Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kauw speeltje te hard?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): BoomerxPoedel
- Aantal honden: 1
Kauw speeltje te hard?
We hebben sinds een week een pup van 10 weken oud die natuurlijk graag overal op kauwt en bijt dus vandaag ben ik een speeltje gaan halen bij de dierenwinkel en is mijn keuze gevallen op de nylabone extreme chew x bone. Op de verpakking staat dat het geschikt is voor pups dus ik dacht dat zit wel goed. Maar nu lees ik op internet dat pups nog niet op heel harde dingen mogen kauwen i.v.m. wisselen van de tanden. Pup is er al de hele dag gek op en sinds ik dat gelezen heb maak ik me toch wel een beetje zorgen. Van het speeltje is blijkbaar ook een versie voor pups die nog moeten wisselen maar die had de dierenwinkel niet en alle andere speeltjes van Nylabone voor pups die aan het wisselen zijn voelden zacht aan en zagen er saai uit vandaar dat ik deze heb gekocht.
Wat kan ik het beste doen nu? Het zo laten of het speeltje voor nu weer af pakken en over een paar maanden weer geven? Wil niet het gebit van mijn trouwe viervoeter verpesten.
Wat kan ik het beste doen nu? Het zo laten of het speeltje voor nu weer af pakken en over een paar maanden weer geven? Wil niet het gebit van mijn trouwe viervoeter verpesten.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Kauw speeltje te hard?
O ik heb geen antwoord eigenlijk maar vraag me wel af waarom niet beter in die nylabone dan in je stoelpoten toch?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden
Ik ben benieuwd naar de antwoorden
-
- nieuw lid
Als het echt te hard blijkt dan ga ik toch die zachtere halen maar vind de speeltjes best duur in vergelijking met andere speeltjes. Dus als het toch gewoon prima is dan laat ik het zo, ook omdat ik denk dat hij die zachtere zo gesloopt heeft.
Maar inderdaad beter op zo'n speeltje kauwen dan aan het meubilair of aan je kleding hangen. Mijn gebreide truien zijn geen goede combinatie met puppy tandjes.
Maar inderdaad beter op zo'n speeltje kauwen dan aan het meubilair of aan je kleding hangen. Mijn gebreide truien zijn geen goede combinatie met puppy tandjes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben het eens met twinkeltje hoor.
Geen punt van maken.
Als hij het een mooi speeltje vindt en je stoelpoten blijven heel is dat alleen maar winst
Die tanden gaan er toch wel uit als het daar tijd voor is.
Geen punt van maken.
Als hij het een mooi speeltje vindt en je stoelpoten blijven heel is dat alleen maar winst

Die tanden gaan er toch wel uit als het daar tijd voor is.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Een hond die behoefte heeft aan kauwen zoekt wel iets om dat op te kunnen doen. De hond van mijn ouders heeft ooit een halve houten deur weggevreten en een van onze pups de complete houten leuning van een bank
Maar misschien is een kong een goed idee?

Maar misschien is een kong een goed idee?
-
- nieuw lid
Voor nu laat ik het gewoon zo, als het niet prettig kauwt dan stopt hij neem ik aan vanzelf wel. En anders had het er denk ik wel specifiek opgestaan dat het niet voor heel jonge pups is.
En het klopt dat een pup altijd wel iets vind. De vorige hond had het als pup gemunt op met name afstandsbedieningen, zijn eigen mandje en de rubbers op een auto. Dus toen ook maar snel wat bijtringen gekocht maar die waren toen niet zo interessant als die andere dingen.
En het klopt dat een pup altijd wel iets vind. De vorige hond had het als pup gemunt op met name afstandsbedieningen, zijn eigen mandje en de rubbers op een auto. Dus toen ook maar snel wat bijtringen gekocht maar die waren toen niet zo interessant als die andere dingen.

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik sluit me aan bij Rana. Overigens kan je op het internet werkelijk over alles vinden dat het wel of niet goed is. Vertrouw ook een beetje op je eigen gezonde verstand en gevoel.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Voor het wisselen laat ik ze hier meestal wel op alle speeltjes kauwen, na het wisselen ben ik voorzichtiger.
Tina, nu ruim anderhalf jaar, heeft behoorlijk afgesleten hoektanden omdat ze op té harde voorwerpen kauwde dus ik ben daar toch wel voorzichtig mee... (Nu heeft de ene hond natuurlijk wel betere/sterkere tanden dan een ander dus dat speelt ook wel mee..)
Tina, nu ruim anderhalf jaar, heeft behoorlijk afgesleten hoektanden omdat ze op té harde voorwerpen kauwde dus ik ben daar toch wel voorzichtig mee... (Nu heeft de ene hond natuurlijk wel betere/sterkere tanden dan een ander dus dat speelt ook wel mee..)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"