Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Zit daar nog verschil in ? Of is het overal hetzelfde waar je besteld?
Ik lees er hier regelmatig over maar als ik google dan is het meestal tegen bloedluis bij kippen . Maar bij honden tegen vlooien.
Strooi je het dan in de mand en omgeving? Kieren ed? Ik heb een houten vloer dus ook kieren. Baloe heeft heel soms een vlo maar 1 vlo is 10 in huis zegt men toch?
Dus kortom. Wie kan mij raad geven
Ik gebruik die van organimal die is met neem en ik gebruik het gewoon op de hond.. zorgt er wel voor dat je hond soms een beetje stuift maar eigenlijk is het tot nu toe het beste wat ik heb geprobeerd qua antivlo toestanden, die pipetjes en vlooien banden waren het niet zeg maar
Mellow schreef: ↑23 aug 2021 15:05
Ik gebruik het hier dus voor in het kippenhok, gooi na elke schoonmaak beurt wat schepjes in de ronde zodat het overal zit, tegen ongedierte.
Het stuift behoorlijk en als je het op je handen krijgt en je wacht even dan merk je wel dat je handen kurkdroog zijn.
Dus zal inderdaad wel vocht onttrekken.
Ik durf het zelf niet op de honden te gebruiken ivm het eraf likken. Hoorde ook dat het heel goed moest helpen bij hotspots.
Ik heb een emmer gekocht bij bol.com en is van Mercator.
Dat was ik. Inderdaad omdat het uitdroogt.
Je honden kunnen het gewoon opeten als het diervoederkwaliteit is, het wordt ook als voedingssupplement gebruikt.
Ze zeggen dat de witte variant beter zou zijn, maar m'n bruine kippenzooi werkt perfect.
Nee, dat heb ik ook wel vaker gehad hoor, dat ze een lifter hadden. Zeker als ze in de buurt van egels zijn geweest.
Maar ook een plaag en die vlooien in de omgeving zie je ze pas wanneer het er heel veel zijn. Jaap is redelijk allergisch en een van de katten extreem, dus bij iedere vlo worden ze allemaal behandeld met diatomeeeënaarde of silicone. Buitenkat preventief in zoverre je dat zo kunt noemen.
De seresto gaat pas om wanneer ik teken op ze heb gevonden en dat is dit jaar niet zo geweest.