Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vers vlees slecht?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Carel schreef:
Peet2 schreef:
Carel schreef:
ien schreef: moet je kvv ook niet regelmatig afwisselen?/
als je van een merk jaren hetzelfde geeft is dit toch ook erg eenzijdig??
Een hond is een gewoontedier en daarom hoef je niet af te wisselen.
Duck uitmuntend bv is een geweldig versvleesvoer dat je constant kan geven.

Carel en goldens
Maar waarom zou je een kvv wel moeten afwisselen en een complete brok niet?
Je moet niets afwisselen, ook kvv niet. Dat zei ik toch ook!

Carel en goldens
waarom niet dan?
iedere vleessoort zit weer iets anders in, dus als je afwisselt met smaken weet je zeker dat ze niet tekort komen.
ik voer kvv maar wissel toch wel graag af met 3 soorten carnibest en dan heeft ie er nog 1 dag bij dat ie alleen verschillende soorten vis krijgt.
en binnenkort gaan we het weer proberen met botten en komt er nog een dagje zelf samenstellen bij.
wat in het 1 niet zit, zit in het ander wel ;)
en ja, een hond is ene gewoontedier, wij mensen in princiepe ook, eet jij iedere dag hetzelfde.
nee, met een kvv zullen er geen tekorten ontstaan als je niet afwisselt, maar afwisselen kan nooit kwaad!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dat is het leuke van versvlees dat kan je afwisselen, in tegenstelling tot brokken, waarbij de meeste honden echt moeten wennen aan nieuwe brokken. En honden weten best wat ze lekker vinden, dus ze kunnen ook proeven en dan vind ik het toch wel leuk als ze regelmatig iets anders proeven. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

qyan schreef:
Carel schreef:
Peet2 schreef:
Carel schreef: Een hond is een gewoontedier en daarom hoef je niet af te wisselen.
Duck uitmuntend bv is een geweldig versvleesvoer dat je constant kan geven.

Carel en goldens
Maar waarom zou je een kvv wel moeten afwisselen en een complete brok niet?

Carel en goldens
waarom niet dan?
iedere vleessoort zit weer iets anders in, dus als je afwisselt met smaken weet je zeker dat ze niet tekort komen.
ik voer kvv maar wissel toch wel graag af met 3 soorten carnibest en dan heeft ie er nog 1 dag bij dat ie alleen verschillende soorten vis krijgt.
en binnenkort gaan we het weer proberen met botten en komt er nog een dagje zelf samenstellen bij.
en ja, een hond is ene gewoontedier, wij mensen in princiepe ook, eet jij iedere dag hetzelfde.
nee, met een kvv zullen er geen tekorten ontstaan als je niet afwisselt, maar afwisselen kan nooit kwaad!
Tuurlijk kan afwisselen geen kwaad, maar als het aan de (meeste) honden zelf ligt is het nou ook weer niet noodzakelijk. Zeker niet bij kvv :ok: .
IK zou niet elke dag hetzelfde willen eten, maar het lijkt me toch wel makkelijk als ik net zoveel genoegen zou kunnen nemen met steeds dezelfde, uitgebalanceerde maaltijd als menig hond.
Geen gedoe meer met "wat zullen we vandaag eens eten", geen gezeur van "dat lust ik niet", geen lastige menu's, lekker weinig tijd in de keuken......................... Nu sta ik vaak een uur in de keuken en is het eten in een kwartiertje op 8O .

Goed, Kevin krijgt 7 dagen per week Carnibest en diverse tussendoortjes, maar hij zou het prima vinden als hij alleen Carnibest zou krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Sandro schreef:
Carel schreef:Een hond is een gewoontedier en daarom hoef je niet af te wisselen.

Carel en goldens
Een gewoonte dier??
Ik denk dat veel honden het best zullen waarderen als je eens wat afwisseld met voer. Ik doe het bewust zodat ze niet bij de minste of geringste verandering last van hun darmen krijgen.
Zou kunnen, doch ikzelf denk dat je beter altijd hetzelfde kan geven.

Carel en goldens
qyan

Carel schreef:
Sandro schreef:
Carel schreef:Een hond is een gewoontedier en daarom hoef je niet af te wisselen.

Carel en goldens
Een gewoonte dier??
Ik denk dat veel honden het best zullen waarderen als je eens wat afwisseld met voer. Ik doe het bewust zodat ze niet bij de minste of geringste verandering last van hun darmen krijgen.
Zou kunnen, doch ikzelf denk dat je beter altijd hetzelfde kan geven.

Carel en goldens
ja maar waarom dan carel?
voor brokken zeg ik ja, beter geef je dan altijd hetzelfde, of je moet ene hond hebben die verandering van brokken ook goed verdraagt.
maar waarom niet als je normaal gesproken van een kvv zegmaar ene versie geeft waar rund/ kip in zit dan ook niet de ene week 1 of 2 dagen met lam/rijst invieren en de andere week bijv kip/ rijst?
wat is daar slecht aan?
je geeft je hond een andere versie waar dus weer iets anders in zit qua vitaminen, mineralen, en smaak.
is toch alleen maar beter.
het hoeft niet, maar slecht is het zeker niet.
of qyan het interesseert als ik hem maar 1 versie van carnibest zou voeren, nee, maar ik zie wel dat hij nog lekkerder eet als ik af en toe een andere smaak geef.
door af te wisselen blijft hij snel zijn bak leeg eten, doe ik dat niet, gaat dat enthousiasme toch omlaag hoor.
althans, bij qyan iig wel.
qyan

Liesbeth schreef:
qyan schreef:
Carel schreef:
Peet2 schreef: Maar waarom zou je een kvv wel moeten afwisselen en een complete brok niet?

Carel en goldens
waarom niet dan?
Tuurlijk kan afwisselen geen kwaad, maar als het aan de (meeste) honden zelf ligt is het nou ook weer niet noodzakelijk. Zeker niet bij kvv :ok: .
IK zou niet elke dag hetzelfde willen eten, maar het lijkt me toch wel makkelijk als ik net zoveel genoegen zou kunnen nemen met steeds dezelfde, uitgebalanceerde maaltijd als menig hond.
Geen gedoe meer met "wat zullen we vandaag eens eten", geen gezeur van "dat lust ik niet", geen lastige menu's, lekker weinig tijd in de keuken......................... Nu sta ik vaak een uur in de keuken en is het eten in een kwartiertje op 8O .

Goed, Kevin krijgt 7 dagen per week Carnibest en diverse tussendoortjes, maar hij zou het prima vinden als hij alleen Carnibest zou krijgen.
als het aan qyan ligt wel hoor :mrgreen:
geef die 2 maanden lang achter elkaar dezelfde vleessort zonder af te wisselen en hij stopt met eten ;)
zolang ik afwissel blijft ie eten en toch met veel meer smaak dan toen ik nog maar 1 vleessoort voerde.
nu zal dit uiteraard niet voor alle honden gelden :ok:
en gedoe, geen gedoe hoor hier.
eerst ded ik bijv 4 dagen natuurmix, 3 dagen lam en rijst, dan weer 3 dagen dat.
nu pak ik gewoon dat wat in de vriezer ligt zonder te kijken welke soort het is :mrgreen:

maar ik heb het ook niet over tussendoortjes, maar over het afwisselen van bijv natuurmix, lam/rijst en kip/ rijst.
dus diversee vleessoorten ondanks kvv.
tussendoortjes krijgt qyan helemaal nooit.
carel lijkt dat niet goed (afwisselen tussen soorten), maar mij lijkt het beter.
dat bedoelde ik eigenlijk met mijn verhaal :mrgreen:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Dat vind ik ook meteen 1 van de grote voordelen van compleet versvoer: je kan er makkelijk mee varieren.....zonder dat je meteen weer een week met de diarree ellende zit....en probeer dat maar eens met brokken......
Afbeelding
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Met versvlees je hond verwennen :confused:. Vreemde DSZ :piew. In een versvlees voeding zitten juist geen smaak- en geurstoffen, in brokken juist wel. Ik denk dat de DSZ met verwennen de prijs bedoelde. De meeste mensen zijn met versvlees wel iets duurder uit, maar omdat verwennerij te noemen. Als je zelf iedere dag verse groente en fruit eet is dat volgens deze DSZ zeker ook verwennerij. Ik dacht toch echt dat je dan alleen gezond bezig ben, maar dat zal dan wel aan mij liggen :U .

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Nou, als mijn honden een bot liggen te knagen of een penslap liggen weg te werken, dan zie ik toch echt wel verschil tussen de verwennerij van brokken of van dat heerlijke vers. :mrgreen:
Bij brokken wordt de boel gewoon naar binnen gewerkt en klaar bak leeg. Bij vers vlees, botten en dergelijke lopen mijn honden nog even na te likken, om de bak heen te zoeken of er misschien nog iets gemist is en ze worden er gewoon tieriger van. Dus reken maar dat ze daar meer van genieten. ;)
Maar misschien komt dat wel omdat ze weer eerlijke smaken leren herkennen in plaats van die chemische smaakverrijkers.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Roelfien schreef:Nou, als mijn honden een bot liggen te knagen of een penslap liggen weg te werken, dan zie ik toch echt wel verschil tussen de verwennerij van brokken of van dat heerlijke vers. :mrgreen:
Bij brokken wordt de boel gewoon naar binnen gewerkt en klaar bak leeg. Bij vers vlees, botten en dergelijke lopen mijn honden nog even na te likken, om de bak heen te zoeken of er misschien nog iets gemist is en ze worden er gewoon tieriger van. Dus reken maar dat ze daar meer van genieten. ;)
Maar misschien komt dat wel omdat ze weer eerlijke smaken leren herkennen in plaats van die chemische smaakverrijkers.
niet alleen genieten,honden maken wel degelijk keuzes wat ze lekker vinden en dat als 1ste eten.
als ze niets anders aangeboden krijgen eten ze wel,ik noem dat voeren..maar voeding is wat anders ;)

vandaag kregen ze een bak vol met mix.een stukje stierenbal,een lams niertje, een lams hartje, kale kipkarkassen en wat Fenz [vleesafsnijsel,rund]]
heel selectief werd er gezocht wat als 1ste naar binnen moet. als laatste de botten!!
honden eten altijd de botten als laatste!!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

ien schreef:
Roelfien schreef:Nou, als mijn honden een bot liggen te knagen of een penslap liggen weg te werken, dan zie ik toch echt wel verschil tussen de verwennerij van brokken of van dat heerlijke vers. :mrgreen:
niet alleen genieten,honden maken wel degelijk keuzes wat ze lekker vinden en dat als 1ste eten.
als ze niets anders aangeboden krijgen eten ze wel,ik noem dat voeren..maar voeding is wat anders ;)

vandaag kregen ze een bak vol met mix.een stukje stierenbal,een lams niertje, een lams hartje, kale kipkarkassen en wat Fenz [vleesafsnijsel,rund]]
heel selectief werd er gezocht wat als 1ste naar binnen moet. als laatste de botten!!
honden eten altijd de botten als laatste!!
Ja, vlees is het lekkerst, botten zijn het toetje. :mrgreen:
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

:roll:

Okee, ik geef me over.
Ik zal mijn mening nuanceren.
Het is wel zo dat je de brok niet moet afwisselen.
Daarover zijn we het toch wel eens denk ik.

:p:
qyan

Carel schreef::roll:

Okee, ik geef me over.
Ik zal mijn mening nuanceren.
Het is wel zo dat je de brok niet moet afwisselen.
Daarover zijn we het toch wel eens denk ik.

:p:
hehe, nou, dat overgeven was toch niet zo moeilijk :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”