Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zomaar wat plaatjes van het gespuis

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Zomaar wat plaatjes van het gespuis

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef: 25 aug 2021 21:33 Alvast even laten weten dat ik er weer ben. Ik kon sinds zondagochtend niet meer inloggen dus moest steeds op mijn handen zitten als ik weer op een berichtje wilde reageren, echt frusterend :Q: .

Nu ga ik even mijn wachtwoord wijzigen, mochten jullie niet meer van me horen dan is er weer iets misgegaan :cool2: .
Hopelijk gaat er niets mis :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gelukkig alles weer goed, ook na wijzigen van het wachtwoord. Maar moest even nog een paar pb's beantwoorden.

Hylos schreef: 21 aug 2021 19:28 Je hebt ook altijd weer baas boven baas wat betreft woonplekjes.. wauw. :I:
Heerlijk zo'n zwem en poedelplek voor de honden!
En dat ochtend plaatje.. :I:
Dat is inderdaad echt heel leuk. Nu nog een echte zwemhond om het compleet te maken :tongue: .

Hylos schreef: 21 aug 2021 19:28Ach Laissy met je mooie jas, wat heerlijk zeg, mooie meid :lief: :lief:
Xavi staat ook altijd te graven en wilde zojuist ook onder een mega dik dekbed kruipen.. misschien toch ook maar weer eens een trui aandoen, wie weet stopt dat graven dan een keer. :hmmm:
Het zijn ook zulke diva's met hun grote bek.. en ondertussen.. :LOL:
Ach de arme drommel, moet hij het helemaal zelf oplossen met zijn blote lijf! Ga hem gauw een trui aandoen :zweep: . Ik denk wel dat het graven stopt als je hem warm genoeg aankleedt :mrgreen: .
En echt hè, grooooooote bek en wild, maar toch oh zulke prins(es)jes op de erwt :roll: .

nomo schreef: 22 aug 2021 12:44 :I: We moeten echt weer even gaan wandelen hoor!

Mag je Ayla even houden om te plukken :engel:
Hahaha, is goed. Maar alleen de kop dan hè :mrgreen: . En gaan we zeker doen, gezellig!

GoldenGizmo schreef: 23 aug 2021 10:29 Jaaaaaa, Laïs, Ravi en Willem :lief: zijn eindelijk weer eens op foto's te bewonderen! Ik mis wel je lange verhalen nog, of heb je die elders al weer ergens gepost?
Leuk, en nee nog geen verhalen gepost. Komt nog wel een keer denk.
Zamunda
Zeer actief

Johnny Jones schreef: 23 aug 2021 12:31 Dat is een tijd geleden, leuk je hondenspul weer te zien!
Zie ik nou goed dat je een eczeemdeken tot hondenjas voor Lais hebt omgetoverd? Slim!
Ik weet nou niet of je die blauwe bedoelt (dan is het antwoord: nee, dat is een winterjas) of dat je me zit te dissen en doelt op haar eigen vacht :mrgreen: .

Rebble schreef: 24 aug 2021 08:11 Wat leuk om ze weer eens te zien allemaal!

Hoe gaat het inmiddels met de 3 'kittens' en je oudere kat?
Het gaat met allemaal goed, maar helaas absoluut niet samen. Lap blijkt echt geen verandering meer aan te kunnen (zelfs het verplaatsen van haar mandje is tegenwoordig al een probleem) en is zéér duidelijk geweest in het onder geen beding kunnen/willen accepteren van de kittens. Daarom zitten ze strikt gescheiden. En omdat Lap heel erg gestrest raakt als ze de kittens ook maar even kan zien en er niets mag doorglippen hebben we nu een sluis tussen de keuken en huiskamer.

Een ruime sluis waar zowel wijzelf als ruim drie grote honden in kunnen en die zo hoog is dat de kittens er niet overheen gaan. Laten we het erop houden dat het niet bepaald een gevaarte is dat op mijn verlanglijstje stond, maar het zijn functie goed vervult.

Lap is tot rust gekomen en heeft het weer naar haar zin en de kittens zijn ontzettend leuke katten geworden die zich (en ons) echt uitstekend vermaken :I:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 21 aug 2021 15:08 Gaaf! Heb je ook een topic van toen je net verhuisd was ofzo, met een leuk overzicht van hoe je woont? En voor Taro moet je gewoon een vijver aanleggen hoor, gewoon effe graven.
Ik heb wel her en der wat foto's in het tuintopic gezet, niet echt overzichtelijk alleen :tongue: als de verbouwing klaas is maak ik misschien wel een voor-en-na-topic van het huis, dat vind ik zelf altijd zo leuk om te zien.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef: 25 aug 2021 22:54
Ik weet nou niet of je die blauwe bedoelt (dan is het antwoord: nee, dat is een winterjas) of dat je me zit te dissen en doelt op haar eigen vacht :mrgreen: .
Heeft ze toevallig rugmaat 65 in de witjesjas?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat leuk om het hele stel weer te zien! :I:
Het grijze smoeltje van Lais viel mij ook al op en die Raaf... nooit verwacht dat hij zo op z'n strepen (plek) stond :hmmm: haha, zo hebben ze allemaal wel wat.
Die ladder bij de 'kittens', wat een briljant idee :cheer: Ik heb ook 2 kittens (inmiddels ruim 4 maanden) en puntdak/hoge plafonds boven, dus dit idee pik
ik even van je :mrgreen:

Fijn dat het allemaal goed gaat met de bende :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zamunda
Zeer actief

Lothian schreef: 30 aug 2021 10:32Ik heb wel her en der wat foto's in het tuintopic gezet, niet echt overzichtelijk alleen :tongue: als de verbouwing klaas is maak ik misschien wel een voor-en-na-topic van het huis, dat vind ik zelf altijd zo leuk om te zien.
Oh dan ga ik alvast eens rondkijken in het tuintopic komende week :ok: .

dagmar88 schreef: 30 aug 2021 10:40Heeft ze toevallig rugmaat 65 in de witjesjas?
Klopt precies! Dit is haar 'pyama' (of huispak) :engel: en die is maat 65, als ze in de winter of met veel regen op wandeling een jas aanheeft dan is het eentje in maat 60. Ik vind het echt superfijne jassen.

Caro. schreef: 30 aug 2021 12:09 Wat leuk om het hele stel weer te zien! :I:
Het grijze smoeltje van Lais viel mij ook al op en die Raaf... nooit verwacht dat hij zo op z'n strepen (plek) stond :hmmm: haha, zo hebben ze allemaal wel wat.
Die ladder bij de 'kittens', wat een briljant idee :cheer: Ik heb ook 2 kittens (inmiddels ruim 4 maanden) en puntdak/hoge plafonds boven, dus dit idee pik
ik even van je :mrgreen:

Fijn dat het allemaal goed gaat met de bende :ok:
Oh praat me er niet van. Het komt wel vooral voort uit diepe angst (helaas, anders had ik het er al lang uit gehad), het eerste jaar schoot hij echt doodsbenauwd (en grommend of zelfs sneppend) weg als er ook maar iets tegen hem aan kwam (of dreigde te komen). Ook buiten is hij heel bang voor zijn lijfje tenzij hij aan het sjezen is :hmmm: . Loop je met takken te sjouwen dan neemt hij verschrikt een heeeeeele grote boog om je heen.
Ofwel het heeft altijd al in hem gezeten ofwel het komt toch door wat zijn vorige eigenaar denkt: dat de deerhounds weleens op hem zijn gaan liggen toen hij nog pup was. Ik begrijp niet zo heel goed dat je zo'n tengere pup onbeheerd bij zulke reuzen laat, maar je doet er niets meer aan.
Hij krijgt wel steeds meer vertrouwen dat het goed gaat, maar het blijft toch altijd (enigszins vervelend) aanwezig. Gelukkig zoekt hij ook uit zichzelf zijn bench op als hij bijv. de katten te druk vindt en de bench is voor hen echt verboden terrein.

Wat leuk dat je ook een ladder binnen gaat zetten :LOL: . Gaan ze en jullie veel lol aan beleven. Vorige week klom Mannes ineens vanaf de achterkant de ladder omhoog :80: . Het ging zo snel dat ik het niet meer kon filmen, echt jammer want was een geweldig gezicht! Ze zijn zo handig joh.
Het staat nog op mijn kluslijstje maar ik wil ook nog wat planken onder het plafond maken tussen de balken. Ze klimmen nu in de gebinten, maar lijkt me leuk als ze ook over kunnen steken :D .
Zamunda
Zeer actief

Frootje schreef: 02 sep 2021 21:24
Zamunda schreef: 30 aug 2021 13:36 Ofwel het heeft altijd al in hem gezeten ofwel het komt toch door wat zijn vorige eigenaar denkt: dat de deerhounds weleens op hem zijn gaan liggen toen hij nog pup was. Ik begrijp niet zo heel goed dat je zo'n tengere pup onbeheerd bij zulke reuzen laat, maar je doet er niets meer aan.
Dat klinkt helemaal niet vreemd, dat het daardoor zou komen. :(: Mij is verteld dat Froo als formaat kleine cavia puppy in de opvang continu omver is gelopen door alle andere honden. Zij vertoont ook dit gedrag. En zij heeft inderdaad ook haar eigen ‘off limits’ bench. Ik weet inmiddels goed hoe ik ermee om moet gaan (zij heeft het naar mij ook eigenlijk niet, alleen naar andere dieren), maar het er helemaal uit krijgen lijkt hier bij ons niet haalbaar.

Het is dat ze verder lief zijn. :engel:
Klote. Denk je dat het ook meespeelt in dat jij inschat dat ze liever enig hond is? Raaf is nooit enig hond geweest natuurlijk en ik heb bij hem niet het idee dat hij dat nodig zou hebben maar het zou wel rustiger voor hem zijn. Ik kan me voorstellen dat als hij wel eerst enig hond geweest zou zijn hier ik het hem niet 'aan zou willen doen' om er een hond bij te zetten.
Maar Raaf doet weleens aan worstelen met Lais en dat kan er ook ruw aan toegaan, net zoals hij jachtmodus door bramenstruiken zou rennen. Zolang hij het zelf opzoekt is het okee, daarbuiten is het eng.
Na het avondeten kwam hij terug van buiten scharrelen en toen gaf hij twee blafjes bij de keuken: of ik even het hekje open wou doen want meneertje wou in de keuken liggen :pffff: . Dat vind ik wel heerlijk hoor, hij weet dan gewoon dat hij helemaal rustig wil kunnen slapen en dat dat in de keuken kan (daar zijn de kittens niet) en dat laat ie dan even weten :mrgreen: .

Hij had het trouwens het eerste half jaar ook bij mij, dan kwam hij bij me liggen maar als ik dan bewoog schoot hij als een wesp gestoken verschrikt van de bank op. Dat vertrouwen is nu veel groter en ik kan gaan verzitten als ik het rustig doe. Het eerste jaar kon ik hem ook echt niet een stukje opschuiven, dan kon ik hem beter even opzij vragen. Tegenwoordig kan ik hem wel lekker verschuiven om erbij te kunnen komen zitten, zelfs als hij op zijn rug ligt. Maar Froo heeft er tav jou dus nooit moeite mee gehad?

En ja haha, het is dat ze verder lief zijn :mrgreen: . Nee, ik vind het echt een geweldige hond, hij is onwijs gezellig, ik moet zo om hem lachen en hij steelt op behendigheidsles de show met zijn rare fratsen maar dit is wel een dingetje (vooral met de katten :schrik: ).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Leuke fotos, leuk te zien dat alle kittens zijn gebleven
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

twinkeltje schreef: 03 sep 2021 15:50 Leuke fotos, leuk te zien dat alle kittens zijn gebleven
Ja, ik hád gezegd dat ze zouden blijven als het goed samen zou gaan met Lap... Maar ja, dan zijn ze drie maanden en denk je dat het nog wel gaat lukken en wil je sowieso geen afscheid meer gaan nemen van die heerlijke dropjes :oeps: . Toen ze acht maanden waren heb ik het definitief opgegeven om Lap aan ze te laten wennen en no way dat ze nog weg mochten. Dus nu een onooglijke sluis tussen woonkamer en keuken :Q: .
Maar Lap heeft het weer naar haar zin en de 'kittens' ook en wij genieten met volle teugen :I: .

Frootje schreef: 02 sep 2021 22:48 Wat fijn dat Ravi in elk geval wel manieren heeft om ermee om te gaan. Hij klinkt ook als een pientere hond. :F: Maar ik kan me voorstellen dat het met katten wel een dingetje is inderdaad. Daar is ook wel een behoorlijk formaatverschil natuurlijk. :schrik:
Dat is soms best eng ja. En ze zien hem niet altijd (zwart en plat) :schrik: , ik moet hem eigenlijk een fluoriserend geel hesje aandoen met de tekst 'hou afstand!!!!!!' :idea: :LOL: .
Maar hij laat zich gelukkig ook goed sturen, gisteravond wilden de katten ook bij mij buurten maar Raaf lag naast me dus dat ging niet. Na een uurtje heb ik hem gevraagd of hij mee ging om in de bench te liggen en dat vindt hij dan echt okee, geen getwijfel maar meer 'ja, dat ligt inderdaad ook wel zo rustig'. Dus iedereen blij. Het is wat geregel en opletten maar we hebben onze weg wel gevonden daarin gelukkig.

Frootje schreef: 02 sep 2021 22:48Ik denk dat dat bij Froo wel meespeelt ja. Net als haar overdreven hysterische gedrag naar vreemde honden en haar buitnijd. Ze heeft vermoedelijk in haar socialiatieperiode meegekregen dat honden haar grenzen allemaal niet respecteren. Ik kan me voorstellen dat dat een hond wel vormt voor de rest van het leven. :schrik: Als ze toen al had geleerd dat andere honden leuk waren, was ze misschien anders geweest. Maar ze kan dus wel met andere honden als ze ze kent, ze gaat goed met Mowin, speelt ook soms wel even met hem. Maar zodra hij toenadering zoekt op een manier die voor haar plotseling, onvoorzichtig of anderszins ongewenst is, corrigeert ze gelijk fel en met veel kabaal. Want het moet wel vooral overduidelijk zijn. :oeps: Ze maakt ook geen onderscheid in hoe zwaar de overtreding is. Alles komt op dezelfde straf te staan. Ik kijk altijd maar even naar wat er aan de hand is, als Mowin echt vervelend is, spreek ik hem aan. Als zij overdrijft haal ik haar uit de situatie. Mowin is overigens nooit onder de indruk, dat maakt het soms lastiger. :Q:
Dat denk ik ook. Haar reacties bij het uitlaten waren in die eerste maanden ook echt hevig weet ik nog, maar ze heeft gelukkig wel geleerd om vertrouwen in je te hebben door hoe je er mee om bent gegaan (vond ik ook leerzaam om te lezen destijds, die zoektocht). Fijn dat ze het wel best met Mowin kan vinden, wel jammer dat hij nou net niet onder de indruk is :tongue: .

Frootje schreef: 02 sep 2021 22:48Ik geloof dat Froo er wel moeite mee heeft gehad richting mij, maar dat was bij haar meer in de vorm van opstaan als een geslagen hond met een ‘sorry dat ik besta’ houding. Ze is richting mij nooit pinnig geweest (behalve toen ze als pup krijsende voernijd had, gratis piercinggaatjes :F:). Ondertussen weet ze dat ik haar heus niet opzij zal schoppen en dat ze best wat ruimte in mag nemen. Als ik erbij wil vraag ik het inderdaad wel (ik zou haar ook kunnen verschuiven maar dat heeft wel hetzelfde resultaat, meestal zal ze nog steeds opstaan en een meter verderop gaan liggen). Ik heb haar altijd geleerd dat haar grenzen er in mijn huis gewoon toe doen en gelukkig pikte ze dat bij mij wel snel op. Ik vermoed dat haar ervaringen met mensen op dat vlak beter zijn geweest. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het bij ons een probleem is geweest, terwijl ze het met andere dieren dus wel heel erg heeft. :tongue:
Dat was met Raaf hetzelfde, echt opvliegen uit angst (soms wel een lichte grom tijdens het opvliegen denk ik maar dat weet ik niet eens zeker meer). Ik vond dat zo jammer want vind het heerlijk met een hond tegen me aan, maar in het begin was hij altijd met een paar minuten al weer weg, 'brr eng'.

Oeps, die gaatjes :schrik: . Ja dat vragen vind ik ook fijner zolang ze met verschuiven toch weggaan, maar ik ben blij dat Raaf het vertrouwt tegenwoordig. Als ik opgestaan ben en hij is op mijn plek gaan liggen dan kijkt hij me aan 'nee, ik hoef toch niet weg? Ik lig hier zo lekkerrrrrr!'. Als hij dan ziet dat ik toch echt weer wil gaan zitten dan stelt hij de vraag nog een keer terwijl hij zich op zijn rug draait :LOL: . En dan verschuif ik hem zachtjes terwijl hij op zijn rug blijft liggen :cool2: . Heerlijk dat dat kan. Maar vraag ik hem op dat moment om toch plaats te maken dan doet hij dat ook meteen en komt dan meestal alsnog lekker tegen me aanliggen.

Fijn dat Froo dat vertrouwen heeft dat je haar grenzen respecteert, dat is toch wel de basis hè.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat leuk om ze weer even te zien!
Zamunda
Zeer actief

runninggirl schreef: 12 sep 2021 06:41 Wat leuk om ze weer even te zien!
Nog op de valreep, zo blijkt :tongue: . Maar op het andere forum ga ik weer lekker verder dus weer lekker wat foto's posten :ok:

Célie schreef: 05 sep 2021 12:05 Wat een heerlijke tuin heb je
Dank, ben er zó in en in gelukkig mee :jump1: .
En het wordt steeds mooier, heb sinds begin vorig jaar het 'tuinvirus' te pakken dus nu eindelijk ook bloeiende planten, graspaadjes, takkenwallen en straks ook een hoop grassen. Hopelijk gaat pupmans het leuk vinden om me volgend jaar te vergezellen bij mijn tuinwerkzaamheden :D .
Zamunda
Zeer actief

Frootje schreef: 05 sep 2021 14:21Zo verloopt het dan inderdaad toch prima. Ik denk dat een hond als Ravi bij jullie echt wel goed op zijn plek is. :I:
Hij heeft het in elk geval goed naar zijn zin volgens mij en we zijn hartstikke blij met hem :I: .

Froo heeft het zelfs heel lang gehad en soms nu nog steeds wel. In het begin heb ik het erger gemaakt door te geloven dat je een klein hondje het maar zelf moet laten uitzoeken. Als ik dat niet had gedaan was het misschien ook anders gelopen en was ze minder hysterisch geworden (ze is in staat letterlijk alles uit angst te laten lopen als een hond te dichtbij komt), maar aan de andere kant, misschien ook niet, want het is inderdaad wat zo’n hondje vanaf het begin af aan al heeft meegekregen.
Ik denk ook echt niet dat het in het grote geheel iets uitgemaakt heeft hoor, klinkt alsof het al lang diep in haar systeem zat. Het enige wat ik denk is dat ze in eerste instantie geen steun van jou ervoer, maar dat is gelukkig goedgekomen.

ik geloof dat ik haar na een paar weken inderdaad gewoon al ben begonnen met optillen. Gewoon altijd zonder vragen te stellen en dat doe ik tot op de dag van vandaag nog als ik inschat dat een situatie teveel voor haar zal zijn. Maar we zijn nu, na drie jaar, eindelijk op een punt waarop ze rust in haar kop heeft om te leren en ruimte heeft voor verbetering.
Goed gedaan hoor. Het is ook gewoon een onwijs lastige materie en het belangrijkste is dat je een andere weg kiest als je doorhebt dat het niet bij je hond past.

Als andere honden niet teveel aandacht voor haar hebben kan ik haar er tegenwoordig vaak zonder een onvertogen woord langs sturen. Wel gehaast en met de staart tussen de poten, maar zonder dat ze zo in de aanval gaat. Het zijn die kleine dingetjes maar ik ben er erg trots op. :F:
Fijn!

Overigens is Froo zelf ook niet het toonbeeld van respect tegenover andere honden.
Raaf hetzelfde, die klimt en klautert gerust over één van de andere honden hoor :19: .

Froo was mijn eerste hond die toch echt wel een gebruiksaanwijzing had en ik heb zoveel geleerd over vertrouwen inderdaad. :D Zij is echt een hond waarbij het goedkomt zolang het vertrouwen maar goed zit. Met die voernijd heb ik gewoon het eerste jaar nooit wat afgepakt en de ‘gegeven is gegeven’ regel gebruikt. Tegenwoordig kan ik alles uit haar smoel vissen want dat vertrouwen staat als een huis, maar bij een vreemde komt dat niet goed want het vertrouwen ontbreekt. :F:
Mooi hè!

Heerlijk dat hij zo is bijgedraaid! Ook mooi om te zien hoe je zo’n hond leert lezen en met elkaar leert omgaan naarmate ze langer bij je zijn. Ik vind het altijd heel leuk om op het HF te lezen over hoe mensen met hun honden omgaan en de kleine dingetjes die hun honden echt ‘hun honden’ maken. Ik ben duidelijk niet zo goed in uitleggen wat ik bedoel maar misschien dat het toch nog te begrijpen valt. :mann:
Ik snap precies wat je bedoelt en heb hetzelfde. Uit een klein voorbeeld van een ander kun je heel veel oppikken en van leren :ok: .
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Zamunda schreef: 12 sep 2021 11:11
En het wordt steeds mooier, heb sinds begin vorig jaar het 'tuinvirus' te pakken dus nu eindelijk ook bloeiende planten, graspaadjes, takkenwallen en straks ook een hoop grassen. Hopelijk gaat pupmans het leuk vinden om me volgend jaar te vergezellen bij mijn tuinwerkzaamheden :D .
Wacht, wat heb ik gemist?
Zamunda
Zeer actief

Célie schreef: 12 sep 2021 11:16
Célie schreef: 05 sep 2021 12:05 Wat een heerlijke tuin heb je
Zo'n grote tuin is ook zo heerlijk omdat je zoveel verschillende plekken kunt maken en om dan uit te pluizen wat waar het beste uitkomt en om te zorgen dat je hele jaar door iets moois om te bekijken hebt en om leuke plekjes voor wilde dieren te creëren.
Ja precies! Hier volle zon, daar volle schaduw en alles er tussenin. En bomen, struiken, hoogteverschillen... Zo gaaf. Toen we hier kwamen wonen was het heel 'steriel' en alles in rechte lijnen. Wel groen en prachtig hoor, maar vooral gras, buxus en hortensia's. Die laatste waren de enige bloeiende planten. Sinds vorig jaar heb ik een 'kweektuin' waarin ik aangekochte plantjes opkweek en vanuit vermeerder, van daaruit plaats ik weer uit. Heb nu 200 verschillende bloeiers dus ik kan lekker combineren :engel: .

Ook wat fruitstruiken aangekocht die ik ga vermeerderen en dan ergens uit ga planten waar Lais niet bij kan (iets met kaalgevroten kruisbes etc :LOL: ). En in het najaar gaan we een gemengde meidoornhaag aanplanten! Supergaaf, dat moet echt een walhalla voor vogels worden omdat er door de doorns geen roofdieren in die haag komen. En meteen een mooie dichte afscheiding naar de weg toe voor de honden. Nou ja, in de toekomst dan, het moet na het aanplanten eerst nog groeien :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

GoldenGizmo schreef: 12 sep 2021 11:25
Wacht, wat heb ik gemist?
Als het goed is komt hier over vier weken een Springpupje wonen :cheer: .
Zamunda
Zeer actief

Célie schreef: 12 sep 2021 15:02Kijk anders ook eens voor een gele herfstframboos als je nog fruit wilt die is wel even kleiner dan die rode maar veel lekkerder en geeft ook later vrucht dan de rode. En nog een voordeel niet die wurmpjes die wel in de rode kunnen zitten. En ook makkelijk te vermeerderen :D

Ik vind een wat wildere tuin ook veel mooier dan zo'n steriele ik heb paar jaar terug zo'n lampionnenplant gekocht toen zei de buurman die moet je in een pot houden hoor want anders komen er stekken naast toen ik zei dat ik dat juist leuk vind en teveel dan wel wegtrek was hij zo verbaasd :D
Heb ik, heel blij mee :ok: . En gele zomerframboos (jammie!). Herkenbaar met de lampionplant, laat maar lekker groeien, zijn vrolijke planten.
Het staat hier nog in de kinderschoenen maar ik wil vooral op de meeste plekken combinaties van planten maken waarbij er gewoon vanzelf een balans ontstaat. Op de ene plek verdwijnt plant x dan terwijl die op een andere plek de boventoon voert. Dan ga ik niet tegen de klippen op bepaalde planten indammen op zo'n plek.
Zamunda
Zeer actief

Célie schreef: 12 sep 2021 16:34Ik had 'm vroeger bij m'n andere huis ook zoveel lekkerder dan die rooie vond ik. Ja gewoon ook beetje natuur z'n gang laten gaan dan hoef je bv. ook niet als een idioot elke avond te gaan staan sproeien.
Nou precies! Is ook niks voor mij sowieso, ik hou meer van zelfredzaamheid :engel: . Heb ook vooral planten uitgezocht die vrij goed tegen droogte kunnen. En ook nieuwe aanplant krijgt pas water als het gaat hangen, ga maar lekker diep wortelen :zweep: .

Japanse wijnbes vind ik ook erg lekker trouwens! Mijn bramen zijn nu ook zo lekker. Oh en gele pruim, vorig jaar ontdekt in de tuin, lekker zeg!
Zamunda
Zeer actief

Célie schreef: 12 sep 2021 17:02Japanse wijnbes heb ik nog nooit gehad :D goffer vind het nu wel jammer dat ik zo'n kleine tuin heb :mrgreen:
Ja snap ik. Wel lekker weinig werk :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Célie schreef: 13 sep 2021 11:07
Zamunda schreef: 12 sep 2021 19:35
Célie schreef: 12 sep 2021 17:02Japanse wijnbes heb ik nog nooit gehad :D goffer vind het nu wel jammer dat ik zo'n kleine tuin heb :mrgreen:
Maar je ziet ook alles wat je er niet in wil haha van dat wilde aangewaaide gras en van die kleine klavertjes :mrgreen:
Geloof me, dat zie je hier ook :LOL: . Gewoon niet kijken of toch eruit halen.
Ik ben hier inmiddels twee jaar bezig met het uitroeien van het zevenblad, heb al vele vierkante meters volledig vrijgemaakt :cheer: maar de komdende (zeker) twee jaar liggen er nog heel wat vierkante meters op me te wachten :hmmm: .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Célie schreef: 13 sep 2021 20:43
Zamunda schreef: 13 sep 2021 19:26
Célie schreef: 13 sep 2021 11:07
Zamunda schreef: 12 sep 2021 19:35
Maar je ziet ook alles wat je er niet in wil haha van dat wilde aangewaaide gras en van die kleine klavertjes :mrgreen:
Geloof me, dat zie je hier ook :LOL: . Gewoon niet kijken of toch eruit halen.
Ik ben hier inmiddels twee jaar bezig met het uitroeien van het zevenblad, heb al vele vierkante meters volledig vrijgemaakt :cheer: maar de komdende (zeker) twee jaar liggen er nog heel wat vierkante meters op me te wachten :hmmm: .
Die hebben we er gelukkig uitgekregen echt stukje voor stukje gespit en kleinste stukje nog weggehaald.
Dat hebben wij ook gedaan samen met onze buurman (in een vorig huis).
Het hangt er ook van af waar het zit.
Bij ons zat het tussen boomwortels door.
Na 17 jaar was het nog niet weg :schrik:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Oooooh wat een tuin!! Ik wil ook een hond zijn bij jou! Of mens, dat lijkt me eigenlijk ook fijn :LOL: Prachtig hoor! :E:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Zamunda
Zeer actief

Célie schreef: 13 sep 2021 20:43Die hebben we er gelukkig uitgekregen echt stukje voor stukje gespit en kleinste stukje nog weggehaald.
Goed gedaan! Echt moeilijk is het niet, wel een monnikenwerk. Een beetje gevoel ervoor hebben is wel handig.

ranetje schreef: 13 sep 2021 21:10Dat hebben wij ook gedaan samen met onze buurman (in een vorig huis).
Het hangt er ook van af waar het zit.
Bij ons zat het tussen boomwortels door.
Na 17 jaar was het nog niet weg :schrik:
Mooi dat jullie dat samen hebben gedaan toen. Mijn beider buren hebben het staan en krijgen het niet weg op hun manier. Bij mij zat het ook tussen de boomwortels, alle wortels hebben stukje bij beetje blootgelegen en de laatste millimeter zevenbladwortel heb ik er tussenuit gefrot :devil: .
Ook tientallen meters beukenhaag met zevenblad tussen de wortels... Heb inmiddels zo'n honderd meter vrij (aan beide zijden). Nog honderd meter zo goed als vrij.

Maar het staat ook tussen struiken, op de bomenwal en in het gras. Hele stukken al helemaal of zo goed als vrij, heb me er echt in vastgebeten. De komende weken nog wat uurtjes om een paar stukken af te maken en daarna zal het er met pupmans voorlopig niet van komen. Volgend jaar weer verder.

Maar het is rotspul. Haal het weg en vergeet het dan op te volgen en het kan zich weer uitbreiden vanuit restjes. Ik controleer de plekken elke maand en graaf dan heel secuur uit wat nog opgekomen is. Plekken die ik vorig jaar aangepakt heb zijn dit jaar vrij gebleven op een heel enkel plantje na.
YvetteJ schreef: 13 sep 2021 21:26 Oooooh wat een tuin!! Ik wil ook een hond zijn bij jou! Of mens, dat lijkt me eigenlijk ook fijn :LOL: Prachtig hoor! :E:
Haha wat leuk! Je kunt hier trouwens beter hond zijn dan mens hoor :engel: .
Laatst gewijzigd door Zamunda op 13 sep 2021 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

dubbel
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”