Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bepijlde route Limburg

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Bepijlde route Limburg

Ongelezen bericht door little-wolf »

Ik ben op zoek naar een bewegwijzerde wandelroute in limburg Nederland. (Begin en eindpunt hetzelfde)
Rond de 10 km en t liefst met hoogte meters en als t bestaat in Nl met een kabbelnd beekje.
Vaals ben ik al geweest.

Wie weet een mooie route?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bepijlde route Limburg

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Rondom de volmolen bij Epen kun je heerlijk wandelen, maar ik weet eigenlijk niet of daar een bepijlde route van de gewenste lengte is. Je kunt er in ieder geval mooi langs de Geul lopen, door de weilanden, etc
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Ik heb lang geleden een wandeling ik dacht van natuurmonumenten in het Geul gebied gelopen. Ging ook wel door weides met koeien.
Hier staan er een aanal:
https://www.natuurmonumenten.nl/routes?locatie=N_384
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Deze route ligt net wat noordelijker dan het exacte gebied dat ik bedoel. Deze is 6 km: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... et-geuldal
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

MoTsiTsi schreef:Ik heb lang geleden een wandeling ik dacht van natuurmonumenten in het Geul gebied gelopen. Ging ook wel door weides met koeien.
Hier staan er een aanal:
https://www.natuurmonumenten.nl/routes?locatie=N_384
Ah ja, de Eli Heimansroute bedoel ik!

De Kluis bij Valkenburg is ook wel echt een aanrader
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Rataplan schreef: 07 nov 2021 08:54 Heb je hier iets aan?
https://wandelgidszuidlimburg.com/wande ... d-limburg/
Daar staan inderdaad genoeg mooie in, Epen, Camerig, Cottessem ed. prachtige omgeving om te wandelen.
Van die routes door of langs weilanden heb je hier veel.

Schinveld kun je mooi door de bossen wandelen, in de buurt van het zweefvliegveld, als je graag langs het water loopt, Rimburg langs de Worm. Maar dat zijn niet altijd bepijlde routes.

Genoeg moois te vinden, veel plezier alvast! :D
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Ik moet 2u rijden, vandaar rond de 10 km. Anders rij ik zo ver voor een kort rondje.

Bedankt voor de reacties. Ik zal de links eens bekijken.
Sassy
moderator

Rond Epen zijn ook genoeg leuke terrasjes te vinden, De Lodge aan de Epenerbaan bijvoorbeeld, spectaculair uitzicht.
Hijgend Hert in Vijlen in het bos.

Daar is doorgaans een mooie wandeling goed te combineren met lekker een terras pikken of iets eten.
Waarbij het in de weekeinden, zeker met mooi weer vaak druk kan zijn.
Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Op deze site kun je allerlei parameters zelf invoeren.

Ik heb voor de gelegenheid even rivieren ingevoerd en dan krijg je dus dat overzicht.

Als je op de wandeling zelf klikt krijg je ook een hoogteverschil overzicht.
Van epen tot mechelen

De laatste keer dat ik in Limburg was heb ik een bewegwijzerde route vanaf De Smidse in Epen gelopen. Prachtig, maar ik weet niet meer hoe lang die route was.
Edit: Geen foto helaas.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik zie hier tips voorbij komen die ik ga onthouden.

Op dit moment is 10 KM nog aan de erg royale kant voor mij, en zéker nog te ver voor Pers. Maar ik hoop in de toekomst at soort afstanden weer te kunnen lopen eigenlijk!
En dan is Limburgs landschap met beekjes wel top natuurlijk.
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Het gebied rondom Epen is idd een aanrader, zeker als je als vertrekpunt het Hijgend Hert aanhoud (daar heeft Bartje mij een keer over het terras getrokken met stoel en al, en uiteindelijk onderuit. Ik had zijn riem aan mijn stoel vastgemaakt tot de huiskat ten tonele verscheen, voor mij geen succes voor de overige bezoekers hilarisch... :hmmm: )
Enige nadeel in het weekend met goed weer vind ik daar echt de fietsers en motorrijders, die zag ik liever verdwijnen. (Ondanks dat ik zelf motor rijd en daar ook geregeld kom al rijd ik daar wel rustig ivm de vele wandelaars.)
Maar er zijn genoeg mooie routes om te lopen. (Stuk Pieters pad is ook optie)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Sassy
moderator

Tony schreef: 20 nov 2021 20:23 Het gebied rondom Epen is idd een aanrader, zeker als je als vertrekpunt het Hijgend Hert aanhoud (daar heeft Bartje mij een keer over het terras getrokken met stoel en al, en uiteindelijk onderuit. Ik had zijn riem aan mijn stoel vastgemaakt tot de huiskat ten tonele verscheen, voor mij geen succes voor de overige bezoekers hilarisch... :hmmm: )
Enige nadeel in het weekend met goed weer vind ik daar echt de fietsers en motorrijders, die zag ik liever verdwijnen. (Ondanks dat ik zelf motor rijd en daar ook geregeld kom al rijd ik daar wel rustig ivm de vele wandelaars.)
Maar er zijn genoeg mooie routes om te lopen. (Stuk Pieters pad is ook optie)
Dat is inderdaad een bron van irritatie, motorrijders en fietsers, te veel volk op mooie dagen, of als er twee sneeuwvlokjes gevallen zijn. Maar voor wat betreft die overlast, daar is sinds dit jaar een werkgroep Heuvelland mee aan de gang :D

En je gelooft het niet, maar in het zomerseizoen is tegenwoordig de Epenerbaan afgesloten voor motoren, in de weekeinden van ik meen 7 tot 21u in de avond, pin me daar niet op vast, dus al een stuk rustiger.
En diverse van de hele kleine dorpskerken ook afgesloten voor alle verkeer, behalve voor diegenen die daar wonen dmv een ontheffing, hoe en wat precies zou ik terug moeten kijken in de mails.
Niet alles heb ik onthouden, want sommige van die dorpen kom ik ook niet.

Men wil in het Heuvelland gaan inzetten op kwaliteit, ipv kwantiteit, het "massa-toerisme" wil men ook wel een beetje vanaf, het moet ook nog wel leefbaar blijven voor de locale bevolking.
Plus, als het zo enorm druk is, bedenkt een toerist zich een volgende keer ook nog wel of dit nog leuk is :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”