Hammetime schreef: ↑20 sep 2020 21:03Ik zoek waterdichter schoenen waar ik geen zweetvoeten in krijg en waar ik een flink eind op kan lopen. Ik draag het liefst sneakers maar aan natte voeten heb ik een grote hekel zodat die met bepaalde weertypes afvallen.
Ik houd wel van Adidas en Nike maar vermoedelijk is daar niks bij wat aan de eisen voldoet.
Al eens naar de "Adidas GSG 9.2" gekeken ? Relatief licht van gewicht en Waterproof. Lopen zeer soepel !
Adidas heeft ook het model GSG 9.7 die lopen als sneakers maar zijn helaas niet Waterproof.
Zelf heb ik al ruim 10 jaar de Meindl Army Pro en de Haix Commander GTX. Beiden super licht en volledig waterdicht (kan ik mee waden door beekjes). Loop er zoveel op dat ik wel jaarlijks opnieuw moet laten verzolen (Hans den Ouden, binnen een week terug en originele verzoling, helaas zijn de kosten wel rond de 100 euro maar daarom loop ik er al ruim 10 jaar mee).
Beiden ademen zeer goed!
Ik had ook altijd vreselijk last van zweetvoeten maar sinds ik goede sokken draag heb ik daar totaal geen last meer van. (Rond de 80% wol en 20% Polyamide) Ski sokken zijn ook prima.
Tips voor een warme waterdichte jas van ademende stof zijn welkom. Ook een waterdichte muts en broek zou leuk zijn. Een regenpak heb ik wel maar daar zweet ik zo ontzettend in dat ik net zo goed nat kan regenen. En dat heb ik dan nog liever.
Laat die kledingadviezen voor de natte herfst maar komen. We moeten er toch uit en met een paraplu kom ik er niet.
Als regenjas gebruik ik een dunne Softshell jas met daaronder meestal een fleecevest.
Met droog weer een Donsjas of gewoon een halflange gevoerde jas.
Als regenbroek heb ik laatst voor 10 euro bij Cranenbroek een ultradunne Softshell gekocht. Waterdicht maar toch ademend. Enige nadeel, boven de 5°C is die veel te warm en ga ik erin zweten.
Als muts moet je in Google eens 'Softshell muts' intikken. Lekker gevoerd met Fleece van binnen en.... waterdicht.
Btw, ik ben ook een echte koukleum...
Hammetime schreef: ↑21 nov 2021 10:21Geloof wel dat ze droog zijn en dat is met schoenen nooit zo. Heb alle merken wel geprobeerd. Timberlands, Adidas, Meindl. Stuk voor stuk niet droog en met gore-tex zeer broeierig.
Ik heb mijn motorkleding en laarzen van Gore-Tex en vind dit juist totaal niet broeierig. Moet je je wel niet te dik onder aankleden, en zoals ik al aangaf goede sokken eronder aantrekken. (Ik heb speciaal voor mijn motorlaarzen en wandelschoenen aparte sokken, zowel (zeer zachte, niet kriebelende) wollen (80%) sokken en ski-sokken.