Maar dan weet je dat en voorkom je dat toch in het vervolg?twinkeltje schreef: ↑19 nov 2021 09:07 Ik heb wel eens een JR reu gekend die dat vaak dee uit enthousiasme bij mensen die op visite kwamen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu, teef of neutraal?
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Reu, teef of neutraal?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik begrijp alleen niet goed wat er vies is aan een reu. Alle onderdelen horen er gewoon bij, net als bij een teef. Of een mens, wat dat betreft
Ik ben nog nooit vies geweest van onze honden, gelukkig maar.

Ik ben nog nooit vies geweest van onze honden, gelukkig maar.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Altijd alleen maar reuen gehad, misschien omdat daar meer herplaatsers van zijn. 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik herken het verhaal van hammetime wel over tegen de benen van de baas aan plassen 
Mijn eigen reuen hadden dat niet in hun kop moeten krijgen, maar ik heb wel wat reuen gezien die die grap uithaalden.
Dat lijkt me toch een kwestie van opvoeden?

Mijn eigen reuen hadden dat niet in hun kop moeten krijgen, maar ik heb wel wat reuen gezien die die grap uithaalden.
Dat lijkt me toch een kwestie van opvoeden?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Lijkt mij ook een kwestie van opvoeden en niks meer of minder.
Wij hebben (in jaren) langer reuen dan teven gehad, maar onze eerste reu deed dit niet en onze huidige reu (Ari) doet het ook niet, gewoon omdat hij het niet mag, wij het niet willen hebben en hij het daardoor wel uit zijn kop laat.

- ranetje
- Zeer actief
Of altijd een regenbroek en laarzen aanhebben tijdens de wandelingalm@ schreef: ↑14 nov 2021 13:51Bij dat ik daar niks van herken met 3 volle reuen. Anders wordt dat na het wandelen steeds een schone broek aantrekkenHammetime schreef: ↑14 nov 2021 01:17 Mijn huidige eerste hond is een teef en daar heb ik welbewust voor gekozen. Vind reuen maar vieze beesten die alleen maar willen neuken, broek kapotrijden en zoals al gezegd werd pissen ze overal tegenaan. Stond een keer te praten met iemand wiens reu gewoon tegen zijn broekspijp zeikte. Ik zei 'pist je hond nou gewoon tegen je aan?' 'Nee hoor, ik zag niks.'![]()
![]()

- twinkeltje
- moderator
- ranetje
- Zeer actief

Dat heb ik een keer gehad.
Een Schipperke dat mij uitkoos als "boom".
Hij heeft het nooit meer gedaan

- twinkeltje
- moderator
- ranetje
- Zeer actief
Schoppen was niet eens nodig.
Ik heb die hond bulderend uitgescholden voor van alles
Dat was al genoeg.
Ik heb die hond bulderend uitgescholden voor van alles

Dat was al genoeg.
- twinkeltje
- moderator
-
- Zeer actief
Heb het slechts een paar keer gezien, dat plassen tegen of het rijden op mensen van reuen.
Aak heeft als pup/jonge hond dat ooit op een been en eens op een andere jonge hond gedaan. Maar dat was puur opwinding en even niet weten hoe hij moest reageren.
Die neiging heeft hij helemaal niet meer, ook niet op andere honden.
Finn deed het ook nooit, maar hij werd wel bloedpissig als een reu het bij hem flikte.. dan moest ik zelf echt rap ingrijpen om te voorkomen dat die andere hond tegen de grond zou worden gewerkt..
Chara (teef) deed het na een week trouwens eens op Aki.. mijn vriend wilde heel boos worden, maar ik kon dat voorkomen.
Ook Aki werd eigenlijk niet pissig, die had op een of andere manier ook prima door dat ze het niet als dominant wilde doen, maar dat ze domweg even niet wist wat ze met haar spanning op dat moment aan moest.
Aak heeft als pup/jonge hond dat ooit op een been en eens op een andere jonge hond gedaan. Maar dat was puur opwinding en even niet weten hoe hij moest reageren.
Die neiging heeft hij helemaal niet meer, ook niet op andere honden.
Finn deed het ook nooit, maar hij werd wel bloedpissig als een reu het bij hem flikte.. dan moest ik zelf echt rap ingrijpen om te voorkomen dat die andere hond tegen de grond zou worden gewerkt..
Chara (teef) deed het na een week trouwens eens op Aki.. mijn vriend wilde heel boos worden, maar ik kon dat voorkomen.
Ook Aki werd eigenlijk niet pissig, die had op een of andere manier ook prima door dat ze het niet als dominant wilde doen, maar dat ze domweg even niet wist wat ze met haar spanning op dat moment aan moest.
-
- Zeer actief
Ik heb destijds deze gekozen: Ik heb liever reuen, maar een passende teef kan ook
En daar sta ik nog wel achter.
Zelf pas 2 reuen als eigen hond (gehad), maar als ik naar het verleden kijk waren het altijd wel reuen waar ik makkelijk mee overweg kon.
Moet wel zeggen, ik heb nu teef nummer 3
en het went.
Ergens denk ik dat het bij ons wel ideaal is, mijn vriend meer een tevenpersoon en ik meer van de reuen.
Dat getuttel met die meiden soms
. Ik ben wat meer recht door zee, en dat zijn de reuen over het algemeen ook. No nonsens. Die teven hebben soms eigen agenda's en dubbele agenda's, wat pinniger ook en toch ook wat meer eigengereid voor mijn gevoel.
Neemt niet weg dat ik er mee heb leren omgaan, en zij ook weer met mij.. zowel Bluf, Jol als nu Chara zitten behoorlijk in mijn hart.. beetje andere manier van benaderen nodig soms, dat heb ik door de jaren heen wel geleerd
En daar sta ik nog wel achter.
Zelf pas 2 reuen als eigen hond (gehad), maar als ik naar het verleden kijk waren het altijd wel reuen waar ik makkelijk mee overweg kon.
Moet wel zeggen, ik heb nu teef nummer 3

Ergens denk ik dat het bij ons wel ideaal is, mijn vriend meer een tevenpersoon en ik meer van de reuen.
Dat getuttel met die meiden soms

Neemt niet weg dat ik er mee heb leren omgaan, en zij ook weer met mij.. zowel Bluf, Jol als nu Chara zitten behoorlijk in mijn hart.. beetje andere manier van benaderen nodig soms, dat heb ik door de jaren heen wel geleerd