Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spring & 8tal dag 23 P.23

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Spring & 8tal dag 5 P.16

Ongelezen bericht door sirene »

Sterre schreef: 20 aug 2021 18:40 :LOL: :LOL: Geweldig.
Ja hè, het kwam ineens in me op en iedereen vond het leuk.
natalie schreef: 20 aug 2021 18:40 Wat een prachtige hondjes!! Wat heerlijk weer om zo mee te kunnen genieten. Zie ik nou goed dat Klets (geweldig verzonnen!) ook best veel vacht op haar voorpoot heeft?
Dankjewel! Ze heeft sowieso echt veel (te veel) haar voor een naakthond. Dat is jammer maar het is niet anders. Ze wordt vast een geweldig hondje en dan zie ik het haar niet meer.
Zinodo schreef: 20 aug 2021 18:42 Haha geweldige naam, Klets :E:
Dankjewel! :cheer:
YvetteJ schreef: 20 aug 2021 18:42 Aaaahhh dat is leuk!! Zo'n heerlijke kale Klets! Goeie naam! :cheer: :E:
Ze veranderd ook met de dag, mooi dat kleurtje ook, helemaal leuk :I:
:cheer:
Caro. schreef: 20 aug 2021 18:47 Awww Klets :I: :I: Dat worden prachtige avonturen met dit meisje Sonja! :ok: :cheer:
Dankjewel, lief :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dag 6. Spring is vanmorgen voor het eerst al meegeweest met de lange wandeling. Tot nu toe deden we alleen stukjes door de straat maar ze gaf zelf aan dat ze mee wilde. Echt gezellig! En ze is helemaal niet ongerust geweest. Ze wilde niet eerder naar huis en zelfs voor de deur bleef ze wachten zonder piepen.
Er liggen weer nieuwe dingetjes in de werpkist, een hobbel onder het kleed, een nieuw geurtje (thee, kat lag er al) wat nieuwe oppervlaktes en dingen die ze opzij kunnen duwen of overheen kunnen klauteren.
Slimme zingt heel mooi en deed vandaag de eerste krabpoging. Ze kunnen allemaal trouwens wel van zich laten horen hoor.
Ze zijn nu allemaal meestal (behalve als ze net andere plannen hadden) rustig met oppakken en aaien/kriebelen. Ik heb vandaag van allemaal voor het eerst de nageltjes geknipt. Gewoon ontspannen, als ze wegwilden liet ik ze weggaan en probeerde het later weer. Dat is bij allemaal gelukt.
Sinds gisteren zie ik wat pups echte looppogingen doen.
Roet liep vanmorgen al over Spring heen. Roodkapje, Roet en Slimme liggen vaak op die rubbermat te slapen. Ze zoeken hem bewust op.

Foto's komen eraan!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Wat een slaapkopjes :I: Heel leuk om te volgen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Het nest ziet er weer uit als een echte ontdekkings-/speeltuin. Bijzonder dat Spring al zo lang bij de pups vandaan wilde, fijn dat ze dat even lekker vond.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

sirene schreef: 19 aug 2021 21:10
Alfilillo schreef: 19 aug 2021 19:30 Hahaha, heb je weer die muizen erbij gelegd om ons op het verkeerde been te zetten.
Die kale met dat zwarte haar op de kop is zo grappig!
Om jullie te plagen :wink: de pups gebruiken ze wel echt onder of lekker tegenaan te liggen. En Spring gebruikte er vandaag een als kussen :I:
Zamunda schreef: 19 aug 2021 19:58 Oh wat een heerlijke plaatjes weer :I: . Ik moet weer lachen om die ratten tussen je slapende pups haha. Het is een leuk gemeleerd stel trouwens.

sirene schreef: 19 aug 2021 18:11Ik ben er nog niet echt mee bezig, de verdeling doe ik sowieso zo laat mogelijk maar waarschijnlijk gaat er wel een pupje naar iemand van het forum.
Maar alleen als ze dan beloofd ook hier te posten :mrgreen:

En er is nog iemand van het forum met interesse. Al heel lang. Wordt tijd dat ze het nu eens doet :pffff:
Wie is dat?

Ik wil zo graag, het lijken me echt zulke fijne honden en goed passen bij me als ik lees hoe jij hen en je omgang met hen omschrijft. Maar ik heb er al drie (waarvan twee best intensief zijn) en ik denk dat het echt verstandiger is om dat als max te houden en ik hoop deze drie nog een tijd te hebben (zijn nu 5 en tweemaal 10). En dan sinds vorig jaar ook ineens weer vier katten; een huis vol dus.
Vorige keer dacht ik echt dat het nét te vroeg kwam maar inmiddels is het al twee jaar geleden? En van Mira had ik er ook zo graag eentje gewild, vond dat ook echt heel moeilijk om uiteindelijk echt aan me voorbij te laten gaan. Bij zowel jouw vorige als Cleva's nest werd man af en toe horendol van mijn georeer over jullie nesten en wat een leuke honden dat zouden worden :cool2: .

Ik moet het niet doen, ik moet het niet doen. Maar ik las wel dat het misschien je laatste nest wordt :80: :jank: . Moeilijk, moeilijk.
Ik vind dat je het wel moet doen. Vorige keer twijfelde je al. Je weet nu zelfs hoe leuk ze worden, je kan een perfecte inschatting maken hoe ze worden door het vorige nest. 3 honden met een groot leeftijdsverschil, daar kan toch prima een leuke pup bij? Een stoere stabiele reu die zich niet gek laat maken.
Je hebt ruimte zat en mijn honden zijn voor alles in. Op Belle en Pip na leven alle honden van het vorige nest in kleine tot grote roedels, allemaal zonder problemen.

Ik weet niet of de ander van het forum wil dat ik haar bekend maak. Misschien reageert ze zelf nog hier.
Hij of zij kan er er wel bij Zamunda :mrgreen: Ik zie Pip heel vaak en ook logeert ze hier af en toe en ze gaat met alles goed, gewoon probleemloos, ook met de terriers. :D
Ik vindt het heerlijke honden en mooi ook nog.

Prachtige pups zijn het Sonja en mooi om het te kunnen volgen. :I:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef: 20 aug 2021 20:07 Het nest ziet er weer uit als een echte ontdekkings-/speeltuin. Bijzonder dat Spring al zo lang bij de pups vandaan wilde, fijn dat ze dat even lekker vond.
Elke dag een klein nieuw dingetje. Als ze weggaan is die bibliotheek in de hersenen zo compleet dat ze nergens meer van opkijken.
Ik denk dat de ervaring van het vorige nest scheelt. Ik heb geloof ik nog nooit een teefje gehad zo snel en zo makkelijk mee gaat wandelen zonder ongerust te zijn of terug te willen. Maar ik heb ook nog nooit een tweede nestje met een teefje gedaan :wink:
billy schreef: 20 aug 2021 20:20 Hij of zij kan er er wel bij Zamunda :mrgreen: Ik zie Pip heel vaak en ook logeert ze hier af en toe en ze gaat met alles goed, gewoon probleemloos, ook met de terriers. :D
Ik vindt het heerlijke honden en mooi ook nog.

Prachtige pups zijn het Sonja en mooi om het te kunnen volgen. :I:
Dankjewel! Ook voor het delen van je ervaring met Pip :ok:
Mellow schreef: 21 aug 2021 10:53 Ik vindt Roodkapje super leuk maar ook Roet is geweldig :I:
Dat zijn wel de favorietjes van het HF geloof ik. Ben benieuwd of dat blijft straks.
Frootje schreef: 21 aug 2021 11:06 Ik ben echt blind. Ik zie telkens een pikzwarte op de foto’s van veraf maar op de portretjes herken ik hem er niet tussen want ik zie geen pikzwart. :LOL: Maar goed. Die vind ik dus leuk denk ik. Welke is het? :engel:
Dat is Roet. Hij lijkt pikzwart maar op zijn gezicht en pootjes heeft hij brindle aftekening dus met een close up is hij lang niet zo zwart
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Mijn oog valt steeds op Slimme :I: zo leuk.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

sirene schreef: 21 aug 2021 14:46
Zamunda schreef: 20 aug 2021 20:07 Het nest ziet er weer uit als een echte ontdekkings-/speeltuin. Bijzonder dat Spring al zo lang bij de pups vandaan wilde, fijn dat ze dat even lekker vond.
Elke dag een klein nieuw dingetje. Als ze weggaan is die bibliotheek in de hersenen zo compleet dat ze nergens meer van opkijken.
Ik denk dat de ervaring van het vorige nest scheelt. Ik heb geloof ik nog nooit een teefje gehad zo snel en zo makkelijk mee gaat wandelen zonder ongerust te zijn of terug te willen. Maar ik heb ook nog nooit een tweede nestje met een teefje gedaan :wink:
Beter kan het niet :ok: ! En dat klinkt wel logisch, dat ze zich met dit tweede nest zekerder voelt.
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Ik vind Kas echt heel mooi en Reus trekt ook steeds mijn aandacht. Maar eenmaal volwassen verandert mijn mening waarschijnlijk nog wel, want dat is heel vaak zo bij mij. In het nest van Mira en Taxi viel Taro mij eigenlijk niet op, maar die vind ik uiteindelijk echt wel het mooist uitgegroeid. Daarom is zo’n divers nest extra leuk om te volgen :D
sirene
Zeer actief
Contacteer:

natalie schreef: 21 aug 2021 15:20 Ik vind Kas echt heel mooi en Reus trekt ook steeds mijn aandacht. Maar eenmaal volwassen verandert mijn mening waarschijnlijk nog wel, want dat is heel vaak zo bij mij. In het nest van Mira en Taxi viel Taro mij eigenlijk niet op, maar die vind ik uiteindelijk echt wel het mooist uitgegroeid. Daarom is zo’n divers nest extra leuk om te volgen :D
Wat leuk dat je Kas heel mooi vindt, de meeste mensen die van behaarde honden houden zien het mooie er niet aan af bij de naakte :wink: Ik ben benieuwd of je mening straks erg veranderd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nog wat foto's van gisteren.
En ook nog een lang verhaal voor wie het leuk vindt.
Dag 7. Een week oud. Sinds gisteren wordt er geoefend met blaffen. Af en toe hoor je ineens een heel vreemd blafje uit de kist komen.
Mijn moeder is vandaag even gekomen. Ze was ook bij de bevalling dus de pups kenden oma al 😉 we hebben samen de pups gewogen en ze heeft ze heel even vast gehad.
Roodkapje is op dit moment het kleinst (508 gr), maar net als bij mijn andere nesten zie ik nu goed dat de beweeglijkste pups het lichtst zijn. Roodkapje is ook druk als je haar optilt of aait maar ze stribbelt niet tegen. Toen ik in de werpkist zat vanmorgen kwam ze gezellig op mijn voet slapen.
Eennakleinste is Snelle (515 gr), die houdt van kroelen en ligt ontspannen in mijn en mijn moeders handen.
Dan Roet (531 gr), hij houdt van aanraking maar was vanmorgen druk en aan het piepen, die hebben we snel weer teruggezet want het moet geen stressmomentje worden
Slimme (556 gr) kan mooi zingen als zijn buikje vol is, in het vorige nest deed Belle dit ook. Zou hij dan teveel op hebben?
Kas (603 gr), Kas was vandaag boos dat hij gewogen moest worden en wilde ook niet kroelen
Klets (670 gr), Klets wilde wel even kroelen met haar oma
Reus (727 gr), Reus is zo'n heerlijke kroelbeer, maar hij moet wel eerst zijn buikje vol hebben
Stoere (751 gr), Stoere heeft prioriteiten in het leven en dat is de beste tepel vinden en zoveel mogelijk melk binnenkrijgen. Met een volle buik wil hij net als Reus wel even kroelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Leuk, al die verschillende hondjes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ohw die kleine pootjes :I: heerlijk
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Wat een prachtig gevarieerd nest, Sonja, gefeliciteerd. Fijn dat er een bloot meisje is voor jou. Echt genieten voor jou met de puppies!
Groetjes van Bo en de honden.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Het grote voordeel van een naakte mama is toch wel dat je alles zo mooi kan zien. Die om de tepel gevouwen tongetjes :I:

Bij Flora zat ik eeuwig haar haren weg te vegen om überhaupt te kunnen zien welke pup waar lag :mrgreen:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

pioenroos schreef: 22 aug 2021 14:30 Het grote voordeel van een naakte mama is toch wel dat je alles zo mooi kan zien. Die om de tepel gevouwen tongetjes :I:

Bij Flora zat ik eeuwig haar haren weg te vegen om überhaupt te kunnen zien welke pup waar lag :mrgreen:
Voor de pups is een behaarde mams denk ik makkelijker. Of zitten pups bij een behaarde moeder ook zo vaak op een verkeerde plek te zuigen?
Voor de foto's is het inderdaad ideaal, nu je het zegt!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Trixi schreef: 22 aug 2021 13:36 Wat een prachtig gevarieerd nest, Sonja, gefeliciteerd. Fijn dat er een bloot meisje is voor jou. Echt genieten voor jou met de puppies!
Dankjewel :ok: je gaat me vast wel zien met Klets :cheer:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dag 8. Allemaal snoetjes op de foto :I: Ze beginnen actief hun kopjes op te tillen om zich te oriënteren (geur en warmte denk ik). Steeds vaker staan ze even of doen een paar onhandige stapjes. Ondersteboven drinken is geen probleem meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re: Spring & 8tal dag 8 P.18

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Super schattig vooral die zwarte molletjes
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oh wat zijn ze mooi zeg :I:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Die voetjes :I: :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

sirene schreef: 22 aug 2021 18:50
Voor de pups is een behaarde mams denk ik makkelijker. Of zitten pups bij een behaarde moeder ook zo vaak op een verkeerde plek te zuigen?
Voor de foto's is het inderdaad ideaal, nu je het zegt!
Ik heb nooit gezien dat er ergens anders dan aan een tepel gezogen werd :scratch:
Al zie je dus niet alles onder die haren :wink:
Ik had de haren op haar buik wel kort geknipt, haar in je melk leek me niet fijn voor de puppen.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Die glanzende kussentjes met ieniemienie nageltjes :I: . Roet is mooi zeg. Nou ja, eigenlijk zijn ze allemaal om op te vreten.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat zijn ze leuk :I: en wat die je het wederom weer goed.
Moet toch een genot zijn om een pupje te krijgen met zo'n goede achtergrond :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor alle leuke zwijmelberichtjes weer :wink:
pioenroos schreef: 22 aug 2021 20:26 Ik heb nooit gezien dat er ergens anders dan aan een tepel gezogen werd :scratch:
Al zie je dus niet alles onder die haren :wink:
Ik had de haren op haar buik wel kort geknipt, haar in je melk leek me niet fijn voor de puppen.
Oh, dat zal echt een naakthondending zijn. Ze zitten heel vaak mis te sabbelen want alles heeft natuurlijk bijna dezelfde huidstructuur.
Cleva schreef: 22 aug 2021 20:34 Het is een mooi divers nest.

Ga je iets van puppy culture doen of niet?
Ik deed altijd al van alles maar nooit echt een programma gevolgd. Maar nu ga ik wel dingen uit het Enriched Puppy Protocol van Suzanne Clothier doen. Met het EPP kijk je veel meer naar de verschillen en de karakters van de pups.
Alfilillo schreef: 22 aug 2021 20:35 Die glanzende kussentjes met ieniemienie nageltjes :I: . Roet is mooi zeg. Nou ja, eigenlijk zijn ze allemaal om op te vreten.
Die voetjes en bekjes zijn echt zo schattig :I:
Mellow schreef: 22 aug 2021 23:22 Ja, ik ben eruit..
Welke dag kan ik Roet ophalen? :I: :F:
Achteraan sluiten voor Roet geloof ik :D
Tineke schreef: 23 aug 2021 06:54 Wat zijn ze leuk :I: en wat die je het wederom weer goed.
Moet toch een genot zijn om een pupje te krijgen met zo'n goede achtergrond :ok:
Bedankt voor het compliment, lief!
Heavy schreef: 23 aug 2021 07:39 Ik vind het zo’n grappig nest. Zwart behaard is mijn favoriet :I: ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien
Anders ik wel :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dag 10. Iedereen groeit als kool. Met Stoere aan kop die al over de 900 gr is. Stoere en Klets hebben ineens een enorm pukkelhoofd, echt heel erg! Geen idee hoe het komt, ik heb het wel eens eerder gehad. Het trekt wel weer weg aar het ziet er niet uit. Ze worden met de dag sterker. Ze drukken zich al op hun pootjes en ze tillen hun hoofd actief op om zich te orienteren (op geur en warmte). De oogjes van sommige staan op een kiertje. Ik denk dat het nog twee dagen duurt eer de meeste oogjes open zijn.
Wat portretjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sirene op 24 aug 2021 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Re: Spring & 8tal dag 10 P.18

Ongelezen bericht door fenneke »

Doe mij die eerste maar :I: wat een mooie kleur .

En de zwarte :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik tel maar 7 foto's, wie mist er?
Wel heel erg schetig allemaal.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef: 24 aug 2021 15:36 Doe mij die eerste maar :I: wat een mooie kleur .

En de zwarte :mrgreen:
Die eerste is Slimme. En volgens mij moet je in de rij :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”