Als ik probeer te rennen met Siemen, gaat hij na een paar meter heel hoog tegen me opspringen en in mijn armen happen. Ook trekt hij soms aan mijn mouwen of aan mijn jas. Ik vind het heel vervelend, vooral omdat ik het niet begrijp; lok ik dit zelf uit, is het heel dominant gedrag van hem, of wat is anders de reden dat hij dat doet? Het doet soms zelfs pijn omdat hij steeds feller hapt, al heb ik niet het idee dat hij me echt probeert te bijten.
Natuurlijk kan ik pas adequaat reageren als ik gebrijp waarom hij dit doet. ik hoop dat iemand het weet en misschien hebben jullie tips om het af te leren?
Ik ren nu met hem om twee redenen; ten eerste wil ik met hem gaan joggen, en ten tweede probeer ik hem eigenlijk al een hele tijd in draf te laten lopen omdat we in mei naar de kampioenschapsclubmach van de weimaranervereniging gaan. Als hij dan ook zo springt en hapt komt hij natuurlijk niet zo goe over

Hij laat joggers trouwens erg netjes met rust; het is echt een reactie naar mij toe als IK ren...