lastige menu's, lekker weinig tijd in de keuken......................... Nu sta ik vaak een uur in de keuken en is het eten in een kwartiertje op 8O .
Goed, Kevin krijgt 7 dagen per week Carnibest en diverse tussendoortjes, maar hij zou het prima vinden als hij alleen Carnibest zou krijgen.
als het aan qyan ligt wel hoor
geef die 2 maanden lang achter elkaar dezelfde vleessort zonder af te wisselen en hij stopt met eten
zolang ik afwissel blijft ie eten en toch met veel meer smaak dan toen ik nog maar 1 vleessoort voerde.
nu zal dit uiteraard niet voor alle honden gelden
en gedoe, geen gedoe hoor hier.
eerst ded ik bijv 4 dagen natuurmix, 3 dagen lam en rijst, dan weer 3 dagen dat.
nu pak ik gewoon dat wat in de vriezer ligt zonder te kijken welke soort het is
maar ik heb het ook niet over tussendoortjes, maar over het afwisselen van bijv natuurmix, lam/rijst en kip/ rijst.
dus diversee vleessoorten ondanks kvv.
tussendoortjes krijgt qyan helemaal nooit.
carel lijkt dat niet goed (afwisselen tussen soorten), maar mij lijkt het beter.
dat bedoelde ik eigenlijk met mijn verhaal