Hier heerlijk uitgewaaid vanochtend. Ook wat regen gehad, dus Gait heeft een tijd met jas aan gelopen. Al met al viel de hoeveelheid regen nog aardig mee. We zijn niet doorweekt geraakt. Al was Gait zonder jas waarschijnlijk wel doorweekt geraakt. Snijdend windje, als je hem tegen had. Van opzij en helemaal in de rug viel het wel mee. Totaal 11,5 km gewandeld. Torenvalk van vrij dichtbij kunnen bewonderen. Veel grote zilverreigers gezien. En natuurlijk eenden, zwanen, meesjes, vinken, spechten, merels etc
Een kleine impressie van de wandeling. Het eerste deel was bos

Ook de tweede kilometer liepen we nog door het bos

Doorkijkje

Na 3 kilometer gingen we de polder in

Route volgen gaat mij niet altijd even soepel af, dus met een klein uitstapje terug het bos in, zijn we dan toch maar volop de polder in gegaan.

Hier heb je zicht op de hoogspanningsleidingen die allemaal vanuit het schakelstation aan de rand van ons dorp komen

5 kilometer gelopen. Het deel met wind tegen hebben we hier achter de rug. Nu wind van opzij. Op dit deel moesten we een paar keer uitwijken voor auto's en twee keer voor een tractor (dezelfde, ja)

Na 6 km kwam er blauw in de lucht! En we hebben zelfs een klein beetje zon gehad

Had ik al gezegd dat ik af en toe slecht ben in het volgen van een route? Na een kleine 7 km had ik de afslag gemist en kwam tussen de bebouwing terecht. Daarna uiteraard toch maar omgedraaid om de route weer op te pakken

Na 8 km zag het er dus zo uit

Elco helemaal in z'n element. Die is dol op drassig grasland! Kon hij meteen ook even wat drinken. Vanaf hier liep Gait ook weer zonder jas en hebben we weinig echte regen meer gehad. Af en toe wat gespetter en miezer, maar geen echte bui meer. Dat kan Gaits vacht nog wel tegenhouden

Na 9 km kwam het bos weer in zicht (en was het duidelijk waarom er waterdicht schoeisel geadviseerd wordt voor de route, maar ik heb gekozen voor natte voeten en schoeisel waar ik goed op loop boven droge voeten, maar grotere kans op blaren en andere pijntjes)

Na 10 km liepen we mooi tussen bos en polder in, even een stuk over fietspad, daarna weer een onverhard pad op

Nog een halve kilometer bij de auto vandaan. 11 kilometer achter de rug

Auto in zicht! (Met grote zilverreiger. Beetje jammer dat die ene hardloper niet even kon wachten tot ik een foto met de goede camera gemaakt had, want zo vaak heb je ze niet zo dichtbij...)

Op de terugweg hadden ze uiteraard hun badjasjes aan. En zo zaten ze erbij toen ik zat te wachten (kwartiertje) tot ik de To-Good-To-Go-box bij de Lidl kon ophalen. Ben zelf ook maar in de auto blijven zitten. Wel zo gezellig