Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herfst, wat trek ik aan?
Moderator: moderatorteam
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Re: Herfst, wat trek ik aan?
Tja, als je een dag buiten werkt, en het niet kunt uitzoeken of je kan schuilen of naar binnen, dan heb je wel een behoorlijk waterdichte jas nodig.
Ik kijk altijd naar dit "Waterkolom (mm): 5000 " is nu een voorbeeld, maar hoe hoger dat getal, hoe waterdichter de jas is.
Die 5000 is voor mij persoonlijk de minimale ondergrens. Daar zul je een uurtje of 4 helemaal droog in blijven.
Ik kijk altijd naar dit "Waterkolom (mm): 5000 " is nu een voorbeeld, maar hoe hoger dat getal, hoe waterdichter de jas is.
Die 5000 is voor mij persoonlijk de minimale ondergrens. Daar zul je een uurtje of 4 helemaal droog in blijven.
- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Net even naar gekeken, waterproof en toch geen gore-tex zo te zien. Op zich interessant maar ben mijn vertrouwen in het merk toch wat verloren. Voor in de lente en zomer heeft Adidas genoeg kwaliteitsschoenen wat mij betreft, maar voor de herfst en winter schiet het tekort voor mij. Koude en/of natte voeten.Tony schreef: ↑22 nov 2021 02:56Al eens naar de "Adidas GSG 9.2" gekeken ? Relatief licht van gewicht en Waterproof. Lopen zeer soepel !Ik houd wel van Adidas en Nike maar vermoedelijk is daar niks bij wat aan de eisen voldoet.
Adidas heeft ook het model GSG 9.7 die lopen als sneakers maar zijn helaas niet Waterproof.
Ik houd wel van legerspullen maar heb vandaag net Dunlop winterlaarzen gekocht voor slechts negenendertig euro. Vooralsnog geen zweetvoeten en deze zijn honderd procent waterdicht.Zelf heb ik al ruim 10 jaar de Meindl Army Pro en de Haix Commander GTX. Beiden super licht en volledig waterdicht (kan ik mee waden door beekjes). Loop er zoveel op dat ik wel jaarlijks opnieuw moet laten verzolen (Hans den Ouden, binnen een week terug en originele verzoling, helaas zijn de kosten wel rond de 100 euro maar daarom loop ik er al ruim 10 jaar mee).
Beiden ademen zeer goed!
Toevallig een paar paar meegenomen bij de laarzen als gezegd geen zweetvoeten en dat in rubberen laarzen!Ik had ook altijd vreselijk last van zweetvoeten maar sinds ik goede sokken draag heb ik daar totaal geen last meer van. (Rond de 80% wol en 20% Polyamide) Ski sokken zijn ook prima.
Ja ik ook, ik overweeg vanwege de kou dit jaar een skibril. Dit topic is al een jaar oud dus heb ik ondertussen al e.e.a. geprobeerd en ben uitgekomen bij het goedkope regenpak dat je over de kleding draagt als beste optie tegen de regen. Levi's spijkerbroeken zweten niet onder de regenbroek bij mij, wordt het warmer dan uiteraard wel.Als regenjas gebruik ik een dunne Softshell jas met daaronder meestal een fleecevest.
Met droog weer een Donsjas of gewoon een halflange gevoerde jas.
Als regenbroek heb ik laatst voor 10 euro bij Cranenbroek een ultradunne Softshell gekocht. Waterdicht maar toch ademend. Enige nadeel, boven de 5°C is die veel te warm en ga ik erin zweten.
Als muts moet je in Google eens 'Softshell muts' intikken. Lekker gevoerd met Fleece van binnen en.... waterdicht.
Btw, ik ben ook een echte koukleum...
De muts klinkt goed, ik draag er een capuchon overheen anders loopt het water via mijn kraag toch in mijn kleding.
Misschien moet ik het nog een kans geven, waterdicht en niet broeierig is precies wat ik zoek.Ik heb mijn motorkleding en laarzen van Gore-Tex en vind dit juist totaal niet broeierig. Moet je je wel niet te dik onder aankleden, en zoals ik al aangaf goede sokken eronder aantrekken. (Ik heb speciaal voor mijn motorlaarzen en wandelschoenen aparte sokken, zowel (zeer zachte, niet kriebelende) wollen (80%) sokken en ski-sokken.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Qua schoenen in de winter de zware lage wandelschoen van Grisport. Voor in het bos een jack met fleece voering en voor het dagelijkse uurtje gewoon een winterjas.
Ik heb een enorme stapel zelfgebreide vesten met alpacawol ( de enige wol die ik verdraag) en die prop ik dan naar behoefte ook onder zo'n jas. Als broek liefst de treggings van viscose/polyester, die zijn heerlijk zacht en warm.
Ik maak er nu zelf van punta di roma, helemaal verslavend comfortabel. Ik spaar kleurtjes
Ik heb een enorme stapel zelfgebreide vesten met alpacawol ( de enige wol die ik verdraag) en die prop ik dan naar behoefte ook onder zo'n jas. Als broek liefst de treggings van viscose/polyester, die zijn heerlijk zacht en warm.
Ik maak er nu zelf van punta di roma, helemaal verslavend comfortabel. Ik spaar kleurtjes

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Oh en voor Sancho brei ik truien. Maar alleen voor als het heel koud is of als we een dagje bos doen, als hij gaat liggen wil ik hem toch wat extra bescherming geven.
- Hammetime
- Zeer actief
Heb Dunlop winterboots gekocht, dit zijn regenlaarzen die warm zouden blijven tot -15 graden en het bont dat er in zit leek wel lekker warm. Doch helaas is niets minder waar! Kreeg er direct koude voeten in zodra ik voet zette op drassige grond. Toen besloot ik de laarzen terug te brengen naar de Scapino, had ze weer schoon geboend en afgedroogd maar de verkoopster vond dat het profiel was gesleten en nam ze niet terug.
Prima, gaan we niet moeilijk over doen. Vandaag de laarzen weer aangehad en wie schetst mijn verbazing? Ze waren nat! Leek me reden genoeg om er weer mee terug te gaan vanmiddag, dus ik zet de laarzen weg, ging even de deur uit en toen ik terugkwam had Benthe er aan zitten knabbelen zodat ze nu in de duobak liggen.
De duurdere laarzen waren ook niet warm, dus die zijn ook al retour, gelukkig zonder hapjes er uit. De zoektocht naar warm en waterdicht schoeisel gaat verder....
Qua kleding ben ik uitgekomen bij het goedkope regenpak dat je over je kleding draagt. Ideaal is het niet, maar beter dan een poncho als je het mij vraagt.
Prima, gaan we niet moeilijk over doen. Vandaag de laarzen weer aangehad en wie schetst mijn verbazing? Ze waren nat! Leek me reden genoeg om er weer mee terug te gaan vanmiddag, dus ik zet de laarzen weg, ging even de deur uit en toen ik terugkwam had Benthe er aan zitten knabbelen zodat ze nu in de duobak liggen.
De duurdere laarzen waren ook niet warm, dus die zijn ook al retour, gelukkig zonder hapjes er uit. De zoektocht naar warm en waterdicht schoeisel gaat verder....
Qua kleding ben ik uitgekomen bij het goedkope regenpak dat je over je kleding draagt. Ideaal is het niet, maar beter dan een poncho als je het mij vraagt.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Deze Winterjas heb ik.
En is echt goed warm en laat ook geen wind door
Woon in Zeeland en loop bijna elke dag langs de kust.
https://www.decathlon.nl/p/3-in-1-wande ... =ROZE_ROOD
Mijn schoenen zijn van Engelberr Strauss vallen onder werkschoenen maar voor mij lopen ze heerlijk en waterdicht loop er zo het strand mee op en door de weilanden
Mijn schoenen zijn van Engelberr Strauss vallen onder werkschoenen maar voor mij lopen ze heerlijk en waterdicht loop er zo het strand mee op en door de weilanden

- Sassy
- moderator
Ik heb gewoon de allergoedkoopste dunlops, maar wel een schapenwollen zooltje erin, dat even duur is als de laars.
https://www.scapino.nl/dunlop-sport-reg ... _wEALw_wcB
Geen koude voeten hoor...en in de zomer ook geen zweetvoeten.
Koop gewoon ieder jaar een nieuw paar van die zooltjes, en de laarzen zijn denk ik al 20 jaar oud.
De enige reden dat ik nu wel kijk voor andere laarzen is het profiel, nu het kouder wordt zijn de stukken waar ook nog water op staat en aangevroren wat glad. Ik ga liever niet onderuit
Poncho is handig om even over je jas te gooien bij een hoosbui, zodat je jas het een aantal uren langer droog kan houden, maar dan heb ik het niet over een wandeling, maar voor het herders werk.
@Patricia, jammer dat decathlon zulke jassen niet in andere lengtes heeft
Ze geven zelf aan 3 uur waterdicht, voor de doorsnee gebruiker die gaat wandelen zal dat voldoende zijn.
Koop gewoon ieder jaar een nieuw paar van die zooltjes, en de laarzen zijn denk ik al 20 jaar oud.
De enige reden dat ik nu wel kijk voor andere laarzen is het profiel, nu het kouder wordt zijn de stukken waar ook nog water op staat en aangevroren wat glad. Ik ga liever niet onderuit

Poncho is handig om even over je jas te gooien bij een hoosbui, zodat je jas het een aantal uren langer droog kan houden, maar dan heb ik het niet over een wandeling, maar voor het herders werk.
@Patricia, jammer dat decathlon zulke jassen niet in andere lengtes heeft

Ze geven zelf aan 3 uur waterdicht, voor de doorsnee gebruiker die gaat wandelen zal dat voldoende zijn.
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Hammetime
- Zeer actief
Travelin' Dunas. Prima zool maar verder weinig anders dan gewone regenlaarzen. Absoluut niet warm en zeker niet tot -15 zoals beweerd wordt door de aanbieder.
- Hammetime
- Zeer actief
Die jas is net wat ik zoek, top!Patricia. schreef: ↑01 dec 2021 17:47 Deze Winterjas heb ik.

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hopelijk bevalt hij net zo goed als dat hij mij bevalt.Hammetime schreef: ↑03 dec 2021 15:11Die jas is net wat ik zoek, top!Patricia. schreef: ↑01 dec 2021 17:47 Deze Winterjas heb ik.
Mijn schoenen zijn van Engelberr Strauss vallen onder werkschoenen maar voor mij lopen ze heerlijk en waterdicht loop er zo het strand mee op en door de weilanden![]()
De afgelopen dagen met veel wind en regen +hagel gewoon lekker warm en droog

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik was vandaag bij C&A en heb daar een jas aangehad die me echt fijn lijkt, maar voor scootmobiel moest ik net een maatje groter dus die heb ik besteld.
Gij is dikker dan het lijkt op de foto
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/jack ... PXpPN2nbgM
Bijzonderheid: ademend
Bijzonderheid: winddicht
Bijzonderheid: waterafstotend
Eigenschap: THERMOLITE® EcoMade - de vederlichte vezel van 100% gerecycled polyester houdt lucht vast voor een betere isolatie en houdt daardoor langer warm en droog
Collectie: sportkleding
Functionaliteit: regenkleding
Kenmerk: gewatteerd
Kenmerk: met afgedichte naden
Als ik het dan nog koud krijg prop ik maar nog meer lagen thermo kleding er onder
Gij is dikker dan het lijkt op de foto
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/jack ... PXpPN2nbgM
Bijzonderheid: ademend
Bijzonderheid: winddicht
Bijzonderheid: waterafstotend
Eigenschap: THERMOLITE® EcoMade - de vederlichte vezel van 100% gerecycled polyester houdt lucht vast voor een betere isolatie en houdt daardoor langer warm en droog
Collectie: sportkleding
Functionaliteit: regenkleding
Kenmerk: gewatteerd
Kenmerk: met afgedichte naden
Als ik het dan nog koud krijg prop ik maar nog meer lagen thermo kleding er onder
- Hammetime
- Zeer actief
Die bontjes is wel een goed idee ja, laarzen waar je favoriete sneakers in passen zou me ook wel wat lijken. Met gladheid is het zeker uitkijken met rubberen laarzen, eigenlijk is er geen kruid gewassen tegen vorst wat schoeisel betreft daarom wordt er geschaatst! Laat staan wandelen op rubberen laarzen met een herder die wel eens uitvalt als er een eend achter een auto zit.Sassy schreef: ↑01 dec 2021 18:41 Ik heb gewoon de allergoedkoopste dunlops, maar wel een schapenwollen zooltje erin, dat even duur is als de laars.
De enige reden dat ik nu wel kijk voor andere laarzen is het profiel, nu het kouder wordt zijn de stukken waar ook nog water op staat en aangevroren wat glad. Ik ga liever niet onderuit![]()
@Patricia, jammer dat decathlon zulke jassen niet in andere lengtes heeft![]()
- twinkeltje
- moderator
Mijn winter crocs glijd ik ook alle kanten mee op als het glad is dat noemen ze dan winter crocs 

- Hammetime
- Zeer actief
Heb nu gewone Dunlop regenlaarzen met losse steunzolen waardoor ze behoorlijk comfortabel zijn. Helaas past er nu geen sok met een bontje meer in maar met thermosokken aan waren de laarzen vandaag warm genoeg. Of ze dat ook nog zullen zijn als het nog kouder wordt is afwachten.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Voor de geïnteresseerden;
Afgelopen week was er bij de Aldi een 'Outdoor/wandel broek' in de aanbieding. Ze zijn van het (huis)merk 'Active Touch' en kosten €17,99. (Voor heren zijn ze in het blauw en voor dames in het grijs.)
Ik moet zeggen, ik had er 1tje gehaald en zijn prima voor dat geld (en probeer er nog 1 of 2 te krijgen, ze lopen hier nl niet erg hard).
Vuil veeg/borstel je na de wandeling zo eraf zonder dat er vlekken achterblijven. Ze zijn winddicht, goed ademend, waterafstotend en drogen ook best snel. Ook zit er een versteviging op het knie gedeelte. Ondanks de relatief dunne stof vind ik hem ook erg sterk. (En met rond de 0°C vind ik hem, zonder iets van thermo eronder, toch nog warmer dan bijv. een dikke spijkerbroek.)

Afgelopen week was er bij de Aldi een 'Outdoor/wandel broek' in de aanbieding. Ze zijn van het (huis)merk 'Active Touch' en kosten €17,99. (Voor heren zijn ze in het blauw en voor dames in het grijs.)
Ik moet zeggen, ik had er 1tje gehaald en zijn prima voor dat geld (en probeer er nog 1 of 2 te krijgen, ze lopen hier nl niet erg hard).
Vuil veeg/borstel je na de wandeling zo eraf zonder dat er vlekken achterblijven. Ze zijn winddicht, goed ademend, waterafstotend en drogen ook best snel. Ook zit er een versteviging op het knie gedeelte. Ondanks de relatief dunne stof vind ik hem ook erg sterk. (En met rond de 0°C vind ik hem, zonder iets van thermo eronder, toch nog warmer dan bijv. een dikke spijkerbroek.)

"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- twinkeltje
- moderator
Bendankt voor de tip ik heb nu van die met fleece gevoerde legings maar dit lijk me ook fijn
-
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
He, dat ziet er interessant uit. Ik ben al jaren op zoek naar “even snel aanschieten schoenen” die ook bij nat gras handig zijn. Ik ga eens op zoek of ikze hier ergens kan passen/testen.

- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik vind ze ook verbazingwekkend comfortabel, hier geen sneeuw maar wel erg veel modder. De zool heeft goede grip, ik ben benieuwd naar de slijtvastheid van het profiel.
- Sassy
- moderator
Oh ja, dat lijkt mij ook wel handig om snel aan- en uit te doen

Ga ik tante google eens vragen waar zoiets te krijgen is.
- Hammetime
- Zeer actief
- Hammetime
- Zeer actief
- Hammetime
- Zeer actief
Vind een dikke spijkerbroek ook wel warm genoeg als het droog is. Waterafstotend materiaal valt mij in de praktijk vaak nogal tegen. Heb nu Nike Presto's die ook waterafstotend zouden zijn en ideaal voor in de regen, maar nee hoor, krijg alsnog natte voeten. Het valt mij op dat vele claims van fabrikanten vaker niet dan wel waargemaakt worden.Tony schreef: ↑10 dec 2021 10:25 Voor de geïnteresseerden;
![]()
De enige echt warme schoenen die ik ben tegengekomen zijn Nike Air Force 1 durability maar die lopen weer niet lekker op grotere afstanden. Ik krijg er althans gigantische blaren van en zere voeten. Met name de grote teen schuurt steeds tegen het leer aan wat resulteert in overdadige eeltvorming. Ook laten de schoenen regen door bij een stevige regenbui dus die staan ondertussen ook in de kast. Terugsturen is natuurlijk geen optie meer, dus die 170 euro is ook door het putje.
Dure schoenen kopen blijft gewoon een risico, want ze kunnen eerst wel lekker zitten zoals met de Nike Air Force 1 durability maar als je ze eenmaal wat inloopt gigantisch irriteren.
Nu maar twee paar thermosokken aan in mijn Presto's maar ondanks dat koude voeten.
-
- Zeer actief
Ik heb zelf nooit zo'n last van koude voeten, ik denk niet dat ze warmer zijn dan jouw Dunlops. Heb je al eens gekeken naar de Muck boot Arctic:
"dikke neopreen en de fleece voering houden je voeten lekker warm en droog tot zelfs min 30 graden."
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sta je er veel op stil dan?
Ik heb helemaal geen koude voeten in mijn Dunlops
Ik loop er mee

- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze zojuist besteld. Hier in de buurt niet te koop of te passen, maar bij aigle nu gratis bezorgd in de buurt en bij niet goed ook gratis terugsturen. 45 euries. Ik ben benieuwd.
Ik heb ze overigens niet besteld met de verwachting dat ze warm zijn. Als ze passen worden dit mijn voorjaars, zomer en herfst aanschietschoenen voor het halen van de post, vergeten kruiden uit de tuin knippen, of een licht vochtig rondje om de kerk met de heren.
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn laarzen zijn inderdaad heerlijk warm. En super comfortabel. Dat heb ik al eerder gezegd maar jij blijft liever nog jarenlang op zoek naar een vergelijkbaar goedkoper alternatief geloof ik.
Overigens worden de parcours aigles (mijn hoge dus) in Frankrijk gemaakt. Ik snap dat ze een pak geld kosten maar daar zit dus ook europees arbeidsloon bij in.
In tegenstelling tot die enkellaarsjes die ik nu ook heb besteld. Die vond ik opmerkelijk ‘goedkoop’, en dat heeft ongetwijfeld voornamelijk te maken met dat die in china worden gemaakt.